ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید موبایل از دیوار
رپورتاژ آگهی

آخرین قیمت‌های خرید موبایل روی سایت دیوار

از نیمه سال گذشته تا همین امروز بازار گوشی‌های تلفن همراه شاهد افزایش قیمت‌ها و محدودیت اجناس ارائه شده در بازار بوده است، موضوعی که مایه دلسردی خریداران و فروشندگان این حوزه بود. اما برای ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

از نیمه سال گذشته تا همین امروز بازار گوشی‌های تلفن همراه شاهد افزایش قیمت‌ها و محدودیت اجناس ارائه شده در بازار بوده است، موضوعی که مایه دلسردی خریداران و فروشندگان این حوزه بود. اما برای خرید موبایل سایت‌هایی مانند دیوار همچنان مشتریان خود را حفظ کرده‌اند.

قیمت‌های ارائه شده در این سایت‌ها حکایت از آن دارد که عملا برای خرید برند‌های اصلی گوشی هوشمند تلفن همراه با امکاناتی کاملا اولیه و بدون حافظه اضافی، باید بودجه‌ای در حدود ۱.۵ میلیون تومان در نظر گرفت. البته اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که این روزها دوباره به سراغ گوشی‌های غیرهوشمند رفته‌اند و از فناوری روز دنیا دلزده شده‌اند، بهتر است بدانید بخت با شما یار است و به رقمی بیش از ۵۰۰ هزار تومن برای پیدا کردن گوشی مورد علاقه خود نیاز ندارید.

اما قیمت گوشی‌های هوشمند – به خصوص انواع کارکرده آن – بیش از هر چیز به حجم حافظه و بی خط ‌و‌خش بودن صفحه نمایش و بدنه گوشی بستگی دارد. آنطور که از آگهی‌های سایت دیوار می‌توان فهمید، گوشی‌های آیفون گوی سبقت را از دیگر تلفن‌های همراه از نظر قیمت ربوده‌اند.

در بورس آیفون، قیمت مدل‌های جدید این گوشی‌ها از نزدیک به هفت میلیون تومان آغاز می‌شود. یکی از فروشندگان آیفون ۸ پلاس در سایت دیوار گوشی‌ای را که به گفته خودش فقط دو ماه از آن استفاده کرده است و ۶۴ گیگ حافظه دارد، به قیمت ۱۰.۵ میلیون تومان آگهی کرده. همین مدل گوشی از سوی فروشنده دیگری ۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. برای خرید موبایل آیفون ایکس با ۲۵۶ گیگ حافظه هم قیمت‌هایی بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود.

خرید موبایل از دیوار

گوشی‌های بلک‌بری هم همچنان در ایران پرطرفدار هستند. هر چند در سال‌های اخیر بازار فروش این گوشی‌های در عرصه جهانی دیگر رونق گذشته را ندارد و زیر سایه سیستم‌های اندروید و iOS قرار گرفته است اما باز هم بلک‌بری‌های قدیمی کلاس خود را در کشور ما حفظ کرده‌اند و با قیمتی بین یک و نیم میلیون تومان تا یک میلیون و هشتصد هزار تومان خرید و فروش می‌شوند.

بلک‌بری‌های جدیدتر، قیمت‌هایی بالاتر دارند، برای مثال یک بلک‌بری مدل پورشه ۳.۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و برای مدل کی وان نیز قیمت‌ها بین سه میلیون و ۸۰۰ هزارتومان تا چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در تغییر است.

البته ناگفته نماند که در بازار این روزها هنوز هم امکان پیدا کردن گوشی‌های همراه با قیمتی کمتر از یک میلیون تومان وجود دارد. اما این گوشی‌ها دیگر از برند‌های اصلی در این حوزه به شمار نمی‌آیند و باید به سراغ برند‌های مانند سونی بروید که با قیمت‌های بین ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شوند.

یکی از نکاتی که بسیاری از کارشناسان بازار گوشی‌های تلفن همراه به آن اشاره می‌کنند به موضوع ناپایدار بودن قیمت ارز و تاثیر آن بر قیمت تلفن‌های همراه باز می‌گردد. به گفته این کارشناسان خرید موبایل در هفته‌های آینده مطمئنا با نوسانات تازه‌ای دست به گریبان خواهد شد که از یک سو تحت تاثیر خروج گوشی‌های قدیمی از انبارهای فروشندگان قرار خواهد گرفت و از سوی دیگر نیز موج تازه تغییرات قیمت ارز بر آن تاثیر خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sam Anderwood
    Sam Anderwood | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    واقعا جای تاسفه همچین مطلبی رو می بینم?

مطالب پیشنهادی