ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل کورسا
رپورتاژ آگهی

داستان یک برند؛ آشنایی با اُپل کورسا

بیشتر ما با شرکت خودروسازی اُپل آشنایی داریم و ماشین‌های ساخت این برند را به خصوص در دهه هفتاد شمسی در خیابان‌های شهرهایمان زیاد دیده‌ایم. یکی از آنها اُپل کورسا است که چند سالی بین جوانان علاقمند ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بیشتر ما با شرکت خودروسازی اُپل آشنایی داریم و ماشین‌های ساخت این برند را به خصوص در دهه هفتاد شمسی در خیابان‌های شهرهایمان زیاد دیده‌ایم. یکی از آنها اُپل کورسا است که چند سالی بین جوانان علاقمند به ماشین‌های اسپرت جای خاصی برای خود باز کرده بود. اما در این گزارش به معرفی این شرکت و این مدل ماشین می‌پردازیم.

شرکت خودروسازی اُپل زاده شد

Adam Opel AG  که به اختصار اُپل گفته می‌شود، کارخانه خودروسازی قدیمی آلمانی است که  فردی به نام آدام اوپل این شرکت را در اواخر قرن نوزدهم تاسیس کرده است. آدام اوپل در ابتدا کارخانه‌ای برای ساخت چرخ خیاطی ساخت و بعدها به ساخت دوچرخه روی آورد. این کارخانه با ادامه فعالیت خود به تدریچ در تولید خودروهای سواری نیز فعال شد.

در سال ۱۹۰۹ این شرکت به طراحی و تولید یک خودروی دو نفره برای استفاده پزشکان اقدام کرد که به Doctor Car معروف شد. شرکت اُپل با کسب موفقیت‌های پیاپی در سال ۱۹۱۴ میلادی بزرگترین تولید کننده خودرو در آلمان شد و سال ۱۹۲۹ شرکت آمریکایی جنرال موتورز هشتاد درصد سرمایه خود را در این کارخانه به کار انداخت تا بزرگترین شریک شرکت آلمانی اُپل شود و ۱۲ سال بعد موفق به خرید ۲۰ درصد از سهام اُپل شد.

اپل کورسا

در زمان جنگ جهانی دوم این کارخانه صدمات بسیاری در حملات هوایی دید و تقریبا ویران شد اما بعد از جنگ دوباره سرپا شد و نخستین کامیون جنگی خود را به نام اُپل بلیتز ساخت. این شرکت دوباره در سال ۱۹۶۲ به محبوبیت پیشین خود رسید و توانست مجددا بزرگترین تولیدکننده خودرو در آلمان شد. سال ۱۹۷۷ میلادی اُپل خودروهای مدل‌های سناتور و مونزا را روانه بازار مصرف کرد و به تدریج در سال‌های بعد توانست خط تولید خود را در کشورهایی مثل آمریکا. ایتالیا، هلند و اسپانیا راه بیاندازد.

اُپل کورسا

یکی از معروف‌ترین ماشین‌های ساخت این برند، اُپل کورساست که سال‌های متمادی طرفداران زیادی را به خود جلب کرد تا هنوز هم مدل‌های کارکرده این ماشین اسپرت کوچک و جمع و جور در دیوار خرید و فروش می‌شوند.

Opel Corsa از سال ۱۹۸۲ تا به حال در نسل‌های اول تا پنجم وارد بازار مصرف جهانی خودرو شده است. این خودرو در کلاس خودروهای سوپر مینی یا خودروهای فوق کوچک شهری قرار دارد. اُپل کورسای نسل دوم همان خودرویی کوچکی است که هنوز هم در خیابان‌های کشورمان می‌بینیم و خاطرات زیادی را برایمان زنده می‌کند.

Corsa B از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۰ میلادی تولید می‌شد. موتور این مدل حجم ۲۰۰۰ سی سی و ۱۶ سوپاپ دارد و  همچنین ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۰۳ نیوتن متر گشتاور دارد. ضمن اینکه شتاب گیری این مدل اُپل راحت انجام می‌شود و انحراف یا به اصطلاح گیجی فرمان در آن مشاهده نمی‌شود.

طراحی داخل کابین و بدنه خودرو به نسبت سال تولیدش خوب انجام شده و راننده با نشستن در پشت فرمان و هنگام کنترل آن و تعویض دنده بر خودرو کاملا مسلط است.

این مدل ماشین در رنگ‌های جذابی مانند آلبالویی، آبی، سفید، مشکی و … طراحی و تولید شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی