ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

راه های انتخاب گاوصندوق مناسب

از زمانی که پول اختراع شد وجود مکانی برای نگهداری از دارایی های بشر به امری ضروری تبدیل شد. در ابتدا دولت ها اقدام به ایجاد خزانه جهت نگهداری ثروت های خود می کردند و ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

از زمانی که پول اختراع شد وجود مکانی برای نگهداری از دارایی های بشر به امری ضروری تبدیل شد. در ابتدا دولت ها اقدام به ایجاد خزانه جهت نگهداری ثروت های خود می کردند و با توجه به اینکه در دوران های قدیم توزیع ثروت به سبک امروزی وجود نداشت مردم اگر هم پولی داشتن آن را داخل گنجینه ها یا داخل بالش نگهداری می کردند.

اما با وقوع انقلاب صنعتی و سوق مردم به سمت کسب ثروت و ایجاد تنوع در دارایی ها ، نیاز به وجود گاوصندوق شخصی بیشتر احساس می شد، اولین گاوصندوق شخصی به سبک امروزی در قرن هفده میلادی در انگلیس تولید شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

امروزه تنوع گاوصندوق ها و تکنولوژی های مورد استفاده در تولید آنها بسیار گسترده تر شده است از گاوصندوق های کلیدی معمولی گرفته تا گاوصندوق هایی که قابلیت کنترل توسط گوشی موبایل را دارند. اما چه گاوصندوقی بخریم که مناسب نیاز ما باشد؟

در مرحله اول باید مشخص کنیم که چه چیزی را می خواهیم در گاوصندوق قرار دهیم، مقداری پول و طلا یا فقط برای نگهداری اسناد یا برای جلوگیری از دست اندازی افراد آشنا که به خانه رفت و آمد دارند.

مرحله دوم انتخاب مکانی مناسب برای نگهداری گاوصندوق است. اصولاً گاوصندوق کالایی برای خودنمایی یا نشان دادن آن به بقیه نیست، گرچه امروزه گاوصندوق هایی تولید شده اند که علاوه بر امنیت از زیبایی بسیاری هم بهره می برند، ولی حتی الامکان گاوصندوق باید در مکانی قرار بگیرد که از دید سایرین مخفی باشد، مانند گوشه کمد دیواری، زیر لباس ها، انباری و غیره.

پس از انتخاب مکانی مناسب و گرفتن ابعاد محل مورد نظر می توانیم انتخاب صحیح تری داشته باشیم.

امنیت یک گاوصندوق به عوامل زیادی بستگی دارد، یک گاوصندوق خوب حتما باید استاندارد نسوز را دریافت کرده باشد تا بتواند از دارایی های شما در هنگام آتش سوزی محافظت نماید.

گاوصندوق خوب باید تست پرتاب از ارتفاع را گذرانده باشد تا در صورت ریزش ساختمان درب آن باز نشود یا گاوصندوق له نشود.

گاوصندوق خوب ترجیحا باید سنگین باشد، البته مهار گاوصندوق اولویت بیشتری دارد.

یک گاوصندوق  خانگی خوب باید دارای بدنه محکم پر شده با بتن باشد، البته بتن باید در همه جهات گاوصندوق به صورت همگن توزیع شده باشد.

تعداد قفل ها یا نوع قفل ها الزاما به معنای امنیت بالای گاوصندوق نیست. تصور کنید یک ردیف قفل اعم از کلیدی، دیجیتال و اثرانگشتی را روی یک گاوصندوق کاغذی سوار کنید؛ آیا آن گاوصندوق امن خواهد بود؟ مسلما خیر، زیرا سارقین محترم از طریق تخریب صندوق اقدام به بازکردن آن می کنند.

اگر گاوصندوق شما دارای سیستم آلارم باشد و یا اینکه در صورت ایجاد شوک به گوشی شما پیغام دهد، قطعاً سارقین را غافلگیر خواهید کرد.

شرکت های زیادی در بازار ایران فعال هستند مانند گاوصندوق کاوه، گاوصندوق گنجینه، گاوصندوق آیکو، گاوصندوق نیکا و غیره.

نمونه ای از گاوصندوق های مقاوم که با وجود تلاش بسیار سارقین باز نشده است

در نهایت امنیت تمام دارایی خود را به گاوصندوق نسپارید. سعی کنید از درب ضدسرقت و سیستم های آلارم و هشدار در منزل استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی