ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آموزش سئو به سبک داوینچی؛ همه فن حریف باشید

شاید حتی فکرش را هم نمی کردید که موضوع نوین و جدیدی مثل سئو به داوینچی قرن 15 ارتباطی داشته باشد. اما اصلاً عجله نکنید چرا که رویکرد زندگی این دانشمند همه فن حریف حتی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شاید حتی فکرش را هم نمی کردید که موضوع نوین و جدیدی مثل سئو به داوینچی قرن 15 ارتباطی داشته باشد. اما اصلاً عجله نکنید چرا که رویکرد زندگی این دانشمند همه فن حریف حتی در بهینه سازی سایت ها هم کاربرد دارد. چطوری؟ برای اینکه بفهمید اول نیاز داریم که این آدم را بیشتر بشناسیم.

لئوناردو داوینچی یکی از نقاش هایی بود که به زندگی چند بُعدی ایمان قلبی داشت. او نه تنها نقاش، بلکه به طور همزمان دانشمند، معمار، ستاره شناس و ریاضی دان هم بود و در همه این حوزه ها، دستاوردهای تاثیر گذار زیادی هم به‌دست آورد. این دیدگاه او در نهایت باعث شد بتواند از پتانسیل انسانی خود نهایت استفاده را ببرد و به بالاترین میزان رشد ذهنی برسد.

اما چیزی که در سئو بسیار زیاد اتفاق می‌افتد، موضوعی تقریباً متضاد با شیوه زندگی داوینچی است.

دیدگاه تک بُعدی در سئو؛ مبدأیی که به مقصد نمیرسد

در سئو زیادی می بینیم که افراد به دنبال یادگیری تکنیک های مختلف هستند. ترفندهایی برای بهبود سئو سایت، سئو کلاه سیاه، خرید بک لینک و غیره. اما این افراد معمولاً تنها به دنبال این هستند که از یک تکنیک به دفعات زیاد استفاده کنند. یعنی مثلاً تنها با فرض اینکه لینک سازی باعث افزایش رتبه می شود، به مدت طولانی لینک سازی می کنند یا اینکه تنها دست به تولید محتوا می زنند. چرا اینطور است؟

برای اینکه سئو هنوز هم برای بسیاری افراد در کلمات کلیدی، بک لینک و روش های سریع افزایش جایگاه خلاصه می شود. این روش های به ظاهر نتیجه بخش به ما می گویند که برای موفقیت در سئو تنها کافی است تکنیکی که خوب جواب می دهد را پیدا کنیم و آن را زیاد انجام دهیم.

مشکل این روش این است که وقتی ما یک تکنیک را چند بار تکرار می کنیم، گوگل به ما مشکوک می شود و ممکن است جریمه سختی برایمان در نظر بگیرید. پس این رویکرد عملاً جواب نمی دهد. برای آنکه با این روش ها بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می کنیم سری مقالات وبسیما در حوزه سئو کلاه سیاه را به دقت مطالعه کنید.

پس راه حل چیست؟

چند بعدی بودن سئو؛ رسیدن به مقصد نیازمند زمان، هزینه و تلاش است

برای اینکه بتوانیم از رویکرد داوینچی استفاده کنیم، بهتر است به جای تکرار یک روش بهینه سازی در SEO، به طور پیوسته از شیوه های مختلف، سایت خود را بهینه کنیم. برای موفقیت در سئو باید به سه فاکتور مهم زیر توجه کنیم که بر اساس اولویت مرتب شده اند:

  • سئو تکنیکال: اولین و مهم ترین مرحله برای موفقیت در سئو، طراحی یک سایت حرفه ای متناسب با استانداردهای گوگل است. کدنویسی وبسایت، ریسپانسیو بودن، استفاده صحیح از تگ های HTML، سرعت و عملکرد بالا و تجربه کاربری خوب، نشانه گذاری استاندارد و طراحی ظاهری چشمگیر مواردی هستند که ما با نام سئو تکنیکال از آن یاد می کنیم.

مطمئناً ضرب المثل «خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج» را زیاد شنیدید. این مثال در مورد طراحی سایت و رعایت اصول فنی کاملاً درست است. مثلاً اگر قصد شما طراحی فروشگاه اینترنتی است، در صورت رعایت نکردن استاندارهای مجاز تکنیکال، محصولات شما در صفحه نتایج جستجو دیده نمی شوند و این یعنی همه تلاش های شما به صفر می رسد.

  • تولید محتوا: سایت شما بدون محتوا مانند طبل تو خالی است. این محتوای ارزشمند شماست که به قلب کاربر نفوذ می کند و نیازهای او را برطرف می کند. حالا این محتوا می تواند یک مقاله آموزشی باشد یا محصولی برای خرید. فرآیند تولید محتوا با حساسیت زیادی همراه است چراکه محتوای تولید شده ما باید با توجه به خط قرمز های الگوریتم های گوگل باشد.

اگر می خواهید سایت شما در محتوا حرف اول را بزند، به هدف جستجو کاربر و نیاز او اهمیت زیادی بدهید. در این صورت حتی با ‌به‌روزرسانی الگوریتم های گوگل هم خطری شما را تهدید نمی کند.

  • لینک سازی: هر لینک در فضای وب به منزله یک رای مثبت به سایت شماست. یعنی سایت شما از نظر گوگل زمانی ارزشمند است که توسط سایت های دیگر پیشنهاد شده باشد. فعالیت در شبکه های اجتماعی، خرید رپورتاژ آگهی و خرید بک لینک را می توان رایج ترین تکنیک های لینک سازی خارجی دانست.

البته حتی لینک سازی هم محدودیت های خودش را دارد. یعنی اگر سعی کنید با خرید بک لینک های مصنوعی، رتبه سایت خود را بهبود دهید، باید منتظر جریمه سخت الگورتیم پنگوئن گوگل باشید.

مسیر درست آموزش سئو به صورت چند بُعدی چیست؟

سؤالی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که وقتی نوبت به اجرای این سه مرحله برسد، بهترین مسیر کدام است؟

  • پله اول: آشنایی با مفاهیم پایه و اساسی سئو

عبارات و اصطلاحات جدید عضو جدایی ناپذیر هر حوزه تخصصی است، سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای آنکه هنگام مطالعه یک مقاله یا کتاب آموزش سئو دچار سردرگمی نشوید باید با معنی این اصطلاحات آشنا باشید.

گذشته از این، دانش سئو هر روز در حال تغییر است، آقای جان مولر بعنوان یکی از مدیران ارشد گوگل اعلام کرده است که الگوریتم جستجو تقریبا هر روز به روزرسانی می شود. با این حال، مفاهیم و قواعد پایه سئو تغییرات زیادی نمی کنند.

برای شروع کار بهتر است از منابع معتبر فارسی استفاده کنید، این استراتژی به شما کمک می کند خیلی سریع با اصطلاحات رایج سئو آشنا شده و فرآیند تصمیم گیری گوگل، برای رتبه بندی نتایج را بشناسید. مراجعه به سایت آکادمی وبسیما و مطالعه کتاب "سئو برای همیشه" می تواند جای خوبی برای شروع یادگیری این مفاهیم پایه باشد.

  • پله دوم: مطالعه منابع داخلی و خارجی SEO

مطالعه مقالات و کتاب های سئو می تواند تکنیک های جذابی را به شما آموزش دهد. بیشتر مقالات آموزش سئو تمرکز خود را بر یک حوزه یا تکنیک خاص قرار می دهند و برای افرادی که دقیقا در همان مرحله هستند مناسب خواهند بود. مثلاً اگر هدف شما یادگیری تکنیک های سئو کلاه سفید است، میتوانید با دانلود کتاب یا خواندن مقاله، همه مفاهمیم مربوط به White hat Seo را یاد بگیرید.

  • پله سوم: شرکت در دوره های آموزش سئو وبسیما آکادمی

به خوبی می دانیم که هیچ علم جدیدی بدون عملی شدن مفاهیم تئوری امکان پذیر نیست. در سئو هم اگر چیزی یاد می گیریم، می‌بایست آن را در عمل انجام دهیم تا از درستی یا نادرستی آن به طور کامل مطمئن شویم.

کاملاً طبیعی است که بعد از طی کردن پله های دوم و سوم، با دریایی از سوالات پیچیده و سخت مواجه شوید. مثلاً شما به خوبی می دانید که چه کارهایی برای موفقیت در سئو لازم است ولی احتمالا نمی دانید که آنها را چطور و در چه زمانی انجام دهید.

آکادمی وبسیما برای موفقیت در سئو، مسیری کاملا استاندارد و کاربردی طراحی کرده است. این مجموعه به شما کمک می کند با دانش دقیق و زمان بندی مشخص، فعالیت های سئو و بهینه سازی سایت خود را مدیریت کنید و بتوانید با بهره گیری از تجربیات ارزشمند متخصصان سئو، پروژه های خود را به بهترین شکل به نتیجه دلخواه برسانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آموزشی عبارت "دوره سئو وبسیما" یا "دوره سئو" را در گوگل جستجو کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی