ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

۷ ویژگی برای انتخاب یک هتل خوب

معمولا اولین گزینه افراد برای استراحت و ریکاوری بعد از یک فشار طولانی کاری، یا دور شدن از روزمرگی‌های زندگی، مسافرت است. البته دسته‌ای از افراد نیز برای مسائل کاری سفر می‌کنند اما نکته‌ای که ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

معمولا اولین گزینه افراد برای استراحت و ریکاوری بعد از یک فشار طولانی کاری، یا دور شدن از روزمرگی‌های زندگی، مسافرت است. البته دسته‌ای از افراد نیز برای مسائل کاری سفر می‌کنند اما نکته‌ای که در هر نوع مسافرتی حائز اهمیت است، انتخاب هتل مناسب برای لذت بردن و راحتی بیشتر در سفر است. بدین منظور محل اقامت باید مکانی امن، راحت و مناسب با خواسته‌ها و سلیقه‌ی افراد باشد. اما چطور می‌توان یک هتل با شرایط دلخواه را انتخاب کرد؟ آیا معیارهایی برای این انتخاب وجود دارد؟ در ادامه نکاتی در مورد ویژگی‌های یک هتل خوب بررسی خواهد شد.

۱. انتخاب نوع هتل

اولین ویژگی که باید در انتخاب هتل خوب درنظر گرفته شود، نوع هتل است؛ بهتر است افراد طبق نیازهای سفر خود، نوع و محیط هتل را انتخاب کنند؛ برای مثال معمولا انتخاب زوج‌های جوان، محیطی آرام و به‌دور از سر وصداست یا افرادی که سفر کاری دارند، هتلی که نزدیک به محل رویدادهای کاری موردنظر آن‌هاست، را انتخاب می‌کنند.

۲. قیمت مناسب

یکی دیگر از مهم‌ترین معیارها در انتخاب یک هتل خوب، بودجه‌بندی و تعیین هزینه است که در نهایت منجر به اقامتی دلچسب در یک هتل خوب خواهد شد. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد قیمت هتل، تناسب در میزان امکانات و خدمات آن با قیمت هتل است. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که نمی‌توان از یک هتل ارزان، انتظار هتلی پنج ستاره را داشت.

۳. موقعیت قرارگیری هتل در شهر

هزینه‌ی رفت و آمد در شهر و حتی وسایل حمل و نقل عمومی به‌خصوص در سفرهای خارجی، بسیار بالاست و همواره یکی از مسائل پرهزینه در سفر محسوب می‌شود. این مسأله اهمیت موقعیت جغرافیایی هتل را نشان می‌دهد. مسلما در سفرهای تفریحی، نزدیک‌ بودن هتل به جاذبه‌های گردشگری و همچنین در سفرهای کاری، نزدیکی آن به محل همایش یا شرکت‌های موردنظر، بسیار مهم خواهد بود. همچنین در صورت نیاز به آرامش و سکوت،‌ هتل‌هایی که در حومه شهر هستند، انتخاب مناسبی برای رزرو هتل هستند.

۴. جزئیات اتاق مورد نظر در هتل

پاکیزگی، موقعیت اتاق موردنظر در هتل و آرامش و سکوت از عوامل مهم در انتخاب یک هتل خوب به‌شمار می‌آیند. چه سفر موردنظر کاری باشد و چه تفریحی، آرامش حرف اول را می زند! از طرفی تمیزی و نظافت اتاق نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چرا که به‌طور مستقیم در سلامتی و کیفیت سفر مسافران تاثیرگذار خواهد بود. چشم‌انداز پنجره اتاق نیز از دیگر نکات مهم و تاثیرگذار در انتخاب یک هتل خوب است.

۵. نحوه‌ی برخورد و خدمات کارکنان

مواجهه با کارکنان یک هتل، اولین موردی است که مسافران تازه وارد با آن روبرو می‌شوند. به همین جهت رفتار پرسنل هتل و همچنین خدمات آن، اهمیت ویژه‌ای خواهند داشت. خوش‌رویی، وظیفه‌شناسی و تعهد کاری از مواردی است که در انتخاب هتل خوب تاثیرگذار خواهند بود؛ معمولا در سایت‌های معتبر رزرو هتل، نظرات مشتریان راجع به کارکنان و خدمات آن هتل موجود است و مسافران می‌توانند طبق آن نظرات، هتل موردنظر را ارزیابی کرده و انتخاب مطمئن‌تری داشته باشند.

۶. اینترنت رایگان

یکی از مهم‌ترین نیازهای مسافران، به‌ویژه در سفرهای خارجی، وجود اینترنت رایگان در هتل است؛ چراکه با وجود آن مسافران می‌توانند به‌راحتی با دیگران تماس بگیرند، کارهای شخصی و یا وظایف شغلی‌شان را انجام دهند یا در صورت لزوم به کارهای بانکی خود بپردازند. بنابراین یکی دیگر از معیارهای یک هتل خوب، داشتن اینترنت رایگان است.

۷. غذاهای باکیفیت در هتل

موضوعی که برای بسیاری از افراد اهمیت ویژه‌ای دارد، داشتن یک رستوران خوب در هتل است؛ رستورانی که غذاهای باکیفیت و خوشمزه سرو کرده و منویی کامل داشته باشد. البته همچنان بهداشتی بودن مراحل تهیه غذا در درجه اول اهمیت است.

آیا می توان به اطلاعات لازم درباره‌ی هتل‌ها دسترسی داشت؟

با توجه به توضیحات ذکرشده، بهتر است افراد طبق نیازها و بودجه خود، انتخابی هوشمندانه داشته باشند. اما چطور می‌توان اطلاعات لازم درباره‌ی هتل‌های مختلف را در اختیار داشت؟ بسیاری از سایت‌های خرید آنلاین بلیط هواپیما و رزرو هتل، این امکان را به کاربران خور می دهند تا با بررسی اطلاعات لازم هتل‌ها، یک هتل خوب را انتخاب کرده و اقامتی دلچسب را تجربه کنند. از معتبرترین این سایت‌ها می‌توان به سایت سامتیک اشاره کرد که اطلاعات هتل‌های زیادی در داخل و خارج ایران را در اختیار مسافران قرار می‌دهد تا به‌راحتی بتوانند یک هتل خوب را انتخاب کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی