ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

پای تکنولوژی به اقتصاد مسکن هم کشیده شد

پیشرفت تکنولوژی و ورود استارت آپ ها به انجام امور روزمره باعث کاهش رفت وآمدهای بین شهری شده است؛ یکی از حوزه‌های بسیار حساس و تاثیرگذار در اقتصاد خانواده و حتی کشورها کمی مغفول مانده ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پیشرفت تکنولوژی و ورود استارت آپ ها به انجام امور روزمره باعث کاهش رفت وآمدهای بین شهری شده است؛ یکی از حوزه‌های بسیار حساس و تاثیرگذار در اقتصاد خانواده و حتی کشورها کمی مغفول مانده بود. اما در این مطلب مجموعه‌ای که تکنولوژی را وارد سیاست گذاری های کلان اقتصاد مسکن کرده معرفی شده است.

پای تکنولوژی به اقتصاد مسکن هم کشیده شد

ساخت­ و­ ساز مسکن طی این سال‌ها توانست خود را با تکنولوژی روز دنیا وفق دهد و خانه‌­های بسیاری هم در مرحله ساخت و هم در مرحله بهره­برداری با هوشمندسازی بروز شده‌­اند.

در سال‌های اخیر نیز در بحث خریدوفروش و انتشار قیمت مسکن مجموعه­‌هایی انگشت ­شمار از تکنولوژ‌ی های نوین بهره بردند و توانستند اعتماد مردم را برای خرید، فروش یا اجاره املاک خود جلب کنند. به همین واسطه مشاورین املاک هم خود را سازگار کردند و اکثر فعالیت­‌های خود را در سایت‌­ها و سامانه‌­های مختلف انجام می‌­دهند و همین امر کمک شایانی به کاهش رفت­ وآمد و افزایش تعداد معاملات آن‌ها کرده است.

کلید ورود به رونق بازار مسکن

اما این عوامل نمی­‌تواند تاثیری در اقتصاد مسکن ایجاد کند و صرفا معاملات املاک توسعه یافته است. در این میان بهره‌‍­گیری از هوش مصنوعی در حوزه مسکن به تازگی توسط مجموعه «کلید» صورت گرفته و یک قدم فراتر از سایر مجموعه‌­ها برداشته و با هدف‌­های بزرگتری به فعالیت ­در این بازار بزرگ می­‌پردازد.

به­ طوری که امروز ورای بحث خرید و فروش و ارائه قیمت مسکن، فرصت­‌های سرمایه ­گذاری، ارائه شاخص قیمتی و تخمین قیمت ملک را منتشر می­‌کند و در دسترس همگان قرار می­‌دهد.

گفتنی است این بخشی از فعالیت­‌های کلید است و سایر ابزارهای این سامانه اعم از ارائه میانگین و میانه قیمت ملک­‌های معامله شده به تفکیک محلات، تعداد معاملات در مناطق مختلف و نمودارهای افزایش و کاهش قیمت­‌ها را در بازه­‌های زمانی متفاوت و به تفکیک مناطق ارائه می­‌دهد. لازم به ذکر است کیلید خدمات دیگری همچون اطلاع ­رسانی مباحث مهم حوزه مسکن و اطلاعات تفکیک شده مناطق را که شامل وضعیت اجتماعی محله، راه‌­های دسترسی، مراکز آموزشی، تفریحی و ... است را در مجله­ خبری خود منتشر می­‌کند. می­‌توان با مراجعه به سایت کیلیدمگ آنها را مطالعه و با خدمات دیگر این سامانه آشنا شد.

اما این بخشی از مزیت­‌های بهره­ گیری از هوش مصنوعی در این کسب­ و­کار است. یک سمت ماجرا مزایایی است که سامانه­‌های این چنینی برای سیاستگذاران و تصمیم ­گیران حوزه مسکن ایجاد می‌کنند. یکی از نخستین مزایای استفاده از کیلید ایجاد شفافیت در بازار­مسکن است. از طرفی بررسی میزان تقاضا و سیاستگذاری برای عرضه مناسب نیز، متولیان سیاستگذاری بازار مسکن را برای اتخاذ تصمیم بهتر کمک می­‌کند.

حال این سوال پیش می‌­آید که کیلید این اطلاعات را از کجا برداشت می­‌کند: کیلید از طریق سامانه اطلاعات بازار املاک ایران (سابا) که مشاورین املاک موظف به ارائه اطلاعات معاملات خود در این سامانه هستند، اطلاعات را برداشت و با بهره­ گیری از هوش­ مصنوعی آنها را پردازش ­کرده و خروجی آن را متناسب با درخواست کاربر به آن ارائه می­‌دهد. گفتنی است برداشت اطلاعات از سامانه (سابا) برای عموم آزاد است.

خرید آپارتمان در ونک

همانطور که اشاره شد­، می‌­توان مشخصاتی که به تفکیک محلات ارائه شده است را مطالعه و برای انتخاب محل سکونت خود راحت‌­تر تصمیم­ گیری کرد. به طور مثال برای خرید آپارتمان در ونک با ورودبه سایت یا اپلیکیشن کیلید و درج نام «ونک» تمام فایل­‌های آن منطقه و حتی مناطق مشابه را از نظر قیمت و موقعیت نشان می‌دهد.

از طرفی می‌­توان ونک را از روی نقشه موجود در سایت یا اپلیکیشن انتخاب، و محله مورد نظر برای خرید یا اجاره را انتخاب کد. کیلید ورای اینکه تخمینی از قیمت ملک در مناطق مختلف ارائه می­‌دهد میانه و میانگین قیمت معاملات انجام­ شده در آن منطقه را نیز محاسبه کرده و منتشر می­‌کند.

خرید آپارتمان در ونک به دلایل متعددی متقاضیان زیادی دارد. دسترسی به مناطق اصلی شهر که شرکت­‌ها و سازمان­‌های زیادی در آنجا هستند، می­‌تواند یکی از دلایل محبوبیت این منطقه باشد.

نام ونک از دو حرف (ون) به معنی درخت و علامت کوچکی (ک) تشکیل شده است. در نتیجه معنی نام ونک «درخت کوچک» است. گفتنی است اولین ساختمان‌ها و باغ‌­های این محله توسط میرزا­حسن‌خان مستوفی‌الممالک که پنج دوره نخست­ وزیر ایران، در زمان قاجار و یک دوره در زمان رضاشاه بود بنا شده، که آرامگاهش نیز در باغ مستوفی سابق که هم اکنون دانشگاه الزهرا است واقع شده است.

هم ­اکنون ونک از نظر دسترسی در محدوده مناسبی قرار دارد و اتوبان همت، کردستان، شهید حقانی و در شمال آن اتوبان نیایش دسترسی به ونک را کمی آسان کرده است. البته گفتنی است برای رسیدن به این بزرگراه‌­ها باید خیابان‌­های پرترافیکی را پشت سر گذاشت. اما حمل­ و­نقل عمومی در ونک با توجه به اینکه خیابان ولیعصر(عج) در مرکز این محله ­است و خطوط بی­ آرتی مجزایی دارد، کمی رفت‌وآمد را آسان کرده است.

ونک محله‌ای بسیار قدیمی و محبوب است در منطقه 3 تهران قرار دارد و ادارات و سازمان­‌های زیادی در خود منطقه و محله­‌های اطراف آن واقع شده است. از این ­رو قیمت بسیاری از خانه­‌ها با کاربری اداری در نظر گرفته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی