ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

ثبت شرکت دانش بنیان و استارت آپ ها

شرکت های دانش بنیان یا متمرکز بر دانش به شرکت هایی گفته می شود که دانش و فناوری جزئی جدایی ناپذیر از دارایی اساسی آنها می باشد. موسسین شرکت های دانش بنیان باید افراد تحصیلکرده ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شرکت های دانش بنیان یا متمرکز بر دانش به شرکت هایی گفته می شود که دانش و فناوری جزئی جدایی ناپذیر از دارایی اساسی آنها می باشد. موسسین شرکت های دانش بنیان باید افراد تحصیلکرده و فرهیخته در قالب افراد دانشگاهی و یا با پشتوانه دانشگاهی باشند. در این شرکتها ممکن است از 1 تا 100 درصد سهام آن متعلق به یک دانشگاه یا واحد پژوهشی و یا از 51 تا 100 درصد سهام آن متعلق به اعضای هئیت علمی دانشگاهها یا واحد ها ی پژوهشی باشد در صورتی که سهم دانشگاه کمتر از 50 درصد باشد شرکت دانش بنیان خصوصی است و باید تابع قانون تجارت باشد و در مرجع ثبت شرکتها به ثبت برسد. در غیراینصورت شرکت دانش بنیان دولتی است.

در واقع این شرکتها حلقه واسطه بین ایده و تکنولوژی هستند که می توانند ایدههارا در مسیر رسیدن به تکنولوژی هدایت کنند و گاهی اوقات خود همین شرکتها هم می توانند ایده خودشان را به تکنولوژی تبدیل کنند. برای تاسیس این شرکتها ، طرح ها ، ایده ها وکارآیی آنها به دقت بررسی می شود و سپس مجوز تشکیل چنین شرکتی داده می شود و در صورتیکه معلو م بشود شرکت روی پروژه کارکرده اما به هر دلیل با شاکی مواجه شود حمایتهای دولت به آن شرکت بخشیده می شود.

برخی حمایتهای دولت از شرکتهای دانش بنیان

1. معافیت از پرداخت مالیات

2. دریافت عوارض حقوق گمرگی

3. بهره مندی از سود بازرگانی

4. بهره مندی از عوارض مالیاتی  به مدت 15 سال

5. تامین تمام یا بخشی از هزینه تولید،عرضه یا بکارگیری توآوری و فن آوری با اعظاء تسهیلات کم بهره یا بدون بهره بلند مدت یا کوتاه مدت طبق عقود شرعی

6. ایجاد پوشش بیمه ای مناسب برای کاهش خطر پذیری محصولات دستاوردهای دانش ، نوآوری و فن آوری در تمام مراحل تولید ، عرضه و بکارگیری

ثبت شرکت دانش بنیان

ابتدا باید شرکتی را بصورت حقوقی و در قالب یکی از شرکتهای موضوع قانون تجارت (سهامی خاص مسئولیت محدود . ...) در مرجع ثبت شرکتها ثبت کرد، سپس اگر شرکت ثبت شده شرایط دانش بنیان را داشته باشد زمان آن است که برای ارزیابی شرکت خود را در سایت دانش بنیان ثبت کنید.سطح فن آوری یکی از شریاط لازم برای دانش بنیان شدن است که در سه بخش بررسی می شود:

  • باید کپی کردن از آن راحت نبوده و پیچیدگی و ظرافت خاصی داشته باشد.
  • آرانددی ایده یا محصول مربوط به خود شرکت باشد.
  • کراکردهای پیچیده ای در محصول ایجاد شده باشد.

در بخش تولید محصول یاید حداقل به مرحله تولید آزمایشگاهی رسیده باشد وقابلیت های آن عرضه شود تا قابل قبول سامانه ارزیابی باشد وقتی تولید را با سطح فن آوری ترکیب کنید محصول نهای ی یاید نشان دهنده نوآوری شما در آن محصول باشد. طراحی یک محصول شامل سه حالت طراحی از پایه و مبنا، طراحی به طریق مهندسی معکوس و طراحی بصورت انتقال فن آوری با تغییراساسی است

یک محصول زمانی به درجه دانش بنیانی می رسد که سه فاکتور اصلی سطح فناوری ، تولید آزمایشگاهی و طراحی بر اساس آرانددی را دارا باشدلازم به ذکر است که شما برای ارزیابی شرکت دانش بنیان خودنیازی به پرداخت هزینه ندارید و هزینه ارزیابی برای کسب عنوان دانش بنیان توسط معاونت علمی ریاست جمهوری پرداخت می شود

مشارکت میان رشته ای  در ایجاد شرکت های دانش بنیان موثر است ، اگر شرکتی متشکل از متقاضیان و افراد با رشته های خاص و جداگانه اما میان رشته ای باشد زمینه دانش بنیانی این شرکت بسیار بالا می رود.

شرکت بهین ثبت با سالها تجربه در ثبت شرکت و بیش از 26000 پرونده موفق ثبت شرکت و ثبت برند و اخذ کارت بازرگانی با تمرکز بر شرکت های دانش بنیان و استارت آپ سعی در شکوفایی این مجموعه ها نموده است.

مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان
  • روزمه شخص از شرکت
  • آخرین اظهانامه مالیاتی مربوط به شرکت که برای سازمان مالیاتی کشور ارسال شده است
  • لیست بیمه شرکت و وضعیت حقوق و دستمزد و مزایای کارکنان شرکت

پس از ارایه این مدارک و ثبت درخواست در سامانه دانش بنیان زمانی برای ارزیابی شرکت توسط کارگروه ارزیابی وتشخیص صلاحیت شرکتها وموسسات دانش بنیان به شرکت اختصاص داده می شود و درصورت موفقیعت در این ارزیابی مراحل ثبت شرکت دانش بنیان انجام خواهد شد.

استارت آپ Startup

استارت آپها کسب و کارهایی جدید و پویا هستند که از یک ایده خام و ناب شروع می شوند ، رشد بالایی دارند و معمولا از طریق نرم افزارهاو فناوری می خواهندبه مقیاس پذیری برسند.

مقیاس پذیری به رشد کسب و کار نسبت به هزینه های آن گفته می شود، تفاوت استارت آبها با دیگر کسب و کارها در این است که استارت آپها مقیاس پذیر هستند و پتانسیل این را دارند که بدون هزینه های اضافی رشد بسیار سریع و چشمگیری داشته باشند . مثلا اگر یک رستوران بخواهد درآمد و سود خود را بیشتر کند مسلما برای این کار باید هزینه های زیادی شود از راه اندازه شعبه و هزینه های میزو صندلی و استخدام نیروی انسانی ( آشپزو گارسون و ...) اما اگر اسنپ بخواهد در شهرهای دیگر نیز سرویس بدهد شاید نهایتا به یک دفتر و چندین نیروی کار در آن شهر نیاز باشد و مسلما این کار با توجه به سود بالایی که قراراست برایش حاصل شود؛ هزینه های زیادی نخواهد داشتمعمولا استارت آپها برای رفع یک مشکل یا نیاز درست میشوند اما این موضوع بطور مطلق نیست و هدف برخی از استارت آپها سهولت انجام کار می باشد مثلا قبل از اسنپ همه تاکسی تلفنی می گرفتند و مشکل خاصی هم وجود نداشت اما اسنپ این کار ار خیلی راحتر کرده و تبدیل یه یک استارت آپ و موفق شده است

مزایای استارت آپ ها
  • نیاز به سرمایه بالایی برای شروع به کار ندارند
  • نیاز به خرید یا اجاره یک مکان خاص ندارند
  • کاهش در هزینه ها و سودهی بالا
  • پوشش گسترده مشتریان از نظر محدوده جغرافیایی
  • عدم وجود ساعت کاری خاص (24 ساعته می باشد) و روز تعطیل ندارند
  • عوامل محیطی مانند آلودگی هوا و ترافیک و مواردی از این قبیل بر روی آنها تاثیری نداردو
جهت ثبت شرکت استارت آپ ها

شرکت استارت آپ را میتوان در قالب شرکت سهامی خاص و یا مسئولیت محدود برسانید.

شرکت های تجاری
تعریف شرکت تجاری

قراردادی که به موجب آن دو یا چند شخص اعم از حقیقی یا حقوقی توافق می کنند سرمایه مستقلی را که از جمع آورده های آنها تشکیل می شود ایجاد کنند و به موسسه ای که برای انجام اعمال تجاری تشکیل میگردد اختصاص دهند و در منافع و زیانهای احتمالی حاصل از بکارگیری سرمایه سهیم شوند.

شرکتهای تجاری پس  از ایجاد دارای شخصیت حقوقی مستقل از شرکاء هستند و این شخصیت حقوقی حتی پس از انحلال شرکت وجود دارد و با ختم تصقیه از بین می رود.

انواع  شرکت های تجاری در قانون تجارت
  • شرکتهای سهامی عام و خاص
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • شرکت نسبی
  • شرکتهای مختلط سهامی و غیر سهامی
  • شرکتهای تعاونی

1. شرکت های سهامی

شرکتهای هستند که سرمایه آنها به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست شرکتهای سهامی ،شرکتهای تجاری محسوب می کردند چه موضوعش تجاری باشد یا تجاری نباشد به این شرکت اصطلاحا شکلا تجاری گفته می شود.

شرکتهای سهامی به دو دسته سهامی عام و سهامی خاص تقسیم می شوند.

1.1 شرکت های سهامی عام

شرکتهایی که موسسین آنها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم و پذیره نویسی تامین می کنند قید عبارت "شرکت سهامی عام " قبل یا بعد از نام شرکت و بدون فاصله ضروری است.

شرایط تشکیل شرکت سهام عام

1. حداقل سرمایه در سهامی عام پنج میلیون ریال می باشد.

2. حداقل شرکاء 5 نفر

3. تعهد حداقل 20 درصد سرمایه شرکت و پرداخت حداقل 35 درصد مبلغ تعهد شده در حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس نزدیکی از بانکها و دریافت گواهی از بانک

2.1 شرکت سهامی خاص

شرکت هایی که تمام سرمایه آنها درزمان تاسیس منحصرا توسط موسسین تامین میگردد و همانند شرکت سهامی عام عبارت "شرکت سهامی خاص " قبل یا بعد ازنام شرکت وبدون فاصله ضروری است.

شرایط تشکیل شرکت سهامی خاص

  • حداقل سرمایه یک میلیون ریال می باشد.
  • حداقل شرکاء 5 نفر که شامل 3 نفر سهامدار و 2 بازرس می باشد.
  • تعهد کلیه سهام و گواهی نامه بانکی حاکی از پرداخت حداقل 35% از کل سهام (سرمایه)

ضمانت اجرای عدم ثبت شرکتهای سهامی

  • معنوعیت استفاده از وجوه تادیه شده به نام شرکت سهامی در شرف تاسیس
  • ممنوعیت صدور گواهینامه موقت سهم و ورقه سهم قبل از ثبت شرکت
  • ممنوعیت صدور اوراقه قرضه
  • قابلیت انحلال شرکت در صورت عدم ثبت شرکت سهامی عام و خاص

2. شرکت با مسئولیت محدود

شرکتی که در آن هر شریک فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت خواهد بود. سرمایه دراین شرکت به مطعات سهام تقسیم نمی شود بلکه بصورت سهم الشرکه می باشد.

اسم شرکت نباید متضمن اسم هیچ یک از شرکاء باشد والا شریکی که اسم او در اسم شرکت قید شده است درمقابل اشخاص ثالث درحکم شریک ضامن در شرکت تضامنی است و مسئولیت تضامنی دارد.

شرایط تشکیل شرکت با مسئولیت محدود

  • حداقل شرکاء 2 نفر
  • حداقل سرمایه یک میلیون ریال

3. شرکت تضامنی

دراین نوع شرکت، مسئولیت هر شریک نامحدود می باشد لذا اگر دارایی شرکت برای پرداخت تمام قروض شرکت کافی نباشد، هریک از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است یعنی شرکاء مسئولیت تضامنی دارد و توافق بر خلاف آن نیز در مقابل ثالت فاقد اثر بوده و کان لم یکن تلقی می شود. در اسم شرکت باید عبارت شرکت تضامنی بعلاوه حداقل اسم یکی از شرکاء و عبارتی از قبیل شرکاء یا برادران قید شود.

شرکت تضامنی را نمی توان برای امور غیر تجاری تشکیل داد و وجود حداقل 2 شریک برای تاسیس وبقای شرکت ضروری است.

4. شرکت نسبی

شرکتی که مسئولیت هر شریک محدود به نسبت سرمایه آن در شرکت است. در اسم شرکت باید عبارت شرکت نسبی بعلاوه حداقل اسم یکی از شرکاء و عبارتی از قبیل شرکاء یا برادران قید شود در صورتیکه عنوان نسبی در اسم شرکت قید نشود این شرکت تضامنی محسوب می شود و شرکاء مسئولیت تضامنی خواهند داشت.

5. شرکت مختلط غیر سهامی

از  حداقل یک شریک ضامن و حداقل یک شریک با مسئولیت محدود تشکیل می شود که مسئولیت شریک ضامن ، تضامنی می باشد.

6. شرکت مختلط سهامی

از حداقل یک شریک ضامن و حداقل یک شرکت سهامی تشکیل می شود. که مسئولیت شریک ضامن تضامنی و مسئولیت شریک سهامی محدود به مبلغ اسمی سهام می باشد. حداقل شرکاء در این شرکت 4 نفر می باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی