ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

مجله اینترنتی دکتردکتر؛ چرا محتوای متفرقه سلامت در اینترنت را نخوانیم؟

در سال‌های گذشته وب فارسی دچار تغییرات مهمی شده است. این روزها محتوای زیادی به زبان فارسی در حال تولید و انتشار است و در این بین نقش محتوای سلامت و پزشکی بسیار پررنگ است. ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در سال‌های گذشته وب فارسی دچار تغییرات مهمی شده است. این روزها محتوای زیادی به زبان فارسی در حال تولید و انتشار است و در این بین نقش محتوای سلامت و پزشکی بسیار پررنگ است. اما از سوی دیگر پزشکان زیادی توصیه می‌کنند، محتوای سلامت در اینترنت را نخوانید. با ادامه این نوشته همراه باشید.

امروزه آموزش‌ها و توصیه‌ها در خصوص بیماری‌ها، راه‌های پیشگیری و درمان آن‌ها تمام فضای وب را پوشش داده است. از تأثیرات جوانه گندم بر پوست گرفته تا تغییر جنسیت جنین با خوردن نشاسته. مشخص نیست این نوع آموزش‌ها و توصیه‌ها توسط چه مراجعی تایید شده و در اختیار دیگران قرار می‌گیرد.

محتوای سلامت فعلی در چه وضعیتی قرار دارد؟

عمده مطالب که در وب فارسی حوزه پزشکی و سلامت وجود دارد، دارای شرایط زیر است:

  • مرجع و منبع صحیح پزشکی ندارد
  • فاقد ارزش علمی هستند
  • اطلاعات سطحی و غیرکارشناسی است
  • ناقص و عمدتا نگران کننده است
  • گیج کننده هستند و بیمار را بیشتر سرگردان می‌کند

با بررسی روی مطالب حوزه سلامت می‌توان ویژگی‌های بالا را به وضوح دید. این مدل محتوا می‌تواند ضربه‌های زیادی به مخاطبین و کاربران سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی بزند. حال با بررسی این نکات به این نتیجه می‌رسیم که محتوای خوب سلامت چه ویژگی‌هایی دارد.

ویژگی‌های محتوای خوب سلامت

باتوجه به آنچه مطرح شد، محتوای سلامت حساسیت‌ها و شرایط خاص خودش را دارد. محتوای حوزه سلامت نیاز دارد توسط مراجع دارای صلاحیت تائید شده و سپس در اختیار مخاطبان قرار بگیرد. بنابراین ویژگی‌های محتوای سلامت به صورت زیر بخش‌بندی می‌شود:

  • یک مرجع علمی و پزشکی معتبر آن‌را تایید کند
  • محتوای سلامت توسط گروهی از پزشکان تدوین شود
  • محتوای سلامت صرفا جنبه آموزشی داشته باشد و از ارائه راه‌کار قطعی و نسخه پیچیدن، بپرهیزد
  • با توجه به شرایط سلامت و پزشکی کشور بومی سازد
مجله اینترنتی سلامت و درمان دکتردکتر

استارتاپ دکتردکتر، یک سامانه نوبت‎‌دهی اینترنتی پزشکان است که بیماران می‌توانند از پزشکان کشور نوبت اینترنتی دریافت کنند.

بخشی از مخاطبان دکتردکتر قبل از مراجعه به پزشک، دغدغه‌ها و سوالات پزشکی و سلامت دارند. بنابراین مجله اینترنتی سلامت دکتردکتر با معرفی بیماری‌ها، علت‌ها، روش‌های پیشگیری و ... تلاش می‌کند در فضای کاملا تخصصی پیشنهادات مناسبی ارائه کند.

مجله اینترنتی دکتردکتر برای چه کسانی است؟

در صورتی که علائم بیماری در خود مشاهده کرده‌اید یا از بیماری خود اطلاعات جزئی دارید، می‌توانید با مراجعه به مجله اینترنتی دکتردکتر، اطلاعات کامل‌تری از بیماری و علت‌های آن به دست بیاورید. در کنار دریافت اطلاعات آموزشی، پزشکان یا تخصص‌های مربوط به این بیماری پیشنهاد خواهد شد، تا در صورت نیاز، روند درمان خود را زیر نظر یک پزشک حاذق ادامه دهید.

پرسش و پاسخ پزشکی در مجله اینترنتی دکتردکتر

اطلاعات و آموزش‌های حوزه پزشکی بسیار زیاد و گسترده است و به سال‌ها تحقیق و تولید محتوا نیاز دارد. بنابراین پوشش این حجم محتوا کار آسانی نیست. در صورتی که نیاز شما به صورت کامل در مجله دکتردکتر تامین نشد، می‌توانید با مراجعه به پرسش و پاسخ پزشکی در مجله اینترنتی دکتردکتر سوال خود را از پزشکان اختصاصی دکتردکتر بپرسید. پرسش شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و توسط پزشک مناسب پاسخ داده خواهد شد.

جمع بندی

تولید و انتشار محتوای سلامت در ایران به شکل نادرستی انجام می‌شود. عمدتا مطالب تکراری و بدون منبع معتبر است. این گونه مقالات قابل اعتماد نیستند و گاهی اثرات مخربی دارند. با توجه به این شرایط سامانه دکتردکتر با نوبت‌دهی اینترنتی پزشکان که روشی برای دریافت نوبت اینترنتی پزشکان است، با بررسی نیاز مخاطبان اقدام به راه اندازی مجله اینترنتی سلامت و درمان کرده است. در این مجله بیماری‌ها به همراه اطلاعات تکمیلی آن‌ها منتشر می‌شود. در صورت اینکه بخشی از سوالات مخاطبان پاسخ داده نشود، می‌تواند از طریق پرسش و پاسخ با پزشکان اختصاصی مجله دکتردکتر در میان بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی