ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

 کمپین‌های تبلیغاتی Multi-Channel در دیجیتال مارکتینگ

مردم بیشتر از گذشته با استفاده از اینترنت در فضای آنلاین وقت می‌گذرانند و بین کانال‌ها و دستگاه‌های مختلف در گردش هستند. ممکن است ایمیل‌ها را در لپ‌تاپ خواند و برای گوش دادن پادکست یا ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

مردم بیشتر از گذشته با استفاده از اینترنت در فضای آنلاین وقت می‌گذرانند و بین کانال‌ها و دستگاه‌های مختلف در گردش هستند. ممکن است ایمیل‌ها را در لپ‌تاپ خواند و برای گوش دادن پادکست یا موزیک از تلفن همراه استفاده کرد. این امر سبب پیدایش مفهوم MultiChannel-Advertising می‌شود.

در عصر دیجیتال، مردم بیشتر از گذشته با استفاده از اینترنت در فضای آنلاین وقت می‌گذرانند و بین کانال‌ها و دستگاه‌های مختلف در گردش هستند. افراد ممکن است روز خود را با چک کردن ایمیل‌ها در لپ‌تاپ شروع کنند. سپس برای گوش دادن پادکست یا موزیک از تلفن همراه یا رادیو استفاده کنند. در ادامه روز کارهای خود را با کامپیوتر دسکتاپ اداره انجام دهند و در راه برگشت به خانه با موبایل شبکه‌های اجتماعی را چک کنند.

در خانه به هنگام صرف شام تلویزیون ببینند و در حین تماشای تلویزیون، مجله بخوانند، با موبایل بازی کنند و دوباره سری به اینستاگرام و تلگرام بزنند. مخاطبان هدف نیز همین کارها را انجام می‌دهند. به‌همین‌دلیل، بازاریاب‌ها، برندها و شرکت‌ها شانس بیشتری برای دیده شدن تبلیغات توسط مخاطبان هدف در رسانه‌های مختلف دارند.

در صنعت تبلیغات، تبلیغ‌کنندگان از چندین روش برای تبلیغ محصولات خود از جمله موتورهای جستجو، تبلیغات بنری، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات موبایلی، تبلیغات ویدیویی، بیلبورد و غیره استفاده می‌کنند. اکثر برندها دو یا چند روش را با هم ادغام می‌کنند تا طیف گسترده‌تری از مخاطبان هدف را پوشش دهند.

همچنین می‌توان تبلیغات دیجیتال و تبلیغات آفلاین را با هم همسو کرد و مخاطب را در چند کانال یا رسانه مختلف، درگیر برند کرد. در واقع، مخاطبان هدف در هر جایی می‌توانند حضور داشته باشند و شما نیز باید در همان رسانه‌ها باشید. به همین منظور، مفهومی در بازاریابی شکل گرفت که به آن Multi-Channel Marketing  یا Cross-Channel Marketing می‌گویند.

مزایای اجرای کمپین‌های تبلیغاتیMulti-Channel

اجرای کمپین‌های تبلیغاتی Multi-Channel مزایای زیاد و قابل توجهی دارند که شامل:

۱. جلب توجه، افزایش آگاهی و درگیری بیشتر مخاطبان با برند

۲. پیام‌رسانی و اطلاع‌رسانی یک‌پارچه

۳. دسترسی به مخاطبان در کانال یا رسانه‌‌های مورد علاقه آن‌ها

۴. جمع‌آوری داده‌های مفید از مخاطبان در کانال‌های مختلف

تبلیغات Multi-Channel  هرچند ساده به نظر می‌آیند اما نیازمند یک استراتژی قوی و استفاده مناسب از داده (Data) است و زمانی به موفقیت می‌رسد که بتواند تجربه یکپارچه و خوبی را برای مخاطب ایجاد کند.

چگونه می‌توان یک استراتژی موفق برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی Multi-Channel داشت؟

در کنار تمام مزیت‌هایی که برای کمپین‌های تبلیغاتی Multi-Channel گفته شد، اجرای این کمپین‌های تبلیغاتی چالش‌هایی را نیز به دنبال دارد:

  • سخت‌شدن حفظ یکپارچگی پیام در کانال‌های مختلف و رفتار متفاوت کاربران در هر کانال

گاهی برخی برندها یا شرکت‌ها، یک کانال مشخص برای فروش محصولات خود دارند و با اجرای کمپین‌های تبلیغاتی Multi-Channel ممکن است کنترل خود برای هدایت مشتری به انتهای قیف فروش از طریق آن کانال مشخص را از دست دهند. در برخی موارد نیز، شرکت‌ها مخاطبان هدف را در یک کانال تبلیغاتی پیدا می‌کنند و اگر از روش Multi-Channel استفاده کنند عملا تارگت کردن مخاطبان برای آنها سخت می‌شود.

  • پیچیدگی بیشتر کمپین و نیاز به نیرو و منابع بیشتر

هر چه تعداد تاچ‌پوینت‌ها و داده‌های به‌دست آمده از کمپین‌های تبلیغاتیMulti-channel  بیشتر شود، پیچیدگی و نیاز به نیروی انسانی، زمان و منابع مورد نیاز نیز افزایش می‌یابد. درنتیجه، گاهی شرکت‌ها با کمبود وقت و نیروی انسانی در اجرای این کمپین‌های تبلیغاتی مواجه می‌شوند. در این چالش پلتفرم‌ مدیریت داده (DMP) می‌تواند به افراد کمک کند.

بنابراین، شروع یک کمپین تبلیغاتی Multi-Channel نیازمند یک تیم دقیق و حرفه‌ای است که نه تنها تنوع رسانه و تبلیغات آنها زیاد است، بلکه توانایی تعریف استراتژی‌های کارآمد دارند تا بتوانند در حفظ یکپارچگی پیام برند و رفع پیچیدگی‌های کمپین‌ها افراد را یاری کنند.

آژانس تبلیغات دیجیتال دیما، با سابقه زیاد خود در زمینه تبلیغات Multi-channel و با به عهده گرفتن مدیریت این کمپین‌ها، شما را از آزمون و خطا در فضای دیجیتال حفظ می‌کند تا کمپین به درستی اجرا و پیام دقیقا به مخاطب مورد نظر برسد.

علاقه مندان به اجرای تبلیغات Multi-Channel و مشاوره جهت تعریف استراتژی و برنامه‌ریزی تبلیغات می‌توانند به سایت آژانس تبلیغات دیجیتال نتیجه‌گرای دیما مراجعه و یا از طریق تلفن ۸۲۱۰۰۶۲۱-۰۲۱ یا آدرس ایمیل campaigns@deema.agency با این مجموعه در ارتباط باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی