ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چرا خشکشویی کیف اهمیت دارد؟

معمولا آخرین وسیله‌ای که به فکر شستن‌اش می‌افتیم، کیف است. چرا که اکثر مردم تصور می‌کنند شستن کیف کار ساده‌ای نیست. در این صورت توصیه می‌کنیم اگر کیف گران قیمتی دارید که می‌خواهید همیشه تمیز ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

معمولا آخرین وسیله‌ای که به فکر شستن‌اش می‌افتیم، کیف است. چرا که اکثر مردم تصور می‌کنند شستن کیف کار ساده‌ای نیست. در این صورت توصیه می‌کنیم اگر کیف گران قیمتی دارید که می‌خواهید همیشه تمیز و سالم بماند، شستشوی کیف را در خانه فراموش کنید. از این رو خشکشویی کیف را در برنامه خود قرار دهید تا کیفتان سالم و تمیز بماند.

این نکته را فراموش نکنید: کیف و کوله پشتی را در ماشین لباسشویی قرار ندهید. ممکن است چرخش ماشین لباسشویی به کیف زنانه چرم، جیر، پارچه‌ای، کوله پشتی و کیف پول آسیب برساند. در نتیجه هزینه‌ای که صرف خرید کیف خود کرده‌اید، به هدر می‌رود و کیفتان بی‌مصرف می‌ماند. علاوه بر این هر ماده شوینده مناسب شستن هر مدل کیفی نیست، که در این صورت پیش از شستشو باید نکاتی را رعایت کنید.

چند نکته درباره شستن کیف
  1. داخل کیف را از هر گونه وسیله خالی کنید. اگر درز داخل کیفتان باز شده است، داخل درز را بگردید تا وسیله‌ای داخل کیف نماند.
  2. اگر درز کیف یا کوله پشتی مدرسه یا دانشجویی باز شده است، آن را بدوزید تا پاره نشود و وسایلتان از کیف خارج نشوید.
  3. در صورت امکان، ابر داخل کیف، به خصوص کوله پشتی را جدا کنید و آن را به صورت جداگانه با آب سرد و صابون بشویید.
  4. پیش از شستشوی کیف، تَگ راهنمای نحوه شستشوی کیف را بخوانید.
  5. اگر می‌خواهید کیف پارچه‌ای یا کوله پشتی دانشجویی را با آب بشویید، داخل کیف را با جارو برقی تمیز کنید تا ذرات غذا و گرد و خاک داخل کیف باقی نماند. چرا که ممکن است هنگام شستشو به کیف بچسبد.
  6. یکی از ساده‌ترین روش‌های خشک کردن کیف معمولی و کوله پشتی استفاده از سشوار است. این روش کمک بسزایی در خشک کردن کوله پشتی و کیف زنانه می‌کند.
نحوه شستشوی کوله پشتی

اکثر کارشناسان خشکشویی بر این باورند که کوله پشتی را در ماشین لباسشویی قرار ندهید و آن را با دست بشویید. چرا که ممکن است شستشوی کوله پشتی پارچه‌ای باعث پاره شدن یا نخ‌کش شدنش شود.

پیش از شستن کوله پشتی، نخ‌های اضافه را کوتاه کنید و در صورت نیاز تمام درز و پارگی‌ها را بدوزید تا هنگام شستشو، آسیب نبیند.

اگر می‌خواهید کوله پشتی را به اصطلاح به روش سنتی و با دست بشویید، یک ظرف بزرگ را با آب سرد یا ولرم پر کنید و از آب داغ بپرهیزید، چرا که ممکن است آب داغ رنگ کوله پشتی را از بین ببرد و باعث کهنه شدنش شود.

سعی کنید از یک ماده شوینده ملایم استفاده کنید. مواد شوینده‌ای که ضعیف هستند، کوله پشتی را تمیز نمی‌کنند و مواد شوینده‌ی قوی، باعث از بین رفتن رنگ و بافت پارچه کیف می‌‌شوند.

شما می‌توانید به منظور شستن کوله پشتی برزنتی و ضدآب، از یک مسواک تمیز و نرم استفاده کنید. از این جهت، مسواک را به آهستگی روی کیف بکشید تا خط و خراش روی پارچه کیف ایجاد نکند. در صورتی که کوله پشتی پارچه‌ای دارید، از مسواک استفاده نکنید و تنها با یک پارچه نرم روی کیف را با آب و صابون تمیز کنید.

نکته حائز اهمیت این است که بر خلاف تصور ما که خشکشویی‌ها تنها  لباس، خشکشویی پتو و پرده یا کت و شلوار را انجام می دهد غلط است و خشکشویی کتانی، کفش و آباژور هم در خشکشویی‌ها انجام می‌شود.

نحوه شستشوی کیف چرم

شستن کیف چرم زنانه و مردانه کار ساده‌ای نیست و شما نمی‌توانید کیف چرم را با آب و صابون بشویید که در این صورت باید با کیف چرم گران قیمتتان خداحافظی کنید. توصیه می‌کنیم شستن کیف چرم مردانه و زنانه را به یک خشکشویی ماهر و قابل اعتماد بسپارید تا مجبور نشوید مبلغ بالایی را صرف خرید دوباره کیف چرم کنید.

اگر می‌خواهید کیف چرم ترک نخورد و کهنه نشود، هر هفته آن را با یک دستمال نخی تمیز کنید. در صورتی که از کیف چرم یا کیف پول چرم خود استفاده نمی‌کنید، آن را درون یک پارچه یا کیسه تمیز قرار دهید تا خاک نخورد و کهنه نشود.

هیچ‌گاه از آب و روغن گریس برای شستشوی کیف چرم استفاده نکنید، چرا که این کار عمر کیفتان را کوتاه می‌کند و ممکن است جنس کیف از بین برود. در صورتی که می‌خواهید رویه کیف چرم را براق و تمیز کنید، از واکس مخصوص چرم استفاده کنید. پس از واکس زدن با یک دستمال نخی بدون پرز، کیف را تمیز کنید تا  کیف گرد و خاک را به خود جذب نکند.

نحوه شستشوی کیف جیر

شستن کیف جیر از شستن هر مدل کیفی سخت‌تر است و در صورتی که کیف جیر خیس شود، رنگش تغییر می‌کند و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. یک خشکشویی قابل اعتماد می‌تواند به شما در شستن و تمیز کردن کیف جیر با کمترین قیمت و بهترین کیفیت کمک کند.

با این حال اگر می‌خواهید کیف جیر را تمیز کنید، یک دستمال نخی مرطوب بردارید و به آهستگی روی کیف جیر بکشید، سپس با یک دستمال خشک، کیف را تمیز کنید.

یکی از راهکارهای شستشوی کیف جیر، استفاده از یک پاکن تمیز است. مراقب باشید سر پاکن کثیف یا سیاه نباشد که در این صورت نتیجه منفی دارد و ممکن است کیفتان کثیف‌تر شود. توصیه ما سپردن این کار به یک خشکشویی آنلاین در تهران می باشد تا در سریعترین زمان ممکن این کار را انجام دهید و نگران کثیف‌تر شدن کیفتان نباشید.

علاوه بر پاکن می‌توانید از سرکه سفید به منظور شستن و لکه‌گیری کیف جیر استفاده کنید. مقداری سرکه سفید را روی یک دستمال نخی تمیز بریزید و آن را روی کیف بکشید، سپس با یک دستمال تمیز آن را پاک کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی