ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید اینترنتی بیمه مسافرتی سامان، ملت، ایران و غیره

 برای همه ما ممکن است این موضوع اتفاق افتاده باشد که از دو تا سه هفته قبل برای سفری تفریحی، کاری و یا هر نوع دیگری برنامه ریزی کرده باشیم ولی رخ دادن یک سری ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

 برای همه ما ممکن است این موضوع اتفاق افتاده باشد که از دو تا سه هفته قبل برای سفری تفریحی، کاری و یا هر نوع دیگری برنامه ریزی کرده باشیم ولی رخ دادن یک سری اتفاقات خیلی کوچک مانند یک دندان درد ساده، تاخیر در تحویل چمدان‌ها و ... یا اتفاقات بزرگتری مانند گم شدن مدارک، گم شدن بار و ... شیرینی سفر را به ما تلخ کرده باشد.

حوادث و اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی همیشه سفر ما را به صورت جدی تهدید می‌کنند و می‌توانند خیلی ساده آرامش و خوشی سفر را از ما بگیرند و از آن سفر به جای خاطره‌ای خوش، خاطره‌ای بد به جای بگذارند.

ممکن است قبل از سفر دغدغه‌هایی از این اتفاقات غیر قابل پیش بینی، ذهن مسافران را درگیر کند. راه حل مناسب برای از بین بردن این دغدغه‌ها خرید بیمه مسافرتی است.

در این مقاله تمام شرایط مربوط به بیمه مسافرتی را بررسی می‌کنید تا در هنگام خرید آن بهترین انتخاب را داشته باشید.

پوشش‌های بیمه مسافرتی

بسیاری از افراد به اشتباه گمان می‌کنند که بیمه مسافرتی برای سفرهای بین شهری داخل ایران استفاده می‌شود، درحالی که بیمه مسافرتی فقط برای سفرهای خارجی قابل استفاده است و برای سفرهای داخلی می‌توان بیمه‌های دیگر مانند بیمه حوادث و بیمه مسئولیت را خریداری کرد.

بیمه مسافرتی پوشش‌های بسیار متنوعی دارد که شرکت بیمه با استفاده از این پوشش‌ها می‌تواند تا حد زیادی از بیمه‌گذار در برابر حوادث غیر قابل پیش‌بینی حمایت کند.

حوادثی که بیمه مسافرتی پوشش می‌دهد به صورت کلی و در بیشتر شرکت‌های بیمه شامل موارد زیر می‌شود:

  • هزینه‌های پزشکی و بستری در بیمارستان در خارج از کشور
  • هزینه‌های ناشی از تاخیر در تحویل چمدان‌ها
  • هزینه‌های ناشی از تاخیر در حرکت
  • پرداخت هزینه‌های لازم در صورت سرقت یا گم شدن مدارک شناسایی ‌بیمه‌گذار
  • پرداخت هزینه‌های فوری دندان‌پزشکی
  • جابجایی یا بازگرداندن ‌بیمه‌گذار به کشورش در صورت بروز حادثه یا بیماری
  • بازگرداندن اعضای خانواده بیمه‌گذار به کشور مقصد در صورت فوت یا بستری شدن او
  • بازگرداندن جسد متوفی به کشور در صورت فوت ‌بیمه‌گذار
  • ارائه مشاوره، پرداخت هزینه و پیگیری مسائل حقوقی در صورت بروز مشکل قانونی در کشور مقصد
  • پرداخت هزینه بازگشت ‌بیمه‌گذار به کشور در صورت فوت یکی از اعضای خانواده
  • پرداخت هزینه‌های ارسال دارو برای ‌بیمه‌گذار
  • و…

البته همه این پوشش‌ها در تمام شرکت‌های بیمه ارائه نمی‌شوند و اگر کامل بودن پوشش‌های بیمه‌ای برای شما مهم است، شرکت بیمه‌ای را انتخاب کنید که پوشش‌های کامل‌تری را عرضه می‌کند.

شرکت‌های کمک رسان

همانطور که می‌دانید شرکت‌های بیمه ایرانی در کشورهای دیگر شعبه و یا نمایندگی ندارند، به همین دلیل از شرکت‌های کمک‌رسان در سایر کشورها برای ارائه خدمات بیمه مسافرتی استفاده می‌کنند.

معیارهای مختلفی از جمله اعتبار آن شرکت کمک‌رسان در سفارت موردنظر، نحوه‌‌ی پرداخت خسارت در صورت وقوع حادثه، و داشتن اپراتور فارسی زبان می‌توانند در انتخاب شرکت کمک‌رسان بسیار مهم باشند.

شماره تماس و ایمیل شرکت های کمک رسانی که با شرکت های بیمه در زمینه بیمه مسافرتی همکاری می کند در بیمه نامه نوشته شده و بیمه شده می تواند در زمان بروز خسارت و یا حوادث تحت پوشش بیمه مسافرتی با آن‌ها در تماس باشد.

شرایط بیمه مسافرتی سامان، ملت، ایران

تقریبا تمام شرکت‌های بیمه، بیمه مسافرتی را که یکی از انواع بیمه‌های اشخاص است، در کنار سایر رشته‌های بیمه ارائه می‌کنند. بیمه مسافرتی هم مانند سایر بیمه‌ها دارای یک سری شرایط است که بیمه‌گذار قبل از خرید و هنگام استفاده از آن حتما باید آن‌ها را مدنظر داشته باشد. این شرایط که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم در بیشتر شرکت‌های بیمه یکسان هستند:

  • اعتبار بیمه‌نامه‌های مسافرتی از زمانی که مهر خروج از کشور ایران بر روی پاسپورت فرد بیمه‌شده زده می‌شود، شروع خواهدشد.
  • مدت زمان اعتبار این بیمه‌نامه حداکثر تا 92 روز متوالی است. یعنی اگر سفر بیمه‌شده بیشتر از 92 روز طول بکشد دیگر تحت پوشش بیمه نخواهد بود و باید بعد از 92 روز به ایران بازگردد و دوباره سفر خود را ادامه دهد.

همچنین تفاوتی ندارد که شما بیمه‌نامه مسافرتی خود را شش ماهه تهیه کرده باشید و یا یک ساله، اگر بیمه‌نامه شما شش ماهه باشد یعنی اینکه شما شش ماه فرصت دارید که از بیمه‌نامه مسافرتی خود استفاده کنید، اما بعد از 92 روز برای ادامه دادن بیمه‌نامه خود حتما باید به ایران بازگردید.

  • در صورتی که با ویزای دانشجویی و به قصد ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کنید، دیگر لزومی به رعایت قانون 92 روز وجود ندارد. مثلا در دو شرکت بیمه سامان و ملت برای دانشجویان بیمه مسافرتی شش ماهه و یک ساله صادر می شود که در آن‌ها دیگر لازم نیست دانشجو بعد از 92 روز به ایران بازگردد، بلکه می‌تواند بعد از شش ماه و یا یک سال برای تمدید بیمه‌نامه خود به ایران بازگردد.

بیمه مسافرتی سامان

شرکت بیمه سامان یکی از شرکت‌های بسیار فعال در زمینه انواع بیمه‌ها از جمله بیمه مسافرتی است و همیشه به دنبال ارائه خدمات و پوشش‌های جدید به متقاضیان است. این شرکت علاوه بر پوشش‌های اصلی که در بالا مطرح کردیم، خدمات جدید و اضافه دیگری هم به بیمه شدگان خود ارائه می‌کند که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم:

  • تخفیف بر تاکسی لوکس فرودگاه تا 100 درصد
  • تخفیف بر خدمات CIP فرودگاه تا 100 درصد
  • جبران هزینه‌های ناشی از کنسلی سفر (قبل از سفر)
  • جبران هزینه‌های ناشی از برگشت زودهنگام سفر (لغو سفر)
  • بیمه سرقت و حوادث منزل در طول مدت سفر
  • جبران هزینه‌های ناشی از سرقت موبایل، تبلت و لپ ‌تاپ در طول مدت سفر
  • و ...

همچنین این شرکت با همکاری کمک‌رسان‌های Mideast و  Euro Crossبه بیمه‌شدگان خود خدمات ارائه می‌کند.

بیمه مسافرتی ملت

بیمه ملت یکی از شرکت‌های پرفروش بیمه مسافرتی است که تمامی صدمات بدنی، بیماری‌‌ها و حوادثی را که ممکن است پس از شروع سفر به خارج از کشور برای بیمه‌گذار اتفاق بیافتد، با همکاری دو شرکت کمک رسان Reise schutz و I.F.R.A جبران نماید.

بیمه مسافرتی ایران

شرکت بیمه ایران به عنوان بیمه دولتی در صنعت بیمه، بیمه مسافرتی را هم در کنار سایر رشته‌های بیمه‌ای ارائه می‌کند.

این شررکت در بیمه‌نامه مسافرتی خود در کنار پوشش‌های اصلی، پوشش های دیگری از جمله پوشش عملیات جستجو و نجات بیمه‌گذار و بازگرداندن کودک را هم در قرارداد بیمه مسافرتی خود گنجانده است. Swiss Assist شرکت کمک رسانی است که با بیمه ایران همکاری می کند.

بهترین بیمه مسافرتی

مفهوم بهترین بیمه مسافرتی از نظر افراد مختلف، ممکن است متفاوت باشد. مثلا عده‌ای ممکن است بهترین بیمه مسافرتی را بیمه‌ای با قیمت ارزان بدانند و برای عده‌ای دیگر کامل بودن پوشش‌های بیمه‌ای معیار بهترین بیمه مسافرتی باشد.

معیارهای مختلفی وجود دارد که بر اساس آن‌ها متقاضی می‌تواند یک بیمه‌نامه مسافرتی را به عنوان بهترین بیمه مسافرتی خریداری کند که در ادامه تعدادی از آن‌ها را بیان می‌کنیم:

  • کامل بودن پوشش‌های بیمه‌ای
  • کیفیت خدمات رسانی و داشتن اپراتور فارسی زبان شرکت کمک رسان
  • نحوه پرداخت خسارت
  • داشتن قیمت مناسب و ارزان

در نظر گرفتن تمام این معیارها برای خرید بیمه مسافرتی که کاملا متناسب با شرایط بیمه‌گذار باشد، شاید کمی دشوار به نظر برسد و نیاز به مشورت با متخصصان و مشاران بیمه‌ای داشته باشد.

ازکی به عنوان مرکز مشاوره و انتخاب بیمه می‌تواند با ارائه مشاوره‌های رایگان، تخصصی، دقیق و بیطرفانه شمارا در انتخاب بهترین بیمه مسافرتی راهنمایی کند.

خرید اینترنتی انواع بیمه از ازکی

در بسیاری از سفارت‌خانه‌ها برای گرفتن ویزا، داشتن بیمه‌های مسافرتی با شرایط موردنظر آن سفارت‌خانه مورد نیاز است. مثلا بعضی از شرکت های کمک رسان مورد تایید بعضی از سفارت‌خانه‌ها نیستند، به همین دلیل متقاضی بیمه مسافرتی قبل از خرید این بیمه‌نامه باید نسبت به تمامی این شرایط آگاهی داشته باشد.

ازکی با ارائه مشاوره‌های رایگان و تخصصی، فرد متقاضی صدور بیمه مسافرتی را از تمام این شرایط آگاه می‌سازد و بهترین بیمه‌نامه مسافرتی را متناسب با شرایط، به او پیشنهاد می‌کنند.

ازکی علاوه بر بیمه مسافرتی، در زمینه بیمه‌های دیگر هم خدمات ارائه می‌کند. با مراجعه به azki.com در مورد بیمه‌های مختلف از جمله آتش سوزی، بدنه، شخص ثالث، مسافرتی، عمر، تکمیلی و ... اطلاعات کسب کنید و بیمه مورد نیاز خود را به صورت آنلاین خریداری نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی