ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

از قوانین و مقررات یک کسب و کار اینترنتی چه می‌دانید؟

یکی از مسائل بسیار مهم دنیای کسب و کار امروزی، آگاهی به قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های کسب و کارهای اینترنتی می‌باشد. به عبارت دیگر برای رسیدن به درک صحیح از عرصه کسب و کارهای اینترنتی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از مسائل بسیار مهم دنیای کسب و کار امروزی، آگاهی به قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های کسب و کارهای اینترنتی می‌باشد. به عبارت دیگر برای رسیدن به درک صحیح از عرصه کسب و کارهای اینترنتی و موفقیت در این زمینه باید علاوه بر شناخت این حوزه، به قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های ضروری آن آگاهی داشت. همچنین یکی از مهم‌ترین اقدامات اولیه راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی، لزوم دریافت مجوزهای لازم و تنظیم قراردادهای مرتبط با آن است.

قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های کسب و کارهای اینترنتی کدامند؟

توصیه می‌گردد قبل از راه‌اندازی یک کسب‌وکار نوپا با انواع قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های کسب‌وکارهای اینترنتی آشنا شوید. قوانینی مانند قانون تجارت الکترونیک، قانون جرائم رایانه‌ای، قانون حمایت از حقوق مصرف کننده، آیین نامه اجرایی چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر فعالیت افراد صنفی در فضای مجازی و بازاریابی شبکه ای، دستورالعمل چارچوب فعالیت و نظارت بر وب سایت های متمرکز کننده پرداخت کسب وکارهای اینترنتی ازجمله موارد قانونی مهم در این حوزه می‌باشد.

چه مجوزهایی برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی لازم است؟

نماد اعتماد الکترونیکی، مجوز از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، مجوز برای رسانه‌های دیجیتال و مجوز نظام صنفی رایانه‌ای از ضروری‌ترین مجوزهایی است که باید قبل از راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی اخذ کنید.

اهمیت تدوین شرایط و قوانین وب‌سایت‌ها در کسب‌وکارهای اینترنتی چیست؟

شرایط و قوانین استفاده از وب‌سایت در واقع مجموعه‌ای از قواعد و مقررات است که کاربران و بازدیدکنندگان یک سایت قبل از دسترسی به کالاها و خدمات آن سایت می‌بایست با این شرایط و قوانین موافقت نمایند. ضرورت‌های داشتن قوانین و شرایط مشخص برای وب‌سایت عبارت است از جلوگیری از سواستفاده از وب‌سایت، اعلام مالکیت تمام بر وب‌سایت، محدود کردن مسئولیت‌های موسس سایت و تعیین قوانین و قواعد حاکم.

خبر خوب برای کسب‌وکارهایی که در بستر سیستم تولید محتوای وردپرس فعالیت می‌کنند این است که همین الان می‌توانید با افزونه ساخت شرایط و قوانین وب‌سایت که توسط سامانه خدمات حقوقی وینداد طراحی و پیاده‌سازی شده است برای وب‌سایت خود انواع شرایط، قوانین و حریم خصوصی را بر اساس موضوع فعالیت خود ایجاد نمایید.

قراردادهای کسب‌وکارهای اینترنتی پر مخاطب کدام‌اند؟

یکی از پرکاربردترین قراردادهای کسب‌وکارهای اینترنتی، تفاهم نامه بنیان‌گذاران است که به عنوان یک قالب کلی این فرصت را برای مؤسسین ‌یک کسب و کار نوپا فراهم می‌سازد که با شرایط منصفانه و در همان شروع کار، وظایف و میزان مشارکت و درصد سهیم شدن هر یک از افراد را مشخص سازند. با استفاده از این مدل تفاهم‌نامه این فرصت برای افراد ایجاد می‌شود که در چارچوبی قانونی و قراردادی به روابط میان خود و سایر مؤسسین ‌ نظم ببخشند.

قراردادهای پیمانکاری نوع دیگری از قراردادهای پرکاربرد می‌باشد که به فراخور کسب‌وکارهای نوپای امروزه پر مخاطب شده‌اند از جمله:

قرارداد پیمانکاری برای ساخت اپلیکیشن موبایل. این قرارداد عموما به منظور همکاری مابین کارفرما (شخص حقیقی یا حقوقی) با برنامه نویس اپلیکیشن (اعم از فرد یا یک شرکت) که پیمانکار گفته می‌شود تدوین می‌شود.

قرارداد طراحی و بهینه‌ سازی وب سایت نیز که در زمره قراردادهای پیمانکاری قرار می‌گیرد شامل مجموعه ای از توافقات و تعهدات فی مابین کارفرما و پیمانکار به منظور طراحی وب سایت کارفرما است. این قرارداد از مراحل اجرایی گوناگون تشکیل شده است که پیمانکار باید براساس توافق صورت گرفته، مرحله به مرحله سایت را طراحی نموده و تحویل کارفرما نماید

آگاهی کافی در قوانین و مقررات کسب وکارهای اینترنتی ندارم، راه حل چیست؟

بهتر است که قبل از راه‌انداری کسب‌وکار اینترنتی‌تان بر قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های کسب و کارهای اینترنتی آگاهی داشته باشید و سپس برای گرفتن مجوزهای لازم برای فروشگاه اینترنتی که برای راه انداری کسب‌وکار خود نیاز دارید، اقدام نمایید و بیشتر تمرکز و زمان خود را بر روی پیشرفت کسب‌وکار خود بگذارید.

سامانه خدمات حقوقی آنلاین وینداد با استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز، خدمات حقوقی منحصر به فرد، مقرون به‌صرفه و کاربردی را در بستر فضای آنلاین به فعالین اقتصادی وکسب‌وکار‌های کوچک و بزرگ اینترنتی ارائه می‌کند. تیم حقوقی وینداد با توجه به شناختی که از فضای حقوقی استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی دارد، مشکلات و نیازهای این حوزه را شناسایی کرده و سامانه‌ای آنلاین برای دسترسی بهتر به خدمات حقوقی پیاده‌سازی نموده ‌است. در صورتی که نیاز به تن‍ظیم قراردادهای راه اندازی کسب وکارهای اینترنتی را دارید، می‌توانید قبل از تنظیم و امضای قرارداد خود از مشاوره خصوصی کارشناسان حقوقی ما بهره‌مند شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hossein Azem
    Hossein Azem | ۱۹ آبان ۱۳۹۸

    خیلی هاش سنگ اندازی هست... اینماد رو هم که پولی کردند.

مطالب پیشنهادی