ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار پخش مویرگی چیست؟
رپورتاژ آگهی

مدیریت پخش مویرگی با استفاده از نرم افزار

روند رشد و توسعه کسب و کارها به شکلی است که اگر همراه با تکنولوژی های روز نباشد، شرکت را دچار مشکل خواهد کرد. سرعت تغییرات امروزه به شکلی است که کسب و کارها، مدل‌های ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

روند رشد و توسعه کسب و کارها به شکلی است که اگر همراه با تکنولوژی های روز نباشد، شرکت را دچار مشکل خواهد کرد. سرعت تغییرات امروزه به شکلی است که کسب و کارها، مدل‌های سنتی خود را کنار گذاشته‌اند و مدیریت حرفه‌ای تری صورت می‌پذیرد. در گذشته، استفاده از دفاتر حسابداری و ثبت اسناد حسابداری در آن رواج داشت که با توجه به محاسبات دستی، احتمال وجود خطا در آن‌ها زیاد بود.

اما با ورود تکنولوژی و استفاده از آن امروزه بسیاری از این محاسبات تنها با زدن یک دکمه صورت می‌پذیرد. در واقع با استفاده از نرم افزار حسابداری همانند سپیدار، ثبت اسناد و محاسبه تمامی موارد مورد نیاز حسابداری، بسیار ساده تر از گذشته شده است.

در این میان شرکت‌های پخش هم برای بهبود فرآیندهای خود، رو به استفاده از نرم افزار آورده‌اند. در این مطلب درباره شرکت‌‎های پخش، نیازهای آن‌ها به نرم افزار پخش مویرگی و بسته جدید نرم افزار سپیدار صحبت خواهیم کرد.

پخش مویرگی چیست؟

پخش مویرگی، فرآیندی است که شرکت‌ها، کالای تولیدی و یا خدمات خود را به دست مشتری می‌رسانند. در زبان انگلیسی اصطلاح پخش یا Distribution با مفهوم توزیع رواج دارد.

پخش رساندن محصولات از تولید کننده تا آخرین خریدار است. مویرگ‌ها، رگ‌های کوچکی هستند که وظیفه‌ رساندن خون به سلول‌ها را به عهده دارند و با این استعاره، نظام توزیع مویرگی شکل گرفته است.‌ این سیستم نظام و تفکری است که باید در تمام بنگاه‌های اقتصادی مورد توجه جدی قرار گیرد.

بسیاری از شرکت‌ها این فرآیند را به صورت داخلی پیش می‌برند. به عبارت دیگر خود دارای ابزارها، امکانات و نیروی کار مورد نیاز هستند و در دسته‌ شرکت‌های پخش مویرگی غیر مستقل قرار می‌گیرند.

دسته‌ی دیگری از شرکت‌ها هستند که وظیفه پخش محصولات یک یا چند شرکت دیگر را بر عهده دارند. شرکت‌های پخش مویرگی مستقل بیشتر وظیفه پخش کالاهای شرکت‌های فعال در صنعت غذایی، دارویی و شوینده را بر عهده دارند.

پخش شامل چند نوع است؟ در مورد انواع پخش بیشتر بدانید
1.     سفارش گیری و پخش سرد

در مرحله اول فردی به عنوان ویزیتور به فروشگاه مراجعه می‌کند و با ابزار خود (ویزیت سنتی که از کاغذ و قلم برای یادداشت و از کاتالوگ کاغذی برای معرفی محصولات استفاده می‌شود یا ویزیت مدرن که از تبلت و نرم‌افزار مخصوص ویزیت استفاده می‌شود) شروع به ویزیت و سفارش گیری می‌کند. سپس پس از ارسال درخواست به شرکت پخش، مأمور توزیع سفارش فروشگاه را تحویل می‌دهد. (در اینجا مأمور توزیع نیز می‌تواند با داشتن تبلت و نرم‌افزار مخصوص توزیع ریز کالاها را تحویل و تسویه را وارد کرده و از مشتری امضا بگیرد.)

2.    پخش گرم

در این نوع پخش مامور توزیع و ویزیتور یک نفر است. به این شکل که ویزیتور محصولات را در خودرو خود قرار می‌دهد .سپس با مراجعه به فروشگاه‌ها با ابزار خود (به شکل سنتی یا مدرن) شروع به ویزیت و سفارش گیری می‌کند.

پس از ثبت سفارش، محصولات مورد نیاز فروشگاه را در همان لحظه به فروشگاه تحویل می‌دهد. در صورت ویزیت مدرن ویزیتور می‌تواند با داشتن چاپگر، فاکتور مشتری را در همان لحظه پرینت کرده و تحویل دهد.

نیاز شرکت های پخش مویرگی به نرم افزارهای مدرن

همواره یکی از مشکلات موجود در شرکت‌های فعال در عرصه صنعت پخش، تصور ذهنی نادرست از فرآیند پخش است. این موضوع باعث می‌شود تا شرکت‌ها در مسیری غلط گام بردارند و هر چقدر تلاش‌های خود را توسعه می‌دهند علاوه بر صرف منابع بیشتر (به دلیل بزرگ شدن شرکت‌ها) دچار مشکلات بیشتری شوند.

فرآیند عمومی شرکت‌های توزیع و پخش مویرگی شامل یازده فرآیند عمومی است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. نکته قابل تامل این است که ممکن است در یک فرآیند، پرسنل واحدهای مختلف درگیر باشند، به عنوان مثال در فرآیند انبارداری علاوه بر مدیر انبار، مدیر فروش و کارشناس بازرگانی شرکت نیز درگیر خواهند بود.

  • انبارداری
  • تامین کالا
  • مدیریت شعب
  • مدیریت فروش
  • برنامه ریزی
  • حسابدار فروش و تحصیلداری
  • حسابداری
  • شفارش‌گیری
  • حمل و توزیع
  • سفارش‌گیری

برای مدیریت این فرآیند نیاز به سیستمی یکپارچه، غیر قابل انکار است. در واقع با توجه به این که افراد مختلف از واحدهای مختلف درگیر این فرآیند هستند، وجود سیستمی یکپارچه از نیازهای اصلی سازمان است. این سیستم می تواند فرآیندهای سفارش‌گیری و توزیع را مدیریت کند و همزمان اطلاعات مورد نیاز واحد حسابداری و مالی را در سیستم ثبت نماید.

در این صورت می توان به راحتی از وضعیت سفارشات، موجودی انبار، پرداخت‌ها، طلب‌ها و بدهی ها آگاه شد که در نتیجه می توان به راحتی تصمیمات بهتری برای کسب و کار اتخاذ نمود. با توجه به این که ممکن است تعداد ویزیتورها بالا باشد، با استفاده از وب و اینترنت می توان در لحظه اطلاعات سفارشات جدید را اخذ و یا موجودی را کنترل کرد.

با توجه به کاهش احتمال خطا در این فرآیند، می توان تصمیمات مناسب در رابطه با رشد کسب و کار اتخاذ نمود که آینده شرکت را مشخص خواهد کرد.

نرم افزار پخش مویرگی سپیدار؛ مدیریت هدفمند

سپیدار همکاران سیستم، نرم افزار حسابداری مناسب کسب و کارهای کوچک است که با بروزرسانی‌های مداوم انتخابی خوب برای مدیران حرفه‌ای است. سپیدار با ارائه سیستم سفارش گیری، سیستم پخش سرد، سیستم پخش گرم و اپلیکیشن سفارش گیری برای موبایل و تبلت نرم افزاری مناسب برای شرکت‌های پخش ارائه کرده است.

نرم افزار پخش مویرگی سپیدار همکاران سیستم

نرم افزار پخش مویرگی سپیدار، پاسخی یکپارچه برای شرکت‌هایی است که عملیات فروش و توزیع مویرگی را در کنار سایر انواع فروش به‌عنوان یک بخش بسیار مهم عملیات فروش خود دارند و می‌خواهند آن‌ را به‌شکل متمرکز، یکپارچه و انعطاف‌پذیر مدیریت کنند. سیستم پخش سپیدار افزون‌بر برخورداری از امکانات اصلی ماژول فروش، در کنار ماژول‌های انبار، دریافت و پرداخت و دفتر کل نیازمندی‌های این کسب‌وکار را به‌خوبی پاسخ می‌دهد و با انعطاف‌پذیری بالا، امکان پاسخ‌گویی به پیچیدگی‌های فرآیندهای فروش مویرگی را فراهم کرده است.

شما با داشتن نرم افزار پخش و سفارش‌گیری سپیدار امکان ثبت منطقه و مسیر و برنامه ریزی ویزیت ها بر اساس آن‌ها، مشخص کردن سقف فروش برای هر کالا، تهیه لیست توزیع سرد و یا گرم و تهیه گزارش به صورت طبقه بندی شده را خواهید داشت. همچنین در این نرم افزار امکان تعریف مدل‌های مختلف پورسانت و تخفیف نیز وجود دارد.

همچنین با استفاده از اپلیکشن سفارش گیری سپیدار، ویزیتورها می توانند از موجودی انبار، سابقه اعتبار مشتریان با خبر شوند و سفارشات جدید را به راحتی ثبت کنند. در مقابل، در داخل نرم افزار سپیدار، امکان مشاهده عملکرد، سفارشات جدید و درآمدها امکان پذیر است که به مدیریت کمک می کند تا گزارشات بهتری کسب کنند.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی رایگان با بسته نرم افزار پخش مویرگی سپیدار، به وبسایت این شرکت به آدرس www.sepidarsystem.com مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی