ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

دیوار؛ محبوب‌ترین اپلیکیشن ایرانی

هفته گذشته نصب اپلیکیشن اندروید دیوار در بازار از مرز ۲۰ میلیون عبور کرد. به این بهانه نگاهی به دیوار و تعداد کاربرانش و مقایسه آن با چند اپلیکیشن دیگر ایرانی انداخته‌ایم. سایت و اپلیکیشن ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۳

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هفته گذشته نصب اپلیکیشن اندروید دیوار در بازار از مرز ۲۰ میلیون عبور کرد. به این بهانه نگاهی به دیوار و تعداد کاربرانش و مقایسه آن با چند اپلیکیشن دیگر ایرانی انداخته‌ایم.

سایت و اپلیکیشن دیوار یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های آنلاین ایرانی است که مخاطبان بسیاری در آن به خرید و فروش انواع کالاهای نو و کارکرده می‌پردازند. شاید بتوان دلیل موفقیت این سرویس را عمومیت خدمات، کاربرپسند بودن و ارائه خدمات باکیفیت آن دانست. هر کاربری فارغ از این که چقدر با فضای وب و اپلیکیشن آشنا است، می‌تواند به راحتی تنها با چند کلیک کالای مورد نظر خود را در دیوار برای فروش ثبت کند، یا اگر به کالایی نیاز دارد با جستجو در آن چندین و چند گزینه برای خرید با قیمت‌ و شرایط متنوع پیدا کند. واقعیت آن است که دیوار توانسته معامله کالاها را ساده‌تر کند و این امکان را ایجاد کند تا فروشنده و خریدار بتوانند راحت‌تر همدیگر را پیدا کنند. همچنین حذف واسطه‌ها را می‌توان دلیل دیگر موفقیت دیوار قلمداد کرد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به واسطه و دلال‌ها، خریدار و فروشنده مستقیما با هم معامله کنند. هفته گذشته نسخه اندروید اپلیکیشن دیوار در بازار مرز ۲۰ میلیون نصب را رد کرد و به این بهانه می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به آمار و ارقام مربوط به کاربران این سرویس و آن را با چند اپ ایرانی پرطرفدار دیگر و البته رقبایش مقایسه کنیم.

دیوار در بازار

بر اساس آنچه در بازار مشاهده می‌کنیم به نظر می‌رسد اپلیکیشن دیوار پرنصب‌ترین اپ ایرانی بازار باشد؛ آن هم با اختلافی چشم‌گیر نسبت به دیگر اپلیکیشن‌های ایرانی!

دیوار در حالی از مرز ۲۰ میلیون نصب عبور کرده که نزدیک‌ترین اپ‌های ایرانی به آن اسنپ با بیش از ۶ میلیون نصب و دیجی‌کالا و شیپور با بیش از ۵ میلیون نصب هستند که اتفاقا مورد آخر رقیب مستقیم دیوار نیز محسوب می‌شود و می‌توان بر اساس این آمار نصب متوجه شد که دیوار نسبت به نزدیک‌ترین رقیبش، شیپور ۴ برابر کاربر بیشتری دارد.

تنها اپلیکیشن‌های موجود در بازار که آمار بالاتری نسبت به دیوار ثبت کرده‌اند، واتس‌اپ و اینستاگرام هستند که از پرکاربردترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در تمام دنیا محسوب می‌شوند.

دیوار در پلی‌استور گوگل

در پلیاستور گوگل هم می‌توان همین اختلاف را با سایر اپلیکیشن‌های ایرانی مشاهده کرد. در حالی که شیپور رقیب دیوار ۵ میلیون نصب در پلی‌استور دارد، دیوار مدت‌ها است که برایش بیش از ۱۰ میلیون نصب فعال ثبت شده که اگر دست پایین بگیریم، می‌توانیم بگوییم حداقل ۱۲ میلیون نصب در گوگل‌پلی برای آن ثبت شده است. اسنپ با ثبت بیش از ۱۰ میلیون نصب از پلی‌استور احتمالا هنوز هم تعداد نصب پایین‌تری نسبت به دیوار دارد و دیجی‌کالا با یک میلیون نصب اپلیکیشن در پلی‌استور فاصله بسیار بیشتری نسبت به آمار بازار دارد.

حال اگر بخواهیم مجموع کاربران نسخه اندروید اپلیکیشن دیوار را محاسبه کنیم باید آمار بازار و پلی‌استور را با هم تجمیع کنیم، اما از آنجا که بازار موارد نصب شده در گوگل‌پلی را به عنوان بخشی از آمار خود محاسبه می‌کند، می‌توان با تقریب خوبی گفت که احتمالا حدودا ۸ میلیون از ۱۲ میلیون کاربری که دیوار را از طریق پلی‌استور نصب کرده‌اند، بازار را روی گوشی خود دارند و در آمار ۲۰ میلیونی بازار محاسبه شده‌اند. بر این اساس تعداد کاربران اختصاصی پلی‌استور دیوار را می‌توان ۴ میلیون نفر قلمداد کرد که باید آن را به ۲۰ میلیون نصب اپلیکیشن در بازار اضافه کنیم تا به مجموع کاربران نسخه اندروید اپلیکیشن دیوار برسیم؛ یعنی دیوار حدودا ۲۴ میلیون کاربر اندروید دارد.

مارکت اندروید دیوار شیپور اسنپ دیجیکالا
بازار ۲۰ میلیون بیش از ۵ میلیون بیش از ۶ میلیون بیش از ۵ میلیون
پلی‌استور گوگل ۴ تا ۵ میلیون ۲ تا ۳ میلیون بیش از ۱۰ میلیون بیش از ۱ میلیون
مجموع اندروید ۲۴ تا ۲۵ میلیون ۷ تا ۸ میلیون بیش از ۱۰ میلیون بیش از ۶ میلیون

سایت دیوار و اپ‌استور اپل

متاسفانه اپ‌استور اپل تعداد نصب اپلیکیشن را نمایش نمی‌دهد. اما با توجه به الگوهایی که در دست داریم می‌توان درباره آن حدس‌هایی زد. از سوی دیگر بخشی از کاربران از طریق وبسایت دیوار فعالیت می‌کنند و از اپلیکیشن‌های آن استفاده نمی‌کنند. با توجه به رنک الکسای سایت دیوار هم که بین ده وبسایت برتر ایران قرار دارد، می‌توان حدس‌هایی درباره ترافیک آن زد. می‌توان با توجه به نشانه‌ها تحمین زد که مجموع کاربران سایت و iOS دیوار حداقل ۱۰ میلیون است.

دیوار، پرطرفدارترین اپلیکیشن ایرانی

بنا بر آنچه گفته شد، تحمین نهایی ما این است که مجموع کاربران دیوار در همه پلتفرم‌ها حداقل ۳۴ الی ۳۵ میلیون کاربر فعال است که در اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت مشغول معامله  و خرید  و فروش اجناس هستند و با این حساب «دیوار» پرنصب‌ترین اپلیکیشن ایرانی و پرطرفدارترین سرویس آنلاین ایرانی است.

اما دلیل محبوبیت این سرویس چیست و چطور جامعه کاربری به این بزرگی را ایجاد کرده است؟ بدون شک پاسخ این پرسش کوتاه نیست و مجموعه‌ای از دلایل را باید برای این موفقیت بیان کرد که به برخی از مهم‌ترین آنها می‌پردازیم:

  • کاربرپسند بودن و تجربه کاربری ساده وب‌سایت و اپلیکیشن‌های دیوار
  • ارائه خدمات به صورت رایگان و بدون نیاز به پرداخت وجه
  • عام بودن جامعه مخاطب و این که هر کاربری فارغ از سن، جنسیت، درجه تحصیل و طبقه اجتماعی می‌تواند از خدمات دیوار استفاده کند
  • کیفیت مناسب ارائه خدمات و سرعت بالا در انتشار آگهی
  • پشتیبانی تلفنی باکیفیت
  • گستردگی کالاهای قابل ارائه که به همه این امکان را می‌دهد تا هر کالایی که تمایل دارند در دیوار بفروشند یا بخرند

نظر شما چیست؟ آیا می توانید دلایل دیگری را برای موفقیت دیوار در جذب مخاطب ذکر کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • MATELF
    MATELF | ۲۱ فروردین ۱۳۹۹

    دیوار به جای فروش اجناس دست دوم شده محل فروش اجناس نوی بدرد نخور و بنجل....

  • SAEEDH
    SAEEDH | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹

    متاسفانه دیوار شده جایی برای مافیای اجناس و باند بازی و فک نکنم توسعه دهنده های دیوار از این شرایط بدشون بیاد

مطالب پیشنهادی