ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

پمپ آب ساختمان و آنچه لازم است در خصوص آن بدانید

پمپ آب ساختمان یا آپارتمان وسیله ای است که به وسیله آن می توان باعث حرکت آب در لوله ها و افزایش فشار آن شد. از مزیت های استفاده از آن می توان به موارد ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پمپ آب ساختمان یا آپارتمان وسیله ای است که به وسیله آن می توان باعث حرکت آب در لوله ها و افزایش فشار آن شد. از مزیت های استفاده از آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فشار آب درون لوله ها افزایش یافته و آب همواره هنگامی که به آن نیاز است جاری خواهد شد.
  • استحمام و دوش گرفتن به مراتب برای شما آسانتر و لذت بخش تر خواهد بود.
  • استفاده از سایر لوازمی که به فشار آب کافی نیاز دارند مانند ماشین ظرف شویی ، ماشین لباس شویی و ... امکان پذیر می شود.
  • عملکرد آبگرمکن های دیواری که جهت روشن شدن به آب پرفشار نیاز دارند را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

لازم به ذکر است مقاله زیر شامل مشکلات کلی مانند مواردی که در زیر ذکر می شود نبوده و باید به شکل جداگانه اقدام به حل آن نمایید چرا که پمپ آب تاثیری در آن ندارد.

  • مشکلات لوله کشی مانند نشتی درون لوله یا لوله کشی غلط
  • قطعی آب لوله کشی شهری

دو نوع پمپ به طور کلی وجود دارد، کنترل دستی و کنترل اتوماتیک. نوع اول به شکل دائم کار کرده و در صورت کارکرد زیاد ممکن است داغ شده و باعث سوختگی پمپ شود. همچنین در صورت قطعی آب نیز خشک کار کردن پمپ را در پی داشته که برای پمپ ضرر دارد و ممکن است باعث سوختگی شود ( به خصوص برای پمپ های هوا خنک ). پمپ های کنترل دستی دارای یک سوئیچ قطع و وصل بوده که به کاربر اجازه روشن و خاموش کردن آن تنها در مواقع نیاز را می دهد. این پمپ ها برای ساختمان مناسب نیست.

کنترل اتوماتیک پمپ آب نوع رایج مورد استفاده در ساختمان هاست که توسط اتوماتیک پمپ آب صورت می گیرد. در این صورت پمپ تنها زمانی شروع به کار می کند که به آن نیاز بوده و پس از مصرف دوباره باعث خاموش شدن آن می شود. از مزیت های آن عدم نگرانی بابت خشک کار کردن پمپ و یا مصرف بیهوده انرژی الکتریسیته است. اتوماتیک پمپ آب به دو دسته ست کنترل و پرشر سوئیچ تقسیم می شود که نوع اول عملکرد دیجیتال داشته و نوع دوم به شکل مکانیکی پمپ را خاموش و روشن می کند. هریک از این دو مزایای متفاوتی دارند که در سایت آی ناین به خوبی شرح داده شده است.

دمای آب :

پمپ های ساختمانی معمولا" به دو دسته پمپ آب گرم و آب سرد دسته بندی می شوند. البته برخی نیز مناسب جهت استفاده هر دو می باشند. به طور کلی پمپ های آب گرم به پمپ آب خطی یا سیرکولاتور معروف بوده و پمپ های آب سرد که درصد زیادی از تقاضای بازار است را به نام همان پمپ آب خانگی یا پمپ آب آپارتمانی می شناسند.

سرمایش موتور:

به طور کلی دو نوع سرمایش برای پمپ ها وجود دارد: هوا خنک و آب خنک

هوا خنک: نوع محبوب پمپ ها است که اکثر پمپ های سانتریفیوژی موجود در بازار از این دسته است. در این دسته یک پروانه کوچک متصل به شفت روتور قرار داشته که با چرخش آن الکتروموتور نیز خنک می شود.

آب خنک: در این دسته پمپ ها سرمایش توسط سیال درون پمپ صورت گرفته و معمولا" طرفداران کم تری دارند چرا که نیاز به تعمیرات دوره ای به دلیل وجود ناخالصی ها درون آب بیشتر است همچنین این پمپ ها نباید به شکل خشک کار کنند چرا که خطر سوختگی آن بیشتر است. پمپ آب گرمکنی که به پمپ آب بی صدا یا پمپ آب داخل واحد آپارتمان نیز معروف است در این دسته جای می گیرد.

قدرت:

فشار نهایی آب درون لوله و شیر آب به توان پمپ بستگی دارد. این فاکتور یکی از مهم ترین فاکتور های انتخاب پمپ آب است. در این خصوص توصیه می شود از مشاوره فنی در خصوص انتخاب پمپ مناسب استفاده نمایید.

صدا:

صدای پمپ در طولانی مدت می تواند اذیت کننده باشد لذا فاکتوری مهم در انتخاب پمپ است. توصیه می شود اگر قصد قرار دادن پمپ داخل واحد یا بیرون آن ولی بسیار نزدیک به منزل دارید از پمپ های سانتریفیوژی پر سر و صدا اجتناب کنید. در این مواقع استفاده از پمپ آبگرمکنی یا پمپ آب بی صدا بیشتر توصیه می شود. اما اگر محل قرار گیری پمپ به خوبی عایق شده و صدای آن به گوش ساکنین نخواهد رسید ( یا پمپ بسیار دور از ساکنین قرار دارد ) پمپ های آب سانتریفیوژی از نظر بازدهی و توان، برای شما کارایی بهتری خواهند داشت. همچنین تعمیر این پمپ ها کم هزینه تر و ساده تر صورت می گیرد.

سطح ارتفاع آب یا همان هد پمپ :

هد پمپ یا حداکثر ارتفاع آن بسیار در انتخاب پمپ مهم است چرا که انتخاب غلط ممکن است باعث بلا استفاده شدن و عدم کارایی آن گردد. در انتخاب پمپ با هد مناسب حتما" از مشاوره فنی کارشناس استفاده نمایید چرا که محاسبات ریاضی باید با توجه به تعداد واحد ها و ارتفاع مورد نیاز صورت گیرد.

قیمت:

یکی از مهم ترین ملاک ها در انتخاب پمپ، قیمت آن است. هزینه اضافی در خرید پمپ آب ساختمان به هیچ عنوان از نظر اقتصادی و عقلانی توصیه نمی شود و همچنین خرید پمپ قوی تر از حد نیاز ممکن است باعث آسیب دیدگی به لوله کشی ساختمان و بوجود آمدن نشتی های متعدد در لوله کشی و خرابی شیر ها گردد که از نظر هزینه بار اضافی بر دوش شما خواهد گذاشت.

نصب پمپ آب ساختمان به این ترتیب صورت می گیرد :

1) محل قرار گیری پمپ را مشخص کنید. پمپ می تواند روی لوله آب و قبل از آپارتمان قرار گرفته یا داخل واحد آپارتمان و در مسیر اصلی نصب گردد.

2) اطمینان از عدم وجود نشتی و تمیز کردن لوله ها و شیر

3) کاتالوگ محصول جهت نصب صحیح به دقت مطالعه شود. به عنوان مثال اگر قصد نصب اتومات دیجیتال برای پمپ را دارید حتما" کاتالوگ آن را نیز مطالعه کرده و ابعاد هردو محاسبه شود.

4) سایز لوله ها را مشخص کنید و محل قرار گیری پمپ و اتصالات روی آن با توجه به ابعاد تعیین شود.

5) آب ساختمان را قطع کنید.

6) محل مشخص شده از لوله بریده شود.

7) خارج از لوله ها اتصال دهنده های دنده ای جهت نصب پمپ را قرار دهید. سپس اتصالات را روی آن نصب کنید.

8) به جهت و نحوه نصب پمپ که توسط تولید کننده تعیین شده است توجه کنید در غیر این صورت پمپ ممکن است به درستی عمل نکند ( به عنوان مثال جهت جریان آب درون پمپ آبگرمکنی باید به درستی رعایت شود )

پس از نصب صحیح و آب بندی لوله و اطمینان از عدم وجود نشتی، پمپ را به برق متصل کرده و آب را نیز وصل کنید.

این مقاله توسط مجموعه آی ناین تنظیم شده است. جهت خرید پمپ آب می توانید با این مجموعه تماس گرفته و مشاوره نمایید همچنین اطلاعات کافی در خصوص انواع پمپ آب ساختمانی به همراه قیمت محصولات در سایت قرار داده شده است :

آدرس سایت : www.i-9.ir

تلفن تماس : 021 - 45537

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی