ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

برای برنامه‌نویس حرفه‌ای شدن از کجا باید شروع کنیم؟

استخدام برنامه نویس front end، استخدام برنامه‌نویس جاوااسکریپت، استخدام برنامه‌نویس اندروید و آی‌اواس و آگهی‌های شغلی دیگری در زمینه‌ی برنامه‌نویسی حتماً بسیار زیاد به چشمتان خورده است. هم‌زمان با پیشرفت علم تکنولوژی و فناوری اطلاعات، ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۳

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

استخدام برنامه نویس front end، استخدام برنامه‌نویس جاوااسکریپت، استخدام برنامه‌نویس اندروید و آی‌اواس و آگهی‌های شغلی دیگری در زمینه‌ی برنامه‌نویسی حتماً بسیار زیاد به چشمتان خورده است. هم‌زمان با پیشرفت علم تکنولوژی و فناوری اطلاعات، تقاضا برای استخدام برنامه‌نویس حرفه‌ای به شدت افزایش یافته است. در این‌که برنامه‌نویسی یک از پول‌سازترین و برترین مشاغل دنیا می‌باشد شکی نیست. برنامه‌نویسی هنری است که در حال حاضر با رخنه در جنبه‌های مختلف زندگی بشر، توانسته دنیا را تغییر دهد و زندگی را برای انسان‌ها راحت‌تر کند. در حال حاضر اکثر سازمان‌ها در داخل کشور با پیش‌روی به سوی آی‌تی، مسلماً نیاز به جذب نیروی متخصص در این زمینه خواهند داشت. مخصوصاً آن گروه از برنامه‌نویسانی که به زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب مثل جاوااسکریپت، HTML، CSS، پی‌اچ‌پی و ...، تسلط بیش‌تری داشته‌ باشند. دیگر چه چیزی بهتر از انتخاب این شغل؟ اما برای قدم گذاشتن در دنیای برنامه‌نویسی از کجا باید شروع کرد؟

تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید!

در همین ابتدای راه باید به شما بگوییم که دنیای برنامه‌نویسی یک دنیای بی حد و حصر است و خیلی بیش‌تر از آن‌که فکرش را بکنید گسترده است.  پس بهتر است دست از رویاپردازی بردارید و به‌جای این‌که در همه‌ی حوزه‌ها دستی بر آتش داشته باشید، تنها یک زمینه‌ی خاص را انتخاب نمایید و در آن متخصص شوید. این اولین اصل مهم برای برنامه‌نویس حرفه‌ای شدن است که نباید آن را فراموش کنید. خب حالا شاید بگویید من به‌عنوان یک شخص تازه‌کار اصلاً نمی‌دانم که کدام حوزه از برنامه‌نویسی بهتر است؟ در پاسخ باید بگوییم که در حالت کلی می‌توان برنامه‌نویسی را به سه حوزه‌ی وب، دسکتاپ و موبایل تقسیم‌بندی کرد. شما با توجه به علاقه‌ی شخصیتان می‌توانید یکی از این حوزه‌ها را انتخاب کنید. لطفاً با خودتان صادق باشید و حواستان باشد که پول و درآمد بالا را به علاقه ترجیح ندهید که در این‌صورت بازنده می‌شوید!

هرکدام از حوزه‌های برنامه‌نویسی را که برای ادامه انتخاب می‌کنید، باید بدانید که حرفه‌ای شدن در آن زمینه سختی‌های خاص خودش را دارد. برای مثال اگر می‌خواهید به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای در حوزه‌ی وب تبدیل شوید، باید دقت داشته باشید که برنامه‌نویسی وب از طراحی وب‌سایت‌ها تا نوشتن برنامه‌های تحت وب را شامل خواهد شد. کسانی در این زمینه موفق‌تر هستند و به درآمدهای بالا‌تری دست می‌یابند که هم بتوانند صفحات وب را طراحی کنند و هم برای آن‌ صفحات کدهای اصولی بنویسند. در حال حاضر تقریباً هر شرکت یا سازمانی یک یا چند وب‌سایت دارد و می‌توان گفت که بازارکار برنامه‌نویسی در این حوزه عالی است. البته برنامه‌نویسی موبایل و دسکتاپ هم از وضعیت قابل قبولی برخوردار هستند و اگر به برنامه‌نویسی در این حوزه‌ها علاقه‌مند هستید، با کمی پشتکار و خلاقیت مطمئن باشید که می‌توانید گلیم خودتان را از آب بیرون بکشید.

بهترین راه یادگیری برای برنامه‌نویس حرفه‌ای شدن چیست؟

آموزش آنلاین برنامه‌نویسی بهترین راهی است که می‌توانید با کمک آن صفر تا صد برنامه‌نویسی را یاد بگیرید و به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای تبدیل شوید. اینترنت انبوهی از اطلاعات است و تقریباً هر آن‌چه را که بخواهید به راحتی می‌توانید در آن بیابید. اما برخی از مخالفان معتقدند که حجم زیاد اطلاعات گاهی هم موجب سردرگمی افراد می‌شود. چراکه نمی‌دانند کدام منبع واقعا معتبر است و می‌تواند به آن‌ها کمک کند. اما آموزش آنلاینی که خیلی شفاف و با زبانی ساده ارائه شود، می‌تواند تمام اطلاعات و مفاهیم لازم را به شما انتقال دهد و برایتان نتیجه‌بخش باشد. لذا دیدن فیلم‌های آموزشی معتبر که زیر نظر معتبرترین شرکت‌ها تهیه و تولید شده‌اند برای یادگیری شما می‌توانند مفید باشند. این دسته از آموزش‌های آنلاین برنامه‌نویسی بسیار کامل و منسجم هستند و اغلب پروژه محور می‌باشند که از معرفی ابزارهای مورد نیاز تا ساخت پروژه را در برمی‌گیرند.

آستین‌ها را بالا بزنید و یادگیری برنامه‌نویسی را شروع کنید.

حال که برای برنامه‌نویس حرفه‌ای شدن زمینه‌ی مورد علاقه‌ی خودتان را انتخاب کرده‌اید و خیلی از مسائل برایتان روشن شده است، زمان آن فرا رسیده است که با جدیت تمام کار یادگیریتان را شروع کنید. وقتی شما تا به اینجای مقاله را مطالعه کرده‌اید یعنی واقعاً می‌خواهید برنامه‌نویس شوید و روی هدفتان مصمم هستید. چراغ به‌عنوان نسل جدیدی از پلتفرم‌های کاریابی و استخدام سعی می‌کند تمام آنچه را که برای ادامه‌ کار نیاز دارید برایتان فراهم کند. این سامانه با ارائه‌ی آموزش‌های مفید در زمینه‌ی برنامه‌نویسی از صفر تا صد ماجرا کنارتان خواهد و هرگز شما را در این مسیر تنها نخواهد گذاشت.

آموزش آنلاین جاوا اسکریپت برای کسانی که می‌خواهند به تازگی کار برنامه‌نویسی را شروع کنند و در آینده به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای تبدیل شوند بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. تفاوتی ندارد که در کدام حوزه از برنامه‌نویسی می‌خواهید کارتان را شروع کنید. مطمئن باشید که پس از گذراندن دوره‌ی آموزش آنلاین جاوا اسکریپت در هر زمینه‌ای می‌توانید از آن استفاده نمایید. چرا که جاوااسکریپت یک زبان همه‌کاره است و برای تمام پلتفرم‌ها کارایی دارد. پس همین حالا دست به کار شده و با شرکت در این دوره‌ی کاربردی چند قدم از هم‌رده‌های خودتان جلوتر بزنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • jim kabir
    jim kabir | ۱۱ تیر ۱۳۹۹

    دوستان اهل فن یه کتاب در مورد PHP7 لطفاً معرفی کنید
    دمتون گرم

  • arman abbasi
    arman abbasi | ۱۰ تیر ۱۳۹۹

    بهترین راه برای برنامه نویسی به نظر من کتاب هست.
    همینطور زبان جاوا اسکریپت هم بدترین زبان ممکن برای شروع یادگیریه ، چون خیلی گسترده است.
    البته این پست مشخصه که صرفا تبلیغاتی بود

    • vahid nooshmehr
      vahid nooshmehr | ۱۰ تیر ۱۳۹۹

      سلام میشه یه کتاب معرفی کنید؟

      • arman abbasi
        arman abbasi | ۱۰ تیر ۱۳۹۹

        در چه زمینه ای یا چه زبان برنامه نویسی؟
        اما در سایت allitebooks میتونید هر کتابی توی زمینه کامپیوتر و اینترنت رو پیدا کنید

      • arman abbasi
        arman abbasi | ۱۰ تیر ۱۳۹۹

        در چه زمینه ای یا چه زبان برنامه نویسی؟
        اما توی سایت all it ebooks میتونید هر کتابی رو در زمینه کامپیوتر و اینترنت پیدا کنید

      • arman abbasi
        arman abbasi | ۱۰ تیر ۱۳۹۹

        در چه زمینه یا زبان برنامه نویسی؟

    • michael
      michael | ۱۰ تیر ۱۳۹۹

      در زمینه پایتون چه کتابی خوبی؟ ممنون میشم بگید.

      • arman abbasi
        arman abbasi | ۱۰ تیر ۱۳۹۹

        کتاب think python 2nd edition
        این کتاب ترجمه شده اش هم هست اما پیشنهاد میکنم زبان اصلیش رو بخونید

      • arman abbasi
        arman abbasi | ۱۰ تیر ۱۳۹۹

        کتاب (تینک پایتون ویرایش دوم)(با حروف انگلیسی کامنتم رو اپ قبول نکرد ، همین رو با حروف انگلیسی سرچ کنید ، نسخه پی دی اف رو میتونید دانلود کنید)
        این کتاب ترجمه شده اش هم هست اما پیشنهاد میکنم زبان اصلیش رو بخونید

      • arman abbasi
        arman abbasi | ۱۰ تیر ۱۳۹۹

        البته عنوان کتاب ترجمه شده ( برنامه نویسی با پایتون ۳ ، ترجمه : غلامرضا صابری تبریزی ) هست

مطالب پیشنهادی