ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

با اندروید باکس جی‌پلاس، تلویزیون خود را هوشمند کنید

اندروید باکس جی پلاس همان‌طور که از نامش پیداست، دستگاهی با سیستم ‌عامل اندروید است؛ اما ویژگی اصلی آن این است که تلویزیون معمولی شما را به یک تلویزیون هوشمند اندرویدی با قابلیت‌های متنوع تبدیل ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اندروید باکس جی پلاس همان‌طور که از نامش پیداست، دستگاهی با سیستم ‌عامل اندروید است؛ اما ویژگی اصلی آن این است که تلویزیون معمولی شما را به یک تلویزیون هوشمند اندرویدی با قابلیت‌های متنوع تبدیل می‌کند.

استفاده از این دستگاه کوچک، بسیار ساده و همانند استفاده از موبایل اندرویدی جی‌پلاس است؛ یعنی شما به‌عنوان یک کاربر می‌توانید انواع مختلف نرم‌افزارهای مبتنی بر اندروید، بازی و نرم افزارهای فیلم و سریال را روی اندروید باکس جی پلاس نصب و از آن‌ها به‌راحتی استفاده کنید. با این تفاسیر، شاید بتوان گفت این گیرنده مناسب کسانی است که قصد دارند تلویزیون دیجیتالی خود را کنار بگذارند و سراغ خرید تلویزیون هوشمند بروند. به این خاطر که با هزینه‌ای بسیار کمتر، می‌توانند از امکانات تلویزیون هوشمند، روی همین تلویزیونی که اکنون در خانه دارند؛ بهره‌مند شوند.

فرق « اندروید باکس جی پلاس » با «گیرنده‌های دیجیتالی تلویزیون» چیست؟

تقریباً همه گیرنده‌های دیجیتالی تلویزیون از سیستم Android TV استفاده می‌کنند که قابلیت نصب تعداد محدودی از اپلیکیشن‌ها را دارد. ست‌تاپ‌باکس‌ها اصولاً قابلیت دریافت شبکه‌های تلویزیونی را دارند ولی امکان نصب نرم‌افزار روی آن‌ها فراهم نشده و از لحاظ اتصالات بسیار محدود‌ هستند. این در حالی است که اندروید باکس جی پلاس، قابلیت نصب و اجرای تمامی نرم افزارهای اندرویدی را دارد. بنابراین، بسیار کامل‌تر و حرفه‌ای‌تر از Tv box عمل می‌کند. همچنین، یک ست‌تاپ‌باکس نمی‌تواند کارایی اندروید باکس را داشته باشد؛ اما اسمارت باکس جی پلاس می‌تواند با حفظ قابلیت‌هایش، فقط به‌عنوان یک ست‌تاپ‌باکس معمولی هم مورد استفاده قرار بگیرد.

اندروید باکس جی پلاس امکان پخش انواع فرمت‌های تصویری و صوتی با کیفیت عالی به همراه انواع زیرنویس را دارد. شما می‌توانید انواع بازی را روی این دستگاه نصب کنید و با کمک گیم پد یا کیبورد و ماوس، گیم موردنظرتان را روی نمایشگر بزرگ تلویزیون بازی کنید. این دستگاه، همچنین امکان نصب اپ‌های پیام‌رسان همچون تلگرام و شبکه‌های اجتماعی همانند اینستاگرام را هم دارد.

 اندروید باکس جی پلاس را به چه تلویزیون‌هایی می‌توان وصل کرد؟

اندروید باکس جی پلاس دارای پورت HDMI است؛ بنابراین، برای همه تلویزیون‌هایی که این پورت را دارند، قابل‌استفاده است. حتی اگر تلویزیون شما، اچ‌دی‌ام‌آی نداشته باشد هم باز می‌توانید از این اسمارت‌باکس استفاده کنید زیرا از پورت AV هم پشتیبانی می‌کند و به شما امکان استفاده از امکانات اندروید بر روی تلویزیون معمولی را می‌دهد. اندروید باکس جی پلاس به‌طورکلی دارای پورت شبکه LAN، دو عددUSB 2.0 ، پورت AV، درگاه کارت SD، پورت خروجی صدای ‌دیجیتال‌SPDIF  و‌ پورت HDMI است.

 آیا اندروید باکس جی پلاس از زبان فارسی و شبکه‌های فیلم ایرانی پشتیبانی می‌کند؟

بله اندروید باکس جی پلاس از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. در بخش تنظیمات دستگاه می‌توانید خودتان به‌صورت دستی، زبان فارسی را انتخاب کنید. برای تماشای شبکه‌های تلویزیونی ایرانی هم می‌توانید اپلیکیشن‌های اندرویدی فیلیمو، نماوا، آیو، آنتن، لنز و …را نصب کنید.  فقط یادتان باشد برای پخش تصاویر با کیفیت بالا به اینترنت پرسرعت نیاز دارید.

آیا اندروید باکس جی پلاس، ریموت‌کنترل مخصوص دارد؟

بله، اندروید باکس جی پلاس کنترل مخصوص به خود را دارد و مانند کنترل‌های تلویزیون، همه دکمه‌های مورد نیاز در آن دیده شده است. اگر فکر می‌کنید با کنترل‌های معمولی تلویزیون نمی‌توانید از همه‌ی امکانات اندروید باکس جی پلاس بهره‌مند شوید، جای نگرانی نیست. می‌توانید از ریموت کنترل‌های Air mouse جی پلاس استفاده کنید که با انواع اندروید باکس‌ها سازگاری دارد. این را به خاطر داشته باشید که با گوشی اندرویدی نمی‌توانید اندروید باکس را کنترل و استفاده کنید.

کلام آخر

درمجموع استفاده از این اندروید باکس، امکان بهره‌مند شدن از امکانات بسیار زیادی را برای اشتراک‌گذاری اطلاعات فراهم می‌کند که در ست‌تاپ‌باکس‌ها شاهد آن نیستیم. ازآنجاکه اندروید باکس حتی برای تلویزیون‌های هوشمند هم کاربرد دارد، شاید بتوان آن را یک وسیله‌ی جانبی بسیار ارزشمند و مفید دانست. به این خاطر که امکانات تلویزیون‌های هوشمند هم بسیار محدود است اما با کمک این اسمارت باکس می‌توانید از برنامه‌ها، اپ‌ها و بازی‌های متنوعی بهره‌مند شوید. اگر از قیمت‌های سرسام آور تلویزیون‌های هوشمند جدید خسته شده‌اید؛ می‌توانید فقط یک اندروید باکس جی‌پلاس خریداری کرده تا علاوه بر استفاده از امکانات هوشمند، در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲ مرداد ۱۳۹۹

    اندروید موبایلی برای تلویزیون بهینه نیست. جالبه تو این رپورتاژ نقطه ضعفش رو که عدم استفاده از اندرویدتی وی هست رو به عنوان نقطه قوت جا زده?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی