ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

راهنمای تبدیل موبایل قدیمی به دوربین امنیتی برای کنترل خانه از راه دور

اگر به‌تازگی موبایل جی‌پلاس خریده‌اید و اسمارت‌فون قدیمی شما در خانه و در کشو خاک می‌خورد ما یک پیشنهاد عالی برای استفاده از آن برایتان داریم. اگر این موبایل سالم و آماده کار است، می‌توانید ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر به‌تازگی موبایل جی‌پلاس خریده‌اید و اسمارت‌فون قدیمی شما در خانه و در کشو خاک می‌خورد ما یک پیشنهاد عالی برای استفاده از آن برایتان داریم.

اگر این موبایل سالم و آماده کار است، می‌توانید آن را به دوربین نظارتی در خانه تبدیل کنید. البته از موبایل قدیمی می‌توانید به عنوان اسپیکر Google Home یا یک مانیتور کوچک هم استفاده کنید. اما بهترین استفاده از این دستگاه، تبدیل آن به دوربین امنیتی است.

برای این منظور باید چند کار را انجام دهید که ما در زیر به ترتیب برایتان توضیح داده‌ایم.

  1. اپلیکیشن دوربین امنیتی را روی موبایل قدیمی نصب کنید. برای آغاز کار باید موبایل قدیمی خود را روشن کنید و آن را به‌طور کامل شارژ کنید. به اینترنت وصل شوید و اپلیکیشن دوربین امنیتی مناسب برای مدل گوشی را دانلود و نصب کنید. تقریباً همه‌ی نرم افزارهای دوربین نظارتی دارای قابلیت‌هایی همچون پخش تصویر روی موبایل، پخش تصویر روی سیستم ابری، ضبط صدا و ذخیره فیلم‌های ضبط شده هستند.

شما می‌توانید به‌واسطه این اپ‌ها از راه دور یا با خود موبایل، حرکات دوربین موبایل را کنترل کنید. پس از دانلود و نصب برنامه موردنظر، می‌توانید هر فضایی که دوست دارید از اتاق نشیمن گرفته تا اتاق خواب و حیاط را با موبایل خود تحت نظر داشته باشید. برای این امر لازم نیست حتماً در خانه باشید و از راه دور هم می‌توان این دوربین را کنترل کرد.

یکی از بهترین اپ‌های دوربین امنیتی Alfred است. این برنامه رایگان برای دو هر دو پلتفورم اندروید و iOS قابل استفاده و به شما امکان تماشای زنده تصاویر، ردیابی حرکت به واسطه صدا، سیستم ذخیره ابری رایگان، صدای دو طرفه و امکان استفاده از هر دو دوربین جلو و پشت موبایل را می‌دهد.

اگرچه این برنامه رایگان است، اما می‌توانید با خرید نسخه‌های پریمیوم از امکانات بیشتری همچون امکان زوم کردن، کیفیت بهتر تصویر و صدای بهتر و سیستم ذخیره ابری 30 روزه بهره‌مند شوید. تقریباً همه‌ی اپ‌های دوربین امنیتی چنین امکاناتی دارند. کارهایی که شما بعد از دانلود و نصب این اپ‌ها باید انجام دهید شامل مراحل زیر است:

  • نرم افزار را در هر دو موبایل جدید و قدیمی خود نصب کنید.
  • پس از نصب اپ روی موبایل «جدید»، باید آن را در حالت Viewer بگذارید. سپس در اکانت گوگل خود لاگین کنید تا بتوانید از امکانات آن بهره‌مند شوید.

پس از نصب اپ روی موبایل «قدیمی»، باید آن را در حالت Camera بگذارید. سپس در اکانت گوگل خود لاگین کنید. شما می‌توانید تنظیمات این اپلیکیشن روی موبایل جدید را تغییر دهید؛ مثلاً نوتیفیکیشن را خاموش یا روشن کنید، اسم دوربین را عوض کنید، تعداد قطع و وصل شدن دوربین موبایل قدیمی را چک کنید، دوربین را حذف یا اضافه کنید، تنظیمات حسگر هشدار حرکتی را تغییر دهید و اجازه دسترسی به کاربران دیگر را هم بدهید. برای این منظور در اپی مثل «آلفرد» می‌توانید دیگر اعضای خانواده را به گزینه Trust Circle (دایره اعتماد) اضافه کنید.

از دیگر اپ‌های دوربین امنیتی می‌توان به Manything، Salient Eye، Presence  وIP  Webcamنیز اشاره کرد.

  1. محل مناسب برای نصب موبایل قدیمی پیدا کنید

پس از مراحل دانلود و نصب اپلیکیشن، حالا باید یک جای مناسب برای موبایل قدیمی خود پیدا کنید تا مطمئن باشید که لنز دوربین موبایل همه جای اتاق را تحت پوشش دوربین خود دارد.

  1. موبایل را روی سه‌پایه نصب کنید و شارژ آن را نیز تأمین نمایید

موبایل قدیمی را بهتر است روی یک سه‌پایه کوچک موبایل نصب کنید. یا از پایه‌های مخصوص نگهداری موبایل در ماشین استفاده کنید. برای اینکه دوربین موبایل زاویه دید عریضی داشته باشد، پیشنهاد ما این است که لنز واید برای آن بخرید. این لنزها قیمت زیادی ندارند، اما بسیار کاربردی هستند. دوربین امنیتی باید 24 ساعته روشن باشد. اما باتری موبایل پس از مدتی شارژ خالی می‌کند. بنابراین برای پیشگیری از خاموش شدن آن باید آن را در نزدیکی پریز برق بگذارید و کابل شارژ را همیشه در دسترس قرار دهید تا از روشن بودن دوربین، مطمئن شوید. وقتی بیرون می‌روید بهتر است شارژر حتماً به برق باشد.

خلاصه کلام

در بیشتر مواقع گوشی‌های قدیمی بعد از آنکه دیگر با نیاز روز ما سازگار نیستند؛ مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. یکی از راه‌حل‌ها تبدیل این گوشی‌های موبایل به دوربین‌های امنیتی است. در متن بالا، دیدیم که می‌توان با چند راهکار ساده، دوربین مداربسته را عملیاتی کرد. البته این در شرایطی است که گوشی موبایل جدید شما، هم‌اکنون در دستتان باشد. اگر می‌خواهید با انواع مدل‌های گوشی موبایل جی‌پلاس آشنا شوید و آن را با سایر برندها مقایسه کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم سری به وبسایت www.goldiranplus.ir بزنید. در فروشگاه اینترنتی گلدیران پلاس می‌توانید علاوه بر گوشی موبایل جی‌پلاس، سایر محصولات آی‌تی مانند مانیتور جی‌پلاس، لوازم خانگی و صوتی‌تصویری را مشاهده کنید و درصورت تمایل به صورت آنلاین با نصب و حمل رایگان خریداری نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • linkin park
    linkin park | ۹ مرداد ۱۳۹۹

    آپشنی که جی پلاس داره و باقی برندها ندارند...

  • Mostafa Mosazadeh
    Mostafa Mosazadeh | ۸ مرداد ۱۳۹۹

    حالا چرا تبلیغ جی پلاس رو میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟چه ربطی به این متن داشت ؟؟؟؟؟

    • mahseyn
      mahseyn | ۹ مرداد ۱۳۹۹

      خب تبلیغه دیگه! مشکلش چیه؟؟

مطالب پیشنهادی