ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چطور در بازار 69 میلیارد تومانی گیم‌های اندرویدی، بیشتر بفروشیم؟

اندازه کیک بازار بازی‌های اندرویدی ایران پارسال 89 درصد بزرگ‌تر شد و ارزش آن در پایان اسفند گذشته به 69 میلیارد تومان رسید. آمار و ارقامی که به تازگی از سوی کافه بازار منتشر شده، ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اندازه کیک بازار بازی‌های اندرویدی ایران پارسال 89 درصد بزرگ‌تر شد و ارزش آن در پایان اسفند گذشته به 69 میلیارد تومان رسید. آمار و ارقامی که به تازگی از سوی کافه بازار منتشر شده، حاکی از آن است که توسعه و فروش بازی‌های اندرویدی در ایران در مسیر خود به سمت بلوغ در حرکت است. در سال 98 علی‌رغم رشد 47 درصدی درآمد خالص از بازی‌ها، رشد تعداد بازی‌های فعال در این پلتفرم کاهش 42 درصدی را شاهد بوده است که به معنی حذف شدن بازی‌های بی‌کیفیت از گردونه رقابت است. اما چطور می‌توانیم در مقام توسعه‌دهنده در این بازار پر سود و پر رقابت، بیشتر بفروشیم؟ با پرداخت درون برنامه ای هیلاپی.

پرداخت درون برنامه ای چیست

شاید از خودتان بپرسید پرداخت درون برنامه ای چیست و چه کاربردی دارد؟ طبق تعریفی که گوگل در راهنمای Play Store از پرداخت درون برنامه‌ای (یا In-App Billing) ارائه داده است، در برخی از برنامه‌ها می‌توانیم محتوا یا خدمات اضافی را از داخل برنامه به فروش برسانیم. به این موارد «خریدهای درون‌برنامه‌ای» می‌گویند. بعضی از انواع خریدهای درون‌برنامه‌ای عبارتند از:

  • شمشیری که در بازی به شما قدرت بیشتری می‌دهد؛
  • کلیدی که قابلیت‌های بیشتری از یک برنامه رایگان را باز می‌کند؛
  • پول مجازی که با آن می‌توان خرید کرد و غیره.

در حقیقت توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند یک فروشگاه مجازی را در گیم خود قرار دهند و محصولات دیجیتالی را در آن به فروش برسانند. در بسیاری از بازی‌های رایگان‌پایه یا Freemium) درآمد توسعه‌دهندگان با همین پرداخت‌های درون برنامه‌ای اتفاق می‌افتد. آیا راه حلی وجود دارد که به عنوان توسعه‌دهنده بتوانیم فروش بیشتری داشته باشیم؟ جواب کوتاه «بله» است.

فروش بیشتر با استفاده از SDK پرداخت درون برنامه‌ای هیلاپی

حالا که تیم‌های بازی‌ساز ایرانی بالغ‌تر از سال‌های قبل شده‌اند و می‌خواهند سهم بیشتری از این بازار رو به رشد را از آن خود کنند، راهکارهای پرداخت درون برنامه‌ای می‌تواند راهگشا باشد. تمایل توسعه دهنده‌ها برای حضور در Google Play Store و ارائه اپ خود در این بازار جهانی این فرصت را پیش روی آنها قرار می‌دهد تا از پرداخت درون برنامه ای گوگل پلی استفاده کنند.

اگر از یک SDK پرداخت درون برنامه ای قدرتمند استفاده کنید، می‌توانید در 20 ماه اول انتشار که با توجه به تازه‌ترین آمار منتشر شده، مهمترین زمان درآمدزایی بازی‌های ایرانی است، از این فرصت طلایی برای درآمدزایی حداکثری بهره ببرید. اما چطور می‌توان درآمدها را بیشتر کرد؟ با ساده‌سازی فرایند خرید در سمت مشتری نهایی، چیزی که با SDK پرداخت درون برنامه هیلاپی می‌توانید آن را داشته باشید.

هیلاپی، یکی از پرداخت‌یارهای مورد تایید بانک مرکزی ایران (مجوز شماره 4568/ص/98) است، که موفق شده یک SDK پرداخت درون برنامه را توسعه دهد. این SDK بدون نیاز به کتابخانه (Library) بوده و بدون هرگونه وابستگی نرم‌افزاری، ابزاری کاملا مستقل است. این SDK هم اکنون در بازی‌های پرمخاطب ایرانی کارگذاری شده است و همکاری موفقی را بین هیلاپی و برترین استودیو بازی‌سازی ایرانی، شکل داده است.

جالب اینکه آمار استفاده کاربران از گیم‌هایی که از SDK پرداخت درون برنامه‌ای هیلاپی استفاده کرده‌اند، حاکی از افزایش میزان فروش این برنامه‌ها به نسبت دوره مشابه در مارکت‌های اندرویدی داخلی است. یکپارچه بودن همه مراحل فرایند پرداخت در داخل اپلیکیشن و عدم خروج کاربر از محیط بازی برای پرداخت درون برنامه، نه تنها تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر تجربه کاربری دارد بلکه از نظر مالی نیز فروش بیشتری را به همراه داشته داشت.

برخی دیگر از مزیت‌های کلیدی SDK پرداخت درون برنامه‌ای هیلاپی

گرچه عدم وابستگی به کتابخانه نرم‌افزاری، سهولت در نصب و نرخ‌های تبدیل بالاتر و فروش بیشتر از کلیدی‌ترین مزایای استفاده از SDK پرداخت هیلاپی برای گیم‌ها و اپ‌های اندرویدی است، اما این همه ماجرا نیست. استفاده از این زیرساخت مالی مزیت‌های دیگری را برای شما در پی خواهد داشت:

  • پیاده‌سازی فوق راحت و سریع
    پیاده‌سازی SDK پرداخت درون برنامه هیلاپی فقط چند خط کدنویسی نیاز دارد که در کمتر از پنج دقیقه می‌توانید آن را انجام دهید. کمک می‌کنیم تا وقت ارزشمند خود را برای توسعه بهتر محصول‌تان صرف کنید!
  • درگاه پرداخت مستقل برای موبایل
    بدون وابستگی به جایی، از یک درگاه پرداخت درون‌برنامه مستقل استفاده کنید. SDK پرداخت هیلاپی گزینه بهتری به نسبت IPG و Web Viewهای متداول و پرداخت در بستر مارکت‌های اندرویدی است.
  • پرداخت‌های امن در شبکه شاپرک
    SDK درون‌پرداخت هیلاپی از بستر شبکه بانکی (شاپرک) برای انجام پرداخت‌ها استفاده می‌کند. تسویه حساب‌های روزانه برای همه توسعه‌دهندگان از قابلیت‌های مهم پلتفرم ماست.
  • بدون کاغذبازی‌های معمول
    ایجاد SDK پرداخت درون برنامه و درگاه بانکی آن در کوتاه‌ترین زمان و با ارسال حداقل مدارک قابل ایجاد است. ما هم مثل شما از کاغذبازی فراری هستیم!
  • بدون نیاز به اجاره سرور
    گرفتن این درگاه پرداخت موبایلی نیاز به اجاره سرور یا برپا کردن سایت خاصی ندارد و همه فرآیند به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اتفاق می‌افتد؛ کافی‌است اراده کنید!
  • سه ماه استفاده رایگان
    کارمزد استفاده از SDK پرداخت درون‌برنامه هیلاپی منصفانه و قابل قبول است. برای اینکه بتوانید به رایگان از همه قابلیت‌های این زیرساخت استفاده کنید، سه ماه استفاده رایگان را برای شما در نظر گرفته‌ایم.
  • تسویه حساب روزانه
    درآمدهای شما به صورت روزانه به حساب بانکی که معرفی کرده‌اید منتقل می‌شود. هیلاپی برای تسویه حساب محدودیتی از بابت حداقل درآمد ندارد و کلیه درآمدهای روز قبل 24 ساعت کاری (و در موارد نادر تا 48 ساعت کاری) بعد به حساب شما حواله خواهد شد.
  • پنل گزارش‌گیری جامع
    هیلاپی یک پنل جامع گزارش‌گیری را برای توسعه دهنده‌ها در نظر گرفته است. همچنین می‌توانید با تعریف کاربران و تعیین سطح دسترسی برای آنها، گزارش‌ها را در اختیار دیگر اعضای تیم خود نیز قرار دهید.

 

هیلاپی از یک تیم جوان و پر انرژی تشکیل شده. ما علاوه بر ارائه خدمات پرداخت درون برنامه دیگر خدمات مبتنی بر پرداخت نظیر ارائه درگاه اینترنتی (IPG)، لینک پرداخت شخصی برای شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ، دایرکت دبیت (Direct Debit) و دیگر موارد را ارائه می‌کنیم. حتماً برای کسب اطلاعات بیشتر و شروع همکاری به نشانی hillapay.ir سر بزنید.

همین حالا برای استفاده از 90 روز سرویس رایگان به هیلاپی سر بزنید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی