ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

با ورق شیروانی و انواع پر کاربرد آن بیشتر آشنا شوید

ورق های شیروانی ورق های آهنی هستند که روی آنها لایه ای از جنس روی پوشیده شده و در واقع فرایند گالوانیزاسیون روی آنها صورت گرفته و بسته به شرایط کاربری، در طرح ها و ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ورق های شیروانی ورق های آهنی هستند که روی آنها لایه ای از جنس روی پوشیده شده و در واقع فرایند گالوانیزاسیون روی آنها صورت گرفته و بسته به شرایط کاربری، در طرح ها و انواع مختلفی به بازار ارائه می ‌شوند. وجه مشترک انواع ورق شیروانی کاربردشان است که اغلب به عنوان پوشش سقف ویلاها و ساختمان ها به ویژه در مناطق مرطوب و پر بارش مانند شمال کشور، پوشش سقف ورودی پارکینگ ها، سقف سوله ها، سقف آلاچیق و سر در منازل مورد استفاده قرار می گیرند.

در گذشته نه چندان دور در اغلب موارد در سقف های شیروانی از سفال استفاده می ‌شد که بعلت ضربه پذیر و شکننده بودن آن، استفاده از آن در سقف ها رو به نزول نهاده و اقبال بیشتری به استفاده از ورق شیروانی برای این کاربری پدید آمده است. ورق های گالوانیزه شیروانی حتی اگر هم دچار ترک خوردگی یا شکستگی شوند به هیچ وجه در برابر عوامل مخرب محیطی مانند رطوبت و اکسیژن هوا زنگ نمی زنند.

این ورق ها که نوعی ورق رنگی به حساب می آیند، علاوه بر داشتن یک لایه فلز روی، توسط یک لایه رنگ مقاوم نیز پوشیده می شوند و به همین جهت دارای مقاومت بیشتری نسبت به سایر انواع ورق های گالوانیزه نیز می باشند. همچنین از دیگر مزایای ورق های شیروانی می توان به بالا بودن تنوع طرح و رنگ آنان اشاره نمود. با مطالعه ادامه این مقاله می توانید با ورق ‌های شیروانی و انواع پر کاربرد آن بیشتر آشنا شوید.

انواع ورق های شیروانی از نظر فرم

همانطور که پیشتر گفته شد ورق های شیروانی از نظر طرح، فرم و همچنین رنگ ظاهری به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. از نظر فرم ورق گالوانیزه شیروانی در دو دسته اصلی طبقه بندی می شوند که عبارتست از: ورق شیروانی طرح سفال و ورق شیروانی طرح شادولاین.

ورق های شیروانی طرح سفال، چهار دسته ورق طرح سفال پالرمو، ورق طرح سفال جنوا، ورق های طرح سفال پرچین و ورق طرح سفال چینی را شامل می شود. ورق های طرح شادولاین نیز شامل ورق های فرم سینوسی یا کرکره ای، ورق های فرم ذوزنقه ای و ورق های فرم لمبه یا دامپا می شوند.

ورق های طرح سفال

فرمینگ طرح سفال مرسوم ترین ورق گالوانیزه به شمار می ‌رود که به علت فشار زیادی که در فرم دهی آن ها یعنی پرس بریک به دستگاه وارد می شود، هزینه فرمینگ بالاتری نسبت به ورق های شادولاین دارند.

هر یک از چهار نوع اصلی ورق های طرح سفال، برای پوشش سقف ویلاها، ساختمان ها، پارکینگ و چنین کاربردهایی مناسب می باشد.از مزایای استفاده از این ورق ها، وزن سبک تر آنها نسبت به سفال و همچنین زیبایی بسیار بیشتر نسبت به سفال به ویژه از نمای دور می باشد. همچنین از نظر نصب و اجرا نیز ورق رنگی طرح سفال روی هر گونه سطح شیبداری می توانند نصب گردند و از این نظر نیز نسبت به سفال دارای مزیت هستند.

ورق های طرح سفال برابر شرایط آب و هوایی از پایداری رنگ مناسبی نیز برخوردارند. به طور معمول این نوع ورق گالوانیزه در بازار به عرض ۱۰۰ یا ۱۲۵ سانتیمتر و ضخامت ۰.۳ تا ۰.۷ میلیمتر بوده و طول آنها بسته به خواست مشتریان تعیین می گردد.

- ورق طرح سفال پالرمو

وجه تسمیه این ورق های شیروانی به شهر پالرمو ایتالیا باز می گردد که به علت شرایط آب و هوایی سقف های شیروانی بسیار شبیه این نوع ورق ها در این شهر رایج بوده است. در یک سمت ورم به ضخامت ۲۰ تا ۲۵ میکرون و در سمت دیگر به ضخامت ۷ تا ۱۵ میکرون پوشش رنگی اعمال می گردد.

- ورق طرح سفال جنوا

نام این نوع ورق نیز از شهر جنوای ایتالیا گرفته شده است که به علت شرایط آب و هوایی و میزان بارش سقف خانه های آن صورت شیروانی طراحی شده است. نکته مهم در زمینه برش طولی این ورقها این است که دستگاه برش، طول سفارش را در مضربی از ۲۵ برش می دهد و حتماً باید در انتخاب طول چنین موردی در نظر گرفته شود.

- ورق های طرح سفال پرچین

ظاهر ورق های طرح سفال پرچین شبیه ورق های وارداتی دکرا است و به علت ظاهر زیبا و در عین حال قیمت مناسب به شدت مورد استقبال قرار گرفته اند. زیرسازی آنها با پروفیل و چوب اجرایی می ‌شود و این از مزایای این نوع ورق گالوانیزه به شمار می رود. همچنین برای عایق بندی نیز می توان از پشم شیشه یا پشم سنگ استفاده نمود.

خوشبختانه امکانات فرم دهی انواع ورق در کشور عزیزمان ایران وجود دارد و تمامی فرم های ورقها توسط شرکت های داخلی قابل اجراست. ایران فرمینگ یکی از آن نام های تجاری با سابقه ایرانی است که سال هاست تولیدکننده و تامین کننده این ورق های مهم و پر کاربرد صنایع مختلف ایرانی است.

ورق های طرح شادولاین

این نوع ورق شیروانی از نوع ورق های موجدار به شمار می رود و همان طور که از نام آن بر می آید، به وسیله نوع خاصی از فرمینگ، ظاهر ورق به صورت سایه و خط به چشم می ‌آید و دارای طراحی چشمگیری می باشد. ورق های شادولاین از ورق های گالوانیزه رنگی تولید می شوند و با ضخامتی بین ۰.۳ تا ۰.۷ میلیمتر در بازار یافت می شوند.

طول آنها نیز به مانند ورق های طرح سفال، بسته به سفارش مشتری قابل تعیین است. مزایای متعددی می توان برای استفاده از این نوع ورق شیروانی برشمرد که از آن جمله می توان به مقاومت بالا در برابر عوامل مخرب محیطی همچون رطوبت و اکسیژن هوا، زیبایی ظاهری و قیمت مناسب و توجیه اقتصادی برای استفاده در صنعت ساختمان اشاره نمود.

از این رو اقبال زیادی به استفاده از این ورق ها در پوشش سقف های شیروانی و همچنین ساخت دیوار سوله ها به وجود آمده است.

- ورق های فرم سینوسی یا کرکره ای

این نوع ورق ها به صورت سینوسی شکل فرم دهی می شوند و در عرض دارای فرم موجی هستند. این نوع فرمینگ کم‌ هزینه‌ ترین روش بوده و بسیار از نظر اقتصادی به صرفه است.

- ورق های فرم ذوزنقه ای

برای تولید این نوع ورق های گالوانیزه خم هایی به حالت مربع در آنها ایجاد می گردد و این ورق ها در رنگ های متنوع برای سقف شیروانی به ویژه در ویلاها و سوله ها مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین این ورق ها به عنوان حصار دور زمین نیز استفاده می شوند.

- ورق های فرم لمبه یا دامپا

این نوع ورق از طریف ترین فرمینگ در تولید شان استفاده می شود و در انواع مختلف گالوانیزه، آلومینیومی و روغنی به بازار ارائه می گردد. نحوه اتصال این ورق ها به سازه به دو صورت جوشی و پرچی می باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲ شهریور ۱۳۹۹

    نمی‌دونم این محتوا نویس های ایرانی چه .... مرضیه شونه که زورشون مباد عکس بذارن برای توضیح آگهی شون؟
    خوب پول دادی رپرتاژ دادی اقلا عکس درست و درمون از محصولاتت میگذاشتی.
    پالذمو و جنوا شد معرفی؟!؟

    • linkin park
      linkin park | ۳ شهریور ۱۳۹۹

      احتمالا طرف دلال بوده آگهی داده..

    • CCR
      CCR | ۳ شهریور ۱۳۹۹

      از عمد نگذاشتن تا بری تو سایتشون نگاه کنی

  • محمدرضا
    محمدرضا | ۲ شهریور ۱۳۹۹

    عالی

مطالب پیشنهادی