ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

معرفی سرور اچ پی

شرکت اچ پی، همواره تلاش کرده است تا با بهره گیری از فناوری های نوین، موجب بهبود خدمات رسانی به کاربران خود شود. در هر صنعت و کسب و کاری که مشغول فعالیت هستید، استفاده ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شرکت اچ پی، همواره تلاش کرده است تا با بهره گیری از فناوری های نوین، موجب بهبود خدمات رسانی به کاربران خود شود. در هر صنعت و کسب و کاری که مشغول فعالیت هستید، استفاده از محصولات متنوع شرکت اچ پی HP ، موجب ارتقاء عملکرد و افزایش بهره وری در زمینه سرور، شبکه و مسائل مرتبط با فناوری اطلاعات در حوزه کاری شما می گردد.

شرکت اچ پی، یکی از بزرگترین پرچمداران عرصه تولید سرور و تجهیزات ذخیره سازی است، که در بازار ایران نیز از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد. در واقع به بیان بهتر میتوان گفت که سرورهای ساخت این شرکت، به عنوان پر طرفدارترین سرور جهت استفاده در پایگاه های داده به شمار می روند. علت این محبوبیت را می توان در برآورده سازی اکثر نیازهای کاربران چه در مقیاس بزرگ و چه مقیاس کوچک، با توجه به سطح بودجه متفاوت آنها دانست. بنابراین، با انتخاب درست مدل سرور مورد نیاز خود می توانید به سطح عملکرد بالا، افزایش امنیت اطلاعات، قابلیت توسعه و مدیریت سیستمی دست یابید. استفاده از این سرورها و ایجاد یک زیر ساخت قوی با قابلیت انعطاف پذیری بالا، موجب افزایش کارایی زیر ساخت های شبکه اطلاعات شما خواهد شد. هم چنین زمینه استفاده از فناوری های جدید در آینده را نیز فراهم خواهد کرد و شما قادر خواهید بود با انتخاب مناسب سرور، نیازهای خود را حتی تا چند سال آینده تامین کنید.

سرور اچ پی به چهار خانواده عمده تقسیم می شوند که به طور خلاصه آنها را معرفی می کنیم. همه این خانواده‌ها طوری طراحی و ساخته شده‌اند که قابلیت کنترل و مدیریت حجم‌های کاری چندگانه (وب، اپلیکیشن‌های تجاری، تحلیل‌ها، بیگ دیتا و غیره) را دارند و هر خانواده برای موارد خاصی بهینه شده‌اند.

1ـ خانواده  HP ProLiant BL

سرورهای (BL (Blade برای تمامی شرکتها در مقیاس بزرگ، متوسط و کوچک مناسب هستند. این سرورها به صورت تیغه ای قرار می گیرند که همین امر سبب شده است تا تعداد سرور بیشتری درون رک جای گیرد. از طرفی سهولت در مدیریت، قابلیت انعطاف بالا و ساختار متفاوت، موجب کاهش هزینه های پایگاه داده و بالا رفتن کیفیت ارائه سرویس به کاربران شده است.

2ـ خانواده  HP ProLiant DL

سرورهای HP ProLiant DL به عنوان یکی از پر فروش ترین سرورها در ایران محسوب می شوند و جهت استفاده درون رک Rackmount قرار می گیرند. از قابلیت های این سرورها قابلیت انعطاف و مدیریت پذیری بالا می باشد. بسته به مدل سرور این خانواده، ویژگی هایی نظیر اجرای محاسبات با کارایی بالا در طراحی مقرون به صرفه و متراکم، ارائه سرور رک Rack  استاندارد با عملکرد و تطابق پذیری بالا، امکان پردازش اطلاعات در مقیاس بزرگ و محاسبات فشرده برای کاربر فراهم میگردد.

3- خانواده  HP ProLiant ML

سرورهای HP ProLiant ML انعطاف پذیر و قابل ارتقاء بوده و مناسب دفاتر شعب راه دور هستند. این سرورها به صورت قفسه ای هستند و در مقایسه با سرورهای سری DL هیچ کم و کاستی ندارند و علاوه برآن مزیت های بیشتری نیز مانند عدم وابستگی آنها به رک را دارا می باشند.

3- خانواده  HP ProLiant SL

سرورهای HP ProLiant SL برای محیط هایی در مقیاس بزرگ طراحی شده اند. این مدل از سرورها برای میزبانی وب، خدمات ابری و برای شرکت هایی با محاسبات بالا مناسب می باشد. خانواده سرورهای SL امکان استقرار و پردازش سریع و هزینه عملیاتی پایین تر را فراهم می آورد.

از دیگر خانواده های سرورهای شرکت اچ پی، می توان به HPE ProLiant Easy Connect، HPE ProLiant MicroServer و HPE Moonshot System اشاره نمود. سرورهای HPE ProLiant Easy Connect بدون این که کیفیت عملکردی را تحت تاثیر قرار دهند، زمان صرف شده در شبکه را کاهش می‌دهد. این سرورهای هیبریدی امکان استفاده از خدمات مدیریتی اچ پی را از راه دور فراهم می‌کنند. سرورهای HPE ProLiant MicroServer  بسیار ظاهری مدرن داشته و بی صدا هستند و نخستین راهکار برای کسب‌ و کارهای کوچک است. علاوه بر سهولت در استفاده، با کمک آن می‌توانید هزینه‌های خود را کاهش داده ولی در عین حال کارایی و بهره وری خود را افزایش دهید. مهم تر از همه این که برای استفاده از این سرور نیازی به اتاق سرور ندارید. محصولHPE Moonshot System نیز اولین سرور بهبود یافته و نرم‌افزار محور است که برای حجم‌های کاری خاص و دیتاسنترها طراحی شده است.

شرکت اچ پی تولید سرورهای G8 (نسل هشت) را در سال 2012 آغاز کرد، دو سال بعد سرورهای نسل نهم G9 و در اواخر سال 2017 سرورهای نسل دهم G10 را به بازار عرضه کرد. در این پنچ سال سرورهای HP با پیشرفت های زیادی تولید و مورد استفاده قرار گرفتند. HPE ProLiant Gen8 پیشرفت های جدید بسیاری را در مقایسه با نسل های قبلی دارد. در این نسل با ایجاد قابلیت Hot Swap سبب افزایش کارایی سرور می شود. این سرور دارای سرویس ها و سنسورهای کشف حرارت به جهت کاهش مصرف انرژی می باشد. همچنین سرورهای G8 با پشتیبانی از حافظه DDR3-1600، حافظه را به 1600 مگاهرتز می رساند. این ویژگی جدید حافظه را 20 درصد نسبت به نسل های قبلی افزایش می دهد. همچنین دارای  IO Accelerators هستند که سبب افزایش عملکرد برنامه خواهد شد. سرورهای G9 سه برابر قدرت محاسبه در هر وات را نسبت به نسل قبلی خود یعنی G8 ارائه می دهند. که این عامل می تواند سبب کاهش 62% مصرف انرژی گردد. این افزایش عملکرد به لطف نوآوری در ذخیره سازی ، حافظه و شبکه است. افزایش سه برابری محاسبات نسبت به سرورهای G8، صرفه جویی در وقت و کاهش خطا و ارتقاء حافظه از DDR3 به DDR4  از سایر مزایا سرورهای نسل نهم می باشد. نسل دهم (G10)  به دلیل برخورداری از پردازنده اینتل، دارای 71% افزایش عملکرد و 27% افزایش هسته نسبت به نسل قبلی خود یعنی G9 می باشد. علاوه بر آن از لحاظ امنیتی با استفاده از HPE Secure Compute Lifecycle از سرور محافظت می نماید که شامل محافظت از سیستم عامل ، شناسایی بدافزارها و بازیابی سیستم عامل است. سیستم هوشمند جدید موجود در این سرور با ارزیابی کار و افزایش یا کاهش عملکرد سبب صرفه جویی در مصرف انرژی و عملکرد بهتر در پردازنده ها خواهد شد. افزایش 66% پهنای باند حافظه برای افزایش عملکرد برنامه های فشرده، افزایش 14% هسته پردازنده و افزایش 33% ظرفیت حافظه از موارد بهبود یافته نسبت به نسل قبلی است.

همانگونه که در مطالب بالا گفته شد، این سه نسل با قابلیت های بسیار متنوع به بازار عرضه شده اند، اما دلیلی بر منسوخ شدن نسل های قبلی نیست. زمانی که نوبت به انتخاب سرور مناسب می رسد گزینه های زیادی پیش روی شما قرار می گیرد، البته مهمترین عاملی که باید برای خرید سرور در نظر گرفته شود، میزان بودجه تخصیص یافته و میزان توان مورد انتظار از سرور برای خرید آن است.

خرید سرور اچ ‌پی HPE Servers ، مانند یک سرمایه‌گذاری بر فناوری عمل می‌کند. زیرا علاوه بر دقت در تولید آن، پشتیبانی تا زمان استفاده و ارائه خدمات مانند یک سرمایه‌گذاری بهینه است و هیچ ضرری با خود به ‌همراه ندارد. حال باتوجه ‌به دلایل ذکر شده، شما با خیالی آسوده می‌توانید یکی از سرورهای اچ پی را برای رفع نیاز های خود انتخاب کنید. برای خرید انواع  سرور HP و همچنین دریافت مشاوره رایگان در این مورد به وب سایت شرکت پردازش رایان پژواک مراجعه کنید یا با شماره تلفن 41308000-021 تماس بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی