ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چگونه بهترین ساز ممکن را خریداری کنیم؟

همه ما می دانیم که خرید ساز و شروع مسیر نوازندگی یکی از بهترین حس های دنیا را به ما می دهد. موسیقی یکی از زیبا ترین فرم های هنر است و همه ما دوست ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۹

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

همه ما می دانیم که خرید ساز و شروع مسیر نوازندگی یکی از بهترین حس های دنیا را به ما می دهد. موسیقی یکی از زیبا ترین فرم های هنر است و همه ما دوست داریم که ساز مورد علاقه خود را خریده، در نوازندگی با آن پیشرفت کنیم و به درجات بالا برسیم.

اما باید بدانید که خرید یک ساز خوب اصلا کار آسانی نیست! خرید ساز خصوصا با توجه به مدل ها و شرکت های بسیاری که مشغول به تولید انواع ساز هستند، یکی از مشکل ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. هنگام خرید ساز باید نکات بسیاری را مد نظر داشته باشید تا بتوانید به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید. در ادامه این مقاله برخی از نکات درباره سازهای مشهور را به شما بازگو می کنیم که بتوانید خریدی بسیار مطمئن داشته باشید.

چه سازی مناسب من است؟

ابتدا به سراغ یکی از مشهور ترین سازهای دنیا یعنی پیانو می رویم. پیانوها به دو صورت آکوستیک و دیجیتال تولید می شوند که تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. همه پیانیست ها دوست دارند تا پیانو آکوستیک داشته باشند. دلیل آن این است که این پیانوها صدای بسیار فوق العاده ای دارند، حس فوق العاده ای به نوازنده می دهند و ظاهر بی نهایت زیبایی دارند. اما در کنار این ویژگی های وسوسه کننده، بهتر است با برخی از نکاتی که هنگام خرید این نوع پیانو باید در نظر داشته باشید نیز آشنا شوید.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید پیانو آکوستیک مد نظر داشته باشید، فضای اتاق شماست. پیانوهای آکوستیک عموما ابعاد بسیار بزرگی دارند که این موضوع باعث می شود تا برای استفاده از آن ها به فضای بسیار بزرگی نیاز داشته باشید. از دیگر نکاتی که باید مد نظر داشته باشید این است که پیانوهای آکوستیک پس از مدتی باید کوک شوند. بنابراین باید این موضوع را مد نظر داشته باشید که پس از مدتی باید یک تکنسین پیانو را برای کوک کردن ساز خود به خانه بیاورید.

از طرفی، پیانوهای دیجیتال هستند که نه تنها ابعاد کوچکتری دارند بلکه نیاز به کوک کردن آن ها ندارید! اما بسیاری از نوازندگان بر این باورند که حسی که پیانوهای آکوستیک به نوازنده منتقل می کنند، حسی فوق العاده است که پیانو دیجیتال نمی تواند آن را به خوبی منتقل کنند.

یکی از موضوعاتی که درباره پیانوها وجود دارد، این است که بسیاری از افراد به دلیل قیمت بسیار بالای این ساز، اقدام به خرید پیانو دست دوم می کنند. این موضوع بیشتر درباره پیانوهای آکوستیک صدق می کند زیرا این نوع از پیانوها قیمت بسیار بالایی دارند. در این موارد حتما پیشنهاد ما به شما این است که با یک نوازنده مجرب پیانو، ساز را از نزدیک دیده و آن را تست کنید. یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید کلاویه های پیانو می باشد تا از سلامت آن ها اطمینان حاصل کنید.

کدام نوع گیتار برای شروع نوازندگی بهتر است؟ کلاسیک یا الکتریک؟

اما شاید شما بخواهید یک گیتار تهیه کنید و با جمله " گیتار کلاسیک برای شروع بهتر از گیتار الکتریک است." مواجه شده اید. لازم است بدانید که برای یادگیری یک ساز مهم ترین اصل، علاقه شما به ساز است. بگذارید رک بگوییم، نوازندگی سازهای موسیقی یکی از سخت ترین کار های دنیاست و تنها راهی که می توان این مسیر سخت را به راحتی طی کرد، این است که عاشق سازی باشید که آن را انتخاب کرده اید. اما درباره نکاتی که باید هنگام خرید گیتار مد نظر داشته باشید،علاوه بر قیمت گیتار که مسئله مهمی است  میبایست به طراحی و پیکاپ هایی که گیتار ها از آن بهره می برند توجه کنید. پیکاپ یکی از مهم ترین قسمت هایی است که در گیتارها وجود دارد و این موضوع باعث می شود تا بتوانید از سازهای خود نه تنها برای تمرین، بلکه برای ضبط و اجرای زنده نیز استفاده کرده و صدای فوق العاده ای به دست بیاورید. همچنین گیتارها به خصوص گیتارهای الکتریک دارای سه نوع طراحی Solid Body، Hollow Body و Semi Hollow Body می باشند که با توجه به سبکی که می خواهید با استفاده از گیتار خود به نوازندگی آن بپردازید، باید ساز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

هنگام خرید سنتور به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

سنتور یکی از سازهای بسیار خوش صدای ایرانی است که در بسیاری از آهنگ ها و قطعات موسیقی سنتی ما از آن استفاده شده است. از نکاتی که باید هنگام خرید سنتور در نظر داشته باشید علاوه بر قیمت سنتور،  جنس جعبه رزونانس است. با این که بیشتر سنتور ها با استفاده از چوب گردو ساخته می شوند، اما سازندگان بسیاری با استفاده از چوب هایی همانند رزوود، توسکا و غیره سازهایی را ساخته اند که صدایی بسیار متفاوت تولید می کنند. یکی از حرف هایی که بسیاری از افراد درباره سنتورها می زنند این است که سنتورهای برند X کیفیت بسیار خوبی دارند. این حرف مطلقا حرف اشتباهی است و پیشنهاد ما به شما این است که حتما کیفیت ساخت و صدای سنتور را در اولویت قرار دهید.

چه هنگ درامی مناسب تمرین است؟

هنگ درام ها سازهایی هستند که در سال های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند. یکی از دلایل شهرت این ساز طراحی بسیار زیبای آن است که شبیه به سفینه ساخته می شود. در نهایت، صدای بسیار آرامش بخش آن باعث شده است تا بسیاری از افراد شیفته این ساز شوند. هنگ درام ها قیمت نسبتا بالایی دارند و یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید مد نظر داشته باشید، گامی است که هنگ درام در آن طراحی شده است. هر هنگ درام در یک گام خاص طراحی شده است و این موضوع باعث می شود تا از هنگ درام های متفاوت صدا های متفاوتی دریافت کنید.

ساز مورد نظر خود را از کجا تهیه کنیم؟

حال که نکاتی را درباره خرید بسیاری از سازهای مشهور آموزش دادیم، وقت آن است که ساز مورد علاقه خود را خریداری کرده و مسیر زیبای نوازندگی را آغاز کنید. اما حتما این سوال برای شما پیش آمده که ساز مورد علاقه خود را از چه فروشگاهی خریداری کنید؟

فروشگاه اینترنتی سازکالا، نمایندگی رسمی پیانوهای کرگ و یاماها می باشد که علاوه بر بهترین پیانوهای دنیا، همواره تلاش کرده اند تا انواع ساز اعم از گیتار، ویولن ، سازهای سنتی و سازهایی مانند کالیمبا و هنگ درام را با بهترین قیمت ها به فروش برسانند. مشاورین مجرب و کارشناسان سازکالا به شما کمک می کنند تا بتوانید ساز مورد علاقه خود را به راحتی خریداری کنید و یکی از مهم ترین ویژگی های این فروشگاه این است که می توانید ساز مورد نظر خود را به صورت قسطی و تا 24 قسط خریداری کنید. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان این فروشگاه می توانید به وبسایت آن ها Sazkala.com مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن 02154772 تماس بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد جواد
    محمد جواد | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

    با پول.

مطالب پیشنهادی