ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

توسعه پیام رسان چقدر هزینه دارد؟

در چند ماه گذشته دورکاری از یک گزینه برای کاهش تعاملات اجتماعی تبدیل به یک فرهنگ شده است. با توجه به ترند جهانی گرایش به سمت اپلیکیشن های پیام رسان برای ایجاد بهره وری بیشتر ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در چند ماه گذشته دورکاری از یک گزینه برای کاهش تعاملات اجتماعی تبدیل به یک فرهنگ شده است. با توجه به ترند جهانی گرایش به سمت اپلیکیشن های پیام رسان برای ایجاد بهره وری بیشتر و متمرکز کردن کارمندان در یک اپلکیشن واحد، در شرکت نرم افزاری نوژن تصمیم به نگارش این مقاله گرفتیم.

هدف ما از نگارش مقاله بررسی این دیدگاه است که اگر شرکت یا سازمانی قصد طراحی اپلیکیشن پیام رسان اختصاصی داشته باشد، باید به چه نکات فنی، فیچرها و قابلیت های فکر کند و همچنین هزینه توسعه چنین پلتفرمی چگونه است؟

شاید تصور زندگی روزمره بدون حضور پیامرسان ها برای ما ممکن نباشد. طبیعتا نیاز به ارتباط و تعامل انگیزه قوی‌ای برای استفاده از چنین اپلیکیشن هایی است. ولی با یک بررسی کوچک در اپ استورها می‌بینیم که تعداد اپلیکیشن های پیام رسان روز به روز در حال افزایش است. پس دلیل منطقی برای ورود به بازاری که در حال حاضر نیز چند بازیگر قدرتمند دارد چیست؟

این آمار نشان دهنده میزان کاربران فعال در بین چند اپلیکیشن پیام رسان جهان است.

واتساپ به عنوان پر کاربر ترین اپلیکیشن پیام رسان در سال ۲۰۲۰، بی نقص نیست. در واقع هیچ یک از اپلیکشین های این لیست بی نقص نیستند. زمانی که بازاری رقبای زیادی دارد، ورود به آن نیازمند یک استراتژی هدفمند است. این استراتژی باید با هدف گرفتن یک ارزش خود را در میان کاربران پررنگ کند. این ارزش، یا نحوه استفاده از اپلیکیشن و تسهیل آن است یا ارائه راهکارهای امنیتی و حفاظت بیشتر از حریم شخصی.

با در نظر داشتن تمام این دیدگاه‌ها هزینه توسعه یک پیامرسان داخلی با فیچر لیست مشابه واتساپ با قابلیت توسعه پذیری و هم سو شدن با نیازهای کاربران که بتواند درصد قابل قبولی از کاربران را به خود جذب کند، چقدر است؟

فیچرهای ضروری در پیامرسان

یک سری از فیچرها در تمام پیامرسان‌ها مشترک هستند. در واقع وجود این فیچرها برای چت کردن ضروری است.

پیام رسانی

کاربران امروز می‌خواهند بدانند که پیام آن‌ها تحویل داده شده است یا نه؟ می‌خواهند بدانند گیرنده آن را خوانده است یا نه؟ حتی می‌خواهند قابلیت ویرایش پیام نیز در اختیار آن‌ها باشد. سازنده پیامرسان جدید باید این گزینه‌ها را در پیامرسان خود در نظر بگیرد. برای اینکه کاربران قانع شوند که از پیامرسان‌های داخلی استفاده کنند باید یک ارزش افزوده یا تمایز با پیامرسان خارجی داشته باشد. به تعبیر دیگر باید تمام نیازهای کاربران در نظر گرفته شود و حتی بستر برای پیاده سازی فیچرهای جدید مهیا باشد.

گپ های خصوصی و گروهی

در ابتدا پیامرسان‌ها فقط ارتباطات یک به یک را انجام می‌دادند. اما از آنجا که این برنامه‌ها اکنون بالغ شده‌اند چت‌های گروهی در بین کاربران محبوب شده است. بحث های حرفه‌ای، مذاکرات دوستانه، کانال‌های تخصصی و... که بسیاری از ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

پیام صوتی و تصویری

نظرات در مورد پیام رسانی صوتی و تصویری متفاوت است. برخی از آن متنفر هستند اما خیلی از افراد از آن استفاده می‌کنند به خصوص زمانی که شرایط برای تایپ مناسب نیست.

تماس ویدیویی و صوتی

تماس صوتی فیچر مفیدی برای یک پیامرسان است. در درجه اول، این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا در هزینه مکالمات تلفن همراه صرفه جویی کنند و دوم اینکه باعث می‌شوند افراد احساس کنند واقعاً در حال صحبت هستند. اجرای این فیچرها در پیامرسان قطعاً باید در لیست کارهای شما باشد.

ایجاد فیچر تماس تصویری گروهی می‌تواند شما را از سایر رقبا متمایز کند و بتوانید سهم بیشتری از بازار را بگیرید. اجرای این فیچر بسته به جزئیات فنی، بین 200 تا 600 نفر ساعت زمان توسعه را افزایش می‌دهد.

اشتراک پرونده چند رسانه‌ای

تصور کردن یک پیامرسان که به کاربران اجازه نمی‌دهد تصاویر یا فیلم‌ها را ارسال کنند، دشوار است. هیچ کاربری نمی خواهد برای همیشه منتظر بماند تا یک عکس بارگیری شود. آ‌ن‌ها می‌خواهند که این امر در یک چشم بر هم زدن انجام شود. علاوه بر فیچرهای ظاهری توسعه Back end نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. ظرفیت پیامرسان باید متناسب با نرخ کاربران همزمان آن باشد چرا که مقیاس پذیری امری مهم در سرویس‌دهی فیچر‌های اپلیکیشن به شمار می‌رود.

دستگاه‌ها و سیستم عامل

آیا پیامرسان شما فقط تحت وب است؟ اپلیکیشن موبایلت تحت اندروید یا iOS نیاز دارد؟ پاسخ به این سوالات به طور چشمگیری در قیمت توسعه تأثیر می‌گذارد. بیشتر پیامرسان‌های محبوب برای جذب کاربران با نسخه موبایل شروع می‌شوند و بعداً به پروژه دیگر سکو‌ها می‌روند .

به روزرسانی پیامرسان بعد از توسعه باید همواره مد نظر باشد. اضافه کردن فیچر و بهبود فیچرهای موجود می‌تواند پیامرسان شما را به یک اپلیکیشن ضروری در تلفن‌های همراه تبدیل کند.

زمان توسعه یک پیامرسان چقدر است؟

بدیهی است که تعداد ساعات مورد نیاز برای توسعه با تعداد فیچرهایی که می‌خواهید در اپلیکیشن خود داشته باشید مرتبط خواهد بود.

بیایید یک برآورد را بررسی کنیم؛ حدودا طراحی و پیاده‌سازی یک پیام ‌رسان با فیچر لسیت قابل قبول حداقل ۹ ماه زمان می‌برد که ممکن است بسته به فیچر‌ها به زمان بیشتر نیز نیاز باشد پس به یاد داشته باشید که این فقط یک برآورد است و همه چیز به فیچرها، قابلیت ها و  بستگی دارد. با توجه به زمان توسعه، بودجه مورد نیاز برای توسعه یک پیامرسان که مورد توجه کاربران قرار گیرد، حداقل ۵۰۰ میلیون تومان است.

هزینه ذکر شده بدون درنظر گرفتن مواردی مانند زیرساخت، گسترش‌پذیری، مقیاس پذیری و بهبود همراه با زمان این پیامرسان است.

طراحی اپلیکیشن پیامرسان با شرکت نرم افزاری نوژن

راهکار های اختصاصی وب و اپ در شرکت نرم افزاری نوژن ، با هدف همراهی با کسب وکارها در مسیر طراحی سامانه‌های آنلاین هوشمند تبیین شده‌اند.

در نوژن، تمامی سامانه های آنلاین با رویکرد هوشمند سازی و با قابلیت توسعه‌پذیری، مقیاس‌پذیری و انطباق با نیازهای بازار طراحی می‌شوند.

نیاز به تخصص، دانش و استفاده از تکنولوژی های روز در طراحی اپلیکیشن موبایل پیامرسان، یک چالش در مسیر توسعه است؛ چالشی که می‌بایست منجر به طراحی یک پیامرسان سازگار با نیازهای کاربران و متمایز از سایر رقبا شود.  به همین دلیل نوژن در فرایند طراحی اپلیکیشن موبایل پیامرسان، تمرکز را بر نوآوری و ایجاد تمایز بر اساس ارزش پیشنهادی کسب و کار قرار داده‌است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در خصوص بررسی طراحی سامانه آنلاین اختصاصی، قیمت طراحی اپلیکیشن یا وب سایت، با شماره 02188510548 در ارتباط باشید. همچنین برای مطالعه فرایند طراحی اپلیکیشن موبایل می‌توانید از وب سایت ما بازدید فرمایید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹

    واقعا حیف واتساپ که در صدر هست. یک اپ اشغال به تمام معنا. تلگرام واقعا بی نظیره.

مطالب پیشنهادی