ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

راز موفقیت هیوندای سوناتا

هیوندای خودروساز مشهور کره‌ای در کمتر از نیم قرن، تبدیل به یکی از بزرگان صنعت خودروسازی در جهان شده است. یکی از مشهورترین محصولات این کمپانی، که در طول سال‌ها و با تغییرات گوناگون همواره ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هیوندای خودروساز مشهور کره‌ای در کمتر از نیم قرن، تبدیل به یکی از بزرگان صنعت خودروسازی در جهان شده است. یکی از مشهورترین محصولات این کمپانی، که در طول سال‌ها و با تغییرات گوناگون همواره یکی از بهترین‌های بازار خودروی جهان بوده، هیوندای سوناتا است. یک سدان متوسط خانوادگی که به خصوص در سال‌های اخیر نگاه بسیاری از خریداران را بر روی خود متمرکز و نام هیوندای را در جهان مطرح‌تر کرده است.

هیوندای سوناتا در ایران، یکی از محبوب‌ترین‌هاست که به گواه آمار و ارقام، با وجود خودروهای مطرح دیگر، همواره در صدر پرفروش‌ترین و موفق‌ترین خودروهای وارداتی بوده است. اما راز موفقیت هیوندای سوناتا در ایران چیست؟

درخشش هیوندای سوناتا

هیوندای نسبت به دیگر رقیب مشهور کره‌ای خود یعنی کیا موتورز، پیشینه قدیمی‌تری در ایران دارد. از همان ابتدا، ورود اولین نسخه‌های خودروهای هیوندای به ایران با استقبال مردم ما روبه‌رو شد.

اولین هیوندای سوناتا در سال 2006 میلادی وارد کشور شد و تاکنون هر نسل از این خودرو با موفقیت در ایران و دنیا روبه‌رو شده است. سوناتا یک سدان متوسط است که بهترین گزینه برای خانواده‌های ایرانی محسوب می‌شود. راحتی و بی دردسر بودن این خودرو در کنار امکانات خوب فنی و رفاهی، و بازار خرید و فروش بسیار خوب، از دلایل موفقیت این خودرو بوده است.

نسل پنجم سوناتا که در سال 2006 وارد ایران شد، از لحاظ طراحی یکی از بهترین‌های دنیا بود که در همان سال جایزه بهترین طراحی سال را در آسیا دریافت کرده بود. این خودرو در همان سال در کامل‌ترین مدلش، مجهز به کروز کنترل، گرمکن صندلی راننده، کامپیوتر سفری و صندلی برقی بود. حتی مدل‌های ساده‌تر که بعضی از این امکانات را نداشتند نیز یک سروگردن از باقی هم دوره‌ای‌های خود بالاتر بودند.

در سال 2009 فیس‌لیفت جدید این خودرو با امکانات بیشتر و با تغییر در فرم جلوپنجره و اضافه کردن خطوط حجم دهنده وارد بازار شد که به خصوص در قسمت طراحی کابین یکی از بهترین‌های دوره خود بود. اما از نسل ششم هیوندای که از سال 2011 وارد ایران شد، تغییر در زبان طراحی این خودرو کاملاً مشهود است. این بار سوناتا دیگر فقط یک سدان خانوادگی متوسط نبود. یک خودروی مدرن و لوکس که رقیبی جدی برای دیگر وارداتی‌های لوکس بازار خودروی ایران شد.

این تغییر زبان طراحی در نسل‌های بعدی سوناتا هم ادامه پیدا کرد و در کنار آن، هیوندای هر بار با اضافه کردن آپشن‌های جدیدتر، طرفداران خود را خشنود و راضی نگه می‌داشت. فیس‌لیفت سوناتا در سال 2017 آن‌قدر متفاوت بود که این خودرو را از سدان‌های شبیه‌اش مانند تویوتا آزرا کاملاً دور کرده و آن را به سمت خودروهای اسپرت برد.

تغییر در فرم جلوپنجره بیشتر از سایر قسمت‌ها خودش را نشان داد و در ادامه هیوندای با مدل 2019 سوناتا، یک انقلاب در طراحی سوناتا و محصولات خود کرد که برای علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت خبری هیجان‌انگیز بود.

طراحی این مدل فاصله زیادی از طراحی نسل‌های قبلی سوناتا دارد. این تلاش هیوندای برای ایجاد تغییر در هر نسل سوناتا، و اقدامات جالب و بعضاً انقلابی در زمینه طراحی ظاهری، یکی از دلایل موفقیت این خودرو در سطح جهانی بوده است.

در بخش فنی نیز سوناتا با بهینه کردن کیفیت فنی پیشرانه و بخش‌های دیگر خودرو، نشان داده که رویای به دست آوردن جایگاه‌های بهتری در میان خودروهای دنیا را در سر می‌پروراند.

نقاط قوت هیوندای سوناتا

سوناتا در تمامی نسخه‌های خود عملکرد فنی بسیار خوبی داشته است و همین یکی از برترین نکات این خودرو است. قدرت موتور سوناتا که در بعضی نسل‌ها به 190 اسب‌بخار می‌رسد، با طراحی خاص و تهاجمی این خودرو کاملاً هم‌خوانی داشته و با وجود مصرف سوخت پایین، یک مجموعه بسیار خوب برای این سدان زیبا به وجود آورده است.

اضافه شدن آپشن‌های رفاهی که در نسل‌های جدید، بسیار متنوع و کامل شده نیز یکی دیگر از مزایای این خودروست. سوناتا شتاب بسیار خوبی دارد. به تدریج و در فیس‌لیفت‌های جدید شتاب این خودرو از 10.5 ثانیه به 7.1 ثانیه رسیده که برای خودرویی در این کلاس عدد بسیار خوبی محسوب می‌شود.

سوناتا در بخش ایمنی هم همواره یکی از بهترین‌ها در میان هم‌نسلانش بوده است. بدنه مقاوم، در کنار سیستم ترمز و پایداری پیشرفته و کامل و کیسه‌های هوا برای تمامی سرنشینان از جمله نکات ایمنی این خودرو در نسل‌های قبل‌تر، و اضافه شدن سیستم‌های خودران مانند هشدار نقطه کور، تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از مسیر، کروز کنترل تطبیقی و بسیاری موارد دیگر در نسخه‌های جدید، نشان دهندهٔ اهمیت ایمنی سرنشینان برای سازندگان این خودرو است.

سوناتا بازار خرید و فروش بسیار خوبی دارد. علی‌رغم بالا رفتن قیمت قطعات این خودرو، بازهم نمونه‌های کارکرده آن در آگهی دیوار همواره طالب دارد. تمامی این عوامل هیوندای سوناتا را تبدیل به خودرویی جذاب، متفاوت و موفق کرده است که در میان هم نسلانش یک سروگردن بالاتر قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی