ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

3 نکته در انتخاب بهترین ضد تعریق

خیلی ها ضد تعریق ها و دئودورانت ها را با هم دیگر اشتباه می گیرند در حالی که این دو کاملا با هم دیگر تفاوت دارند. دئودورانت ها دارای رایحه هایی قوی هستند که بوی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۳

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خیلی ها ضد تعریق ها و دئودورانت ها را با هم دیگر اشتباه می گیرند در حالی که این دو کاملا با هم دیگر تفاوت دارند. دئودورانت ها دارای رایحه هایی قوی هستند که بوی عرق را می پوشانند در حالی ضد تعریق ها مانع عرق کردن می شوند. خود عرق به خودی خود بو ندارد و متابلولیزه شدن محتویات آن توسط باکتری هایی که در سطح پوست هستند، دلیل بوی نامطبوع عرق می باشد.

در واقع ضد تعریق ها با مسدود کردن مجاری خروجی عرق به سطح پوست، مانع از دسترسی باکتری های روی سطح پوست به پروتئین ها و چربی های موجود در عرق و در نتیجه ایجاد بوهای نامطبوع می شوند. هم ضد تعریق ها و هم دئودورانت ها در فرمولاسیون های مختلفی مثل اسپری، استیک و مام رول موجود هستند. بعضی از برندها مانند الد اسپایس محصولات کمی برای مردان را عرضه می کنند و بعضی دیگر مثل ضد تعریق نیوا هم انواع زنانه و هم انواع مردانه دارند.  در اینجا می خواهیم در رابطه با نحوه انتخاب بین ضد تعریق یا دئودورانت صحبت کنیم و شما را در انتخاب فرمولاسیون مناسبتان نیز راهنمایی نماییم.

انتخاب بین دئودورانت و ضد تعریق

اگر عرق کردن و خیس شدن زیر بغل برای شما اهمیتی ندارد و تنها مشکلی که دارید، بوی بد عرق است، شاید بهتر باشد که از دئودورانت ها استفاده کنید زیرا اکثر ضد تعریق ها دارای نمک های آلومینیوم هستند که با پوست بعضی ها سازگاری نداشته و گاها سبب التهاب پوست می شوند. مشکل دیگر اسپری های ضد تعریق این است که خیلی از آن ها سبب ایجاد لکه های سفید یا زرد روی لباس ها می شوند. با این حال، نوعی از اسپری ضد تعریق نیوا به نام Invisible black & white کوچکترین اثری از خود روی لباس به جای نمی گذارد.

گاهی اوقات پوست بعضی ها به نمک های آلومینیوم حساسیتی ندارد ولی ممکن است نسبت به رایحه های شیمیایی موجود در دئودورانت ها حساسیت نشان دهد. از سوی دیگر ممکن است فرد بخواهد علاوه بر عرق نکردن، کمی هم بوی خوش بدهد. بعضی ضد تعریق ها هستند که اندکی رایحه نیز دارند. این ضد تعریق ها برای این دسته از افراد مناسب می باشند. انواع مختلف استیک ضدتعریق الد اسپایس دارای رایحه های مردانه جذابی هستند که می توانید آن ها را از فروشگاه آنلاین ایرانوس تهیه کنید.

انتخاب فرمولاسیون مناسب

همانطور که پیش از این گفتیم، بعضی از برندها دئودورانت ها و ضد تعریق ها، هم محصولات زنانه و هم محصولات مردانه تولید می کنند. با وجود اینکه تفاوت هایی بین تراکم و عملکرد غدد عرقی مردان و زنان وجود دارد، اما این تفاوت ها تأثیری روی عملکرد ضد تعریق و دئودورانت ندارند. با این حال مدل های زنانه از مدل های مردانه گران تر هستند زیرا ظاهرا اکثر زنان مشکلی با پول خرج کردن ندارند! اگر از آن دسته زنان نیستید می توانید از دئودورانت ها و ضد تعریق های مردانه هم استفاده کنید که قیمت پایین تری دارند ولی بعضی ضد تعریق های مردانه مثل انواع ضد تعریق الد اسپایس رایحه مردانه بسیار قوی دارند که شاید برای بانوان مناسب نباشد.

نکته دیگری که باید در انتخاب دئودورانت یا ضد تعریق به آن دقت کنید، نوع فرمولاسیون آن است. همانطور که گفتیم این محصولات در سه نوع فرمولاسیون اسپری، مام رول و استیک به فروش می رسند. بسیاری از انواع مام رول ها سبب لک گرفتن لباس و بدن شما نمی شوند ولی ممکن حس خیس بودن در زیر بغل شما ایجاد کنند که برای بعضی ها خوشایند نباشد. استیک ها جامد هستند و شبیه صابون قالبی می باشند. از فرمولاسیون استیک اکثر برای ساخت ضد تعریق استفاده می شود. این محصولات معمولا حاوی مواد نرم کننده پوست نیز می باشند و از التهاب پوست جلوگیری می کنند ولی احتمال دارد سبب ایجاد لکه روی لباس یا پوست شما شوند. اسپری ها نسبت به رول مام ها و استیک ها بسیار بهتر هستند زیرا سریع تر خشک می شوند و اثر آن ها ماندگاری بیشتری دارد. اسپری ضد تعریق نیوا نیز دارای انواعی مردانه و زنانه ای است که هیچ لکه ای روی لباس شما ایجاد نمی کنند. با این حال قیمت اسپری ها معمولا بالاتر از مام رول ها و استیک ها است. برای خرید اسپری ها، مام رول ها و استیک های ضد تعریق و دئودورانت با بهترین قیمت می توانید به فروشگاه آنلاین ایرانوس سر بزنید.

دئودورانت ها و ضد تعریق ها را باید زیر بغلتان استفاده کنید زیرا هم بیشتر عرق می کند و هم باکتری های آن با دیگر بخش های پوست متفاوت بوده و در نتیجه بویی قوی تر ایجاد می کنند. بعضی ها زیر بغل خود را شیو نمی کنند. به این افراد توصیه می شود که حتما از اسپری های ضد تعریق استفاده کنند زیرا موهای زیر بغل مانع رسیدن ضد تعریق مام رول یا استیک به پوست می شوند و غلطک رول ها می تواند موهای زیر بغل را بکشد که واقعا دردناک است.

در هنگام خرید دئودورانت ها و ضد تعریق ها به محتویات آن ها دقت کنید. بعضی ترکیبات مانند پارابن ها، نمک های آلومینیوم، الکل ها و رایحه ها می توانند سبب التهاب پوست شوند. تا جایی که ممکن است از خرید محصولات دارای این ترکیبات خودداری کنید. تقریبا اکثر دئودورانت ها و ضد تعریق های فروشگاه آنلاین ایرانوس فاقد الکل هستند و بعضی از آن ها مثل بعضی از انواع ضد تعریق نیوا عاری از نمک های آلومینیوم نیز می باشند.

انتخاب محصولات طبیعی

در بعضی از انواع دئودورانت ها از عصاره ها و مواد طبیعی استفاده می شود که کمترین ضرر را برای پوست دارند. به یاد داشته باشید که ضد تعریق طبیعی واقعی در بازار وجود ندارد. در صورتی که با عرق کردن مشکلی ندارید و صرفا می خواهید بوی عرق خود را بپوشانید می توانید از دئودورانت های محتوای مواد طبیعی مثل کره شیا، کره کاکائو، عصاره رزماری و ... استفاده کنید. همچنین می توانید فرمولاسیون مورد علاقه خود را با این ترکیبات گیاهی در منزل خود درست کنید. در مجله ایرانوس می توانید با روش های ساخت فرمولاسیون های خانگی آرایشی و بهداشتی آشنا شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی