ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

پیوند میان حقوق و فناوری اطلاعات

در عصری به سر می بریم که تکنولوژی و به ویژه فناوری اطلاعات حرف اول را در تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات و کالاها می زند و نیاز به استفاده روزافزون از اینترنت و پلتفرم ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در عصری به سر می بریم که تکنولوژی و به ویژه فناوری اطلاعات حرف اول را در تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات و کالاها می زند و نیاز به استفاده روزافزون از اینترنت و پلتفرم های حقوقی هوشمند با فراگیری جهان شمول ویروس کرونا بیش از پیش رُخ نمود که آمارهای محیّرالعقول رشد کمّی، کیفی و درآمدی کار و کسب های مبتنی بر تکنولوژی و فناوری اطلاعات در ایّام این پاندمی منحوس مهر تأییدی بر این نیاز بود.

در کشور ما استفاده از تکنولوژی در عرصه خدمات حقوقی در گذشته بسیار محدود بود و به عَدَم میل می کرد اما در سال های اخیر و متعاقب آشنایی بیشتر حقوقدانان با تکنولوژی، اینترنت، فناوری اطلاعات و ابزارهای دورکاری و بررسی کشورهای توسعه یافته به عنوان الگو، امروزه شهروندان می توانند نیازهایی چون جستجوی وکیل، مشاوره حقوقی آنلاین، مشاوره حقوقی رایگان، مشاوره حقوقی آنلاین فوری، مشاوره حقوقی تلفنی، یافتن وکیل کیفری و وکیل حقوقی متخصص و وکیل پایه یک دادگستری را در بستر وب مرتفع نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه‌ها تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مشاوره حقوقی آنلاین رایگان

بسیاری از سؤالات حقوقی افراد ممکن است بدون نیاز به مراجعه حضوری به وکیل یا حتی صرف زمانی زیاد پاسخ داده شود. جزئی و سطحی بودن این سؤالات باعث می شود که وکیل بتواند بدون دریافت هزینه به این سؤالات پاسخ دهد. این امر را افرادی که در میان اعضای خانواده یا دوستانشان، یک نفر وکیل وجود داشته باشد درک کرده اند اما متأسفانه همه شهروندان دوست یا اقوام وکیل ندارند و دسترسی آنان به وکلا بدون مراجعه حضوری و پرداخت حق المشاوره مقدور نیست لکن امروزه بستر IT این امکان را مهیا ساخته که هر شهروند داخل رایانه یا تلفن همراه خود یک دوست حقوقدان داشته باشد که به صورت آنلاین و رایگان به سؤالات او پاسخ دهد.

مشاوره حقوقی تلفنی

فارغ از سؤالات جزئی و سطحی، بعضی مسائل و معضلات حقوقی وجود دارد که بدون نیاز به تفویض وکالت یا جلسه حضوری با چند دقیقه مشاوره حقوقی فوری از طریق تلفن و پرداخت هزینه ای ناچیز قابل حل بوده و نیازی به پرداخت هزینه های گزاف و ایاب ذهاب نخواهد داشت اما غالباً وکلای سنتی حتی به موکلین قدیمی خود نیز مشاوره تلفنی ارائه نمی دهند. صعوبت دسترسی افراد به مشاوره تلفنی با وکیل در سال های اخیر از طریق سامانه های آنلاین حقوقی تسهیل شده و شهروندان می توانند بسیاری مسائل را از این طریق حل و فصل نمایند.

انتخاب وکیل

یکی از معضلات بزرگ اخذ خدمات وکالت در کشور ما به دلیل محدودیت های قانونی وکلا جهت تبلیغ، انتخاب بهینه وکیل و اطلاع از نرخ حق الوکاله است؛ چه بسا افرادی که برای اعطاء وکالت پرونده ای، با وکیل جلسه گذاشته اند و به دلیل بالا بودن یا عدم اطلاع از حق الوکاله یا عدم تخصص وکیل در موضوع پرونده موفق به انعقاد قرارداد نشده و مجدداً ناچار به انعقاد جلسه یا جلسات دیگری با سایر وکلا شده اند که این امر مستلزم صرف زمان و هزینه مضاعف برای آنان بوده است. امروزه سامانه های هوشمند حقوقی با ارائه قیمت های شفاف و فراهم نمودن امکان حصول اطلاع از سوابق تحصیلی و شغلی وکلا و مقایسه آن با دیگران، مدد رسان شهروندان در انتخاب بهینه وکیل با توجه به نیاز و جدّیت و اهمیت پرونده شده اند.

آموزش حقوقی

یکی از مهمترین وظایف حقوقدانان در جامعه ترویج دانش حقوقی و آگاه ساختن شهروندان عادی از حقوق و تکالیف‌شان است که در نهایت موجب کاهش تعداد دعاوی و شکایات در جامعه شده و با رویکرد پیشگیرانه بر مبنای آموزه های جرم شناسی منجر به پیشگیری از وقوع جرایم خواهد شد. سامانه های هوشمند با در اختیار گذاشتن مقالات کاربردی و کوتاه حقوقی نسبت به انجام این وظیفه ذاتی اقدام نموده و این امر را که زکات علم نشر آن است، نصب العین قرار داده اند. شهروندان می توانند به مراجعه به قسمت بلاگ، اطلاعات مورد نیاز حداقلی و کارگشایی را در باب مسائل مبتلا به کسب نموده و از این باب تا حدودی مستغنی از مشاوره حقوقی گردند.

یکی از روزآمدترین و کارآمدترین سامانه هایی که مدتی است در این زمینه به ارائه خدمات حقوقی تخصصی و با کیفیت به شهروندان می پردازد، " سامانه دریافت مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل دادیاب - https://www.daadyab.com/ " است که تنی چند از جوانان نخبه این مرز و بوم با همراهی اساتید دانشگاه و متخصصین حوزه های حقوق و فناوری اطلاعات، آن را بنیان نهاده اند. شما از طریق این سامانه و بخش های مختلف آن می توانید پرونده خود را حسب مورد به وکیل پایه یک دادگستری یا کارآموز وکالت ارجاع دهید، وکیل حقوقی و وکیل کیفری متخصص را برگزینید و همچنین خدمات مشاوره حقوقی رایگان، مشاوره حقوقی آنلاین و مشاوره حقوقی آنلاین فوری را از قسمت سؤالات عمومی، سؤالات خصوصی و چت دریافت کنید و با استفاده از قسمت مشاوره حقوقی تلفنی تخصصی نیز با حداقل هزینه که به صورت شفاف در ابتدا برای دادجویان نمایش داده شده است، موضوع‌تان را با وکیل متخصص مطرح و پاسخ خود را دریافت نمایید. نهایتاً این که شما می توانید از طریق قسمت جستجوی وکیل سوابق شغلی و تحصیلی وکلا را بررسی نموده و مقایسه نمایید و در نهایت به انتخاب بهینه وکیل اصلح نایل شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی