ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

مهم ترین مشکلات رایج مربوط به قالب های وردپرس

وردپرس، سیستم ساخت سایت و مدیریت محتوای محبوبی است که کاربران بسیاری دارد. از وردپرس می توان برای ساخت و طراحی سایت های مختلف شرکتی، فروشگاهی، شخصی، مجله ای و... استفاده کرد. از جمله مهم ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

وردپرس، سیستم ساخت سایت و مدیریت محتوای محبوبی است که کاربران بسیاری دارد. از وردپرس می توان برای ساخت و طراحی سایت های مختلف شرکتی، فروشگاهی، شخصی، مجله ای و... استفاده کرد. از جمله مهم ترین ویژگی هایی که باعث شده است  وردپرس تا این حد محبوب  و پرکاربرد باشد می توان به سهولت کار با آن، برخورداری از امکانات مناسب، قابلیت نصب افزونه های مورد نظر بر روی سایت و هم چنین تنوع بسیار زیاد در قالب های وردپرس اشاره کرد.

قالب های وردپرسی، در انواع بسیار فراوان و متناسب با موضوعات مختلف طراحی و عرضه شده اند. برخی از این قالب ها رایگان، برخی دیگر کاملا پولی و برخی دیگر هم دارای نسخه رایگان محدود و هم نسخه پریمیوم نامحدود هستند. موضوع وبسایت شما هر چه که باشد، قالب های وردپرسی مناسب آن بسیار متعدد هستند.

با وجود آن که کار با وردپرس و نصب قالب و افزونه بر روی آن بسیار آسان است، گاهی در کار با این سیستم مدیریت محتوا مشکلاتی رخ می دهند. از جمله مهم ترین معضل هایی که کاربران سیستم مدیریت محتوای وردپرس با آن روبرو هستند می توان به مشکلات در نصب قالب ها اشاره کرد. برخی از مدیران سایت ها در رابطه با نصب قالب بر روی سایت خود سوالاتی داشته و با خطاهای مختلفی روبرو می شوند.

در این مطلب ضمن بررسی چند مورد از مهم ترین مشکلات رایج مربوط به قالب های وردپرس، راه حل آن ها را نیز بررسی می کنیم. بیشتر این مشکلات راه حل ساده ای داشته و برای رفعشان نیاز به داشتن دانش فنی در زمینه کد نویسی و طراحی قالب سایت نیست.

مشکلات رایج قالب های وردپرس

1- پیام «شیوه نامه یافت نشد»

این پیام مربوط به پیدا نشدن شیوه نامه و یکی از رایج ترین مشکلاتی است که ممکن است در یک قالب وردپرس با آن روبرو شویم. بیشتر مواقع هنگام آپلود کردن یک قالب از طریق پیشخوان وردپرس با چنین پیام خطایی روبرو می شویم و همین خطا مانع از نصب قالب بر روی سایت می گردد. این مشکل ممکن است مربوط به ناقص بودن پرونده قالب و یا عدم لود شدن قالب در فولدر مادر است.

یک راه حل مطمئن برای رفع این مشکل، بررسی فایل zip قالب وردپرس در سیستم خودتان است. در کامپیوتر خود فایل زیپ قالب را باز کرده و محتویات آن را بررسی کنید. ممکن است فایل های مختلف، مثل فایل styles.css به صورت یکپارچه در یک پوشه قرار نگرفته باشند. در این صورت می توانید همه فایل های مربوط به قالب را در یک پوشه جای داده، آن را در یک فایل zip فشرده سازی کرده و نهایتا بر روی سرور سایت خود آپلود نمایید. در بیشتر مواقع همین کار ساده مشکل را برطرف می کند.

2- عدم شباهت قالب نصب شده بر روی سایت و آن چه که در پیش نمایش ها و تصاویر قالب دیده شده

این نیز یکی دیگر از مشکلات نسبتا رایج در کار با قالب های وردپرس است. برای رفع این مشکل، یک راه حل واحد وجود ندارد و ممکن است هر قالبی شیوه خاص خود را داشته باشد. اما در بیشتر مواقع مشکل مربوط به تنظیمات قالب یا برگه های آن است.

بسیاری از قالب ها یک برگه مخصوص صفحه اصلی یا همان برگه Home و یک برگه مخصوص بلاگ یا نوشته ها Blog دارند. در این صورت شما می توانید با رفتن به تنظیمات وبسایت یا بخش سفارشی سازی قالب و تنظیمات، این مشکل را برطرف کنید؛ به این صورت که برای نمایش صفحه اصلی سایت، در تنظیمات پوسته برگه مخصوص صفحه اصلی Front page را انتخاب کنید.

در برخی دیگر از قالب ها نیز برای این که سایتتان دقیقا مشابه آن چه که در پیش نمایش دیده اید بشود، لازم است برگه ای جدید ایجاد کرده و نوع آن را بر اساس انواع برگه های قالب تعریف کنید. با توجه به تفاوت قالب های وردپرس از این نظر با یکدیگر، بهتر است حتما پیش از نصب قالب بر روی سایت راهنما و نکات مربوط به آن را مورد توجه قرار دهید.

البته در برخی موارد نیز ممکن است علت این مشکل نداشتن فایل های درون ریز باشد. بسیاری از قالب ها، افزونه های اختصاصی خود و محتوای درون ریزی دارند که باید بر روی سایت بارگذاری شوند تا سایت کامل به نمایش در بیاید. بدون افزونه های مخصوص قالب سایت و ابزارهای درون ریزی آن نمی توان یک وبسایت کامل با نمایش مناسب داشت.

3- عدم کارکرد درست بخش هایی مانند تب ها، منوها و اجزایی که با استفاده از کدهای جی کوئری کار می کنند

از دیگر مشکلاتی که ممکن است در هنگام نصب یک قالب جدید بر روی سایت پیش آید، کار نکردن دکمه ها و بخش های سایت است. این بخش ها که پیش از این به خوبی کار خود را انجام می داده اند، با نصب یک قالب وردپرس جدید از کار می افتند یا کار خود را به درستی انجام نمی دهند.

دلیل چنین رویدادی، تداخل در کدهای افزونه های سایت و قالب جدید است. در مواردی که این کدها با هم دیگر هم پوشانی داشته و کارشان تداخل می کند، مشکلاتی از این دست روی می دهد. به همین دلیل برای برطرف کردن این مشکل باید به سراغ افزونه های سایت خود بروید و ببینید با غیر فعال کردن کدام یک مشکل حل می شود. در این راستا آزمون و خطا می تواند راهکار مناسبی باشد. البته با هر بار امتحان کردن، کش Cache سایت را پاک کنید و آن را از نو بارگذاری نمایید.

در بیشتر مواقع با یافتن پلاگینی که با قالب از نظر ساختار کد نویسی همخوانی ندارد و غیرفعال کردن آن، مشکل هم حل می شود. ضمن این که می توانید به دنبال افزونه ها و پلاگین هایی بگردید که کار مشابهی انجام داده و در عین حال با قالب جدید تداخل نداشته باشند.

4- عدم نمایش فهرست ها و منوهای سایت

این مورد نیز می تواند در لیست مهم ترین معضلات مربوط به نصب قالب وردپرس جدید قرار بگیرد. در بسیاری مواقع با نصب یک قالب جدید دیگر در سایت قادر به مشاهده منوها و فهرست های سایت که پیش از این نمایش داده می شدند نخواهیم بود.

برای رفع این مشکل باید در درجه اول در بخش فهرست ها در منوی نمایش فهرست مورد نظر خود را بررسی کنیم. اگر مشکلی وجود نداشت، باید به سراغ پوسته سایت رفته و از طریق تنظیمات آن را اصلاح کنیم؛ یعنی مشخص کنیم که کدام یک از فهرست ها و منوها باید در کدام بخش از سایت (هدر، فوتر، ساید بار و...) به نمایش در بیایند.

5- آدرس های نامناسب وبسایت

برخی مواقع با نصب یک قالب وردپرس جدید بر روی سایت با تغییر در آدرس های سایت یا طولانی شدن آن ها روبرو می شویم. این مشکل نسبتا رایج راه حل بسیار آسانی دارد. برای رفع مشکل طولانی بودن آدرس ها و اصلاحشان باید به بخش تنظیمات سایت و بخش پیوندهای یکتا رفت. با انتخاب این که کدام نوع آدرس دهی در سایت را بیشتر می پسندید می توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

6- اعمال نشدن تغییرات CSS قالب در سایت

آن دسته از کاربرانی که با زبان های برنامه نویسی وب، به ویژه زبان CSS و HTML آشنایی دارند می توانند از طریق بخش ویرایشگر پوسته، کدهای قالب را تغییر دهند؛ به این ترتیب آن ها قادرند با دستکاری کدهای CSS قالب ویژگی هایی مانند نسبت اندازه ها، رنگ بندی، تصویر پس زمینه و... قالب را به همان شکلی درآورند که مطلوب خودشان است.

در بسیاری مواقع این تغییرات ایجاد شده در فایل CSS قالب بر روی سایت اعمال نمی شود. این مشکل به کش Cache سایت و پلاگین ها می شود. می توانید با پاک کردن کش سایت خود و بارگذاری از نو و هم چنین غیر فعال کردن افزونه W3 total cache مشکل را برطرف نمایید. اگر این کار جواب نداد، تغییر فایل های قالب از طریق پنل هاست را امتحان کنید.

برای پیشگیری از مشکلات مربوط به قالب وردپرس چه راهکاری وجود دارد؟

همیشه پیشگیری کردن از بروز یک مشکل بهتر از آن است که هنگام بروز مشکل به فکر راه حل آن بیفتیم. این قضیه برای سایت های وردپرسی و قالب هایشان نیز صدق می کند. در این مطلب مهم ترین مشکلات مربوط به قالب های سایت های وردپرسی را بررسی کردیم. بسیاری از این خطاها مانند پیدا نشدن شیوه نامه قالب، نمایش نامناسب سایت، مشکل در درون ریزی محتوا و... به دلیل استفاده از قالب نامناسب و نامعتبر است.

بهترین راه برای پیشگیری از بروز مشکل در نصب و استفاده از قالب وردپرس، این است که برای تهیه این قالب ها به سراغ منابع معتبر برویم. در سایت های مرجع و معتبر محصولات وردپرس، محصولاتی قرار می گیرند که از لحاظ کیفی و امنیتی به خوبی تست شده و سپس بر روی سایت بارگذاری شده اند. به عنوان مثال، سایت دوباره سلام یکی از همین سایت ها می باشد که می تواند انتخابی بسیار مناسب برای طراحی سایت و اپلیکیشن و  تهیه قالب های وردپرس باشد.

سایت دوباره سلام، مرجعی برای تهیه سایت های آماده و تامین محصولات اورجینال وردپرس مانند افزونه وردپرس، قالب وردپرس، اسکریپت های کاربردی و ... است. با مراجعه به سایت دوباره سلام می توانید متناسب با موضوع و هدف سایت خود، قالب مناسب را بیابید. تمامی قالب های وردپرس موجود در سایت دوباره سلام از نظر ویژگی های کیفی و امنیتی بررسی شده و با قیمت های مقرون به صرفه عرضه می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی