ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

در هنگام خرید راهکارهای فروشگاهی به چه نکاتی باید دقت کنید؟

وقتی به دنبال یک صندوق فروشگاهی مناسب برای کسب و کار خود هستید، مهم است بدانید به چه ابزارهایی برای اداره و رشد تجارت خود نیاز دارید. یک صندوق فروشگاهی کارآمد برای مشاغل کوچک به ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

وقتی به دنبال یک صندوق فروشگاهی مناسب برای کسب و کار خود هستید، مهم است بدانید به چه ابزارهایی برای اداره و رشد تجارت خود نیاز دارید. یک صندوق فروشگاهی کارآمد برای مشاغل کوچک به شما امکان می دهد هر تراکنش را به صورت ایمن پردازش کنید و در امور جاری فروشگاه خود عملکرد بهتری داشته باشید. در این مطلب با صندوق فروشگاهی بیشتر آشنا می شویم.

سخت افزار و نرم افزار

میزان  فروش و انواع وظایف مورد نیاز شما به نوع تجارت شما بستگی دارد. یک کافه شلوغ و یا سوپرمارکت ممکن است نیازهای متفاوتی نسبت به بوتیک لباس داشته باشند و یک صندوق فروشگاهی ممکن است برای مشاغل فردی مناسب نباشد. برای مشاغل کوچک، هزینه (اولیه و سایر هزینه ها)، امنیت، راحتی در استفاده، یکپارچگی با سایر سیستم ها، باید از مهمترین عوامل در انتخاب باشد.

صندوق فروشگاهی دارای سخت افزاری است که به شما امکان می دهد پرداخت ها را انجام دهید. در هنگام خرید صندوق فروشگاهی باید مطمئن شوید که همه نوع پرداخت از جمله پول نقد، کارت های اعتباری و پرداخت با تلفن همراه را پشتیبانی می کند. همچنین با توجه به نوع کسب و کار شما باید قابلیت چاپ رسید و اسکن بارکد را داشته باشد. بعلاوه، با توجه به تلفیق مناسب سخت افزار و نرم افزار در صندوق های فروشگاهی، این دستگاه ها از این توانایی برخوردارند تا تعامل خوبی با مشتریان برقرار کنند.

نرم افزار صندوق فروشگاهی مانند مرکز فرماندهی شماست. در ابتدایی ترین حالت ممکن، به شما امکان می دهد با استفاده از داده های قبلی، فروش خود را افزایش دهید. در سطح پیشرفته تر، باید دارای ابزارهای مفیدی مانند گزارش فروش، نرم افزار جذب مشتری، مدیریت موجودی و موارد دیگر باشد.

چه زمانی به صندوق فروشگاهی نیاز دارید؟

اگر می خواهید پرداخت های کارت اعتباری و نقدی را بپذیرید و یک سیستم ساده برای ردیابی فروش داشته باشید، احتمالاً سرمایه گذاری روی یک صندوق فروشگاهی گزینه مناسبی است.

تا زمانی که سیستم ثابتی برای ثبت هر کالای فروش رفته به صورت الکترونیکی نداشته باشید، درک دقیقی از آنچه در فروشگاه شما می گذرد دشوار است. اساساً هرچه اطلاعات بیشتری در مورد کسب  و کار خود داشته باشید، توانایی تصمیم گیری آگاهانه بیشتری دارید.

فاکتورهای مهمی که باید هنگام انتخاب صندوق فروشگاهی در نظر بگیرید:

هزینه راه اندازی اولیه (زمان و هزینه)

هزینه پردازش پرداخت (به عنوان مثال، درصد فروش)

سایر هزینه های پردازش ماهانه

هزینه تجهیزات / هزینه اجاره

هزینه های نرم افزار

امکان پذیرش کارت

ویژگی های نرم افزاری ( بعنوان مثال فاکتورها ، توانایی ذخیره اطلاعات مشتری با خیال راحت ، مدیریت موجودی کالا ، برنامه های وفاداری مشتری و ...)

مزایای استفاده از صندوق فروشگاهی برای پردازش کارت اعتباری

اگرچه می توانید با استفاده از یک دستگاه پوز کوچک، پرداخت های کارتی را انجام دهید، اما استفاده از صندوق فروشگاهی مزایای زیادی دارد. هر بار که با استفاده از صندوق فروشگاهی فاکتور ثبت می کنید، تمام داده های فروش در سیستم ردیابی و ثبت می شود. این فرایند، کلیدی برای مدیریت موجودی کالا است، که یک سیستم فروشگاهی به شما کمک می کند تا آن را پیگیری کنید. به عنوان مثال، هنگام کمبود یک کالا، نرم افزار می تواند هشدارهایی برای شما ارسال کند، بنابراین می توانید به موقع برای آن کالا ثبت سفارش کنید. صندوق فروشگاهی خوب برای مشاغل کوچک نیز تجزیه و تحلیل و داده های فروش جامعی را ارائه می دهد. مثلا با استفاده از داده های قبلی می توانید ببینید آیا تمایل دارید روزهای دوشنبه تعداد بیشتری کلوچه بفروشید!؟ این موارد می تواند در سفارش گذاری بهتر به شما کمک کند. راهکار های یکپارچه فروشگاهی همچنین می توانند به طور موثر شعب مختلف یک کسب و کار را کنترل کنند.

در مجموع می توان گفت با افزایش تمایل کسب و کارها به مدیریت و کنترل بیشتر فرایند های اجرایی، صندوق های فروشگاهی در آینده نه چندان دور بیشتر از امروز مورد استقبال صاحبان کسب و کارهای کوچک قرار خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی