ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بهترین جا برای کار کردن کجاست؟

همه کارخانجات تولیدی سخت در رقابت هستند تا بهترین محصولات را تولید کنند و از این طریق نظر مشتریان و افرادی که متقاضی دریافت تولیدات آنها هستند را به خود جلب کنند؛ پیروزی در چنین ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۹

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

همه کارخانجات تولیدی سخت در رقابت هستند تا بهترین محصولات را تولید کنند و از این طریق نظر مشتریان و افرادی که متقاضی دریافت تولیدات آنها هستند را به خود جلب کنند؛ پیروزی در چنین رقابتی یعنی پیروزی در نبرد تصاحب سهم بازار. این رقابت در حوزه جذب و استخدام هم قابل‌تعمیم است.

اما چطور؟ با سه تغییر کوچک در توصیف بالا:

  • کارخانجات: شرکت‌ها و سازمان‌ها
  • محصولات: محیط و شرایط کار
  • مشتریان: کارجویان و استعدادهای حاضر در بازار کار

مدیران بلندپایه سازمان‌ها با کمک مدیران منابع انسانی خود سخت در تلاش هستند تا یک فرهنگ سازمانی و محیط و شرایط کاری دلنشین و جذاب را به نمایش بگذارند، تا در رقابت با سایر سازمان‌ها بتوانند بهترین افراد و استعدادهای حاضر در بازار کار را در سازمان خود جذب کنند. در نهایت همانند مثال بالا باید گفت، حاصل پیروزی در چنین رقابتی به موفقیت و دستیابی آسان سازمان به اهدافش منتهی خواهد شد.

«اما سؤال اینجاست که کارجو (مشتری) با چه معیارهایی یک محل کار (محصول) را انتخاب می‌کند و کدام معیارها وزن بیشتری در این انتخاب دارند؟»

کاربوم برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها در حال اجرای یک نظرسنجی است و قصد دارد به کمک شما به معرفی شرکت های برتر و معیارهای یک سازمان مطلوب برای کار کردن بپردازد.

به اعتقاد کاربوم، در رشد و موفقیت یک سازمان شما تعیین‌کننده هستید و شما مشخص می‌کنید که چه سازمانی شرایط بهترین‌شدن را داراست. با کلیک بر روی لینک زیر در این پیمایش شرکت کنید:

https://karboom.io/survey/landing

چرا شما تعیین‌کننده هستید؟

شما به‌عنوان یک استعداد در زمینه کاری خود، هنگامی که سازمانی را برای کار کردن انتخاب می‌کنید، یعنی این قابلیت را دارید که امور سازمان را به بهترین نحو به انجام برسانید، چهره‌ای درخشان از سازمان و خدماتش در چشم مشتریان به‌وجود آورید و روند دستیابی سازمان را به اهدافش تسهیل کنید. چنین نتایجی هستند که باعث می‌شوند شرکت‌ها به‌منظور دستیابی به افرادی مستعد و اثربخش همچون شما مجبور باشند بهترین شرایط را برای کارکردن در محیط سازمان به‌وجود بیاورند و بدین ترتیب موفقیت خود را در رقابت با سایر سازمان‌ها تضمین کنند.

سازمان‌ها با چه اقداماتی نظر استعدادها را به خود جلب می‌کنند؟

اگر باز به مثال ابتدای این مطلب بازگردیم، یکی از مهم‌ترین دلایل برتری یک محصول نسبت به محصول دیگر «برند» آن محصول است. چنین چیزی درمورد شرکت‌ها نیز صادق است و سازمان‌ها باید برای برتری در حوزه منابع انسانی به برندینگ یا برندسازی بپردازند و اصطلاحا «برند کارفرمایی» خود را تقویت کنند.

اقدامات سازمان‌ها در حوزه برند کارفرمایی در دو زمینه حفظ نیروهای فعلی و جذب نیروهای جدید عبارتند از: ترویج ارزش‌ها و چشم‌انداز سازمان، تعامل پیوسته با نیروهای مستعد بازار کار، برگزاری رویدادهای مختلف در جهت ترویج فرهنگ سازمانی، توجه و تقدیر از تلاش کارکنان، فراهم‌کردن دوره‌های آموزشی، استقرار مسیر روشنی برای پیشرفت در سازمان، اعطای مزایای مختلف به کارکنان، برقراری سازوکارهای روشن و شفاف از فعالیت‌های سازمان و استفاده بهینه از فناوری برای تسهیل شرایط کار.

اجرای دقیق چنین اقداماتی نیازمند صرف وقت و هزینه فراوانی است. سازمان‌هایی که این اقدامات را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری برای قرار گرفتن در مسیر موفقیت می‌بینند، شرایطی را فراهم می‌کنند که بهترین‌های بازار کار جذب آنها شوند.

نظرسنجی کاربوم چه نقشی در بهبود کیفیت شرایط کار کردن در سازمان‌ها خواهد داشت؟

شرکت در این پیمایش به سازمان‌ها کمک می‌کند تا از ترجیحات و تعریف شما از بهترین جا برای کار کردن اطلاع پیدا کنند و به این واسطه، از نقاط ضعف و قوت خود در مسیر بهبود شرایط کار و ارتقای فرهنگ سازمانی آگاه شوند.

در نهایت، مشارکت شما در این نظرسنجی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در هرچه بهتر کردن کیفیت محیط و شرایط شرکت‌ها داشته باشد. نتایج نظرسنجی کاربوم، به‌وجودآورنده یک شرایط برد-برد برای سازمان‌ها و کارکنان خواهد بود؛ برای یکی شتاب‌گرفتن در مسیر موفقیت سازمان و برای دیگری فراهم‌شدن زندگی شغلی بهتر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • akbarabbasi
    akbarabbasi | ۱۱ آذر ۱۳۹۹

    از یه ویژگی این نظرسنجی خیلی خوشم اومد. اینکه چنین کسب و کاری با همچین رسانه ای قراره به شرکت ها بگه انتظار کارجو ازشون چیه.

  • JOKER
    JOKER | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

    نظر سنجی چرت

مطالب پیشنهادی