ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

راهنمای انتخاب صندلی اداری طبی

هنگام تصمیم برای خرید انواع صندلی اداری، تعدادی از عوامل اساسی باید در نظر گرفته شوند. اینکه بودجه شما چقدر است؟ آیا به یک صندلی کاملا ارگونومیک نیاز دارید و یا یک صندلی اداری طبی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هنگام تصمیم برای خرید انواع صندلی اداری، تعدادی از عوامل اساسی باید در نظر گرفته شوند. اینکه بودجه شما چقدر است؟ آیا به یک صندلی کاملا ارگونومیک نیاز دارید و یا یک صندلی اداری طبی معمولی کافی است؟ هدف اصلی شما از خرید آن چیست و انتظار چه کارایی از آن‎ دارید؟

صندلی‌های اداری بخشی از تزئینات هر اداره یا مرکز هستند و به همین دلیل بسیاری از مدیران به جای نگرانی در مورد اثرات سلامتی آن‌ها، به دنبال شکل ظاهریشان هستند. در صورتی‌که از نظر کارشناسان طب فیزیکی، نوع طراحی یا ارگونومی صندلی اداری باید بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار گیرد. زیرا یک صندلی اداری خوب و طبی مانع از خستگی و ناراحتی کارمندان، در اثر نشستن برای ساعات طولانی می‌شود. در نگاه اول می‌توان گفت که یک صندلی ادارای مناسب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • قسمت تکیه‌گاه پشتی آن باید قابل تنظیم باشد تا بتواند با شکل ستون فقرات و حالت منحنی کمر هر فرد متناسب شود.
  • اصولا پس از نشستن بر روی یک صندلی طبی اداری، پاها باید به راحتی روی زمین قرار بگیرند. در غیر این صورت، با قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی یا قرار دادان یک زیرپایی باید این مشکل را حل کرد.
  • قسمت تکیه‌گاه بازو یا دسته‌های صندلی باید نزدیک به بدن باشند و اجازه دهند شانه‌ها حالت آرامی به خود بگیرند.
  • ارتفاع دسته‌های صندلی باید قابل تنظیم باشد تا بتوان‎ آن‎ها را با ارتفاع میز مطابق کرد. چرا که این شرایط از کشیدگی شانه‌ها و گرفتگی احتمالی آن‌ها جلوگیری می‌کند.
  • آنچه که باید در مقابل خود در حالت نشسته و رو به جلو در یک وضعیت مناسب دید، مرکز صفحه رایانه یا دیوار مقابل است.
  • قسمت پشتی صندلی باید در وسط و تا حدودی بالای تیغه‌های شانه قرار بگیرد تا از پشتیبانی کافی برخوردار باشد.
  • طول قسمت نشیمنگاه صندلی باید به اندازه‌ای باشد که دو یا سه انگشت با محل قرارگیری زانوها فاصله داشته باشد.
  • در صورت امکان، بهتر است جنس بالشتک‌های صندلی طبی از مموری فوم (فوم حافظه که معمولا از پلی‌اورتان ساخته می‌شود و با توجه به وزن و دمای بدن حالت می‌گیرد) باشد. چرا که انواع دیگر به اندازه مموری فوم راحت نیستند و ممکن است به سرعت فرسوده شوند.
  • قسمت نشیمنگاه صندلی باید از اصطکاک مناسبی برخوردار باشد تا باعث سر خوردن و لغزش مداوم و در نتیجه خستگی نشود. در عین حال چرخ‌ها باید آزادانه حرکت کنند تا امکان دسترسی آسان به قسمت‌های مختلف میز اداری فراهم شود.

پس از در نظر گرفتن نکات ذکر شده؛ باید توجه کرد که بر حسب کاربرد هر نوع صندلی طبی اداری، انواع مختلفی از آن‌ها با عنوان صندلی مدیریتی، صندلی کنفرانس، صندلی انتظار و غیره وجود دارد که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در واقع صندلی اداری باید متناسب با شغل و شرایط کاری هر فرد تهیه شود تا کارایی لازم را داشته باشد. به عنوان مثال افرادی که در تمامی طول روز با کامپیوتر کار می‌کنند، باید به واسطه ارتجاع بالای صندلی کارمندی یا صندلی اپراتوری، زاویه نشستن آن‌ها در حدود 110 درجه تنظیم شود تا به مهره‌های گردن و کمر آن‌ها فشار وارد نشود. اصولا کیفیت بالشتک‌های صندلی‌های مدیریتی به گونه‌ای است که با جلوگیری از تعریق و حفظ خون‌رسانی کافی، راحتی لازم را برای مدیران فراهم می‌کنند. با توجه به شرایط سخت کاری و طولانی در آزمایشگاه‌ها، می‌توان با انتخاب یک صندلی آزمایشگاهی استاندارد و بهره‌مندی از ویژگی‌های خاص آن مانند قابلیت تنظیم ارتفاع، فرآیند کاری را برای پرسنل آن‌ها تسهیل کرد.

متاسفانه یکی از مشکلاتی که در حال حاضر برای خرید انواع صندلی طبی اداری وجود دارد، این است که بسیاری از فروشگاه‌ها محصولات کپی شده از برندهای معروف را به جای برند اصلی با همان قیمت و بدون ضمانت به فروش می‌رسانند؛ که مطمانا کیفیت قطعات آن‌ها بسیار پایین‌تر خواهد بود. فروشگاه آنلاین مبلمان اداری و خانگی هوم پاد با درنظر گرفتن این مساله تصمیم گرفت که با تکیه بر تجربه 30 ساله خود، فعالیت خود را از سال 1396 در قالب فروش اینترنتی برای عرضه محصولات برند اصلی داخلی و خارجی به هموطنان عزیز کشور آغاز کند. محصولاتی از برند نیلپر، اروند، دنا، آده چوب، داتیس، صنایع نظری، راحتیران، لیو، جهانتاب، محک ، استیل هامون و ده‌ها برند معتبر دیگر که کیفیت بالای آن‌ها برای همگان ثابت شده است. بنابراین پیش از اقدام برای خرید صندلی و میز اداری حتما از اعتبار مرکز خرید خود مطمان شوید.

انواع صندلی طبی اداری

واقعا مناسب‌ترین صندلی اداری طبی برای شما کدام نوع است؟ در این بخش با معرفی انواع صندلی اداری به پاسخ این سوال خواهید رسید.

صندلی مدیریتی

صندلی مدیریتی معمولا بیشترین قیمت و زیباترین طراحی را در مقایسه با بقیه دارد و اصولا  قسمت تکیه‌گاه پشتی آن بسیار بلند و دارای بالشتک‌های باکیفیت‌تری است. به همین دلیل، بیشتر آن‌ها دارای طیف کاملی از ویژگی‌های ارگونومیک هستند.

صندلی کارمندی

صندلی کارمندی معمولا برای کار با کامپیوتر و نشستن طولانی‌مدت پشت میز اداری طراحی شده است. قابلیت تقسیم وزن بین بالشتک‌های صندلی و زانو به منظور کاهش کشیدگی کمر دارد تا روند انجام کارهای روزانه برای کارمندان ساده‌تر شود. تقریبا مشابه صندلی مدیریتی است، اما ابعاد کوچکتر و قیمت پایین‌تری دارد.

صندلی کنفرانس

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع صندلی برای استفاده در یک اتاق کنفرانس طراحی شده است که در آن جلسات گروهی و تا حدی طولانی برگزار می‌شود. به همین دلیل دارای انواع بالشتک پشتی و کمری برای پیشگیری از خستگی مزمن افراد شرکت‌کننده است. البته برای نشستن بیش از نیم روز پشت میز اداری نیز گزینه عالی است.

صندلی انتظار

این نوع صندلی برای استفاده مداوم و حتی 24 ساعته در محیط‌های کاری مانند مراکز تماس، گزینه ایده‌آلی است. چرا که اصولا با فریم‌هایی با دوام فوق‌العاده، پشتی‌های ضخیم و چندین تنظیمات ارگونومیکی طراحی می‌شود.

صندلی اپراتوری

صندلی اپراتوری تقریبا مشابه نوع کامپیوتری است، فقط با این تفاوت که ابعاد کوچکتری دارد و به نوعی برای ارائه خدمات در مکان‌هایی با رفت و آمد زیاد مانند کافی نت‌ها و اداره پست طراحی شده است.

صندلی آزمایشگاهی

انواع صندلی آزمایشگاهی اساسا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پرسنل آزمایشگاه‌ها و مراکز پزشکی بتوانند به کمک آن روند کار خود را تسهیل کنند. خوشبختانه مدل‌های مختلفی مانند چرخ‌دار یا ثابت، دسته‌دار یا بدون دسته، دارای قسمت تکیه‌گاه پشتی یا بدون آن دارند و پاسخ‌گوی سلایق مراکز مختلف پزشکی هستند.

صندلی کانتر

اصولا ارتفاع صندلی کانتر بسیار بلندتر از انواع دیگر است و به همین دلیل معمولا برای مسئولین بخش ورودی ادارات مانند نگهبانان خریداری می‌شود. وزن کمی دارد، بسیار نرم است و علاوه بر امکان تنظیم ارتفاع بعضی از مدل‌های آن دارای رکاب در قسمت پایین است و مانع بروز مشکلات جدی در کمر و پا می شود.

صندلی ارگونومیک

به مرور با افزایش ساعت کاری و صرف اوقات زیادی از روز روی صندلی، نیاز به نوعی از صندلی اداری با قابلیت‌های پشتیبانی بیشتر احساس شد و همین مساله باعث ظهور نسل جدید از صندلی‌های طبی با عنوان ارگونومیک شد. در واقع تفاوت اصلی آن‌ها با بقیه در امکان تنظیم عمق صندلی، شیب زانویی، ارتفاع نشیمنگاه، ارتفاع پشتی صندلی و قسمت پشتیبانی کمر است.

ویژگی‌های کلی انواع صندلی طبی اداری

صندلی‌های طبی اداری دارای اشکال، اندازه، امکانات و قیمت‌های مختلفی هستند و داشتن اطلاعات کافی در هنگام خرید از ویژگی‌های کلی آن‌ها بسیار مهم است. چرا که پس از بررسی هرکدام از این ویژگی‌ها، می‌توان با دقت بیشتری دست به انتخاب زد. در ادامه به هرکدام از این موارد اشاره شده است.

روکش صندلی

روکش انواع صندلی اداری معمولا از جنس‌‎های بسیار متنوعی مانند پارچه (Fabric)، بافت مشبک (Mesh) و چرم (Leather) ساخته می‌شود که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. از مزایا و معایب انواع روکش صندلی پارچه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هنگام تماس لطیف به نظر می‌رسند
  • در رنگ‌های مختلف وجود دارند
  • معمولا برای پوشش فوم صندلی استفاده می‌شوند
  • ممکن است به مرور بر روی آن‎ها یک لکه دائمی ظاهر شود
  • با گذشت زمان دچار خوردگی و ساییدگی می‌شوند

مزایا و معایب انواع روکش صندلی با بافت مشبک عبارت است از:

  • امکان نفوذ هوا و پیشگیری از تعریق دارند
  • می‌توانند اصطکاک کافی را به خصوص در قسمت نشیمنگاه برقرار کنند
  • دوام بالایی دارند
  • امکان استفاده از آن‌ها برای بالشتک‌های صندلی وجود ندارد
  • معمولاً سفت هستند و لطافت کمی هنگام تماس دارند

مزایا و معایب انواع روکش صندلی چرمی عبارت است از:

  • معمولا بوی خوبی دارند
  • هنگام تماس لطیف و صاف به نظر می‌رسند
  • دوام بالایی دارند
  • ممکن است ترک بخورند
  • با توجه به اینکه امکان نفوذ هوای کمی دارند برای نشستن طولانی مناسب نیستند

قاب اطراف صندلی

قاب اطراف صندلی برای زیبایی بیشتر آن در نظر گرفته می‌شود و اینکه کدام یک برای شما مناسب است، به سلیقه خودتان بستگی دارد. معمول‌ترین آن‌ها عبارت است از:

  • از جنس گرافیت با رنگ زغالی تیره
  • از جنس پلاتین یا تیتانیوم با رنگ خاکستری روشن تر
  • از جنس آلومینیوم صیقلی براق

ارتفاع صندلی

بیشتر صندلی‌های اداری قابلیت تنظیم ارتفاع دارند. این قابلیت معمولا به دو صورت ممکن می‌شود:

  • به کمک سیلندرهای پنوماتیک. سیلندرهای پر از گاز که با فشار یک دکمه بالا و پایین می‌شوند.
  • دستی. به کمک یک پایه بزرگ که صندلی بر روی آن قرار می‌گیرد و با فشار یک اهرم تنظیم ارتفاع آن ممکن می‌شود.

دسته‌های صندلی

دسته‌های صندلی‌های اداری انواع مختلفی مانند ثابت (قابل تنظیم نیستند)، با قابلیت تنظیم ارتفاع و با قابلیت تنظیم کامل (علاوه بر ارتفاع امکان تنظیم فاصله دسته از بدن در زوایای مختلف وجود دارد) دارند. پس هنگام خرید به این موارد دقت کنید. مطمانا نوع سوم راحتی بیشتری برای شما فراهم می‌کند.

چرخ‌های صندلی

دقت کنید که چرخ‌های صندلی طبی انواع مختلفی دارند، مانند:

  • چرخ‌های مخصوص فرش. این نوع چرخ‌های پلاستیکی برای حرکت صندلی روی فرش طراحی شده‌اند و ممکن است باعث خراش بر روی کاشی یا پارکت شوند.
  • چرخ‌های مخصوص سطوح سخت. این نوع چرخ‌ها دارای لاستیک هستند و باعث خراش بر روی سطوح سخت مانند کاشی نمی‌شوند.
  • چرخ‌های ترمزدار. این نوع چرخ‌ها هنگام نشستن روی صندلی از حرکت نمی‌ایستند، اما در هنگام بلند شدن به خصوص بر روی سطوح ناهموار قفل می‌شوند تا صندلی حرکت نکند.

بعضی از انواع صندلی‌های اداری اصلا چرخ ندارند و به کمک دیسک‌های کوچک پلاستیکی یا فلزی کاملا ثابت هستند.

تکیه‌گاه پشتی صندلی

شیب قسمت پشتی اکثر صندلی‌های طبی به روش‌های مختلف قابل تنظیم هستند تا از خستگی مزمن جلوگیری کنند. علاوه بر این، بعضی از انواع آن‌ها به دلیل حالت منحنی کمر دارای قسمت پشتیبانی کمر هستند.

تاثیر صندلی طبی و میز اداری مناسب بر کارمندان

مطالعات نیز نشان داده‌اند که کارمندان در صورت احساس راحتی بیشتر، به زمان استراحت کمتری نیاز دارند و در این شرایط بهره‌وری آن‌ها نیز بیشتر می‌شود. بنابراین به نفع مدیران دفاتر است که از ارگونومی مناسب و راحتی کافی صندلی و میز اداری کارمندان خود مطمئن شوند و با نگاه کارشناسانه اقدام به خرید عمده انواع آن‌ها کنند. در مواردی مشاهده شده است که برند خاصی از صندلی یا میز اداری از نظر بعضی از کارمندان مناسب به نظر می‌رسد و برای بعضی دیگر راحت نیست. به همین دلیل بهتر است که قبل از خرید تجهیزات اداری با کارمندان نیز مشورت شود. طبق تجربه، نشستن بر روی انواع صندلی طبی اداری به مدت پنج دقیقه تضمین‌کننده راحتی و کیفیت مناسب آن نیست و حداقل باید برای یک روز کامل آن را امتحان کرد.

در حال حاضر فروشگاه اینترنتی مبلمان اداری و خانگی هوم پاد، به عنوان یکی از معتبرترین نمایندگی‌های عرضه بهترین برندهای انواع صندلی و میز اداری، آماده ارائه محصولات به مراکز مختلف اداری، صنعتی، پزشکی، آموزشی و غیره است. انتخاب محصولات در هوم پاد زیر نظر کارشناسان و متخصصان مجرب این مجموعه از برندهای معتبر بر اساس معیارهای مهم، نظیر متریال مرغوب، رعایت نکات ارگونومیک در ساختار محصول و بهره‌گیری از علم روانشناسی رنگ‎ها صورت می‌پذیرد. به همین دلیل این فروشگاه بزرگ اینترنتی در کنار ارائه خدماتی چون ارسال رایگان در شهر تهران، ارسال در سریعترین زمان ممکن، تخفیف‌های دوره‌ای بر روی انواع محصولات و برندها، ارائه مشاوره از طراحی تا چیدمان در فضا و تضمین اصالت کالا (گارانتی محصولات) به یکی از پرطرفدارترین‌ها تبدیل شده است. برای خرید از فروشگاه هوم پاد فقط کافی است به وب سایت فروشگاه هوم پاد آن مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۲ آذر ۱۳۹۹

    نمیدونم این چه عادت ما ایرونیاس ک علاقه داریم فقط حرف بزنیم و سایر مدیا ها برامون اهمیت نداره؟!
    طرف کلی هزینه رپرتاژ آگهی میده بعد بخودش زحمت نمیده چندتا عکس گویا و مرتبط در مقالش درج کنه.
    الان این اگر رپرتاژ آیکیا بود مثلا صدتا عکس و نگاره بهش اضاف میکرد

مطالب پیشنهادی