ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

تبلیغات اپلیکیشن و روش‌های نصب آن

این روزها گوشی‌های موبایل نقش بزرگی در زندگی افراد ایفا می‌کنند به‌طوری که برای عده زیادی از مردم جهان تصور زندگی پیش از آن دشوار شده است. طبیعتا بازاریاب‌ها و اهالی تبلیغات از چنین شرایطی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

این روزها گوشی‌های موبایل نقش بزرگی در زندگی افراد ایفا می‌کنند به‌طوری که برای عده زیادی از مردم جهان تصور زندگی پیش از آن دشوار شده است. طبیعتا بازاریاب‌ها و اهالی تبلیغات از چنین شرایطی به عنوان بهترین فرصت برای بهره‌وری از راه قرار دادن تبلیغات در پیش روی مخاطبان استفاده می‌کنند. از همین رو موبایل مارکتینگ مفهومی است که در سال‌های اخیر به رشد و پیشرفت چشمگیری دست یافته است. به همین دلیل نیز اپلیکیشن‌ها به عنوان مهم‌ترین و متنوع‌ترین ابزار مورد استفاده در موبایل‌ها به عنوان بزرگترین بازار هدف مارکترها شناخته می‌شوند. در این مطلب با روش‌های نصب اپلیکیشن و انواع تبلیغات درون اپلیکیشنی آشنا خواهید شد. 

موبایل مارکتینگ

 

موبایل مارکتینگ یا همان بازاریابی موبایلی مدل‌های مختلفی دارد. به عنوان مثال پیام‌های تبلیغاتی که هنگام بازی بر روی تلفن همراه خود مشاهده می‌کنید یا SMSهای تبلیغاتی که گاه به گاه دریافت می‌نمایید جزو بازاریابی موبایلی محسوب می‌شوند. در حقیقت کانال توزیع بازاریابی موبایلی می‌تواند تبلیغ محصولات یا خدمات بر روی موبایل و تبلت باشد. بازاریابی موبایلی از تکنولوژی‌های مدرن موبایل مثل خدمات مبتنی بر موقعیت یا کمپین‌های بازاریابی مبتنی بر موقعیت جغرافیایی فرد، برای ایجاد پروموشن‌های شخصی‌سازی شده در مورد کالاها و یا خدمات استفاده می‌کند. این ویژگی مزیت بزرگی محسوب می‌شود و نقش موثری در موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی دارد. 

انواع روش‌های تبلیغ اپلیکیشن

پیش از این اشاره شد که تبلیغات موبایلی متنوع هستند و تبلیغات اپلیکیشن یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. در ادامه به انواع روش‌های تبلیغاتی در اپلیکیشن‌های موبایل اشاره می‌شود.

تبلیغات درون اپلیکیشن

یکی از کاربردی‌ترین روش‌های تبلیغاتی موبایلی تبلیغات درون اپلیکیشن هستند که درون برنامه‌های موبایل نمایش داده می‌شوند. این تبلیغات می‌توانند به صورت بنری و یا ویدئویی باشند. 

  • تبلیغات بنری می‌توانند برای افزایش دانلود اپلیکیشن‌ها استفاده شوند. به طوری که معمولا یک کادر، ستون و یا نواری در داخل اپلیکیشن‌های موبایل می‌بینید که ممکن است محتوای مختلفی مثل متن و یا دکمه داشته باشند. 
  • تبلیغات ویدئویی می‌توانند درون اپلیکیشن و یا وب‌سایت‌هایی مانند یوتیوب و آپارات نمایش داده شوند. به وسیله این تبلیغات می‌توان کاربران را به نصب برنامه‌ها تشویق نمود. 

تبلیغات در جستجو یا سرچ ادز

بسیاری از کاربرها برای پیدا کردن اپلیکیشن مورد نظر خود در موتورهای جستجو می‌گردند. اگر تبلیغ اپلیکیشن شما در نتایج جستجو بالا بیاید احتمال نصب آن به‌وسیله کاربران بسیار زیاد می‌شود. بنابراین طبیعی است که هرچه تبلیغات نصب اپلیکیشن شما بیشتر و به جستجوی مخاطب نزدیک‌تر باشد، تعداد افرادی که بر روی آن کلیک می‌کنند افزایش خواهد یافت.

تبلیغات نوتیفیکیشن

یکی از روش های تبلیغاتی که با کمک اپلیکیشن‌ها انجام می‌شود ارسال نوتیفیکیشن به کاربران آن‌هاست. این روش معمولا خوب عمل می‌کند و به‌دست کاربران زیادی باز و دیده می‌شود اما باید اصولی را درباره آن رعایت کنید. به عنوان مثال استفاده از محتوای مفید و هدفمند، امکان دیده شدن را بالا می‌برد. ضمن این‌که پیام‌ها باید در تعداد معدود و با کاراکترهای محدود ارسال شوند. در غیر این‌صورت کاربران به آسانی از دریافت نوتیفیکیشن‌های شما انصراف خواهند داد و این اصلا برای شما خوب نیست. 

 اگر در زمینه بازاریابی و تبلیغات فعالیت می‌کنید به طور حتم تاکنون به فکر تبلیغات در اپلیکیشن‌ها افتاده‌اید. برای این‌کار تنها لازم است که کمی جستجو کنید و رسانه متناسب با محتوای خود را بیابید. تبلیغات درون اپلیکیشن که منجر به نصب می‌شوند برای بالا بردن نصب اپلیکیشن شما ارزش تحقیق و سرمایه‌گذاری را دارند پس اگر تاکنون این کار را انجام نداده‌اید، می‌توانید از همین حالا شروع کنید. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی