ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آشنایی با محصولات چری در ایران، از آریزو 5 تا تیگو 7

کمپانی‌های چینی طی دو دهه اخیر با پیشرفت‌های همه‌جانبه خود موجبات تحسین و حیرت بسیاری از ساکنان دیگر کشورهای جهان را برانگیختند. این شرکت‌ها طی دو دهه اخیر با سرعت بسیار فوق‌العاده رو به جهش ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کمپانی‌های چینی طی دو دهه اخیر با پیشرفت‌های همه‌جانبه خود موجبات تحسین و حیرت بسیاری از ساکنان دیگر کشورهای جهان را برانگیختند. این شرکت‌ها طی دو دهه اخیر با سرعت بسیار فوق‌العاده رو به جهش نهادند و حالا بخش مهمی از صنعت بین‌المللی محسوب می‌شوند که تولیداتشان سهم عمده‌ای از نیازهای جهان را تامین می‌سازد. یکی از این شرکت‌های چینی که پیش از آغاز قرن بیستم پا به عرصه صنعت خودروسازی گذاشت، کمپانی «چری اتومبیل» است. نخستین جرقه‌های تشکیل شرکت چری در سال ۱۹۹۷ توسط مقامات رسمی استان «آنهوی» چین زده شد و تولید اتومبیل را از دو سال بعد آغاز کرد.

اولین محصول این شرکت «فنگ‌یون» نام داشت و بر اساس پلتفرم فولکس واگن سئات تولدو ساخته شده بود. به هر ترتیب شرکت چری رفته‌رفته بر کیفیت و کمیت محصولات خود افزود و با به خدمت گرفتن طراحان مطرح بین‌المللی توانست محصولاتی شایسته و مدرن را به بازار چین و سایر کشورهای جهان عرضه کند.

چری کیو کیو نخستین محصول کمپانی چری بود که حوالی سال ۲۰۰۶ و با نام ام وی ام ۱۱۰ از سوی شرکت مدیران خودرو روانه بازار ایران شد. پس از آن نیز سدان چری A5 یا ام وی ام ۵۳۰ به دست مشتریان ایرانی رسید. اوضاع بر همین منوال پیش رفت تا به‌ تدریج اعتماد مشتری ایرانی نسبت به برند چینی چری افزایش یافت و شرکت مدیران خودرو با عرضه محصولات جدیدتر همچون ام وی ام X33، چری تیگو2 یا ام وی ام X22، تیگو ۷، آریزو ۶ و ... توانست جایگاهی مناسب برای محصولات برند چری در بازار ایران فراهم کند.

در حال حاضر و با وجود اعمال تحریم‌ها، تولید محصولات چری توسط مدیران خودرو همچنان تداوم داشته و حتی برخی مدل‌های جدیدتر همچون چری تیگو ۴ یا ام وی ام ایکس ۵۵ و چری آریزو ۶ نیز طی یکی دو سال اخیر به لیست محصولات شرکت مدیران خودرو اضافه شده‌اند. در ادامه مهم‌ترین محصولات چری در ایران را به صورت اجمالی و جداگانه به حضورتان معرفی می‌کنیم.

چری آریزو ۵ (Chery Arrizo 5)

چری آریزو ۵ به عنوان یک سدان جمع‌وجور از سال ۲۰۱۶ روانه میدان شد تا در قالب خودرویی نسبتا به‌روز و خانوادگی با قیمت مناسب به تامین خواسته‌های مشتریان بپردازد. این خودرو در دو نوع معمولی و توربو توسط مدیران خودرو به دست متقاضیان رسید که در این بین چری آریزو ۵ توربو به دلیل بهره‌مندی از توانایی فنی شایسته و چالاکی مناسب‌تر نسبت به مدل معمولی، موفق شد فروشی قابل قبول را در کشورمان تجربه کند.

پیشرانه این آریزو 5 توربو از نوع ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت ۱۴۷ اسب بخار است که حداکثر گشتاور حاصل از آن معادل ۲۱۰ نیوتن متر خواهد بود. آریزو ۵ توربو از یک گیربکس سی وی تی هفت دنده بهره می‌برد تا نیروی پیشرانه را به سمت چرخ‌های جلو انتقال دهد. استفاده از چنین موتور و گیربکسی باعث شده شتاب این سدان ۱۳۷۲ کیلوگرمی به کمتر از ۱۰ ثانیه برسد. همچنین چری آریزو ۵ توربو می‌تواند تا ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت سرعت گیرد و در این بین به طور میانگین، حدود ۶.۹ لیتر در ازای پیمایش هر۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند.

چری آریزو ۶ (Chery Arrizo 6)

چری آریزو ۶ را می‌توان نسخه لوکس و مجلل‌تر آریزو 5 دانست. این سدان نسبتا لاکچری در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۸ به نمایش درآمد و نام آریزو GX را برای خود برگزید که بعدا به آریزو ۶ تغییر کرد. گفته شده چری آریزو ۶ بر پایه پلتفرم m1x جگوار لندرور طراحی و تولید شده است. پیشرانه این خودرو با مدل آریزو ۵ مشترک بوده اما گیربکس سی وی تی آن به جای هفت دنده با 9 ضریب‌دنده در حالت تیپ‌ترونیک همراه شده است. این مجموعه فنی باعث شده تا شتاب این خودروی ۱۳۵۸ کیلوگرمی به چیزی در حدود ۹ ثانیه برسد. همچنین آریزو ۶ به طور میانگین در ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت معادل ۶.۴ لیتر سوخت مصرف خواهد کرد و قادر است به سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

از جمله مهم‌ترین امکانات و آپشن‌های چری آریزو ۶ می‌توان به کروز کنترل، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی، دو حالت رانندگی اکو و اسپرت، حسگر پارک و فشار باد تایر، ترمز پارک برقی، اتوهلد، اتولایت، فرمان برقی حساس به سرعت، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر و ساب ووفر، بلوتوث، درگاه usb، دوربین‌های جانبی و پشت و ۳۶۰ درجه، شش عدد کیسه هوا، ورود و استارت بدون کلید، تهویه دیجیتال، صندلی راننده با تنظیم برقی، گرمکن صندلی جلو، ریموت استارتر، آینه‌های تاشونده برقی و سانروف اشاره کرد.

چری تیگو ۵ (Chery Tiggo 5)

کراس اوور جمع‌وجور چری تیگو ۵ در آذرماه ۹۴ به عنوان اولین محصول مدیران خودرو با لوگوی چری وارد بازار ایران شد. این کراس اوور جمع‌وجور به دلیل قیمت مناسب و طراحی ظاهری قابل قبول توانست توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کند. بعد از آن نیز نسخه‌های‌ فیس‌لیفت این خودرو با تغییرات ظاهری و داخلی جزیی از سوی مدیران خودرو به دست مشتریان ایرانی رسید.

چری تیگو ۵ از همان ابتدا صرفا با یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی 2 لیتری به خریداران تحویل داده شد. این پیشرانه حدود ۱۳۹ اسب بخار قدرت و 1۸۲ نیوتن متر گشتاور ایجاد می‌کند و سبب شده تا شتاب این کراس اوور ۱۵۳۷ کیلوگرمی چیزی در حدود کمتر از ۱۳ ثانیه باشد. یک گیربکس سی وی تی اتوماتیک نیز در نقش رکن اصلی سیستم انتقال نیروی این خودرو انجام وظیفه می‌کند. از جمله نقاط قوت چری تیگو ۵ می‌توان به فضای جادار کابین، طراحی ظاهری و داخلی قابل قبول به همراه تجهیزات مناسب در تیپie  اشاره کرد.

چری تیگو ۷ (Chery Tiggo 7)

چری تیگو ۷ در حال حاضر لوکس‌ترین کراس اوور کمپانی چری در ایران به شمار می‌رود که نقطه آغاز حضور آن در کشور ما به اواسط مرداد ۹۶ بازمی‌گردد. این خودرو ابتدا با تیپ اکسلنت به بازار کشور راه پیدا کرد اما بعد از آن نسخه IE با امکانات بیشتر به دست مشتریان رسید. چری تیگو ۷ دارای پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربو شارژ به قدرت ۱۴۷ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور (مشابه چری آریزو ۵ توربو و چری آریزو ۶) است. البته ماهیت جعبه دنده در کراس اوور تیگو ۷ کاملا با دو سدان آریزو تفاوت دارد؛ چرا که این خودرو جهت انتقال توان موتور از یک گیربکس شش دنده اتوماتیک دو کلاچه استفاده می‌کند. چری تیگو ۷ معادل ۱۰.۲ ثانیه زمان نیاز دارد تا جثه ۱۴۴۰ کیلوگرمی خود را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.همچنین این خودرو قادر است بیش از ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت سرعت گرفته و حدود ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف کند.

از جمله شاخص‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی چری تیگو ۷ ie می‌توان به این موارد اشاره کرد: کروز کنترل، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، حسگرهای پارک و باران و فشار باد تایر، اتولایت، چراغ‌های مه شکن، چرخش چراغ‌های مه شکن در پیچ، فرمان برقی حساس به سرعت، نمایشگر ۹ اینچی لمسی، ۶ اسپیکر، بلوتوث، پورت usb ، دوربین‌های جلو و پشت و جانبی و ۳۶۰ درجه، شش کیسه هوا، استارت و ورود بدون کلید، تهویه اتوماتیک دوگانه تنظیم برقی شش حالته صندلی راننده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی