ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چری تیگو 5 شاسی بلند پرفروش بازار خودرو ایران

خودروهای شاسی بلند از دیرباز تاکنون یکی از نمادهای اصلی تجمل‌گرایی و ثروتمند بودن به شمار رفته‌اند؛ بر همین اساس بسیاری از مشتریان تمایل به خرید این اتومبیل‌ها دارند و سعی می‌کنند تا با سوار ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خودروهای شاسی بلند از دیرباز تاکنون یکی از نمادهای اصلی تجمل‌گرایی و ثروتمند بودن به شمار رفته‌اند؛ بر همین اساس بسیاری از مشتریان تمایل به خرید این اتومبیل‌ها دارند و سعی می‌کنند تا با سوار شدن بر خودروهای شاسی بلند، منزلت خود را در چشم سایر افراد جامعه تا حد امکان بالا ببرند.

گذشته از صحیح یا ناصحیح بودن چنین دیدگاهی، باید پذیرفت که شاسی‌بلندسواران همواره در نظر بسیاری از افراد جامعه جزو انسان‌های متمول قلمداد شده‌اند و خودروهایشان در بازار انحصاری و کم تنوع ایران بیش از سایر انواع وسایل نقلیه به چشم آمده است. به‌ویژه اگر برند خودروی شاسی بلند آنها نیز جزو انواع گران‌قیمت آلمانی، ژاپنی و یا حتی کره‌ای باشد، نظرات بیشتری به سوی ایشان جلب خواهد شد.

خودروسازان داخلی نیز به این مهم کاملا واقف بودند و به دنبال راه حلی برای پر کردن خلا حضور این‌گونه محصولات در سبد تولیدات خود گشتند. البته یافتن چاره کار چندان هم دشوار نبود، چراکه یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری ما یعنی کشور چین انواع و اقسام کراس اوورهای ارزان‌قیمت را در لیست تولیدات کارخانه‌های اتومبیل‌سازی خود جای داده و از همین رو شرکت‌هایی نظیر مدیران خودرو، کرمان موتور، ایران خودرو و... سریعا نمایندگانی را جهت انجام مذاکرات به منظور تولید مشترک این‌گونه محصولات به سوی چین و شرکت‌های خودروساز همچون چری و لیفان و هایما رهسپار کردند.

نتیجه این کار ظرف چند سال بعد یعنی در زمان کنونی کاملا مشخص شده است؛ چرا که در حال حاضر انواع و اقسام کراس اوورهای گوناگون چینی در بازار ایران یافت می‌شوند و بسیاری از مشتریانی که قبلاً توانایی خرید شاسی بلندهای گران‌قیمت آلمانی، ژاپنی و کره‌ای را نداشتند، حالا با نشستن پشت فرمان کراس اوورهای عمدتا زیبا و شیک چینی احساس خوبی پیدا کرده‌ و به آرزوی خود یعنی تملک یک اتومبیل شاسی بلند نائل‌آمده‌اند.

چری تیگو ۵ یکی از این کراس اوورهای چینی است و طی چند سالی که از حضورش در بازار ایران می‌گذرد، توانسته مشتریان بسیاری را به سوی خود فرابخواند. به‌ویژه که طراحی این محصول توسط برخی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین طراحان اتومبیل جهان انجام گرفته و شرکت چری در معرفی اولیه تیگو۵ مانور فراوانی حول آن انجام داده است.

طراحی ظاهری چری تیگو ۵

علی‌رغم تمام تبلیغاتی که حول معرفی تیم طراحی منحصربه‌فرد این خودرو از سوی کمپانی چری و مدیران خودرو انجام شد، اما باید گفت طراحی بدنه به‌ویژه نمای چهره تیگو ۵ چندان خارق‌العاده و در حد انتظار از آب درنیامده است. به‌ویژه اگر این محصول را با سایر خودروهای مدرن چینی مقایسه کنیم، نمی‌توانیم نکته چندان هیجان‌انگیزی در نمای روبه‌روی آن بیابیم. طرح ساده چراغ‌های جلو در کنار عدم بهره‌مندی جلوپنجره از المان‌های بصری هیجان برانگیز، سبب ایجاد نمایی معمول در قسمت جلوی این خودرو شده است. با این حال طراحی سپر، مجرای هواکش، قاب‌های مه شکن و چراغ‌های روشنایی در روز آن نسبتا زیبا و امروزی به نظر می‌رسند اما هماهنگی زیادی با حالت به‌هم‌پیوسته چراغ‌ها و جلوپنجره ندارند.

در نمای جانبی اوضاع متعادل ارزیابی می‌شود و شاهد فرمی عضلانی به همراه جلوه مناسب پنجره‌ها و سایر المان‌های این قسمت هستیم. در نمای عقب نیز طرحی متعادل با چراغ‌های بزرگ دوتکه در دو سمت ستون c را مشاهده می‌کنیم که در مجموع زیبا و خوشایند به نظر می‌رسد. سر اگزوزهای زیر سپر عقب هم جنبه‌های اسپرت نمای پشت تیگو ۵ را به حدی قابل قبول ارتقا بخشیده است. در مجموع باید گفت چری تیگو ۵ یک خودرو زیباست که اگر فرم چراغ‌ها و جلوپنجره آن به طور کامل با طرحی جذاب و امروزی‌تر جایگزین شود، دیگر نمی‌توان انتقاد چندانی نسبت به شمایل این خودرو بر زبان راند.

کابین آراسته تیگو 5

اگرچه انتقاداتی را نسبت به نمای چهره چری تیگو ۵ ابراز داشتیم اما درون کابین نکته‌ای جز زیبایی معقول و همه‌پسند را مشاهده نمی‌کنیم. یک غربیلک فرمان خوش‌فرم با طراحی زیبا مقابل راننده قرار گرفته و حالت سیلندری پنل پشت آمپر نیز سعی در افزایش هیجان بصری این قسمت دارد. از روی صندلی راننده دسترسی به ادوات مختلف کنسول میانی به راحتی امکان‌پذیر است و به دلیل چینش مناسب دکمه‌ها و کلیدهای تنظیم در بخش تحتانی نمایشگر مالتی مدیا، کاربر به راحتی می‌تواند حین رانندگی از آنها استفاده کنند و دچار سردرگمی نشود.

کیفیت متریال داشبورد و تودری‌ها چندان مرغوب نیست اما متناسب با رنج قیمتی چری تیگو ۵ و سایر حریفان موجود در این بازه ارزیابی می‌شود. همچنین پنج فرد بزرگسال با کمترین ابراز نامهربانی نسبت به یکدیگر درون کابین چری تیگو ۵ جای می‌گیرند البته افراد بلند قد احتمالا محدودیت‌هایی از ناحیه پا و زانوها را در صندلی‌های عقب تجربه خواهند کرد. محفظه بار تیگو ۵ فضایی معادل 370 لیتر را تقدیم شما خواهد داشت. در مجموع باید گفت که کابین چری تیگو ۵ گرچه جادارترین و باکیفیت‌ترین نمونه در این کلاس قیمتی نیست اما با این حال می‌تواند مشتریان بازار کم تنوع ایران را به حدی معقول از خود راضی و خرسند نگاه دارد.

آپشن های چری تیگو 5

تیگو ۵ در سال ۹۷ با دومین نسخه به‌روزرسانی شده خود به دست مشتریان ایرانی رسید. این مدل تحت عنوان IE در لیست شرکت مدیران خودرو حضور یافته و از امکانات زیر بهره می‌برد: کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، حسگر باران و سنسورهای پارک، سنسور فشار باد تایر، ABS و EBD و ترمز کمکی، چراغ روز، اتولایت، مه شکن، فرمان برقی حساس به سرعت، نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی، ۶ عدد اسپیکر، دوربین عقب، بلوتوث، ورودی usb، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک دوگانه با قابلیت تنظیم از روی نمایشگر، صندلی راننده شش حالته برقی، گرمکن صندلی جلو، روکش چرمی صندلی‌ها، آینه تاشونده برقی با گرمکن و سانروف.

مشخصات فنی چری تیگو ۵

۱۳9 اسب بخار قدرت به‌علاوه ۱۸۲ نیوتن متر گشتاور حاصل کار یک قلب تپنده چهار سیلندر ۲ لیتری در سینه چری تیگو ۵ است که توسط جعبه دنده خودکار سی وی تی به سوی چرخ‌های محور جلو انتقال می‌یابد. به‌کارگیری این مجموعه فنی سبب شده تا شتاب صفر تا صد چری تیگو ۵ به ۱۲.۸ ثانیه برسد. حداکثر سرعت و میانگین مصرف سوخت این خودرو ۱۵۳۷ کیلوگرمی نیز به ترتیب ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت و حدود ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی شده است.

سواری نه‌چندان نرم، کشش کمتر موتور نسبت به رقبای توربوشارژ نظیر جک اس ۵ و عملکرد نسبتا متقاعدکننده پیشرانه و جعبه دنده در رانندگی‌های عادی جزو ویژگی‌های تجربه رانندگی با چری تیگو ۵ به حساب می‌آیند.

نقاط ضعف و قوت تیگو۵

طراحی ظاهری نسبتا عامه‌پسند، کابین زیبا، امکانات رفاهی و ایمنی قابل قبول در نسخه فول آپشن و خدمات پس از فروش نسبتا گسترده مدیران خودرو جزو نقاط قوت چری تیگو ۵ برشمرده می‌شوند. سیستم تعلیق تقریبا خشک و عدم توان فنی رضایت‌بخش در عبور از سربالایی‌ها به همراه مصرف سوخت تقریبا بالا هم جزو نقاط انتقاد برانگیز چری تیگو ۵ برشمرده می‌شوند.

بازار فروش چری تیگو ۵

چری تیگو ۵ در کشور ما باید با رقبایی همچون هایما S7 و جک S5 اتوماتیک، لیفان x۷۰ و اس دبلیو ام G01 دست‌وپنجه نرم کند. این خودرو از همان ابتدا توانست به‌واسطه قیمت‌گذاری مناسب، امکانات رفاهی متقاعدکننده و ظاهر قابل قبول مشتریان مختلفی را به سوی خود بکشاند و در حال حاضر نیز جزو نمونه‌های پرفروش بازار به شمار می‌رود. با این حال رونق معاملات آن به حد محصولاتی همچون جک S5 اتوماتیک نمی‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سروش طاهری
    سروش طاهری | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹

    اصلا عکس نشون نمیده

  • oldmuscleride
    oldmuscleride | ۲۲ دی ۱۳۹۹

    اولین مشکلی که من خودم با تیگو 5 برخوردم ضعف کمک فنرها بود که سریع به مشکل برخوردن! ?

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۱۱ دی ۱۳۹۹

    تیگو ۵ محصولی که اگه خواستید بخرید حتما براتون گارانتیش مهم باشه چون بیشتر قطعاتش تعویض میشه نه تعمیر و قیمت تعویض گیربکس این روزا نمیدونم ولی ۴ سال پیش تا ۳۵ میلیون قیمت میدادن

مطالب پیشنهادی