ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آشنایی با سیستم‌های دزدگیر اماکن و نحوه انتخاب آنها برای خرید

فروشگاه آلارم الکترونیک پیشرو در زمینه فروش تخصصی محصولات دزدگیر اماکن و دوربین مداربسته با بیش از 5 سال آماده خدمات رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد. آلارم الکترونیک با مشاوره رایگان به شما ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

فروشگاه آلارم الکترونیک پیشرو در زمینه فروش تخصصی محصولات دزدگیر اماکن و دوربین مداربسته با بیش از 5 سال آماده خدمات رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد.

آلارم الکترونیک با مشاوره رایگان به شما مشتران عزیز راهنمایی کامل درمورد محل مورد نظر و سیستم انتخابی مناسب را ارائه می دهد تا بتوانید از یک سیستم با کارایی و قیمت مناسب بهره ببرید.

چرا باید از یک سیستم دزدگیر مناسب بهره برد؟

با توجه به شرایط سخت اجتماعی و سرقت های پیاپی داشتن یک سیستم دزدگیر اماکن مناسب می تواند بهترین راه حل این مشکل باشد.

دزدگیر اماکن چیست؟

دزدگیر اماکن همان گونه که از نامش پیداست، یک سیستم امنیتی قوی برای تمامی اماکن صنعتی و مسکونی هست که تمامی ورود های نامتعارف و غیر مجاز را گزارش می دهد.

این سیستم ها با توجه به انواع مدل های زیاد آنها به 5 دسته دزدگیر بدون تلفن کننده و دزدگیر با تلفن کننده خط شهر و دزدگیر سیم کارتی و دزدگیر سیمکارتی و خط شهری و دزدگیر سیمکارتی و خط شهری و تحت شبکه تقسیم بندی میشوند.

اما کارایی این سیستم ها چیست؟

مطمئنا با دزدگیر های ماشین و موتور آشناییت داریم ولی این سیستم ها شاید به جرأت تنها 20 درصد باهم شباهت داشته باشند، دزدگیر اماکن با تجهیزات جانبی قویتر بصورت سیمی و بیسیم میتواند از محیط دلخواه شما محافظت کند.

محافطت یک محیط توسط سیستم دزدگیر اماکن تنها از طریق پنل دستگاه امکان پذیر نمی باشد و نیازمند لوازم جانبی سنسور های حرکتی، سنسور های مگنتی، سنسور های شوک و بلندگو و آژیر و کاور محافظ بلندگو وتجهیزاتی دیگر مانند آژیر فلشر بیم های خطی و... میباشد.

چگونه لوازم مورد نیاز برای یک پکیج کامل دزدگیر را برای محیط دلخواه خود تشخیص دهیم؟

در ابتدا باید بگوییم هر دزدگیر اماکنی قطع به یقین نیازمند وسایل های پایه ای هست که از این دسته لوازم پنل های مرکزی آنهاست.

پنل های مرکزی زیادی در کشور عزیزمان هست که برخی از انها وارداتی و اکثرا ایرانی و تولید داخل بوده وبعضی نیز به اسم تولید ایران به فروش میروند. ما این دزدگیر هارا بنا به شناخت و تجربه تفکیک میکنیم.

دزدگیر های وارداتی :

پارادوکس  (PARADOX) = تولید کانادا (مونتاژ کشور چین)

پایرونیکس (PYRONIX) = تولید کشور انگلیس (مونتاژ کشور چین)

آساابلوی (ASA ABLOY) = تولید کشور آمریکا (مونتاژ کشور چین)

دزدگیر های ایرانی :

پرتوآذرخش (PARTOAZARAKHSH) = تماما ساخت کشور ایران

فایروال  (FIREWALL) = ساخت ایران (برنامه نویسی و بٌرد اصلی ساخت چین)

کلاسیک (CLASSIC) = ساخت ایران (برنامه نویسی  و بٌرد اصلی ساخت چین)

آنیک (ANIK) = ساخت ایران (برنامه نویسی ساخت چین)

جی ام کا (GMK) = ساخت ایران (برنامه نویسی ساخت چین)

سایلکس ( SILEX ) = ساخت ایران (جعبه و باکس و مونتاژ تنها ایرانی است مابقی ساخت چین)

و مابقی برندهای دیگر به ظاهر ایرانی مانند : فوتال ، لایف پرو، هانتر و تسو و پایرونیکس (تنها اسم کپی شده از نمونه خارجی)...

توجه : برند های ایرانی یاد شده در بالا بنا به کیفیت آنها نام برده شده است.

اما این پنل ها چه کاری انجام میدهند؟

تمامی لوازم های جانبی همانند سنسور ها و... به پنل مرکزی متصل میشوند و این پنل ارتباط بین تمامس سنسور ها ولوازم جانبی و مصرف کننده است.

به این مثال توجه کنید: یک سیستم دزدگیر کامل همراه با یک سنسور و بلندگو در محلی وصل شده است. به هنگام ورود غیر مجاز سنسور ها تحریک میشوند و این تحریک را به پنل مرکزی انتقال می دهند، پنل مرکزی بلند گو ها را به صدا در می آورد و پیغام تحریک این سرقت را با استفاده از پیام کوتاه و تماس از طریق خط ثابت و سیمکارت به اطلاع افرادی که شماره تماس آن به عنوان مدیر سیستم تعریف شده باشد ارسال می گردد.

با توجه به مثال بالا لوازم ها و سنسور های جانبی و کارایی هر یک را به مختصر توضیح می دهیم :

سنسور های حرکتی :

این دسته از لوازم به 2 دسته داخلی (درمحیط بسته وبه هنگام روشن بودن سیستم بدون حرکت) وبیرونی (مناسب برای مکان های باز و حرکت حیواناتی نظیر پرندگان وگربه و سگ تا وزن مشخص 40 کیلو) تقسیم بندی میشوند ، اما برای آن دسته از مصرف کنندگانی که در محیط های داخلی خود حیوانات نامبرده شده دارند نیز سنسور هایی تحت عنوان پت دار یا وزنی آن هم در رنج های وزنی 12 کیلوگرم و 25 کیلوگرم و 40 کیلوگرم استفاده میشود .

دسته ای دیگر از سنسور های حرکتی وجود دارند که به وصیله وایرلس یا بدون سیم به دستگاه متصل میشوند که تنها در محیط های داخلی و بدون پت میتوان از آنها بهره برد.

سنسور های مگنتی یا لای دری:

این سنسور ها دارای 2 قسمت بوده و قسمت اصلی آنها بر روی چهارچوب ثابت و قسمت سبک و مگنتی آن بر روی قسمت متحرک پنجره و درب و... متصل میشود ، این سنسور ها تنها به 2 دسته بیسیم و سیمی تقسیم بندی شده و از آنها در هر دو محیط بیرونی و داخلی میتوان استفاده کرد.

سنسور های لرزشی ویا تخریب:

همان گونه که از نامشان پیداست با لرزش و یا تخریب و ارتعاشات شدید در حد شکستگی تحریک میشوند و همانند مگنت ها به 2 دسته سیمی و وایرلس تقسیم میشوند و در هر 2 محیط می توان از آنها بهره برد.

سنسور های بیم خطی یا فنس مجازی:

این بیم ها بصورت جفت میباشد و اکثرا برای محافظت از محدودهایی با دیوار های طولانی استفاده میشود و بنا به متراژ وتعداد لنز های آنها تفکیک میشوند و این دسته سنسور ها بیسیم ندارند.

متراژ استاندارد ساخت و موجود این سنسور ها:

تک لنز 20 متری

2 لنز 100 متری

2 لنز 150 متری

3 لنز 200 متری

3 لنز 250 متری

4 لنز 200 متری

4 لنز 250 متری

6 لنز 100 متری

تعداد لنز های این بیم ها به چه کاری می آیند؟

فرض کنیم میخواهیم از دیواری با طول 100 متر محافظت کنیم، بر روی این دیوار احتمال عبور حیواناتی مانند گربه و پرنده وجود دارد.

از آنجایی که این سنسور ها با تاباندن یه نور بصورت لیزری و مخفی به طول دیوار محافظت میکنند با عبور این حیوانات از این خط تشکیل شده موجب قطع شدن آن و تحریک دزدگیر میشوند و شما آلارم خطا دریافت میکنید پس با 2 خط کردن این لیزر و شرط تحریک تنها در صورت قطع شدن همزمان 2 خط دزدگیر به صدا درآید به شدت از الارم خطا این دزدگیر جلوگیری کرده اید.

باتری های بکاپ :

از آنجایی که پکیج کامل این تجهیزات یک سیستم امنیتی محسوب میشود و در یک سرقت احتمال قطع برق توسط سارقان زیاد است پس با استفاده از یک باتری و جایگزینی آن درون خود پنل میتوان از یک یو پی اس نیز بهره برد تا در صورت قطع برق شاهد از کارافتادگی این سیستم نباشیم.

برای این پنل های دزدگیر میتوان از باتری های یو پی اس  ویا سوکتی خشک با ولتاژ 12 ولت مستقیم و آمپراژهای 2 و 4 و 6 و 7.5 آمپر بهره برد .

ریموت و نرم افزار:

توجه شود که تمامی پنل ها دارای 2عدد ریموت هستند که برخی دارای آنتن (بردمتراژی بالا گاها تا 150 متر) و ریموت های بدون آنتن (برد کوتاه تا 50 متر) .

اکثر پنل های سیمکارتی  (بنا به توضیحات درج شده بر روی کاتالوگ هر محصول) دارای نرم افزار های اندروید و ایفون جهت کنترل از راه دور هستند و میتوان عمل هایی همچون خاموش و روشن کردن پنل استعلام مانده حساب سیمکارت و راه اندازی رله و... استفاده کرد.

فلشر ها و چراغ های گردان:

گاهی به دلیل استفاده دزدگیر اماکن در چندین واحد مسکونی یک ساختمان و یا استفاده از دزدگیر اماکن در چندین کارگاه و کارخانه متوالی از صدای تحریک آژیر آنها گمراه میشویم که کدامین واحد در معرض سرقت قرار گرفته است در این مواقع با استفاده از یک چراغ فلشر ویا چراغ گردان آن ها را مشخص میکنیم.

بلندگو ها و آژیرها :

این لوازم با صدای بلند خود به هنگام سرقت 2 نکته مثبت را ایجاد میکنند که اولی آنها حاکی از فرار سارقین و دومی آن مشخص کردن محل سرقت است که به 2 دسته داخلی و خارجی و هرکدام در وات های 25 و 30 و 40 و 45 تولید میشوند.

هرچه وات انها بیشتر باشد توان و صدای زیادتری را تولید میکنند.

دسته ای دیگر از این آژیر ها وجود دارند که از توان صدایی بالاتری برخوردار هستند که به آژیر های بادی معروف هستند و جهت اتصال به دزدگیر نیازمند پشتیبانی پنل از برد رله هست.

برد رله :

برد های رله را همانند کلید های مجازی برای خاموش و روشن کردن برق فرض کنید که با ریموت و نرم افزار قابل کنترل هستند و میتوان تجهیزات برقی همانند روشنایی و... را تا 5 امپر با انها کنترل کرد و برای استفاده آنها برای وسایل با توان مصرفی بیشتر از 5 امپر نیازمند کنتاکتور های تک فاز و یا 3 فاز میباشد.

سنسور های دود و حرارت و گاز :

دسته ای دیگر از سنسور ها هستند که با اتصال به دزدگیر از طریق سیم و بیسیم میتوان حتی علاوه برداشتن یک سیستم دزدگیر اماکن یک سیستم اعلام حریق نیز داشته باشیم.

حال با توجه به شناخت تمامی لوازم جانبی یک سیستم دزدگیر اماکن میتوانیم بنا به فرودی ها محل عبور و پنجره های باز شو  ها سیستم مورد نیاز خود را تشخیص دهیم.

جهت مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر هریک از محصولات نام برده می توانیم به سایت آلارم الکترونیک مراجعه کرده و تمامی مشخصات این دزدگیر ها و حتی نحوه نصب آنها را بیابیم.

جهت ارتباط تلفنی با شماره تماس های 02166342702 و 09120718172 و 09191384677 در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علی لواسانی
    علی لواسانی | ۱۷ آبان ۱۴۰۰

    تمام این اطلاعات توی سایت آلارم الکترونیک هست و فروشگاه خوبی بود هم قیمت هم کیفیت و هم خدماتشون ممنونم بابت این آگهی

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۱۸ دی ۱۳۹۹

    من جایی خوندم هر دیوایس یا دستگاهی که سیم کارت میخوره باید رجیستر بشه، حالا اینها چطور آیا با اپراتورهای داخلی آنتن میده یا....

    • علی لواسانی
      علی لواسانی | ۱۷ آبان ۱۴۰۰

      با سلام ، ماژل های سیمکارتی این دستگاه ها از سری نظامی کارخانه SIM با پارت نامبر SIM800 استفاده میشه که خود دولت نیز از این قطعات درحال حاضر به وفور استفاده کرده و نمیتونه اینارو جزو ریجستری قرار بده و از طرفی این IC ها در گوشی استفاده نمیشه و از دسته مافیای گوشی خارجه پس باز هم مشکلی نیست و جدا از تمامی این موارد این ICها بصورت قانونی وارد میشن و پارت نامبر و سریالاشون برای اتصال به شبکه های مخابراتی با پرداخت مالیاتشون وصل میشن

مطالب پیشنهادی