ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

کوییک آر، رنگ آمیزی جدید سایپا کوییک

کوییک آر جدیدترین خودروی سایپا است که به بازار عرضه شده است. این خودرو همان کوییک است که فقط برای رنگ و لعاب بخشیدن به ظاهر و جذب خریداران تغییراتی در ظاهر پیدا کرده و ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کوییک آر جدیدترین خودروی سایپا است که به بازار عرضه شده است. این خودرو همان کوییک است که فقط برای رنگ و لعاب بخشیدن به ظاهر و جذب خریداران تغییراتی در ظاهر پیدا کرده و دارای رنگ‌آمیزی دو رنگ است.

تحریم‌ها و خروج شرکای خارجی باعث شد تا تنوع و گوناگونی در بازار خودرو کاهش پیدا کند. با این وجود شرکت‌های خودروسازی تصمیم گرفتند تا با تغییرات هر چند جزئی در ظاهر محصولاتشان و همین طور نام آنها، خودروهایی به ظاهر جدید را روانه بازار کنند و بتوانند بخشی از مشتریان را راضی نگه دارند.

از کوییک معمولی تا کوییک آر

کوییک در آخرین ماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی و با حضور علی لاریجانی، رئیس وقت مجلس شورای اسلامی و محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت در کارخانه سایپا رونمایی شد. این خودرو در کلاس خودروهای هاچبک شهری قرار می‌گیرد و اولین خودرو داخلی است که با جعبه دنده اتوماتیک تولید شده است. طبق اظهار تعدادی از کارشناسان، کوییک سایپا در حقیقت هم ساینا است که فقط امکانات بیشتری روی آن نصب شده است.

در سال ۱۳۹۸ خورشیدی و با تشدید تحریم‌ها و به دلیل اینکه شرکای خارجی از بازار ایران خارج شده بودند، خودروسازان داخلی نمی‌توانستند محصولات جدید پژو، رنو و... را مونتاژ کنند، از این رو تصمیم بر آن شد تا برای ایجاد تنوع در بازار خودروهای داخلی، به‌روزرسانی‌هایی را هر چند جزئی و محدود در محصولاتشان اعمال کنند و آنها را با عنوان خودرو جدید روانه بازار کنند. یکی از این خودروها، کوییک آر سایپا است که با تغییراتی در رنگ‌آمیزی کوییک معمولی، به عنوان یک خودرو جدید معرفی شده است.

کوییک R، همان کوییک معمولی

کوییک R هم مثل تیبا، تیبا ۲، ساینا و کوییک معمولی روی پلتفرم x200 ساخته شده که پلتفرم به‌روزشده پراید است. این موضوع باعث شده تا این خودروها شباهت‌هایی به هم داشته باشند. البته کوییک طراحی بهتری نسبت به تیبا و ساینا دارد و به‌روزتر و مدرن‌تر است.

جلوپنجره و سپر جلو کاملا جدید است. چراغ‌های کوییک آر از ساینا گرفته شده، با این تفاوت که دارای یک هاله سیاه رنگ است تا با دیگر اجزای بدنه هماهنگ باشد و چهره‌ای اسپرت پیدا کند. پوشش پلاستیکی روی گلگیرها قرار گرفته و ریل سقفی و دفیوزر سپر جلو و سپر عقب نیز روی کوییک آر نصب شده است. سایپا این تغییرات را انجام داده تا کوییک آر را شبیه به یک خودرو هاچبک کراس مثل ساندرو استپ وی کند. البته ارتفاع کوییک و ساینا یکی است. نمای عقب کوییک آر شبیه به بی ام و ایکس۱ است.

بعد از برجام، سایپا اقدام به تولید سیتروئن c3 کرد که با تشدید تحریم‌ها و خروج شرکای خارجی و به دلیل کمبود قطعات، سیتروئن سی۳ از خط تولید خارج شد. سیتروئن سی۲ رنگ‌آمیزی دو رنگ داشت و سایپا این نوع رنگ‌آمیزی را روی کوییک آر اجرا کرد. با این حال همچنان تفاوت زیادی بین سیتروئن سی۳ و کوییک آر وجود دارد.

رنگ سقف، سپر و آینه‌ها با رنگ اصلی بدنه تفاوت دارد. کوییک آر در رنگ‌های سفید مشکی، سفید قرمز، مشکی نقره‌ای و مشکی قرمز عرضه می‌شود. از دیگر تغییرات کوییک آر می‌توان به رینگ‌های آلومینیومی دو رنگ اشاره کرد.

کابین دو رنگ کوییک آر

طراحی داخلی کوییک آر نیز برای هماهنگی با طراحی خارجی دارای تریم دو رنگ است و البته پلاستیک خشک و بی‌کیفیت ساخته شده. طراحی داشبورد، یکی دیگر از شباهت‌هایی است که بین کوییک آر و ساینا وجود دارد. البته یک نمایشگر ۷ اینچی روی داشبورد و در مرکز آن کار گذاشته شده است.

پیشرانه کوییک آر

کوییک آر از یک موتور ۴ سیلندر همانند تیبا و ساینا استفاده می‌کند. این موتور می‌تواند ۸۷ اسب بخار نیرو تولید کند و گشتاور آن نیز برابر با ۱۲۸ نیوتن متر است. قدرت موتور با استفاده از یک جعبه دنده پنج سرعته دستی و یا جعبه دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. کوییک آر برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۴ ثانیه زمان نیاز دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۷.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

امکانات کوییک R

امکانات کوییک آر بیشتر از خودروهای تولید داخل است و در این زمینه در بین خودروهای داخلی رقیبی ندارد. کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، فرمان برقی، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، سیستم پایش باد تایرها، ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، قابلیت اتصال به اینترنت، آینه‌های بغل برقی، بلوتوث و دوربین عقب از امکانات نصب‌شده روی کوییک آر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • oldmuscleride
    oldmuscleride | ۲۷ دی ۱۳۹۹

    این رینگ و رنگ آمیزی رو خود مردم نمیتونن بزنن که "شرکت خودروسازی" به زحمت نیوفته؟! ?

  • herogame
    herogame | ۲۴ دی ۱۳۹۹

    سایپا دزد مطمئن

  • hasan imani
    hasan imani | ۲۴ دی ۱۳۹۹

    زارت

مطالب پیشنهادی