ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

هر آنچه باید از نصب دوربین مداربسته بدانید

احتمالاً این روزها هیچ یک از ما با دیدن دوربین های مداربسته بر کنج هر ساختمانی که از رو به رویش می گذریم متعجب نمی شویم. از آن جایی که دوربین مداربسته یکی از ساده ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

احتمالاً این روزها هیچ یک از ما با دیدن دوربین های مداربسته بر کنج هر ساختمانی که از رو به رویش می گذریم متعجب نمی شویم. از آن جایی که دوربین مداربسته یکی از ساده ترین، مقرون به صرفه ترین و در عین حال مهم ترین تجهیزات حفاظتی است؛ بنابراین این ابزار به ساختمان های مسکونی و خانه ها نیز راه یافته است.

اما اصلاً چرا همه از اهمیت نصب دوربین مداربسته صحبت می کنند؟ این دوربین ها چه کاربرد ها و مزایایی برایمان دارند؟ شیوه کار با آن ها چگونه است؟ اصلاً چه طور باید دوربین مناسب خانه یا محل کار خود را انتخاب کنیم؟

اگر در حال مطالعه این مطلب هستید پس احتمالاً یک یا چند مورد از سوال های مطرح شده در ذهن شما هم نقش بسته است. از آن جایی که اغلب افراد در هر شغل و صنفی در حال ارتقاء امنیت ساختمان و محل کار خود هستند، بد نیست تا از این فرصت استفاده کنیم تا شما هم دید بهتری نسبت به کاربرد و چگونگی استفاده از دوربین های نظارتی پیدا کنید.

آشنایی با اهمیت و کاربردهای دوربین نظارتی

کاربرد های دوربین مداربسته به طور کلی به دو دسته حفاظتی و نظارتی تقسیم می شود که در ادامه با ذکر چند مثال ساده و عینی این مزایا را شرح خواهیم داد.

در حوزه حفاظتی، اگر دوربین مداربسته ای را در محل کار یا در مقابل درب ورودی منزل خود نصب کرده باشید؛ گستره وسیعی ای از محیط اطراف را تحت کنترل چشمان تیزبین دوربین قرار داده اید. از آن جایی که تصاویر تهیه شده توسط این دوربین ها از راه دور نیز قابل بررسی و مدیریت اند، بنابراین با وجود آن ها با خیال آسوده تری به مسافرت های راه دور خواهیم رفت.

چرا که این دوربین ها با قابلیت بررسی و آنالیز هوشمند تصاویر قادرند حرکات و رفت و آمد های مشکوک را شناسایی کرده و شما را در هر جایی که باشید مطلع سازند! به غیر از این مورد، توجه داشته باشید که حتی حضور دوربین های نظارتی در هر محیطی به خودی خود خاصیت دفع کننده داشته و افراد سارق را از همان ابتدا از مقاصد خود پشیمان می سازد.

دوربین های مداربسته از جهت نظارت و کنترل بهتر شرایط نیز کاربر را از مزایای زیادی بهره مندی می سازند. کنترل عملکرد و فعالیت کارمندان و کارکنان یک شرکت یا اداره، تحت نظر داشتن کودکان تنها در خانه و یا حتی بررسی عملکرد مستخدم یا پرستار کودک نیز از جمله کاربرد های نظارتی یک دوربین مداربسته به شمار می آیند.

تا به اینجا با بخشی محدود از مزایای دوربین های امنیتی آشنا شدید، در ادامه قصد داریم پاره دیگری از سوال های موجود در ذهن شما را پاسخ دهیم؛ از همراهی تان متشکریم.

چه کسانی به خرید دوربین مداربسته اقدام کنند؟

با توجه به تمام مزایایی که در قسمت قبل به آن ها اشاره شد، باید گفت نصب دوربین مداربسته به قشری خاص یا مشاغلی ویژه منحصر نمی شود! به طور کلی فروشگاه هایی که در مراکز تجاری پر رفت و آمد قرار دارند، مجتمع های مسکونی، ساختمان هایی که در کوچه و پس کوچه های خلوت واقع شده اند، پارکینگ ها، کارخانه ها، مراکز خرید و... از جمله مکان هایی هستند که این روز ها بیش از گذشته نیازمند ارتقای امنیت هستند.

اگر هنوز می پرسید نصب دوربین نظارتی اقدامی ضروری است یا خیر، در پاسخ باید بگوییم امنیت و آرامش خیال الویتی است که هر روز برای دستیابی به آن در حال تلاشیم؛ پس بد نیست تا در دنیای پر هرج و مرج امروز قدمی فراتر برای حفظ امنیت سرمایه و دارایی هایمان برداریم.

انتخاب یک دوربین مداربسته مناسب

دوربین های مداربسته موجود در بازار از تنوع بالایی برخوردارند و برند های زیادی چون ویزیترون، ITR، داهوا و... دوربین های متفاوتی را عرضه کرده اند. بنابراین شاید در نگاه اول برای انتخاب یک دوربین مناسب دچار سردرگمی گردید. در ادامه قصد داریم تا شما را با رایج ترین انواع دوربین های امنیتی و موارد کاربرد آن ها آشنا کنیم.

دوربین های بولت

این دسته از دوربین های نظارتی دارای طراحی استوانه ای اند و برای نصب در فضاهای باز و خارجی ساختمان مناسب می باشند. از جمله مهم ترین فاکتور های قابل بررسی برای یک دوربین بولت می توان به بدنه مقاوم در برابر شرایط جوی نامساعد، دید در شب قوی و کیفیت تصویر مناسب اشاره کرد.

فضای خارجی ساختمان های مسکونی، هتل ها، مراکز درمانی، شرکت ها، بانک ها و.. از جمله اماکنی اند که دوربین های بولت برای فضای خارجی آن ها مورد استفاده قرار می گیرند.

دوربین های دام

 دوربین های دام برای فضای داخلی ساختمان و محیط های سرپوشیده طراحی شده اند و بدنه آن ها نیز به صورت یک نیم کره می باشد. از آن جایی که این دوربین ها برای گسترش دید خود نیازی به چرخش بدنه شان ندارند، زاویه دید آن ها توسط افراد قابل تشخیص نبوده و بنابراین فرد سارق را گیج و سردرگم می کند.

اصلی ترین کاربرد این دوربین ها در اماکنی چون فروشگاه ها، مراکز خرید، محیط داخلی هتل ها، سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها، نمایشگاه ها و... می باشد.

دوربین های اسپید دام

 این دسته از دوربین های نظارتی تفاوت ظاهری با دوربین های دام ندارند و استفاده از آن ها به محیط های داخلی یا خارجی ساختمان محدود نمی شود. مهم ترین نقاط قوت این دسته از دوربین ها عبارت اند از قدرت بزرگنمایی بالا، قابلیت خوانش پلاک خودرو ها، کیفیت تصویر بالا، قابلیت چرخش بدون محدودیت و دید در شب چند ده متری.

این دسته از دوربین ها در خیابان ها، چهارراه ها، محوطه های وسیعی چون کارخانه، پارکینگ های عمومی، ورزشگاه ها، محوطه های بزرگ ساختمان ها و... به کار گرفته می شوند.

اصلی ترین مراحل نصب دوربین مداربسته کدام اند؟

تعیین محل نصب

پیش از هر اقدام دیگر، ابتدا باید محل نصب دوربین مورد نظر خود را تعیین کنید و مکانی دور از دسترس و بدون محدودیت در زاویه دید و نقطه کور را برگزینید. شاید این مرحله ابتدایی در نظر شما بی اهمیت جلوه کند؛ اما تأثیر بسزایی در تهیه تصاویری بی نقص و تأمین امنیت خود دوربین دارد.

انتخاب دوربین مداربسته مناسب

پس از تعیین محل نصب، قادر به تعیین نوع دوربین (بولت یا دام) مورد نیاز خود خواهید بود. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که دوربین ها از نظر تکنولوژی ساخت و بستر دیتای انتقالی خود به دو نوع تحت شبکه یا IP و آنالوگ نیز تقسیم می شوند. هر یک از این نوع دوربین ها ویژگی های خاص خود را دارند و تجهیزات متفاوتی را برای نصب نیاز خواهند داشت.

تهیه تجهیزات جانبی

دقت کنید که خرید دوربین مداربسته انتهای راه نیست! شما برای نصب و راه اندازی یک دوربین به تجهیزات دیگری چون دستگاه ذخیره ساز، کابل کواکسیال یا کابل شبکه، میکروفن، کانکتور BNC، سوییچ، آداپتور، مانیتور و... نیز احتیاج خواهید داشت. بنابراین تمام بودجه خود را صرف خرید دوربین مداربسته نکنید و ابتدا تمام هزینه های لازم را در نظر بگیرید تا بالاترین بازدهی و کارایی را دریافت نمایید.

سیم کشی و اطمینان از اتصالات

پس از تهیه تجهیزات لازم، باید با توجه به نوع دوربین (IP یا آنالوگ) کابل های کواکسیال یا کابل های شبکه را از یک طرف به دوربین و از طرف دیگر به سوییچ یا دستگاه ذخیره ساز تصویر متصل نمایید. حتماً پیش از راه اندازی دوربین ابتدا از اتصال صحیح کابل ها به دوربین، آداپتور، سوییچ و سایر اجزای سیستم امنیتی اطمینان حاصل کنید.

راه اندازی دوربین و انتقال تصویر

در انتها، تنظیمات لازم در دستگاه ذخیره ساز را اعمال کرده و با اتصال آن به مانیتور تصاویر را به صورت زنده و از طریق کابل های VGA و HDMI دریافت نمایید. برای انتقال و مدیریت تصاویر از راه دور می توانید از نرم افزار های انتقال تصویر بر روی لپ تاپ یا گوشی موبایل خود بهره بگیرید.

آیا خودمان به نصب دوربین مداربسته اقدام کنیم؟

در انتهای این مطلب قصد داریم تا به این پرسش مهم پاسخ دهیم که آیا خودمان مستقیماً برای نصب و راه اندازی دوربین امنیتی مان اقدام کنیم یا خیر؟

به طور کلی باید گفت اگر از مهارت های فنی و برقی برخوردارید و تجربه راه اندازی سیستم های الکترونیک را داشته اید، از پس نصب دوربین نظارتی نیز بر خواهید آمد. اما اگر از مهارت و تجربه کافی برخوردار نیستید شاید بهتر باشد تا راه اندازی سیستم حفاظتی خود را به فردی متخصص بسپارید تا خدشه ای به گارانتی دوربین نیز وارد نیاید.

الرت ایران یکی از بزرگ ترین مراجع دوربین مداربسته بوده و هر آنچه برای راه اندازی یک سیستم امنیتی نیاز است را در بر گرفته. الرت ایران تنها یک فروشگاه اینترنتی نبوده و خدمات پس از فروشی چون امکان نصب دوربین مداربسته به طور رایگان را نیز در اختیار کاربران خود قرار می دهد. تیم فنی این مجموعه بزرگ در تمام روز پاسخگوی سوالات شما هستند و برای تهیه دوربین مداربسته مورد نیازتان مشاوره ای رایگان را در اختیارتان می گذارند.

بنابراین اگر هنوز به تهیه دوربین مداربسته و تجهیزات امنیتی مورد نیاز خود اقدام نکرده اید، بد نیست تا سری به این وب سایت بزنید تا همین حالا به بررسی و مقایسه گزینه های مورد نظر خود بپردازید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی