ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

نامگذاری روز کتاب و کتابخوانی

در سال ۱۳۷۲ خورشیدی ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی تعیین شد. اولین هفته کتاب ایران در روز های چهارم تا دهم دی ماه در سال ۱۳۷۲ با پیام رهبر انقلاب برگزار شد. در هفته ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در سال ۱۳۷۲ خورشیدی ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی تعیین شد. اولین هفته کتاب ایران در روز های چهارم تا دهم دی ماه در سال ۱۳۷۲ با پیام رهبر انقلاب برگزار شد.

در هفته کتاب در مساجد، دانشگاه ها و استان های کشور جشن های کتاب و نمایشگاه ها و سخنرانی در مورد نشر و چاپ کتاب برگزار می شود. آیا می‌دانید که در کشور های توسعه یافته سرانه مطالعه بیشتر از کشور های جهان سوم است؟

کتاب خوانی

انسان ها هدف های گوناگونی از کتاب خواندن دارند. بعضی افراد به دلیل شغل یا تحصیل یا وقت گذراندن این کار را انجام می دهند ، ولی مطالعه ی کتاب منفعت های زیادی برای سلامتی دارد. اگر روزانه هیچ مطالعه ای ندارید حداقل بعضی اوقات به عنوان وقت گذراندن مطالعه کنید، مثلا همانگونه که تلویزیون نگاه می کنید بخشی از وقت خودتان را صرف کتاب خواندن کنید.

افرادی که به کتابخوانی علاقه دارند همیشه تلاش می کنند با بقیه افراد اتصال پیدا کنند. برای مثال به افراد کتاب توصیه میکنند یا اینکه از کتابخانه خودشان به دیگران کتاب قرص می دهند. این امر طبیعی است هنگامی که موضوعی موجب می شود شما حس خوبی داشته باشید این حس خوب را به افراد دیگر نیز انتقال دهید و آنها را در خوشی خودتان شریک کنید.

چرا باید کتاب بخوانیم؟

کتاب یار مهربان ماست که همه ی ما از دوران کودکی با آن آشنا هستیم ولی اکنون از زندگیمان دور شده است. با ترویج تکنولوژی و علم و گسترش شبکه های اجتماعی و مجازی در زندگی ما مطالعه و کتاب به فراموشی سپرده شده است. متاسفانه آمار خوبی در مورد کتابخوانی در کشور ما وجود ندارد. حال باید از خود بپرسیم که ما چرا باید کتاب بخوانیم؟ یا اینکه فواید کتابخوانی چیست؟

وقتی پاسخی برای سوالات خود پیدا کنیم به ما کمک میکند که به فرد کتابخوانی تبدیل شویم که نمی تواند کتاب را از زندگی خود کنار گذارد.
بیشتر افراد مطالعه کردن را فقط به درس و دانشگاه محدود می کنند اما کتاب خواندن می تواند یک تفریح لذت بخش برای افرادی باشد که نمی دانند اوقات فراغت خودشان را چگونه بگذرانند. کتاب خواندن در وهله اول بر روی انسان و در وهله بعدی بر روی جامعه تاثیر می گذارد و باعث پیشرفت یا پسرفت جامعه می شود. بنابراین اگر میخواهید بدانید که چرا باید کتاب بخوانید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید...

فواید کتابخوانی

۱) کتابخوانی یک تفریح مفید و کم هزینه

امروزه بیشتر تفریحات هزینه های زیادی دارد و یا امکانات زیادی می خواهد. کتاب از نوع تفریحی است که گران نیست و شما می توانید به آسانی آن را به همه جا ببرید که چیزهای بیشماری به شما می آموزد. با کتاب می توانید در زمان سفر کنید و خودتان را در کنار شخصیت های داستان ها قرار دهید.
همین ویژگی موجب میشود تا قدرت تصویر سازی شما تقویت شود، بنابراین موضوعاتی که در یک کتاب قرار دارد موجب میشود زندگی شما تغییر کند.
فرقی ندارد کتابی که شما مطالعه میکنید یک کتاب روانشناسی یا رمان یا کتاب مذهبی باشد با مطالعه کردن هر یک از آنها شما میتوانید از هر یک از این کتاب ها مطالب جدید و متنوع یاد بگیرید.

۲) کتاب خواندن تمرکز را افزایش می‌دهد

تحقیقات نشان داده افرادی که علاقه به کتاب خواندن دارند و روزانه قسمتی از وقت خودشان را صرف خواندن میکنند دقت و تمرکز زیادی دارند. یک دلیلی که کتابخوانی باعث افزایش دقت و تمرکز در فرد میشود این است که شما در هنگام خواندن کار دیگری را نمی توانید انجام دهید چون که اگر این کار را انجام دهید از مطالبی که خواندید چیزی متوجه نخواهید شد، این کار تمرکز زیادی از شما میخواهد و در مدت طولانی باعث میشود که تمرکزتان افزایش یابد.

۳) تقویت توانایی نوشتن

مطالعه کردن متن هایی که به لحاظ نوشتاری قوی است موجب میشود تا شما نویسنده بهتری شوید مخصوصا اگر نوشتن با کار شما مرتبط است. خواندن موضوعات و مطالب مختلف در زمینه ای که شما در آن فعال هستید بهترین راه تقویت مهارت های نوشتاری است. دلیل این کار این است که افراد تحت تاثیر دیگران قرار میگیرند بنابراین اگر الگوی خوبی در کار خودتان داشته باشید با کتاب و مطالعه کردن به فردی تبدیل میشوید که استانداردهایتان به الگوی زندگیتان مشابه است.

فیلم های زیادی بر اساس کتاب ها درست شده است اما هیچ کدام از آنها به خوبی کتابش نبوده است. یک دلیلی که موجب این اتفاق می شود این است که فرد هنگام کتاب خواندن تمام اتفاقات و صحنه ها را در ذهن خود می سازد. بهترین بازیگران نیز نمی توانند چیزهایی که در ذهن یک فرد می گذرد را به تصویر بکشند. اما این امر در کتاب ها به راحتی قابل مشاهده است.علاوه بر اینکه خواندن به شما فرصت استفاده از ظرفیت های مغزتان را می دهد و شما را با داستان های عمیقی روبرو می کند.

برای خرید کتاب میتوانید به وب سایت تلکتاب به آدرس اینترنتی www.telketab.com مراجعه نمایید و این کتاب را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی