ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بازار: ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی آزاردهنده است

تعلیق اپلیکیشن‌ها در اپ استور بازار به دلایل مختلفی صورت می‌گیرد؛ قوانین بازار در حوزه تبلیغات و شیوه برخورد با تخلف توسعه‌دهنده‌ها همواره مورد توجه کاربران بوده است. بنابراین روشن‌شدن هر چه بیشتر این مبحث ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تعلیق اپلیکیشن‌ها در اپ استور بازار به دلایل مختلفی صورت می‌گیرد؛ قوانین بازار در حوزه تبلیغات و شیوه برخورد با تخلف توسعه‌دهنده‌ها همواره مورد توجه کاربران بوده است. بنابراین روشن‌شدن هر چه بیشتر این مبحث کمک‌ زیادی به توسعه‌دهندگان و کاربران بازار می‌کند. در حال حاضر این سوالات مطرح است که بازار چه تبلیغاتی را مصداق تخلف به‌شمار می‌آورد، تعریف بازار از تبلیغات آزاردهنده چیست و چه مصادیقی دارد، بازار از چه ابزارهایی برای جلوگیری از این تخلفات بهره می‌گیرد و اینکه مهمترین دلیل بازار برای برخورد با تخلفات چیست؟ پاسخ این سوالات را به صورت مشروح در اینجا آورده‌ایم. 

احترام به کاربران دلیل اصلی برخورد با تخلفات تبلیغاتی

دلیل اصلی بازار در برخورد با تخلفات تبلیغاتی توسعه دهندگان را  را باید در قول برند به کاربرانش جستجو کرد. اپ استور بازار می‌خواهد که ارائه دهنده برنامه‌ها و بازی‌های کاربردی، متنوع و سالم باشد و وقتی کاربران برنامه‌ای را دانلود می‌کنند حداقل این اطمینان را داشته باشند که سوای از محتوای برنامه، مخل کارایی گوشی آنها نیست. برخورد با تخلفات تبلیغاتی، یکی از مصادیق احترام به کاربران است. چون تبلیغات آزاردهنده از مهم‌ترین و شایع‌ترین موارد تخلفات توسعه‌دهندگان به حساب می‌آیند. گرچه توسعه‌دهندگان هنگام ثبت برنامه یا بازی خود در بازار، قوانین انتشار و از جمله سند چارچوب‌های مجاز تبلیغاتی را مطالعه می‌کنند و با امضای آن متعهد به رعایت قوانین می‌شوند اما بعضا به دنبال کسب درآمد دست به چنین کاری می‌زنند. 

تعریف بازار از تبلیغات آزاردهنده 

 شیوه‌های تبلیغاتی در برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی دائما تغییر می‌کنند، تعریف تبلیغات آزاردهنده  بر مبنای دغدغه‌های مطرح‌شده از سوی کاربران و حدود عملکرد هر برنامه به دست می‌آید.  تبلیغاتی که داخل برنامه نمایش داده می‌شوند باید به آسانی توسط کاربر قابل رد شدن باشند و در قبال رد کردن آن‌ها نباید ضرر یا فقدان کارکردی از برنامه متوجه کاربر شود.  تبلیغات برنامه‌ نباید بدون اطلاع و رضایت کامل کاربر، تغییری خارج از برنامه ایجاد کنند، روی دستگاه کاربر و سیستم عامل آن اثرگذار باشد یا بر سایر برنامه‌هایی که روی دستگاه کاربر نصب شده است، تاثیر داشته باشد یا با آنها تداخل پیدا کنند. 

 

مصداق‌های تبلیغات آزار دهنده در برنامه بازار 

بازار به روشنی مصادیق تبلیغات آزاردهنده را روشن کرده است؛ هما‌نطور که در وب‌سایت بازار نیز مندرج است،مواردی چون تبلیغاتی که کاربر را مجبور به کلیک روی تبلیغات یا خریداری کالا می‌کنند و نیز تبلیغات پشت آیکون‌های غیر‌مرتبط، نیز در دسته تبلیغات آزاردهنده قرار می‌گیرند. 

 ارسال پوش‌نوتیفیکیشن تبلیغاتی جزو مصادیق تبلیغات آزاردهنده است 

 اعلان‌ها (Notification) می‌توانند برای اطلاع‌رسانی‌های مرتبط با کارکرد برنامه مانند به‌روز‌رسانی‌ و امکانات جدید آن استفاده شوند. بازار اعلان‌هایی را که با قصد  تبلیغات روی دستگاه کاربر ارسال می‌شوند، آزاردهنده به‌شمار می‌آورد. چرا که اعلان‌ها برای اطلاع‌رسانی‌های مرتبط با کارکرد برنامه مانند به‌روز‌رسانی‌ و امکانات جدید آن استفاده می‌شوند و کاربر به دلیل استفاده از آن برنامه به سازنده برنامه اجازه ارسال آن را داده است.

فرآیند برخورد بازار با توسعه‌دهنده‌های متخلف 

در ارتباط با واکنش نسبت به تخلف و نقض قوانین توسط توسعه‌دهندگان سطح‌های مختلفی در بازار وجود دارد؛ نوع واکنش تیم بررسی بازار با توجه به شدت اثر تخلف روی کاربران و نوع تخلف متفاوت است و می‌تواند شامل اخطار، تعلیق، حذف برنامه یا حذف حساب توسعه‌دهنده باشد. 

در حالت اخطار، به توسعه‌دهنده فقط تذکر داده می‌شود ولی برنامه‌ او حذف نمی‌شود. سطح بعدی تعلیق است که برنامه برای مدت مشخصی از دسترس کاربران خارج می‌شود. وضعیت برنامه‌ها در بازار بعد از رفع تعلیق را میتوانید در این قسمت بخوانید. در مورد تخلف‌های سنگین‌تر،‌ قدم بعدی، حذف برنامه یا حذف اکانت توسعه‌دهنده است. 

در مورد حذف اکانت توسعه‌دهنده برنامه متخلف، تمامی برنامه‌های دیگر توسعه‌دهنده از بازار حذف می‌شود و حساب توسعه‌دهنده بسته خواهد شد. چنانچه توسعه‌دهنده ضربه‌ای به امنیت کاربران زده باشد، برنامه او در بخش سپر امنیت بازار قرار می‌گیرد و به کاربران هشدار داده می‌شود که آن را از گوشی خود پاک کنند.  

 

قوانین بازار براساس شرایط و نیاز کاربران تغییر می‌کنند

بازار رویکردی فعالانه در مورد قوانین توسعه‌دهندگان و کاربران دارد و براساس شرایط و نوع نیاز کاربر، تغییراتی در مورد قوانین بازار ایجاد می‌شود. مثلا چندی پیش قوانین مربوط به تبلیغات ادموب تغییر کرد و این شیوه برای توسعه‌دهندگان امکان‌پذیر شد.  مشروح قوانین بازار را میتوانید از طریق این لینک مطالعه کنید. 

سختگیری های بازار نسبت به آنچه اثر مستقیم بر تجربه کاربران می‌گذارد، مشهود بوده است و اجازه نمی‌دهد برنامه‌ها با تبلیغات آزاردهنده موجب نقض آرامش یا امنیت کاربران شوند. این مسئله اهمیت زیادی دارد که اطمینان خاطر کاربران به میزبان بیش از ۲۰ هزار توسعه‌دهنده مخدوش نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rayanlap
    Rayanlap | ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

    شما اینهمه طرف مصرف کننده رو داری یکم هوای توسعه دهنده رو داشته باشی خوب میشه.سی درصد فروش برنامه یا پرداخت درون برنامه ای(بجز خدماتی و فروشگاهی)میره تو جیب بازار.مالیات بر ارزش افزوده هم کم بشه 60 درصد میمونه واسه توسعه دهنده.اپل یا گوگل سیستم عامل رو داره توسعه میدن که اونقدر میگیرن.بازار چه میکنه؟تازه اپل هم زیره یک میلیون 15 درصد میگیره.فروشگاه اپیک هم کلا 12 درصد.

مطالب پیشنهادی