ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

سفر با قطار بهتر است یا هواپیما

اگر قصد سفر کردن دارید، برای رسیدن به مقصد سفرتان باید یک وسیله نقلیه مناسب انتخاب کنید. در درجه اول  می توانید روی گزینه "خودرو شخصی" حساب کنید. اما هزینه بالای سوخت و استهلاک خودرو ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر قصد سفر کردن دارید، برای رسیدن به مقصد سفرتان باید یک وسیله نقلیه مناسب انتخاب کنید. در درجه اول  می توانید روی گزینه "خودرو شخصی" حساب کنید. اما هزینه بالای سوخت و استهلاک خودرو در سفر، هر کسی را در انتخاب این روش دچار تردید می کند. اما گزینه های دیگری نیز وجود دارند که می توانند جایگزین خودرو شخصی شوند: اتوبوس، قطار و هواپیما. از بین تمامی این گزینه ها برای سفر، هواپیما و قطار جزو محبوب ترین ها هستند؛ به طوری که همیشه سوال قطار یا هواپیما مطرح بوده و هست. اما این دو وسیله نقلیه چه شباهت ها و چه تفاوت هایی دارند؟ کدام یک راحت تر هستند و کدام ارزان تر است؟ در ادامه همراه ما باشید تا به مقایسه این دو بپردازیم.

مزایای سفر با هواپیما

اگر از یک سایت معتبر خرید بلیط هواپیما اقدام به خرید بلیط کنید. چه انتظاراتی از سفر خود دارید؟ هواپیما به "سرعت سفر" مشهور است و این موضوع مهمترین ویژگی این وسیله نقلیه است. اما در کنار این موضوع، هواپیما مزایای دیگری هم دارد که از جمله انها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

صرفه جویی در زمان

هواپیما با سرعت خود باعث می شو تا زودتر به مقصد برسید و این موضوع باعث صرفه جویی در زمان شما می شود و شما می توانید با استفاده از زمان ذخیره شده خود به گشت و گذار در شهر مقصد بپردازید.

راحتی در سفر های طولانی

باز هم همه چیز به سرعت هواپیما بر می گردد. اگر فاصله بین دو شهر زیاد باشید، طی کردن این فاصله با اتوبوس یا قطار به شدت خسته کننده است. اما با طی این مسیر به وسیله هواپیما کمتر دچار خستگی و بی حوصلگی می شوید.

امکان خرید انواع بلیط

بلیط های مختلفی برای استفاده از هواپیما وجود دارد که می تواند تا حد زیادی باعث صرفه جویی در هزینه های استفاده از بلیط هواپیما شود. انواع بلیط برای هواپیما عبارتند از بلیط سیستمی، بلیط چارتری و بلیط لحظه آخری

در بین این موارد بلیط لحظه آخری کمترین قیمت را دارد. بلیط چارتر نیز در بعضی شرایط یک بلیط ارزان شناخته می شود.

مزایای قطار

بلیت قطار مزایا و معایب مربوط به خود را دارد اما برای قضاوت بهتر در این مورد باید آن را با هواپیما مقایسه کرد تا انتخاب بهتری را داشته باشیم.

 خداحافظ تاخیر

با توجه به اینکه بسیاری از خطوط ریلی کشورمان یک خطه هستند. برنامه ریزی قطار ها باید بسیار منظم و دقیق باشد. به این معنا که قطار ها تاخیر های مرسوم و همیشگی هواپیما ها را ندارند چرا که برنامه ریزی دقیق و از پیش تعیین شده برای آنها وجود دارد و البته کمتر نیز دچار نقص فنی می شوند!

تشریفات

برای استفاده از هواپیما باید مراحل مختلفی را طی کنید. از تحویل بار گرفته تا بازرسی بدنی و چک کردن بلیط تا جا به جایی طولانی مدت از ترمینال پرواز تا هواپیما، صف سوار شدن به هواپیما و...

اما در قطار هیچ کدام از این موارد معنا ندارد. بلیط تان را می خرید، به ایستگاه راه آهن مراجعه می کنید و به همراه چمدانتان به قطار سوار می شوید و در کوپه خود مستقر می شوید.

سفری راحت و لذت بخش به همراه خانواده یا دوستان

مهمترین ویژگی قطار، راحتی سفر با آن است. شما می توانید به همراه دوستان و خانواده خود، یک یا چند کوپه را به شکل دربست خریداری نمایید. از سفر در کنار عزیزانتان نهایت لذت را ببرید. اما همانطور که گفته شد، مهمترین ویژگی قطار راحتی آن است. مسافران قطار می توانند در کوپه خود دراز کشیده و از طریق سیستم چند رسانه ای فیلم تماشا یا موسیقی گوش کنند. به رستوران بروند و از آنجا غذا یا تنقلات خریداری کنند و یا حتی چند قدمی در کوپه راه بروند و از پنجره منظره های مسیر را تماشا کنند.

دیگر ویژگی های قطار
  • شرایط نامناسب جوی نقش چندانی در حرکت قطار ندارند.
  • با توجه به کوپه ای بودن اکثر قطار ها امکان انتقال بیماری های ویروسی کمتر است.
  • بلیط قطار در مجموع از هواپیما ارزانتر است اما در بعضی مسیر ها سفر با قطار بسیار ارزان تر از هواپیما است.

توضیحات کاملی در مورد ویژگی های سفر با هواپیما و قطار ارایه دادیم. شما کدام را ترجیح می‌دهید، سفر با هواپیما بهتر است یا قطار؟ برای ما از تجربه‌ی سفر های ریلی و هوایی خود بگویید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • VDIEX
    VDIEX | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

    من خودم عاشق قطارم. پس قطار

مطالب پیشنهادی