ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

لکسوس RX، جوجه اردک زشت ژاپنی

لکسوس RX یکی از محبوب‌ترین تولیدات لوکس تویوتا به حساب می‌آید و تاکنون توانسته به فروش قابل توجهی در سطح بازارهای جهانی دست پیدا کند. نخستین سری کراس اوور مید-سایز لکسوس RX از سال ۱۹۹۸ پا به ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

لکسوس RX یکی از محبوب‌ترین تولیدات لوکس تویوتا به حساب می‌آید و تاکنون توانسته به فروش قابل توجهی در سطح بازارهای جهانی دست پیدا کند. نخستین سری کراس اوور مید-سایز لکسوس RX از سال ۱۹۹۸ پا به میدان گذاشت؛ این محصول در بازار کشور سازنده به تویوتا هریر نیز مشهور است و تاکنون چهار نسل را پشت سر گذاشته که سه نسل آخر آن نمایندگانی در بازار کشور ما نیز دارند.

لکسوس RX نسل دوم ابتدا در قالب مدل‌های ۲۰۰۷-۲۰۰۸ توسط شرکت ایرتویا روانه کارزار خودروهای لوکس کشور ما شد و با توجه به بهره‌مندی از کیفیت مطلوب و تجهیزات رفاهی-ایمنی گسترده توانست خیلی زود به محبوب دل مشتریان ثروتمند ایرانی تبدیل شود. پس از آن نیز نسل سوم RX350 در قالب مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ به بازار کشورمان راه پیدا کرد. ناگفته نماند نسخه ۲۰۱۳ در واقع نمونه فیس لیفت لکسوس RX نسل سوم به شمار می‌رود که طراحی مجدد جلوپنجره و اضافه شدن برخی المان‌ها نظیر چراغ‌های دیلایت L شکل را در آن شاهد بودیم.

در سال ۲۰۱۳ و پس از ممنوع شدن واردات خودروهای لوکس با حجم پیشرانه بیشتر از ۲۵۰۰ سی سی، لکسوس آر ایکس نیز برای چند سال از بازار ایران دور ماند تا آنکه نسل چهارم این خودرو با طراحی بسیار به روز و زیبا اما به صورت نسبتا محدود به کشورمان پا گذاشت. لکسوس RX200T از سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ وارد بازار ایران شد اما حضور آن چندان گسترده نبود و پس از مدتی به دلیل لغو واردات خودرو، توقف ورود این محصول شاسی‌بلند لوکس ژاپنی به ایران را شاهد بودیم.

به هر صورت لکسوس آر ایکس ۲۰۱۷-۲۰۱۸ در بازار ایران به‌عنوان یک شاسی‌بلند لوکس میان‌-سایز حضور دارد و در ادامه مطلب به بررسی ویژگی‌های فنی، ظاهری، وضعیت فروش و... آن خواهیم پرداخت.

ظاهر لوکس و متمایز لکسوس RX

طراحی بدنه لکسوس آر ایکس نسل چهارم مطابق با سایر محصولات جدید کمپانی لکسوس سرشار از زوایای تندوتیز بوده که هنرمندانه در کنار برخی خطوط منحنی قرار گرفته و ظاهری مجلل و تشریفاتی را برای این محصول کمپانی تویوتا به ارمغان ‌آورده است.

هرقدر که ما به طراحی محصولات برند تویوتا ایراد می‌گیریم، به همان نسبت نیز ظاهر تولیدات لکسوس را می‌ستاییم. لکسوس آر ایکس نسل چهارم نیز از همین قاعده پیروی می‌کند؛ در نمای روبرو جلوپنجره دوکی شکل که حالا دیگر به نماد اصلی تولیدات لکسوس تبدیل شده، سطح زیادی از چهره را به خود اختصاص داده است. چراغ‌های لوزی شکل نیز از قاطعیت و شخصیت مصمم این خودرو خبر می‌دهند.

اشکال هندسی مثلث گونه بخش‌های زیادی از چهره و سایر قسمت‌ها را دربرگرفته‌اند اما در این بین استفاده هنرمندانه از خطوط انحنادار سبب زیبایی منحصربه‌فرد این محصول لکسوس شده است. پروفیل جانبی به‌خوبی حجم‌پردازی شده تا بدنه فرمی عضلانی به خود بگیرد. در بخش عقب نیز شاهد خشونت دوچندان به‌کاررفته در طراحی چراغ‌های اصلی هستیم. طرح برجسته سپر و سراگزوزهای زیرین آن نیز فرمی اسپرت و تهاجمی را برای قسمت عقب خودرو را به نمایش گذاشته است.

ناحیه مشکی‌رنگ انتهای ستون C در نمای جانبی یکی از ویژگی‌های بارز طراحی بدنه لکسوس rx200t به شمار می‌رود که زیبایی مطلوبی را به نمای بغل این خودرو شاسی‌بلند افزوده است.

کابین با کیفیت لکسوس

سبک طراحی داشبورد، رودری‌ها، غربیلک فرمان و سایر المان‌های اصلی کابین لکسوس RX200t مشابه سایر تولیدات این شرکت بوده و تقریبا از یک نوع زبان طراحی پیروی می‌کند که نشان‌دهنده خط مشی پایدار این کمپانی در اصالت بخشیدن به طراحی داخلی محصولات خود است. البته این سبک طراحی داخلی اندکی شلوغ به نظر می‌رسد.

کنسول میانی داشبورد حاوی یک ساعت آنالوگ بوده و دکمه‌های مختلف در قسمت تحتانی دریچه‌های تهویه حضور دارند. تونل جعبه‌دنده نیز به سبک خودروهای لوکس از پهنای زیادی برخوردار بوده و جالیوانی‌های روی آن مکانی مناسب برای قرار دادن فنجان قهوه خواهند بود. نمایشگر دیجیتال برآمده از قسمت فوقانی داشبورد هم موجب ارتقای جنبه‌های فناورانه کابین لکسوس آر ایکس۲۰۰ توربو شده است.

غربیلک فرمان حالتی عضلانی و. تقریبا اسپرت را از خود به نمایش می‌گذارد. متریال به خدمت گرفته شده در ادوات مختلف کابین نیز طبق انتظار کیفیت مرغوبی را ارائه می‌دهند و با لمس آن‌ها حسی خوشایند در ذهن پدید خواهد آمد. از لحاظ فضاسازی نیز باید گفت که صندلی‌های ردیف اول و دوم این خودرو گنجایش کافی را جهت حضور ۵ سرنشین بزرگسال فراهم آورده و محدودیت چندانی برای سرنشینان ایجاد نمی‌کنند؛ به‌ویژه با توجه به فاصله محوری ۲۷۹۰ میلیمتری، فضای پای سرنشینان عقب در حد نسبتا مطلوبی قرار داشته و آسایش آنها را دچار خدشه نمی‌سازد محفظه بار پشت صندلی‌های ردیف عقب نیز فضایی در حدود 432 لیتر در اختیار وسایل کاربران این خودرو شاسی‌بلند قرار می‌دهد که در نوع خود مناسب ارزیابی می‌شود.

امکانات رفاهی مطلوب RX

لکسوس آر ایکس 200 به‌ عنوان یک خودروی لوکس باید سطح نسبتا وسیعی از امکانات رفاهی را در اختیار کاربران خود بگذارد؛ از این‌رو شاهد هستیم که این خودرو در قالب دو مدل اف اسپرت و لاکچری وارد بازار ایران شده و امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی سود می‌برد؛ در ادامه شاخص‌ترین تجهیزات این شاسی‌بلند لوکس را به استحضار شما خواهیم رساند:

کروز کنترل هوشمند، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، چهار حالت رانندگی، سیستم تعلیق هوشمند، سنسور پارک در هر دو انتها، سنسور باران، سیستم کنترل حرکت از سربالایی، رادارهای هشدار نقطه کور و تغییر مسیر و تصادف از جلو و عقب، رادار تابلو خوان، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، نوربالا و تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک، چراغ چرخشی، فرمان برقی حساس به سرعت، پدال شیفتر ویژه نسخه اف اسپرت، دوازده اسپیکر، نمایشگر ۱۲.۹ اینچی، دوربین‌های پشت و جانبی و ۳۶۰ درجه، پشت سری فعال، ورود و استارت بدون کلید، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی راننده و سرنشین با تنظیمات ۱۰ حرکته برقی، گودی کمر و حافظه گرمکن تمام صندلی‌ها، سردکن صندلی جلو، صندوق برقی هوشمند، شارژر وایرلس، ساعت آنالوگ داشبورد، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف، آینه‌های جانبی تاشونده الکتریکی با گرمکن.

لکسوس RX، موتور کم‌حجم اما قدرتمند

پس از لغو واردات خودروهای با حجم بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی، شاهد حضور خودروهای لوکس با پیشرانه‌های عمدتا توربوشارژ بودیم. لکسوس RX نیز دستخوش این تحول قرار گرفت و مدل RX200T با یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ دو لیتری روانه بازار ایران شد. حداکثر توان این موتور تنفس القایی به رقم ۲۳۸ اسب بخار می‌رسد؛ این در حالی است که بیشینه گشتاور آن ۳۵۰ نیوتن متر بوده و به واسطه یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک و دو عدد دیفرانسیل هوشمند با قفل الکترونیک به تمامی چرخ‌ها ارسال می‌شود.

لکسوس RX200 وزنی در حدود 2070 کیلوگرم داشته و به ۹.۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. میانگین مصرف سوخت این خودرو نیز ۸.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده و حداکثر سرعت آن حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

بازار خرید و فروش لکسوس RX

لکسوس RX نسل چهارم خودرویی لوکس و شاسی‌بلند خانوادگی باکیفیتی است که از مزایایی همچون دوام فنی بالا و کیفیت ساخت مطلوب، شتاب نسبتا مناسب، عملکرد مطلوب جعبه دنده و پیشرانه، کابین جادار، سواری آسایش‌بخش و امکانات سطح بالا بهره می‌برد. از طرف دیگر واردات بسیار محدود این خودرو به علاوه هزینه نگهداری نسبتا زیاد نیز در لیست نکات منفی آن قابل درج است. این خودرو ارزش خرید بالایی داشته و در میان مشتریان مرفه ایرانی بازار گرمی را تجربه می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی