ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آیا تعمیرات موبایل شغل پردرآمدی است؟

یکی از ارکان موفقیت افراد مختلف داشتن شغل است و با توجه به تنوع مشاغل در جامعه و تخصص گرایی، انتخاب شغل می تواند پروسه ای سخت و پیچیده برای افراد باشد. علاوه بر تامین ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از ارکان موفقیت افراد مختلف داشتن شغل است و با توجه به تنوع مشاغل در جامعه و تخصص گرایی، انتخاب شغل می تواند پروسه ای سخت و پیچیده برای افراد باشد. علاوه بر تامین نیازهای مادی که توسط کسب و کارهای مختلف تامین می گردد، شغل فرد می تواند در وجهه اجتماعی وی نیز تاثیر داشته باشد. به همین دلیل نیاز است تا در هنگام انتخاب شغل دقت و توجه زیادی را به کار برد و فاکتورهای متعددی را در نظر گرفت. اوضاع اقتصادی جامعه ایجاب می کند تا افراد به فکر راه اندازی کسب و کاری که بتواند درآمدزایی بالایی ایجاد کرده و آینده شغلی فرد را تامین نماید، باشند. تعمیرات موبایل یکی از مشاغلی است که ممکن است بسیاری از افراد جویای کار به عنوان یک منبع درآمد خوب به آن فکر کنند. اما آیا تعمیرات موبایل شغل پردرآمدی است؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به پاسخ این سوال بپردازیم.

اهمیت موبایل در زندگی انسان

زندگی دیجیتالی که ما آغاز کرده ایم باعث شده تا بسیاری از اموری که در گذشته نیاز به مراجعه حضوری به اماکن مختلف بود امروزه با استفاده از اینترنت انجام گیرد. ورود تلفن های هوشمند به زندگی ما، سبب بالا رفتن سرعت بسیاری از کارها مانند پرداخت قبوض، اعلام موجودی حساب، انجام تراکنش های بانکی و غیره شده است. انجام بسیاری از کارهای روزمره مانند عکاسی و فیلمبرداری، گوش کردن به موسیقی، تماشای فیلم، گپ زدن با دوستان در شبکه های اجتماعی مختلف، ارسال و دریافت فایل های مختلف و صدها مورد دیگر با استفاده از اسمارت فون ها قابل انجام است.

مشاغل مختلفی در ارتباط با موبایل می باشند که از آن جمله می توان به شرکت های تولید کننده موبایل، فروشندگان و نمایندگی های انواع تلفن همراه و تعمیرکاران موبایل اشاره کرد. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی شغل تعمیرات موبایل بپردازیم و بررسی کنیم که آیا تعمیرات موبایل شغل پردرآمدی است؟

معرفی شغل تعمیرات موبایل

موبایل ها دارای سیستم بسیار ظریف و حساسی می باشند و از قطعات مختلفی تشکیل شده اند. خرابی ها و مشکلات متعددی ممکن است در انواع تلفن های همراه به وجود آید. این ایرادها در برند و مدل خاصی نبوده و تمامی گوشی های هوشمند در هر برندی که وجود دارند به مرور زمان یا استفاده نادرست دچار این مشکلات می گردند. خرابی های موبایل می تواند مربوط به مشکلات نرم افزاری و یا سخت افزاری باشد؛ اما برطرف نمودن هر یک از این مشکلات نیاز به تخصص در این کار داشته و از عهده خود فرد بر نمی آید. شغل تعمیرات موبایل، حرفه ای است که به عیب یابی و بررسی مشکلات انواع موبایل و تبلت پرداخته و تلاش می کند تا با کمترین هزینه به رفع این مشکلات بپردازد.

حتما در سطح شهر با مغازه های تعمیرات موبایل مواجه شده اید و همه شما حداقل یک باز برای تعمیرات به این افراد مراجعه کرده و به میزان درآمدی که این افراد دارند فکر کرده اید. در صورتی که علاقمند به فعالیت در این حرفه می باشید نیاز ایت تا در رابطه با بازار کار و میزان درآمد این شغل و همچنین سرمایه ای که در شروع کار مورد نیاز است اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه به تفصیل به این مباحث اشاره شده است.

بررسی بازار کار شغل تعمیرات موبایل

علم اقتصاد بیان می کند که هرچه میزان تقاضا برای یک محصول بیشتر باشد، تولید بیشتر شده و قیمت آن بالاتر رفت. بازار کار مشاغل مختلف نیز با توجه به این قانون بررسی می گردد و با افزایش تعداد مراجعه کنندگان، بازار کار آن حرفه بهتر بوده و درآمد بالاتری نصیب فرد خواهد شد. هر روزه میلیون ها موبایل در سراسر جهان با مشکلات مختلفی مواجه می گردند که در بسیاری از مواقع رفع این مشکلات نیازمند تعمیرات جدی می باشد. به همین دلیل است که همیشه با تعداد زیاد مراجعه کنندگان به تعمیرکاران موبایل مواجه می باشیم و برای انجام تعمیرات گوشی خود باید چند روز منتظر بمانیم. تقریبا در تمامی کشورهای جهان، تعمیرات موبایل را شغلی پردرآمد می دانند که از بازار کار خوبی برخوردار بوده و افرادی که در این حرفه فعالیت می کنند رضایت شغلی بالایی را اعلام می کنند. با توجه به این که روز به روز استفاده از تلفن های هوشمند بیشتر می گردد و هر فرد حداقل دارا یک دستگاه موبایل می باشد و مدل های متنوعی از آن وارد بازار می گردد، می توان آینده شغلی مناسبی را برای افرادی که به تعمیرات موبایل مشغول می باشند در نظر گرفت.

چگونه مهارت های لازم را برای تعمیرات موبایل کسب نماییم؟

در صورتی که تصمیم به راه اندازی شغل تعمیرات موبایل گرفته اید در ابتدا باید مهارت های عملی و فنی مربوط به این کار را کسب نمایید. تحصیل در رشته الکترونیک می تواند تخصص شما را در این کار افزایش دهد اما این کار فرصت زیادی را از شما گرفته و ممکن است دیر بازده باشد. روش مفیدی که می تواند در زمانی کوتاه، مهارت های بالایی را برای شما به ارمغان آورد، شرکت در دوره آموزش تعمیر موبایل می باشد. این دوره ها در آموزشگاه های مختلفی که تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای می باشند برگزار گشته و رفصل های کاملا تخصصی توسط اساتید حرفه ای به افراد آموزش داده می شود. این دوره ها به صورت تئوری و عملی برگزار شده و افراد در نهایت می توانند مدرک فنی و حرفه ای بین المللی معتبر را دریافت نموده و به راه اندازی شغل تعمیرات موبایل بپردازند.

با توجه به اعتباری که این مدرک فنی و حرفه ای در کشورهای دیگر دارد، امکان مهاجرت به سایر کشورها توسط مدرک دریافت شده وجود خواهد داشت.

آیا تعمیرات موبایل شغل پردرآمدی است؟

اما میزان درآمدی که افراد شاغل در حرفه تعمیرات موبایل به دست می آورند با یکدیگر متفاوت بوده و میزان رضایت افراد از درآمدی که دارند با هم فرق می کند. دلیل این امر را می توان به ترفندهای افزایش درآمد نسبت داد که برخی افراد که دارای شم اقتصادی قوی تری باشند با رعایت این ترفندها و نکات قادر به کسب درآمد بالاتری بوده و برخی دیگر ممکن است به این میزان حقوق دست پیدا نکنند.

یکی از ترفندهایی که میتواند در افزایش درآمد شغل تعمیرات موبایل موثر باشد انجام تبلیغات صحیح و اصولی است. تبلیغات باید به صورت مستمر و دائمی انجام گیرد تا بتواند تاثیر خود را گذاشته و شغل شما را در سطح شهر معرفی نماید. امروزه امر تبلیغات با تغییرات مثبتی مواجه شده و امکان انجام این کار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و ... وجود دارد. علاوه بر آن سایت دیوار نیز می تواند روش مناسبی برای انجام تبلیغات باشد. تجربه ثابت کرده است که بازاریابی و تبلیغات می توانند درآمد شما را دوچندان کرده و در جذب مشتری تاثیر زیادی داشته باشد.

علاوه بر آن باید تلاش کرد تا در شغل تعمیرات موبایل مهارت های کافی را کسب نمود و میزان درآمد با دانش و مهارتی که فرد دارد رابطه مستقیم داشته و مشتریان جذب افرادی می شوند که بتوانند کاری بدون عیب و نقص را در زمانی کوتاه تحویل دهند.

میزان سرمایه مورد نظر در شغل تعمیرات موبایل

سرمایه یکی از مواردی است که در هنگام انتخاب شغل باید مورد توجه قرار گرفته و به صورت دقیق و حساب شده مورد بررسی گردد. برای شغل تعمیرات موبایل وجود یک مغازه و دارا بودن ابزار و تجهیزات کار الزامی است و پس از کسب مهارت های لازم باید در فکر اجازه و یا رهن مغازه ای بود تا بتوان در آنجا به امر تعمیرات مشغول شد. البته در بسیاری از مواقع دیده می شود که تعمیرکار موبایل گوشه ای از فروشگاه موبایل را اجازه کرده و در همان مکان تعمیرات انواع تلفن همراه را انجام می دهد. انجام این کار در ابتدای راه که فرد از سرمایه زیادی برخوردار نمی باشد کاری منطقی بوده و می توان پس از کسب سرمایه به اجازه مغازه شخصی و مستقل پرداخت.

علاوه بر آن سرمایه نیز جهت تهیه ابزار کار مورد نیاز می باشد که این سرمایه بسته به ابزاری است که قصد تهیه آن را دارید و می تواند از 20 تا 100 میلیون تومان متغیر باشد.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی شغل تعمیرات موبایل و بازار کاری که این حرفه دارد پرداخته شد. در نهایت متوجه شدیم که شغل تعمیرات موبایل می تواند درآمدزایی بالایی را برای افراد علاقمند به این حرفه ایجاد کرده و آینده شغلی خوبی برای آنها قابل پیش بینی می باشد. انتخاب آموزشگاه مناسب جهت شرکت در دوره های تعمیرات موبایل امری ضروری بوده و باید تحقیق و بررسی های لازم برای آن صورت گیرد تا بتوان به کسب مهارت های کافی در این حرفه دست یافت.

آموزشگاه فنی پایتخت یکی از برترین آموزشگاه های کشور دز زمینه آموزش انواع دوره های فنی و مهارتی محسوب می شود. شما می توانید در کنار آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیر لوازم خانگی ، آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی، آموزش plc ، آموزش نصب و تعمیرات پکیج و..... را مهارت کسب کنید و وارد بازار کار شوید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با آموزشگاه فنی پایتخت با شماره 02166577385  تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی