ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

گوشی شیائومی چرا نخریم چرا بخریم؟

فارس کالا - همیشه قبل از اقدام برای خرید موبایل از خود سئوال می کنیم که چه مدل گوشی انتخاب کنیم؟ اگر به لحاظ توان مالی قدرت خرید محصولات اپل و گوشی های پرچمدار سامسونگ ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

فارس کالا - همیشه قبل از اقدام برای خرید موبایل از خود سئوال می کنیم که چه مدل گوشی انتخاب کنیم؟ اگر به لحاظ توان مالی قدرت خرید محصولات اپل و گوشی های پرچمدار سامسونگ را نداشته باشیم و تمایلی هم به هواوی بخت برگشته نداشته باشیم. بدون شک به سراغ محصولات سامسونگ و شیائومی می رویم. بخصوص در بازار موبایل ایران این دو در حال رقابت هستند. اگه شیائومی به سرنوشت رقیب چینی خود یعنی هواوی دچار نشود این رقابت برای سالهای دیگر ادامه خواهد داشت. ما در فروشگاه فارس کالا مرکز خرید لوازم جانبی موبایل به بررسی چرایی خریدن و نخریدن گوشی های شیائومی می پردازیم.

شیائومی به لطف استراتژی های بسیار تهاجمی قیمت گذاری خود، یکی از شرکت هایی است که در زمینه تولید گوشی های هوشمند رشید بسیار سریعی و چشم گیری داشته است. اما زندگی با موبایل شیائومی چگونه است؟ بیایید به نکات مثبت و منفی داشتن گوشی های شیائومی بپردازیم. حتما شما هم می دانید که شیائومی گوشی های اندرویدی با عملکرد بالا و با بهترین سخت افزار و مشخصات فنی، تولید می کند سپس آنها را با قیمت 40٪ کمتر از رقبا به فروش می رساند. و به همین دلیل است که بسیار سریع رشد کرده است. بر خلاف اپل و سامسونگ، شیائومی تجارت تلفن خود را با حاشیه های سود کاملا کم انجام می دهد (از هر گوشی فروخته شده فقط 5٪ سود کسب می کند). و فعلا به همین 5 درصد سود راضی هست!!

اپل حاشیه سود را در حدود 40٪ دارد. به همین دلیل است که هنگام خرید تلفن شیائومی، حدود 400 دلار / 500 پوند برای آن پرداخت می کنید اما اگر همین گوشی را با همین سخت افزار از برند اپل یا سامسونگ خریداری کنید، بهترین هزینه آن 1000 دلار / 1000 پوند است. این یک مدل تجاری قاتل است که طی چند سال گذشته به شیائومی کمک کرده است تا رشد انفجاری ایجاد کند.

چرا باید گوشی موبایل شیائومی بخریم؟

1. گوشی های هوشمند شیائومی به طرز باورنکردنی ارزان هستند

بیایید با اصلی ترین دلیل اینکه 99.9٪ مردم تلفن های Xiaomi را خریداری می کنند شروع کنیم. قیمت ارزان! در اصل می توانید یک گوشی شیائومی را که دارای یک صفحه نمایش OLED و دوربین سه گانه، 8 گیگابایت رم و آخرین پردازنده کوالکام Snapdragon 865 با قیمتی کمتر از 400 دلار / 400 پوند در کشورهایی اروپایی یا کانادا و آمریکا خریداری کنید.

قیمت گذاری تهاجمی، روش شماره 1 بازاریابی شیائومی است. این قیمت همه را می زند. حتی مارک هایی مانند OnePlus و OPPO. و این کار را با نگه داشتن حاشیه سود بسیار ناچیز در فروش گوشی های خود انجام می دهد.

تلفن های Xiaomi به خاطر سخت افزار و نرم افزاری که استفاده می کنند ارزان نیستند. به دلیل روشی که شیائومی در ساختار تجارت خود فعالیت کرده ارزان است. خوب یا بد ، این چیزی است که شیائومی اکنون با آن ازدواج کرده است همین قیمت ارزان و حاشیه سود کم تکنیک شماره یک بازاریابی شیائومی هست که سالها با آن ادامه می دهد.

2. طراحی عالی

اگر به تصویری از یک گوشی پرچمدار شیائومی در کنار پرچمداران سامسونگ و اپل یا هواوی قرار دهید. و از مشتریان بخواهید که حدس بزنند کدام یک 30 درصد ارزان تر هستند بدون شک هیچ کس قادر به تشخیص آن نیست. از منظر طراحی، تلفن های شیائومی بسیار زیبا به نظر می رسند و تمام ویژگی هایی یک گوشی اندرویدی خوب مثل نمایشگرهای OLED تمام صفحه، زاویه و انحنای خوب، کیفیت ساخت عالی، دوربین های سه گانه در عقب، صفحه نمایش با طراحی کاربری فوق العاده زیبا بهره می برند.

برای چشم آموزش ندیده، از نظر طراحی، بین Samsung Galaxy S20 و Xiaomi Mi 10 Pro که به تازگی عرضه شده اند هیچ تفاوتی وجود ندارد هر دو در حد یک پرچمدار به نظر می رسند. برای خرید شیائومی می 10 هزینه بسیار کمتری پرداخت خواهید کرد.

3. با روت کردن دستگاه، ضمانت گوشی شما باطل نمی شود

99.9٪ از سازندگان تلفن های اندرویدی نمی خواهند که شما محصولات آنها را روت کنید. و برای اجرای این سیاست در صورت روت کردن ضمانت نامه آن نیز باطل می شود. بنابراین شما این کار را با مسئولیت شخصی خود انجام می دهید.اما شیائومی به شما این امکان را می دهد که تلفن همراه خود را بدون استرس روت کنید. و نگران باطل شدن ضمانت آن نباشید. این آپشن باعث می شود که گوشی های هوشمند شیائومی به گزینه ای ایده آل برای کسانی که دوست دارند گوشی خود را روت کنند. و از برنامه های نیازمند روت استفاده کنند.

4. لوازم جانبی و قطعات یدکی

لوازم جانبی شیائومی هم مانند خود گوشی آن در عین داشتن کیفیت بالا قیمت بسیار ارزانی دارند. و هر گوشی جدیدی که روانه بازار می شود صدها مدل قاب گوشی، گلس توسط خود کمپانی شیائومی و شرکت های وابسته و همچنین سایر تولید کننده لوازم جانبی موبایل به بازار عرضه می شود. تا مشتریان گوشی های شیائومی نگران باید پیدا کردن قاب و قطعات یدکی در صورت خرابی نداشته باشند. و این نکته را در نظر داشته باشید که شیائومی یکی از بزرگترین تولیدکننده لوازم جانبی موبایل است.  شما می توانید تمامی لوازم جانبی شیائومی را از فارس کالا با قیمت ارزان خریداری کنید.

خوب تا اینجا ما فقط از خوبی های شیائومی گفتیم حالا بیایید با هم به شیائومی حمله کنیم. تا به بررسی ویژگی های منفی موبایل شیائومی بپردازیم و اثبات کنیم که چرا نباید گوشی شیائومی بخریم؟

1. مشکلات گرم شدن بیش از حد موبایل

یکی از بزرگترین و پر استنادترین مواردی که می توان برای حمله به گوشی های شیائومی استفاده کرد مشکل گرم شدن بیش از حد دستگاه هست. البته مربوط به مدل های خاصی نیست. موردی که غیر قابل پیش بینی و تصادفی خواهد بود.

طیف وسیعی از نظریه ها در مورد چگونگی رفع گرمای بیش از حد تلفن های شیائومی وجود دارد.  از جمله حذف فروشگاه Google Play (عجیب) گرفته تا روت کردن دستگاه و نصب رام تازه. در هر صورت، گرم شدن بیش از حد گوشی شوخی ندارند. می تواند باعث انفجار دستگاه شود. چیزی که هیچ کس نمی خواهد آن را تجربه کند. اگر قصد خرید گوشی شیائومی را دارید این ایراد شماره یک را حتما مراقب آن باشید.

2. باگ امنیتی شیائومی

گوگل، اپل، سامسونگ و هواوی با تجربه ای که دارند سالهاست که UX موبایل می سازند و دقیقاً می دانند چه کاری انجام می دهند. شیائومی در این زمینه کمی ضعیف عمل کرده و همین کم کاری باعث ضعف امنیتی شیائومی شده. باگ امنیتی در خود رابط کاربری و برنامه های پیش فرض شیائومی قرار دارد. برای مثال به اپلیکیشن Guard Provider  اشاره کرد که به عنوان یک برنامه امنیتی شامل سه آنتی ویروس بر روی شیائومی نصب شده اما خود طمعه هکرها شده و به عنوان یک باگ امنیتی بر روی گوشی شناسایی شده است. البته شیائومی می گوید، می توانید با روت گوشی و نصب آخرین نسخه اندروید از طریق ROM ، این مسئله را کاملاً حل کنید.

3. استفاده ضعیف از RAM

تلفن های شیائومی رم زیادی دارند. اما نحوه مدیریت RAM گوشی های شیائومی بسیار مورد انتقاد هست. خصوصاً اگر از تلفن Xiaomi با 4 گیگابایت رم یا کمتر استفاده می کنید. اساساً، تلفن های شیائومی کمی بیش از حد حافظه RAM را دوست دارند و چندان به شما اجازه نمی دهند که از همه آن استفاده کنید.در نتیجه وقتی از برنامه ها فاصله می گیرید ، برنامه ها بسته می شوند. با تغییر تنظیمات موجود در برنامه امنیتی می توانید از پس این مسئله برآیید آن را روی «بدون محدودیت» تنظیم کنید اما در واقع، اگر صادقانه بگوییم ، هیچ کس مجبور به این کار نیست. تلفن باید برای مدیریت RAM به روشی کارآمد تنظیم شود که تأثیر منفی در استفاده از تلفن نداشته باشد. به هر حال ، داشتن 4 گیگابایت رم چه فایده ای دارد که تلفن شما فقط اجازه می دهد از 1.5 گیگابایت استفاده کنید؟

4. مشکل باتری

مسئله دیگری که تلفن های شیائومی را تحت تأثیر قرار می دهد عملکرد ضعیف باتری آنهاست. پس از چند ماه استفاده، یا باتری سریع خالی می شود یا عملکرد ضعیفی از خود نشان می دهد.  این مشکل دقیقاً رایج نیست اما در صورت خرید تلفن شیائومی موضوعی است که باید از آن آگاه باشید.

5. به روزرسانی های Android می تواند خراب شود!

یکی دیگر از مواردی که کاربران شیائومی گزارش داده اند خرابی دستگاه هنگام به روزسانی سیستم عامل اندروید به نسخه جدید است. از مواردی به تخلیه سریع باتری تا مشکلات خرابی برنامه ها و.. گزارش شده. هر چند این مورد از سال 2019 به بعد بهتر شده است.

فارس کالا یکی از بزرگترین فروشگاه های لوازم جانبی موبایل در ایران، در این مقاله سعی کرده به بررسی نقاط قوت و ضعف گوشی های شیائومی بپردازد تا با دید کامل نسبت به خرید گوشی شیائومی اقدام کنید. شما می توانید جهت خرید گوشی شیائومی و تمامی لوازم جانبی شیائومی مثل قاب و گلس اورجینال، هندزفری بلوتوث، شارژر و باتری اصل را از فروشگاه فارس کالا (https://farskala.ir) با بهترین قیمت در بازار ایران اقدام کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Mehra S
    Mehra S | ۵ شهریور ۱۴۰۲

    سلام ممنون از سایت خوبتون توضیحاتتون بسیار کامل و ارزشمند است. من از سایت phone123 لوازم جانبی شیائومی خریدم خیلی خوب و با کیفیت بود.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی