ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بلیط هواپیما تهران چارتری بهتر است یا سیستمی؟

تهران پایتخت ایران یکی از شهرهای پرآوازه و مهم کشورمان است. تهران را باید قطب بسیار مهم و استراتژیک دانست که تمامی امور سیاسی، اقتصادی، بازرگانی، هنری، درمانی، اداری و... طراز اول در این شهر ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تهران پایتخت ایران یکی از شهرهای پرآوازه و مهم کشورمان است. تهران را باید قطب بسیار مهم و استراتژیک دانست که تمامی امور سیاسی، اقتصادی، بازرگانی، هنری، درمانی، اداری و... طراز اول در این شهر انجام می‌شود. به همین دلیل میزان ورودی مسافران به تهران بسیار بالا است و خرید بلیط هواپیما تهران در اولویت سفر مسافران است.

تهران قلب تپنده ایران است و مهم‌ترین تصمیم‌گیری‌ها و رویدادهای مهم در این شهر اتفاق می‌افتاد. تهران روزانه پذیرای مسافران بیشماری از شهرهای دور و نزدیک و همچنین کشورهای متعدد جهان است. مسیرهای دسترسی به تهران زیاد است؛ اما از آنجایی که اکثر مسافران برای انجام امور کاری به تهران سفر می‌کنند، کیفیت و سرعت در رسیدن به مقصد در اولویت  است و به همین خاطر خرید بلیط هواپیما و استفاده از بلیط هواپیما تهران را بیشتر می‌پسندند. 

در این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر درباره بلیط هواپیما تهران بخوانیم.

انواع بلیط هواپیما تهران

بلیط هواپیما را می‌توانید در سه نوع زیر خریداری کنید:

بلیط چارتر تهران

زمانی که مسافران در یک مسیر پروازی زیاد باشند، چارترکنندگان فراوانی در آن مسیر حضور فعالی دارند و بلیط چارتر محبوبیت بسیاری در بین مسافران پیدا می‌کند. در مسیر پروازی تهران هم بلیط چارتر تهران متقاضیان زیادی دارد.

بلیط چارتر به این شکل ایجاد می‌شود که یک آژانس چارترکننده اقدام به پیش‌خریدکردن بلیط‌های یک هواپیما در یک مسیر مشخص می‌کند. چارترکنندگان مجاز به قیمت‌گذاری دلخواه در چهارچوب سازمان هواپیمایی کشوری هستند.

یکی از نکات قابل‌توجه در رابطه با بلیط چارتر، نوسان قیمتی آن است. حجم متقاضیان و زمان سفر بر محدوده قیمتی بلیط چارتر تأثیر مستقیم می‌گذارد. به‌طور مثال در ایامی که ترافیک مسافران زیاد باشد، چارترکننده قیمت بلیط چارتر تهران را بالا برده و گران‌تر به‌فروش می‌رساند؛ اما با کاهش مسافران، قیمت بلیط چارتر رو به ارزانی می‌رود.

بلیط لحظه آخری تهران

بلیط لحظه آخری تهران مناسب افرادی است که به‌صورت فوری و ناگهانی مجبور به سفر می‌شوند. بلیط لحظه آخری، درواقع همان بلیط‌های چارتر و سیستمی هستند که به فروش نرفته‌اند و در همان روز اگر به فروش نرسند، سوخت می‌شوند. ازاین‌رو به لحظه آخری، بلیط روز هم گفته می‌شود.

شانس افراد در خرید ارزان یا گران بلیط لحظه آخری دخیل است. در ایام کم مسافر و کم متقاضی، چارترکننده و ایرلاین برای آنکه ضرر نکند و بلیط‌های به فروش نرفته را بفروشد، قیمت آن را کاهش می‌دهد. در مقابل در ایام مسافرخیز برای آنکه سود بیشتری کسب کنند، قیمت بلیط لحظه آخری را افزایش می‌دهند.

بلیط سیستمی تهران

بلیط سیستمی تهران در بین بیزینس‌من‌ها از محبوبیت بسیاری برخوردار است؛ زیرا بیشتر این افراد برنامه سفری مشخصی دارند و برای عدم تداخل در برنامه‌هایشان، بلیط هواپیما را از مدت‌ها قبل خریداری می‌کنند. به همین خاطر بلیط سیستمی تهران بیشتر به کارشان می‌آید. 

بلیط سیستمی توسط برنامه‌ریزی مشخص شرکت‌های هواپیمایی در طول سال تعریف می‌شود. ایرلاین‌ها بلیط‌هایی را در مسیرهای مشخص پروازی خود ایجاد می‌کنند که همین عامل سبب شده تا مسافران بتوانند بلیط سیستمی را از مدت‌ها قبل از پرواز خریداری کنند. قیمت‌گذاری این نوع بلیط بر عهده خود ایرلاین‌ها است که به‌صورت مستقیم آن را به فروش می‌رسانند.

از نکات ویژه بلیط سیستمی می‌توان به تأخیر کمتر پروازهای سیستمی اشاره کرد. از آنجایی که تمام مراحل بلیط سیستمی از مدت‌ها قبل از پرواز برنامه‌ریزی شده، امکان تأخیر در پرواز سیستمی بسیار کم است. همچنین بلیط سیستمی نوسان قیمتی کمتری نسبت به بلیط چارتر دارد و تنها در لحظات نزدیک به پرواز دچار نوسان قیمتی می‌شود.

شما هم می‌توانید لیست کامل بلیط لحظه آخری تهران را در سایت ره بال آسمان چک کنید.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما تهران

در خصوص تهران و بهترین زمان خرید بلیط هواپیما تهران، دو عامل زمان سفر و محدوده قیمتی بسیار تأثیرگذار هستند. 

  1. زمان سفر: تهران قلب تپنده ایران است که مسافران زیادی برای انجام امور اقتصادی، مالی، درمانی و غیره روزانه به آن سفر می‌کنند. همین موضوع باعث شده که تهران در تمامی ایام سال مملو از جمعیت باشد؛ اما نکته قابل‌توجه آن است که تهران در روزهای کاری و باز بودن مراکز اداری، بازرگانی و سیاسی مرکز توجه مسافران است. پس مسافرانی که قصد سفر به تهران برای انجام اموری غیر از این گزینه‌ها را دارند بهتر است ایامی مانند تعطیلات نوروز، ایام تعطیل سال و صبح‌های زود را انتخاب کنند؛
  2. محدوده قیمتی: برای خرید ارزان‌ بلیط هواپیما تهران، ساعات پایانی روز و ایام غیر کاری، مناسب است؛ زیرا در این بازه از حجم مسافران کاسته می‌شود و زمان مناسبی برای خرید ارزان بلیط هواپیما تهران است. در ساعات ابتدایی، افراد زیادی برای سفر های کاری اقدام به رزرو بلیط هواپیما تهران می‌کنند؛ ولی در ساعات انتهایی روز، دیگر زمان مناسبی برای سفر کاری کوتاه به تهران نیست، به همین جهت قیمت بلیط هواپیما تهران کاهش پیدا می‌کند. دقت کنید قیمت بلیط هواپیما مسیر برگشت از تهران در ساعات انتهایی روز افزایش پیدا می‌کند.  

قیمت بلیط هواپیما تهران

به‌جرئت می‌توان گفت، قیمت بلیط هواپیما تهران برای تمامی مسافران مهم است؛ زیرا در هزینه‌های آن‌ها تأثیر زیادی می‌گذارد، به خصوص افرادی که زیاد به تهران سفر می‌کنند. پس یکی از مقوله‌هایی که افراد هنگام خرید بلیط هواپیما به آن دقت می‌کنند عواملی است که بر قیمت بلیط هواپیما تأثیر می‌گذارد. قیمت بلیط هواپیما متأثر از عوامل گوناگونی است که می‌تواند بر محدوده قیمتی تأثیر بگذارد.

از عواملی که بر محدوده قیمتی بلیط هواپیما تهران تأثیرگذار است، می‌توان به پارامترهای زیر اشاره کرد:

  1. نوع بلیط (چارتر، سیستمی و لحظه آخری)؛
  2. کلاس پروازی (اکونومی و بیزینس کلاس)؛
  3. روز (ایام تعطیل یا غیر کاری، تعطیلات و روزهای کاری)؛
  4. شرکت هواپیمایی؛
  5. فاصله مبدأ تا مقصد.

در سایت ره بال آسمان با جست‌وجوکردن نوع پرواز، ساعت پرواز، کلاس پروازی (اکونومی یا بیزینس) و ایرلاین مد نظر، بلیط هواپیما دلخواه خود را خریداری کنید.

معرفی دو فرودگاه تهران

تهران پذیرای حجم بسیار بالایی از مسافران داخلی و خارجی است. ازاین‌رو در تهران دو فرودگاه ساخته شده است که فرودگاه مهرآباد تهران مختص پروازهای داخلی و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به پروازهای خارجی اختصاص داده شده است.

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد یکی از فرودگاه‌های تهران است که تمامی پروازهای داخلی تهران از این فرودگاه انجام می‌شود. در حال حاضر مهرآباد دارای چهار ترمینال است که روزانه 18 میلیون مسافر در آن با همکاری 15 شرکت هواپیمایی جابه‌جا می‌شود. 

مهرآباد دارای 5 پارکینگ خودروی مسافرتی با ظرفیت 7 هزار خودرو است. همچنین از دیگر خدمات این فرودگاه می‌توان به برندهای معتبر پوشاک و غذا اشاره کرد.

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی دومین فرودگاه تهران و مختص پروازهای بین‌المللی است. در این فرودگاه شناخته شده روزانه ایرلاین‌های بزرگ و معتبر ایرانی و خارجی نشست‌وبرخاست می‌کنند. فرودگاه امام خمینی را بیشتر باید به‌عنوان شهرک فرودگاهی دانست؛ زیرا امکانات و خدمات رفاهی بسیاری در این منطقه مانند هتل و مراکز رفاهی وجود دارد.

از امکانات حاضر در فرودگاه می‌توان به بانک و صرافی، خدمات CIP، سالن استراحت، رستوران، کافی‌شاپ، کافی‌نت، فروشگاه و غیره اشاره کرد.

ایرلاین‌هایی که در این مسیر پروازی فعالیت دارند

 مسیرهای پروازی این مقصد شلوغ بوده و همین امر باعث شده که ایرلاین‌های معتبر داخلی و خارجی در آسمان تهران حضور داشته باشند.

این ایرلاین‌ها شامل اسامی زیر می‌شود:

ایرلاین‌های ایرانی فعال در آسمان پروازی ایران شامل ماهان، ایران ایر، کاسپین، آتا، ایران ایرتور، آسمان، کیش ایر، معراج، قشم ایر، تابان و زاگرس می‌شوند.

از جمله ایرلاین‌های خارجی و بین‌المللی که در مسیر پروازی تهران مسافر جابه‌جا می‌کنند می‌توان به ایرعربیا، لوفت هانزا، اتریشی، قطری، امارات، فلای دوبی، اطلس گلوبال، ترکیش، آئروفلوت، ایرآسیا، کاال‌ام، عمان ایر، سان اکسپرس، آذربایجان ایرلاینز، کرندون ایرلاینز و... اشاره کرد. لازم به ذکر است این ایرلاین‌ها تنها در مسیر پروازی تهران به مقاصد خارجی فعالیت دارند.

مسیرهای پرتردد پرواز تهران

در ادامه نگاهی به پرترددترین مسیرهای پروازی تهران می‌اندازیم.

بلیط هواپیما مشهد تهران

مشهد و تهران دو کلان‌شهر ایران هستند که روزانه افراد زیادی وارد هر کدام از این شهرها می‌شوند. فاصله بین این دو شهر حدود 899 کیلومتر است که این مسافت طولانی افراد را ترغیب به استفاده از هواپیما و خرید بلیط هواپیما مشهد تهران می‌کند.

یکی از مسائل بسیار مهم برای اکثریت مسافران تهران، مسئله قیمت بلیط هواپیما تهران است. مسافران به دنبال آن هستند که بتوانند بلیط هواپیمایی با قیمت مناسب خریداری کنند. یکی از عواملی که در ارزانی یا گرانی قیمت بلیط هواپیما دخیل است، مربوط به کلاس‌های پروازی است. در مسیرهای داخلی، هواپیماها دارای دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس هستند که ازنظر خدمات و امکانات تفاوت دارند. کلاس پروازی اکونومی دارای خدمات و امکانات کمتری نسبت به کلاس پروازی بیزینس است که قیمت بلیط هواپیما این قسمت هم ارزان‌تر فروخته می‌شود. 

بلیط هواپیما تبریز تهران

تبریز و تهران از شهرهای بزرگ ایران هستند که هریک موقعیت خاصی در کشور دارند. به‌علت اهمیت این دو شهر سالانه مسافران زیادی به تبریز و تهران سفر می‌کنند. از مبدأ شهر تبریز مسافران زیادی برای انجام کارهای گوناگون وارد شهر تهران می‌شوند که با خرید بلیط هواپیما تبریز تهران خود را بدون فوت وقت به پایتخت می‌رسانند.

محدوده قیمت بلیط هواپیما تبریز تهران از عوامل گوناگونی متأثر می‌شود که می‌توانند در بازه قیمتی آن تأثیر مستقیم بگذارد. به‌طور مثال نوع بلیطی که توسط مسافر خریداری می‌شود (چارتر یا سیستمی) و کلاس پروازی انتخاب شده (اکونومی یا بیزینس) بیشترین تأثیر را در محدوده قیمت بلیط هواپیما می‌گذارد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ره بال آسمان و در کنار باکس هر بلیط این گزینه‌ها را مشاهده کنید.

بلیط هواپیما شیراز تهران

مسافران زیادی اقدام به خرید بلیط هواپیما شیراز تهران در ایام متعدد سال می‌کنند. شاید یکی از زمان‌هایی که اکثریت مسافران تمایل به سفر داشته باشند ایام تعطیل باشد. تهران برخلاف شهرهای دیگر در ایام تعطیل سال خلوت بوده و برای گشت‌وگذار بسیار مناسب است.

یکی از نکات مهمی که مسافران باید قبل از خرید بلیط هواپیما تهران شیراز به آن توجه کنند اطلاعاتی است که مربوط به بلیط هواپیما می‌شود. این اطلاعات شامل شرایط کنسلی بلیط هواپیما شیراز تهران، مدت‌زمان پرواز شیراز تهران و نیز قیمت بلیط کودک و نوزاد است. در سایت ره بال آسمان و در کنار باکس هر بلیط امکان رؤیت این اطلاعات وجود دارد.

بلیط هواپیما اهواز تهران

سفر به مناطقی که مسافت بسیار طولانی دارد، همواره برای مسافران سخت بوده و به دنبال وسیله‌ای برای راحتی هستند. فاصله بسیار زیادی بین دو شهر اهواز و تهران وجود دارد که انتخاب هواپیما برای کاهش مسافت و زمان سفر مناسب است. به همین خاطر خرید بلیط هواپیما اهواز تهران انتخاب هوشمندانه‌ای به نظر می‌آید.

مسافرانی که برای سفر کاری به تهران می‌روند برای خرید بلیط هواپیما مشکلی ندارند و می‌توانند بلیط سیستمی یا بلیط چارتری بخرند؛ اما مسافرانی که همراه خانواده و کودک خردسال سفر می‌کنند باید هنگام خرید بلیط هواپیما تهران بیشتر دقت کنند. قیمت صندلی یا بلیط نوزاد و کودک خردسال زیر 2 سال در پروازهای سیستمی ارزان‌تر از قیمت بلیط بزرگ‌سال است. این در حالی است که قیمت بلیط چارتری برای کودک و بزرگ‌سال به یک قیمت محاسبه می‌شود.

مسیرهای خارجی به مقصد تهران

از کشورهای گوناگون به مقصد تهران نیز پروازهای روزانه و دوره‌ای انجام می‌شود که پرترددترین مسیر خارجی به مقصد تهران استانبول تهران، فرانکفورت تهران، آمستردام تهران، کوالالامپور تهران، دبی تهران، دهلی تهران، دوحه تهران و... است.

خرید آنلاین بلیط هواپیما تهران

 

مسافران برای راحتی در امر خرید بلیط هواپیما، می‌توانند گزینه خرید آنلاین بلیط هواپیما تهران را انتخاب کنند. در خرید آنلاین آن‌ها در کسری از زمان و با مراجعه به سایت ره بال آسمان قادر هستند بلیط هواپیما دلخواه خود را بخرند.

چرا ره بال آسمان؟

  1. راحتی استفاده از سایت؛
  2. فروش بی‌واسطه بلیط هواپیما که افزایش قیمت بر روی آن اعمال نمی‌شود؛
  3. در دسترس بودن 24ساعته خرید آنلاین؛ 
  4. امکان کنسلی بلیط هواپیما تهران و استرداد وجه به‌صورت آنلاین و تلفنی.

متا: با خرید بلیط هواپیما تهران، از ره بال آسمان می‌توانید بهراحتی و خیال راحت به قلب تپنده ایران سفر کنید و خریدی مطمئن و بی‌واسطه را تجربه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی