ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آیا کارایی مینی پی سی به اندازه کامپیوترهای رومیزی است؟

کارایی مینی پی سی بهتر است یا کامپیوترهای رومیزی؟ برای پاسخ به این پرسش بهتر است این مقاله را تا پایان مطالعه کنید تا در مورد تفاوت های مینی پی سی و کامپیوترهای رومیزی اطلاعات ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کارایی مینی پی سی بهتر است یا کامپیوترهای رومیزی؟ برای پاسخ به این پرسش بهتر است این مقاله را تا پایان مطالعه کنید تا در مورد تفاوت های مینی پی سی و کامپیوترهای رومیزی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

همه ما در مورد کامپیوترهای رومیزی دارای حداقل اطلاعات پایه ای هستیم. آن ها را دیده ایم و حتی با آن ها کار کرده ایم. این کامپیوترها، اندازه های بزرگی نسبت به مینی پی سی دارند و برق بیشتری مصرف می کنند. 

بشر که همواره در صدد پیشرفت، مخصوصا در حوزه تکنولوژی بوده است مینی پی سی هایی را اختراع کرده که دارای مزایای زیادی است. در ادامه بیشتر در مورد کارایی مینی پی سی ها که کامپیوترهای جدیدی نسبت به کامپیوترهای رومیزی هستند، توضیح خواهیم داد. 

مینی پی سی چیست؟

مینی پی سی یک کامپیوتر با ابعاد کوچک، ارزان و کم مصرف است که برای کارهای اساسی مانند مرور وب یا همان وب گردی، کارهای اداری یا دسترسی به برنامه های تحت وب، پردازش اسناد، تایپ، نگارش و تحلیل های اداری و تحصیلی، کارهای گرافیکی و در نهایت پخش صوتی / تصویری طراحی شده است. این مینی پی سی ها می توانند بسیار قدرتمند و از کارایی خوبی برخوردار باشند.

کارایی مینی پی سی ها از جهاتی نسبت به کامپیوترهای رومیزی بهتر است. به عنوان مثال، آنها در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی معمولی کوچکتر، ارزان تر و مصرف برق آن ها نیز بسیار کمتر است. در نتیجه آن ها به طور قابل توجهی به خنک کننده کمتری نیاز دارند و حتی ممکن است کاملا بدون فن کار کنند. بعضی از آن ها درایو دیسک نوری ندارند و از یک درایو سخت افزاری می توان استفاده کرد. 

 

کارایی مینی پی سی ها

مینی کامپیوتر جهت تدوین محتوا و پردازش های پیچیده گرافیکی مناسب می باشد. این کامپیوترهای کوچک بر خلاف ظاهرشان قدرت و کارایی فوق العاده ای برای ساخت انیمیشن و برنامه های گرافیکی با کیفیت تصویر 4k دارند. همچنین می توان چندین مانیتور را به طور همزمان به آن متصل کرد تا کارهای گرافیکی حرفه ای و تیمی را مدیریت کنند.

بازی های کامپیوتری را نیز می توان در مینی پی سی ها تجربه کرد. این ها دارای نسخه های مخصوص بازی مناسب برای گیمرها هستند زیرا دارای پردازنده مرکزی و گرافیکی قدرتمند می باشند.

کارایی مینی پی سی ها به صورتی است که می توان جهت مصرف شخصی به جای کامپیوترهای رومیزی از آن استفاده کرد. از این مینی پی سی ها جهت گشت و گذار در اینترنت، تماشای فیلم، پخش موسیقی و انجام کارهای شخصی استفاده می شود. حتی افراد می توانند یک مینی پی سی را در اتاق نشیمن خود قرار داده و آن را به تلویزیون متصل کنند و به تماشای فیلم مورد علاقه خود با کیفیت فوق العاده بنشینند.

استفاده از مینی کامپیوتر در ادارات

باید گفت مینی کامپیوترها مدل های مختلفی دارند و برخی از آن ها دارای کارایی مناسب برای کارها و محیط های اداری هستند. کارمندان ادارات می توانند متناسب با نیاز خود آن ها را در کنار میز، روی میز و یا زرد مانیتور قرار دهند.. در این شرایط دیگر خبری از کابل های بلند و شلوغ شدن میز کار نیست.

سهولت کاربری و تعمیر و نگهداری آسان، در کنار قابلیت و کارایی مینی پی سی ها باعث شده تا سازمان ها نیز از این تکنولوژی جهت مدیریت کارهای خود استفاده کنند. مینی پی سی ها نیز مانند کامپیوترهای رومیزی قابلیت اتصال به ویدئو پرژکتور  را دارند که در فضای سازمانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

مهمترین کاربردهای مینی پی سی

از دیگر کارایی مینی پی سی ها این است که می توان در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد جهت کیوسک های دیجیتالی استفاده کرد. این کیوسک ها اغلب در فرودگاه ها، هتل ها، رستوران ها و مراکز خرید وجود دارند که باعث شرایط پرداخت آسان، می شوند.

در محل هایی مانند مراکز آموزشی و سازمان هایی که کنفرانس و سمینار برگزار می کنند از مینی پی سی ها جهت شبکه های کامپیوتری استفاده می شود. این کامپیوترهای کوچک با توجه به سادگی در تعمیر و نگهداری در شبکه های بزرگ کارآمدتر از کامپیوترهای رومیزی معمولی هستند که می توانند مانند تین کلاینت عمل کنند یا به طور مجزا جزء مستقلی در شبکه کامپیوتری شما باشند.

از دیگر کارایی مینی پی سی ها می توان به استفاده از آنها در دوربین های مدار بسته و دوربین های کنترل ترافیک اشاره کرد. به کمک مینی پی سی ها به راحتی می توانید به به ذخیره و انتقال اطلاعات دوربین های مداربسته شرکت، خانه و هر مکان دیگری و یا دوربین های کنترل ترافیک به سرور مورد نظر بپردازید.

استفاده از مینی پی سی ها در ربات های هوشمند کار بسیار هوشمندانه ای است زیرا این کامپیوترها به دلیل سرعت بالا، تحول درخوری را در زمینه هوش مصنوعی ایجاد کرده اند. وجود خنک کننده های مناسب، صدای بسیار کم، قابلیت جداسازی، بهره مندی از پردازشگر قدرتمند همه و همه باعث می شوند این مینی پی سی ها برای کاربرد تشخیص چهره و مسیریابی بسیار کارآمد باشند.

 

مقایسه کارایی مینی پی سی و کامپیوترهای رومیزی

اندازه

مینی پی سی ها به طور متوسط دارای ​​تقریباً 120 میلی متر طول و عرض هستند. فضای کمتری از میز کار شما را اشغال می کنند. همچنین می توانید آن ها را پشت صفحه مانیتور خود نصب کنید و از این رو اصلاً فضایی را اشغال نخواهد کرد. می توانید از فضای کاری بسیار کارآمدتر استفاده کنید. 

قابلیت حمل

مهمترین کارایی مینی پی سی ها این است که قابل حمل هستند و به راحتی می توانید آن را در محفظه کوچک کیف خود قرار داده و حمل کنید.

هزینه

هر تجارت و استارت آپی می خواهد از بودجه خود به طور موثر استفاده کند. هر چند بهینه بودن کارایی مینی پی سی ها، باعث صرفه جویی در هزینه های دیگر یعنی قبض برق، هزینه نگهداری فناوری اطلاعات و غیره می شود، اما در حال حاضر مدل های موجود برای مینی پی سی ها نسبت به کامپیوترهای رومیزی محدودتر است بنابراین، شاید بتوانید یک کیس کامپیوتر معمولی را با قیمت مناسب تری نسبت به یک مینی پی سی بخرید.

صرفه جویی

هر سازمانی در حال تغییر به سمت صرفه جویی در مصرف انرژی است، بنابراین از دستگاه هایی استفاده می کند که در مصرف انرژی صرفه جویی کند. کامپیوترهای رومیزی یکی از دستگاه هایی هستند که مقدار زیادی برق مصرف می کنند. مینی پی سی ها مقدار بسیار کمتری از انرژی را مصرف کرده و از این رو باعث صرفه جویی در مصرف برق و هزینه های غیرضروری می شوند که به شما در کاهش هزینه کمک می کند. متوسط ​​مصرف برق توسط مینی پی سی ها حدود 10-12 وات است.

قابلیت ارتقا

شکی نیست که قابلیت ارتقای کیس های بزرگ که برای کامپیوترهای رومیزی طراحی شده اند بسیار بیشتر از مینی پی سی ها است. شما می توانید به راحتی هارد یا کارت گرافیکی کامپیوترهای رومیزی را به روز کنید اما ارتقای سخت افزار در مینی پی سی ها به علت فضای محدودی که در اختیار شما می گذارند، مشکل تر است.

تعمیر و نگهداری

بیشتر مینی پی سی ها بسیار خوب طراحی شده اند و انرژی کمتری مصرف می کنند و از این رو با مشکل گرمایشی زیادی روبرو نیستند. گرمازدگی معمولاً مسئله رایجی است که کاربران کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ ها با آن سروکار دارند. گرمای کمتری در مینی پی سی ها تولید می شود و می توانید بدون نگرانی در مورد مشکل گرم شدن، از آن ها برای مدت طولانی تری استفاده کنید.  مینی پی سی ها در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ ها به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز و طول عمر بالایی دارند و برای سال ها می توانید از آن استفاده کنید.

محافظت در برابر گرد و غبار 

کامپیوترهای رومیزی هنگام ورود گرد و غبار یا خاک به داخل مستعد خرابی هستند و منجر به گرم شدن بیش از حد می شوند.

با توجه به مواردی که در بالا گفته شد و مقایسه بین کارایی مینی پی سی و کامپیوتر رومیزی می توان گفت هر شخص، سازمان و اداره ای با توجه به نوع کار و نیازی که دارد می تواند از هر دو نوع کامپیوتری استفاده کند. اما به دلیل پیشرفت های زیادی که در زمینه مینی پی سی ها صورت گرفته می توان گفت از کارایی مناسبی برخوردار بوده و مزایای بیشتری نسبت به کامپیوترهای رومیزی معمولی دارند.

شرکت بهین تکنولوژی یکی از معتبرترین نام ها در صنعت IT کشور است که ارائه دهنده انواع کامپیوتر آل این وان و مینی پی سی با نام تجاری UNIVO می باشد. این شرکت با هدف حمایت از تولید ملی و با توجه به نیازهای گسترده بازار، رایانه های آل این وان و مینی پی سی را با بهترین کیفیت و متناسب با اسنفاده عموم از جمله سازمان ها و ادارات مختلف ارائه می دهد.  برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88500045 تماس حاصل نمایید و از مشاوره و خدمات پس از فروش بهره مند شوید. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی