ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

کدام ماشین‌ها سریع‌تر به فروش می‌رسند؟

یکی از نگرانی‌هایی که صاحبان خودرو در ایران دارند این است که چگونه خودرو خود را به سرعت به فروش برسانند و اصلا کدام ماشین ها سریع‌تر به فروش می‌رسند؟ عده‌ای از خریداران خودرو از ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از نگرانی‌هایی که صاحبان خودرو در ایران دارند این است که چگونه خودرو خود را به سرعت به فروش برسانند و اصلا کدام ماشین ها سریع‌تر به فروش می‌رسند؟ عده‌ای از خریداران خودرو از همان اول کار این موضوع را در ذهن دارند که خودرویی بخرند که در کم‌ترین زمان ممکن و البته با کم‌ترین کاهش قیمت خودرو دست دوم خود را در بازار خودرو ایران به فروش برساند. اما این که کدام یک از خودروهای موجود در ایران سریع الفروش هستند کدام از انواع خودروهای حاضر در بازار خودرو هستند را در ادامه این مطلب معرفی خواهیم کرد و دلیل پر فروش بودن‌شان را با هم مرور خواهیم کرد.

عوامل موثر در خوش فروش بودن برخی خودروها چیست؟

قبل از این که به سراغ معرفی اتومبیل‌هایی برویم که سریع به فروش می رسند بهتر است عواملی که باعث سریع الفروش بودن این خودروها می‌شود را بررسی کنیم. تعدادی از خودروهای موجود مانند هستند که به اصطلاح حکم پول نقد دارند؛ پراید یکی از این خودروها در بازار خودرو ایران است. بسیاری از فروشندگان به جای خرید خودرو مورد نظرشان بیش‌تر به دنبال خرید خودروهایی هستند که به نسبت اتومبیل‌های دیگر ارزان‌تر هستند و به دلیل عمومیتی که دارند به راحتی فروش می‌روند. به این معنی که هر وقت بخواهید می‌توانید این اتومبیل را به فروش برسانید.  از دیگر عواملی که باعث می‌شود یک خودرو به سرعت فروش رود این است که با استفاده طولانی، کیفیت آن کاسته نشود. درست است که خودروهای تویوتا جز این دسته از خودروها هستند اما همگی خوب می‎‌دانیم که تویوتا‌ها معمولا اتومبیل‌های گران قیمتی هستند و از فاکتور هزینه مناسب به دور هستند. اما از دیگر خودروهایی که از اصطحلاک کم‌تری برخوردارند و قسمت به نسبت مناسبی دارند، رده پروها هستند. پژو 405 یکی از خودروهای سریع الفروش است که هم با فاکتور به صرفه بودن همراه است و هم از فاکتور با کیفیت بودن بهره برده است.

اول از همه پراید

جا دارد که نام این خودرو را حداقل در این فهرست، اول از همه بیاوریم. پراید این محصول که حداقل 2 دهه است که به طور قطع جایگزین پیکان شده است و در هر کوچه و خیابانی حداقل چند نمونه از رنگ‌ها و مدل‌های متنوع آن را می‌بینیم جز خودروهایی به حساب می‌آید که سریع‌تر به فروش می‌رسد. به این معنی که هر وقت بخواهید می‌توانید اقدام به فروش سریع و فوری خودرو کنید. البته جدا از قیمت به صرفه آن نسبت به خودروهای دیگر در بازا می‌توان به قطعات آن نیز اشاره کرد. امروزه یکی از مشکلات خودروهای خارجی در کشور ما برای خریداران و دارندگان آن‌ها تامین قطعات آن‌ها است. یکی از عواملی که قیمت یک خودرو خوب را پایین می‌آورد و تعداد خریداران آن را محدود می‌کند این است که قطعات آن کمیاب است و تهیه وسایل تعویضی در آن‌ها کار بسیار دشواری است. اما پراید که از محصولات داخلی کشور به حساب می‌آید از این قاعده مستثنی است و به راحتی از هر لوازم خودرو فروشی می‌توان قطعات آن را پیدا کرد.

رتبه دوم فروش خودرو، پژو 405

پژو 405 چهره‌ای ساده دارد و زمانی بود که جز خودروهای لوکس بازار خودرو ایران به حساب می‌آمد. اما در حال حاضر، این خودرو گاهی حتی کم قیمت‌تر از پراید مورد معامله قرار می‌گیرد. ناگفته نماند که تا به امروز، این خودرو ثابت کرده که از لحاظ قدرت بدنه چیزی از رقبای خود کم ندارد. نکته‌ای باید در مورد شاسی این خودرو باید گفت این است که بسیاری از محصولات پژو از پلتفرم همین پژو 405 یا الهام گرفته شده‌اند و یا به طور مستقیم از آن استفاده کرده‌اند. یکی از تاثیر گذارترین عواملی که باعث شده این خودرو به دسته ماشین هایی که سریع‌تر به فروش می‌رسند تبدیل شوند این است که سالیان سال است در ناوگان تاکسی رانی جا گرفته است و مانوس با مردم شهر شده است. پژو 405 یکی از خودروهایی است که توانسته در ترافیک‌ها و خیابان‌های نه چندان مهندسی ساز شهرهای کشور خود را اثبات و حفظ کند.

تیبا همزاد پراید

تیبا از همان جایی بیرون آمد که پراید تولید شد. می‌توان گفت تیبا با پراید همزاد هستند. شاید دلیل سریع الفروش شدن این خودرو بیش‌تر به این خاطر بوده‌ است که مردم از چهره پراید خسته شده‌اند و به حق هم در نوع خودش از چهره دوست داشتنی و مینیاتوری برخوردار است. چه کارکرده و چه صفر تیبا در بازار خودرو ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و حتی به نسبت خودروهای فرانسوی ارزان، قطعاتی ارزان دارد. البته باید به این نکته اشاره کرد که نوع صفر این خودرو بیش‌تر از کارکرده آن مورد فروش قرار گرفته است و از استقبال کم نظیری برخوردار بوده است. تیبا دوست خانواده‌ها است و در شان یک سفر دسته جمعی درون شهری و برون شهری به حساب می‌آید.

پژو 206 خودرو شیک عمومی

یکی از خودروهایی که توانسته با قیمت نسبی خود، حس شیک پرستی ساکنان شهری را ارضا کند پژو 206 است. هنوز که هنوز است نمی‌توان پژو 206 را جز ماشین‌های معمولی به حساب آورد. یعنی اگر 206 را در صفی از خودروهای گران قیمت و شیک و شناخته شده قرار دهید، شانه به شانه خرامان حرکت می‌کند و مانند کسی که سر قرار می‌رود، زیبایی‌اش را پر رنگ می‌کند. این خودرو به خاطر انعطافی که دارد، به شدت مورد قبول جوانان قرار می‌گیرد؛ این اتومبیل هم امکان اسپورت شدن دارد و البته از مصرف سوخت کم بهره می‌برد. هر دو نوع صفر و کارکرده این خودرو به سرعت به فروش می‌رسند.

باز هم پژو اما این بار پژو پارس

پژو پرشیا یا پژو پارس هم در رده خودروهایی به حساب می‌آید که سریع‌تر به فروش می‌رسند. جایگاه پژو پارس از خودروهای پژو 405 هم در این فهرست گاهی سبقت می‌گیرد. دلیل این اسبق شدن این است که چهره این اتومبیل جذاب‌تر و مقبول‌تر در نظر مخاطبان قرار گرفته است. البته باید امکان و قابلیت اسپرت شدن را هم به این اتومبیل اضافه کرد و جادار بودن آن نیز از دیگر مزایای این خودرو به حساب می‌آید.

اتومبیل‌هایی که سریع‌تر در بازار خودرو ایران به فروش می‌رسند، کدامند؟

خودروهایی که تا به این جا از آن‌ها نام برده شد از شماره اول‌های خودروهای پرفروش در بازار ایران هستند. اما باید این نکته را به خاطر داشت که پرفروش بودن به این معنا هم هست که دیر بجنبیم، یا یکی از آن‌ها از دست‌مان رفته و یا حجم خریداران همه چیز را به نفع خود در معامله تمام کرده‌اند. دلواپس نشوید که برای انجام معاملات و کارشناسی خودروهای پرفروش، خودرو 45 همراه شما است. این مجموعه با داشتن کارشناسان مجرب در جهان خودرو هر چیز که نیاز اطلاع شما باشد را فراهم آورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • K Otoukesh
    K Otoukesh | ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

    پراید

مطالب پیشنهادی