ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

۵ نوع محبوب اقامتگاه برای اجاره روزانه در سایت هومسا

به محض اینکه برای سفر برنامه‌ریزی می‌کنیم باید به فکر جایی مناسب برای اقامت خود و همسفرانتان باشید. پیدا کردن اقامتگاه مناسب در سفر های داخلی به مراتب راحت از سفرهای خارجی است. اطلاع  از ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

به محض اینکه برای سفر برنامه‌ریزی می‌کنیم باید به فکر جایی مناسب برای اقامت خود و همسفرانتان باشید. پیدا کردن اقامتگاه مناسب در سفر های داخلی به مراتب راحت از سفرهای خارجی است. اطلاع  از بافت مسکونی و شرایط اقلیمی یک منطقه باعث می‌شود تا بتوانیم حدس‌هایی در مورد نوع اقامتگاهی که قصد رزرو آن را داریم بزنیم. مثلا در سفر به شمال محتمل‌ترین گزینه اجاره یک کلبه کوهستانی یا  جنگلی یا یک ویلای ساحلی است. البته یکی از مهم‎ترین نکات درباره‌ی رزرو اقامتگاه میزان بودجه‌ایست که برای سفر در نظر گرفته‌ایم. در این میان سامانه‌های رزرو آنلاین اقامتگاه مانند هومسا این کار را برای ما راحت‌تر می‌کند، چرا که با چند کلیک می‌توان تعداد زیادی از انواع اقامتگاه در جای جای ایران را با هم مقایسه کرد و مهمان میزبانی قابل اعتماد شد.

منظور از انواع اقامتگاه‌ بومی و محلی چیست؟

در واقع منظور از اقاامتگاه‌های محلی آن دسته از اقامتگاه‌هایی هستند که میزبان آن افراد محلی هستند. سوئیت، آپارتمان مبله، ویلا، اقامتگاه بوم‌گردی و کلبه، ۵ نوع اقامتگاهی هستند که میزبانان محلی در شهرها و مناطق مختلف با توجه به بافت آن منطقه به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

ویلاهای ییلاقی اطراف شهرها و شمال ایران؛ فرصتی برای خوشگذرانی و تفریحی

گسترش ویلاها و ساخت‌ و سازهای شهری اگرچه باعث از بین رفتن بافت طبیعی، جنگلی و ییلاقی مناطق بکر شده اما در عین حال فرصت مناسبی برای فرار از زندگی شهرنشینی و استراحت و تفریح نیز فراهم نموده است. اغلب این ویلاها در ییلاقات اطراف شهرها و مناطق جنگلی و ساحلی قرار گرفتند و بهترین انتخاب برای یک آخر هفته کوتاه مدت یا سفرهای گروهی و طولانی‌مدت به شمار می‌روند. برای معرفی برخی از بهترین ییلاقات اطراف تهران می‌توان به دماوند، شمشک، لواسان، کردان و طالقان اشاره نمود. باغ بهادران و زاینده‌رود اطراف اصفهان،  قلات و سپدار اطراف شیراز فرصتی برای تفریحات کوتاه‌مدت اطراف این‌شهرهای بزرگ ایجاد می‌کنند. اگر به شمال سفر کنید و سفری طولانی‌تر در نظر داشته باشید اجاره روزانه سوئیت و ویلا در ماسال، رامسر، تنکابن، محمود آباد و متل قو گزینه‌های مناسبی هستند. اجاره آنلاین این ویلاها از سایت هومسا چند مزیت مهم دارد. اول از همه امکان مشاهده عکس‌های اقامتگاه و انتخاب بر اساس سلیقه و بودجه. دوم امکان مقایسه قیمت‌ها و امکانات اقامتگاه. سوم امکان آشنایی با میزبان و خواندن نظرات مهمانان قبلی  که از مهم‌ترین نکات قابل توجه در رزرو و اجاره آنلاین ویلا و سوئیت است. اجاره ویلاهای لوکس یا نقلی بسته به بودجه‌ای دارد که شما برای اقامت خود در سفر در نظر گرفته‌اید. اگر افراد سالمند و کودکان همراهتان هستند به داشتن اتاق‌های مستر یا تعداد پله‌ها بیشتر توجه کنید. توجه به همین نکات در رزرو آنلاین باعث می‌شود سفری مطمئن و بی‌دغدغه را تجربه نمایید.

تجربه زندگی بومی در اقامتگاه‌های بوم گردی

حدود یک دهه است که اقامتگاه‌های بوم‌گردی مناطق مختلف ایران فعالیت هستند. اکثر این اقامتگاه‌ها در روستا و مناطق منحصر به فرد طبیعی مثل پارک ملی قرار گرفته‌اند. اقامتگاه بوم‌گردی الهام گرفته از اکولوژ در دنیاست. اقامتگاه‌های بوم‌گردی سازگار با محیط زیست و بافت همان منطقه ساخته می‌شود و در راستای معرفی بهتر فرهنگ منطقه فعالیت می‌کند. بنابراین مهمانانی که اقامتگاه بوم‌گردی را برای اقامت انتخاب می‌کنند، باید به این موضوع توجه نمایند که قرار است یک زندگی بومی را تجربه کنند و خبری از امکانات رفاهی مدرن نیست. گرچه اخیرا بعضی از همین اقامتگاه‌های بوم‌گردی در حین حفظ و پرداختن به سنت‌ها، امکاناتی در حد یک هتل فراهم کرده‌اند و اتفاقا مخاطبان زیادی نیز دارند. استان‌های کویری و شمالی بیشترین تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی را دارند برخی از معروف‌ترین آن‌ها اقامتگاه بوم گردی گبله بوم در استان گیلان، عمارت استارسو در استان مازندران، اقامتگاه ترکمنی اسحاق و مرضیه در گلستان، اقامتگاه ناخدا امینی در جزیره قشم و اقامتگاه سنتی آنا در شیراز است.

تجربه بی‌نظیر اقامت در کلبه‌های ییلاقی

برای طبیعت‌گردان و ماجراجویان رویای اقامت در کلبه‌های ییلاقی چیزی است که هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنند. معمولا کلبه‌ها در مناطق ییلاقی قرار گرفته‌اند و امکانات رفاهی زیادی ندارند اما آنچه از اقامت در یک کلبه محلی نصیبتان می‌شود حس آرامشی است که به واسطه سادگی به وجود می‌آید.

اجاره روزانه آپارتمان و سوئیت مبله

برای مسافرت دسته جمعی به شهرهای بزرگ مثل تهران، اصفهان، شیراز و مشهد معمولا اجاره روزانه آپارتمان مبله بهترین و در دسترس‌ترین گزینه است. فرقی نمی‌کند که قصد اقامت در یک سوئیت جمع و جور را دارید یا به اقامت در یک آپارتمان لوکس و گرانقیمت با امکانات بیشتر فکر می‌کنید. در هر صورت امکان رزرو این اقامتگاه‌ها در هومسا وجود دارد. اغلب این اقامتگاه‌ها، خانه‌های دوم میزبانانی است که به دنبال کسب درآمد در صنعت گردشگری هستند. مزیت اجاره آپارتمان مبله به نسبت رزر هتل اقتصادی بودن و امکان اقامت گروهی است. هم‌چنین به نسبت هتل امکان آشپزی نیز برای مهمانان وجود دارد.

چه نوع اقامتگاهی را در هومسا انتخاب کنیم؟

پاسخ این سوال پیش شماست، این که چه سبک مسافرتی مد نظر شماست. سفری آرام و بی دردسر یا سفری با ماجراجویی و شناخت چیزهای جدید. هم‌چنین میزان بودجه شما نیز در این موضوع تاثیر گذار خواهد بود. این که سفری لوکس در نظر دارید یا سفری اقتصادی و بی صرفه. به هرحال انتخاب با شماست. برای هر سلیقه‌ای امکان رزرو اقامتگاه در سایت اجاره ویلا و سوئیت هومسا وجود خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی