ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بررسی و نگاهی جامع به تجهیزات دوربین عکاسی

دوربین عکاسی و تجهیزات دوربین عکاسی، به معنای وسایلی است که یک عکاس و فیلم بردار نیمه حرفه ای و حرفه به تمام آنها نیازمند است. می گوییم نیمه حرفه ای و حرفه ای زیرا ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

دوربین عکاسی و تجهیزات دوربین عکاسی، به معنای وسایلی است که یک عکاس و فیلم بردار نیمه حرفه ای و حرفه به تمام آنها نیازمند است.

می گوییم نیمه حرفه ای و حرفه ای زیرا که یک کاربر مبتدی نیاز آنچنانی به سه پایه و نظایر آن ندارد و می بایست از حالت آماتور به حالت نیمه حرفه ای تغییر کرده باشد؛ علاوه بر آن هدف کاربر نیز بسیار در این پروسه تاثیر گذار است.

در صورتی که فرد قصد داشته باشد یک عکاس ماهر شود، لزوم دارد از تجهیزات دوربین عکاسی به صورت کامل و حرفه ای استفاده کند.

تجهیزاتی که در ادامه قصد داریم به هر یک به صورت جداگانه بپردازیم عبارت اند از: اسپیدلایت، رینگ لایت ( کوچک، متوسط و بزرگ نسبت به درخواست کاربر )، سه پایه و یا تک پایه، کیف دوربین عکاسی، دوربین فیلم برداری، عوامل ضبط صدا، دوربین عکاسی کانن و...

علاوه بر آن شما می توانید تمام "تجهیزات دوربین عکاسی"  و خود "دوربین عکاسی" را همراه با بالاترین کیفیت، قیمتی مناسب و بازدهی بالا از مکث شاپ خریداری کنید.

همچنین شما می توانید به جای جست وجو میدانی به جهت خرید دوربین، بر روی دوربین عکاسی کلیک کنید تا سفارشات خود را از طریق سایت ما، به ثبت رسانید.

در صورتی که شما مقاله های مقایسه دوربین عکاسی و یا خرید دوربین عکاسی را مطالعه کرده باشید، متوجه می شوید تمام این محتوا های آموزشی و یا نظایر آن، علاوه بر بررسی دوربین ها، به تجهیزات دوربین عکاسی نیز اشاره کرده اند!

با توجه به این پروسه خرید تجهیزات نام برده در ابتدای مقاله الزامی است؛ با ما همراه شوید تا به هریک بپردازیم...

مقایسه دوربین های عکاسی کار آسانی است زیرا که هر یک ویژگی های مختص به خود را دارند؛ از جمله این ویژگی ها می توانیم به لنز های نصبی بر روی دوربین اشاره کنیم.

به زبان عامیانه می توان گفت اصلی ترین رکن یک دوربین عکاسی، لنز نصب شده بر روی آن عنوان می شود!

لنز ها انواع گوناگونی دارند که شما می توانید انواع آن را در سایتی که در بالا ذکر شد، مشاهده کنید. لنز های دوربین عکاسی برند های مختلفی دارند که سه برند سونی، کانن و نیکون در این عرصه در رتبه های اول تا سوم قرار دارند؛ اما لزوم دارد بدانید هر لنز مختص یک دوربین تولید شده است. البته تجهیزات دوربین عکاسی فقط به دوربین و لنز مربوط نیست و بقیه لوازم را می توانید بر روی هر کدام از ابزار خود بکار گیرید.

کیف و یا کوله پشتی حمل کننده تجهیزات دوربین عکاسی پس از خرید دوربین و لنز، در جایگاه بعدی قرار دارد!

چنانچه می خواهید از اهمیت خرید کیف دوربین عکاسی مطلع شوید، قبل از خواندن ادامه مقاله از یک عکاس، اهمیت و تاثیر گذاری کیف دوربین عکاسی را بپرسید.

اهمیت کیف دوربین عکاسی به چند موضوع ربط دارد که اعم از: امنیت تجهیزات دوربین عکاسی، جلوگیری از آسیب رسیدن به دوربین و لوازم گران قیمت و حساس، ممانعت از برخورد آب، رطوبت و گرد و غبار به درون شیشه های لنز و داخل تجهیزات مهم.

تجهیزات دیگری که به زبان عامیانه اگر نباشند کار ما نا تمام می ماند عبارت اند از: رم دوربین عکاسی، فلاش دوربین، رینگ لایت و سه پایه هستند.

رم یکی از حیاتی ترین تجهیزات دوربین است چراکه بدون رم قادر به ثبت هیچ تصویر و یا فیلمی نخواهید بود. این نکته را هم توجه داشته باشید که سرعت رم تهیه شده توسط شما باید متناسب با نوع دوربین عکاسی و کیفیت فیلم برداری شما باشد؛ هرچه با کیفیت بالاتری به ضبط فیلم بپردازید، نیازمند یک رم پر سرعت تر هستید.

وجود سه پایه نیز به جهت فیلم برداری و تصویر برداری پیاپی در مدت زمان طولانی بسیار حائز اهمیت است.

از آن سوی سه پایه مدل ها و طرح های بی شماری دارد که هر یک مختص یک فعالیت مشترک است و قیمت آنها با یکدیگر دارای تفاوت است.

چند تا از مواردی که سه پایه و یا تک پایه را نسبت به دیگر تجهیزات دوربین عکاسی متمایز می سازد، بکار گیری دوربین فیلم برداری و عکاسی بر روی آن، جای گذاری رینگ لایت با ابعاد مختلف و تنظیم ارتفاع آن به صورت دستی عنوان می شود.

می رسیم به ابزار صبط صدا در تجهیزات دوربین عکاسی. عوامل ضبط صدا انواع مختلفی دارند که هر یک مختص به یک برند معروف است.

چنانچه به دنبال برند های برتر در زمینه تولید میکروفون و رکوردر های با کیفیت می گردید، می توانیم به شما دو برند ZOOM  و BOYA را معرفی کنیم که هر یک در تولید سبک مختص به خود بسیار مشهور است.

"بویا" میکروفن های یقه ای را به صورت گسترده و با طرح و ابعاد مختلف تولید و توزیع می کند که قیمت هر یک از آنها نسبت به رقبا و محصولات مشابه خود بسیار مناسب تر است!

"زوم" رکوردر های حساس و منحصر بفردی را تولید و در بازار عرضه می کند که نمی توان محصولات آن را با هیچ کدام از رقبای و محصولات مشابه مقایسه کرد؛ محصولات این برند جزو بنام ترین و گران ترین میکرفون های موجود در بازار ایران شناخته می شوند که طی سالیان گذشته، دنبال کنندگان و متقاضیان بسیاری را در بر داشته است.

( قیمت بالای این میکروفون های زوم به دلیل حساسیت و قابلیت های بسیار این محصولات است )

 شایسته است بدانید: صرفا بهره گیری از میکروفون درون کادر تصویر و ویدیو الزامی نیست و اگر قصد دارید حرفه ای فعالیت خود را ادامه دهید می توانید همانند تصویر بالا، از میکروفون های نصب شونده بر روی دوربین عکاسی  و فیلم برداری خود بهره لازم را ببرید!

البته می بایست به میکروفون های یقه ای بویا که بسیار کوچک و کاربردی هستند نیز توجه کنیم زیرا که می توانید آن را در کنار زیر کار خود، زیر لباس خود و یا محیط اطراف خود قرار دهید تا به راحتی صدایی با کیفیت و بدون پارازیت دریافت کنید.

دوربین عکاسی و تمام تجهیزات دوربین عکاسی ذکر شده از ابتدا تا انتهای مقاله در سایت max-shop موجود است و شما به راحتی می توانید تمام آنها را مشاهده و خریداری کنید.

نتیجه گیری و کلام آخر

بهره گیری و استفاده مفید از تمام ابزار نام برده در مقاله بسیار حائز اهمیت است زیرا که اگر شما بدون هیچ گونه اطلاعات آنها را خریداری کنید، پس از مدتی پشیمان می شوید زیرا که می بایست از قیمت واقعی، کاربرد هر یک و نظایر آنها اطلاعاتی دقیق در دست داشته باشید.

چند نکته مهم در رابطه با خرید تجهیزات دوربین عکاسی:

چنانچه شما عکاس خیابانی هستید و به هیچ عنوان در محیط بسته تصویر برداری نمی کنید، نیاز چندانی به خرید و استفاده از رینگ لایت ندارید.

در صورتی که شما تنها تصویر برداری می کنید و اصلا علاقه ای به فیلم برداری ندارید، خرید میکروفون های گران قیمت کار اشتباهی است!

اگر شما بلاگر هستید و از راه آموزش در فضای مجازی درآمد زایی می کنید، خرید میکروفون های بویا و زوم H6  بسیار برای شما حائز اهمیت زیرا که هرچه محتوای داخل ویدیو مفید و مهم باشد، مخاطب جذب صدای بدون پارازیت و مستقیم شما می شود!

و در انتها می بایست به قیمت لوازم نام برده نگاهی بی اندازیم؛ قیمت ها در هر سایت و فروشگاهی متغیر است اما در ابتدا شایسته است کمی در فضای مجازی و مرورگر های خود جست وجوی انجام دهید و اگر به دنبال خریدی مطمئن هستید از چند فروشگاه فروش دوربین عکاسی در شهر خود بازدید کنید تا بدون هزینه اضافی محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی