ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بررسی ارورهای یخچال سامسونگ و نحوه رفع آن‌ها

نمایش یک سری اعداد یا حروف بر روی صفحه نمایش یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ شما در ابتدا می تواند کمی نگران کننده باشد، اما نگران نباشید، زیرا این کد های خطا به ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نمایش یک سری اعداد یا حروف بر روی صفحه نمایش یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ شما در ابتدا می تواند کمی نگران کننده باشد، اما نگران نباشید، زیرا این کد های خطا به معنای وجود مشکلی در دستگاه شما هستند و قصد دارند شما را در یافتن مشکل دستگاهتان راهنمایی کنند. شما با رمزگشایی یا یافتن مفهوم کد خطا به راحتی می توانید مشکل دستگاه را متوجه شوید و برخی از ایرادات ساده را خودتان بر طرف کنید تا کد خطا رفع گردد، اما برخی از ارور ها نیازمند بررسی دستگاه توسط تکنسین هستند و باید توسط یک متخصص بررسی و رفع گردند. ما در این مقاله که توسط تعمیرگاه دیبا پشتیبان ایرانیان به عنوان نمایندگی تعمیرات سامسونگ تهیه شده است، قصد داریم تا به بررسی مهم ترین ارور های یخچال سامسونگ بپردازیم و علل نمایش این ارور ها و چگونگی رفع آن ها را به شما عزیزان بگوییم.

ارور های یخچال سامسونگ و آموزش رفع این کدهای خطا

ارور 1E , 5E , SE در یخچال سامسونگ

علت : این کد خطا به معنای قطعی برق یا وجود برفک و یخ درون فریزر می باشد.

چگونگی رفع ارور : جهت رفع این کد خطا باید دکمه صرفه جویی در انرژی( energy saver )  و دکمه رعد و برق( lightning )  را به مدت 15 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا کد خطا پاک شود. همچنین می توانید دکمه ( fridge ) و ( freezer ) را نیز به مدت 15 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا کنترل پنل ریست شود و ارور پاک شود.

ارور 88 88 , 83E , 85E , 86E

علت : این کد خطا به معنای قطع شدن برق می باشد. در صورت قطع شدن برق یا خاموش شدن برق این ارور نمایش داده می شود.

چگونگی رفع ارور : جهت رفع این کد خطا باید دو شاخه دستگاه را به مدت حداقل 60 ثانیه ( ترجیحا 5 دقیقه ) از برق بکشید و دوباره دستگاه را به برق وصل کنید.

ارور OF OF , O FF

علت : این کد خطا به معنای روشن بودن حالت دمو یا حالت بدون خنک کننده ) cooling off ( یا بدون سرمایش می باشد. این حالت معمولا با باز ماندن درب دستگاه فعال می شود، زیرا درجه حرارت در یخچال افزایش می یابد و توانایی خنک سازی یخچال کاهش پیدا می کند.

چگونگی رفع ارور : جهت رفع این کد خطا باید درب را ببندید و منتظر بمانید تا یخچال خنک شود و دمای یخچال به حالت عادی برگردد تا این ارور پاک شود. همچنین می توانید دکمه ی سمت چپ و دکمه ی بالای پنل را فشار دهید و حدود 5 تا 8 ثانیه نگه دارید تا صدای زنگ را بشنوید و بعد از آن چند ثانیه صبر کنید تا ارور رفع شود.

ارور  PC ER , PC CH

علت : این کد خطا به معنای وجود مشکل ارتباطی بین درب و برد اصلی و یا به معنای بسته نشدن درب یخچال می باشد.

چگونگی رفع ارور : جهت رفع این کد خطا باید سیم زیر درب که در قسمت چپ قرار دارد را بررسی کنید که شل نشده باشد و یا آسیب ندیده باشد. در صورت آسیب دیدگی سیم باید آن را تعویض کنید و در صورت عدم اتصال، باید سیم را دوباره وصل کنید. همچنین بررسی کنید که چیزی مانع از بسته شدن درب نشده باشد. مثلا ممکن است که ظروف مواد غذایی به درستی در طبقات چیده نشده باشند یا جا میوه ای به خوبی بسته نشده باشد و... که در نتیجه درب کامل بسته نمی شود. همچنین ممکن است که مشکل از لاستیک دور درب باشد و مثلا گرد و غبار مانع از بسته شدن کامل درب شده باشند. در صورت کثیف بودن لاستیک دور درب، می توانید با استفاده از آب گرم و مواد شوینده به آرامی آلودگی های روی لاستیک دور درب یخچال را تمیز کنید، تا درب به خوبی بسته شود. توصیه می شود اگر از تخصص کافی برخوردار نیستید از یک متخصص تعمیر یخچال سامسونگ کمک بگیرید.

ارور 26E در یخچال سامسونگ

علت : این کد خطا به معنای وجود مشکلی در شیر آبریز یا یخ ساز می باشد.

چگونگی رفع ارور : جهت رفع این کد خطا لازم است تا شیر آب، که در قسمت عقب و پایین یخچال می باشد را بررسی کنید، احتمالا این شیر خراب است و در صورت خرابی باید آن را تعویض کنید. همچنین باید مطمئن شوید که دستگاه یخ ساز روشن است. در صورت انسداد یا یخ زدگی لوله، باید آن را بررسی کنید و یخ ها را ذوب کنید و باید مطمئن شوید که درجه حرارت زیر 8 درجه فارنهایت ( منفی 13 درجه سانتی گراد ) باشد.

ارور 23E در یخچال سامسونگ

علت : این کد خطا به معنای خرابی فن کندانسور می باشد.

چگونگی رفع ارور : جهت رفع این کد خطا باید فن کندانسور را بررسی کنید و مطمن شوید که موتور فن به خوبی کار می کند یا خیر. همچنین باید مطمئن شوید که فن خازن یخچال و فریزر برق را دریافت می کند. علاوه بر این موارد باید بررسی کنید چیزی مانع چرخیدن آزادانه تیغه ها نشده باشد. در صورت تامین بودن برق و قرار نداشتن مانعی بر سر راه پره ها، باید موتور فن را تعویض کنید.

ارور 24E , 40E

علت : این کد خطا به معنای وجود مشکلی در عملکرد یخ زدایی فریزر می باشد.

چگونگی رفع ارور : جهت رفع این کد خطا باید تجمع یخ زدگی را آب کنید. برای این منظور باید تمامی مواد غذایی موجود در فریزر را خارج کنید و با استفاده از سشوار یخ ها را ذوب کنید. برای تنظیمات مجدد ( ریست ) باید دکمه های بالا و چپ، یعنی دکمه ( fridge ) و ( freezer ) را همزمان فشار دهید و به مدت 15 ثانیه نگه دارید.

ارور 25E

علت : این کد خطا به معنای وجود مشکلی در فرآیند یخ زدایی می باشد.

چگونگی رفع ارور : جهت رفع این کد خطا باید تایمر یخ زدایی و ترموستات یخ زدایی، بخاری یخ زدایی ( المنت ) و صفحه کنترل را بررسی کنید و در صورت خرابی هر یک از این قطعات، باید آن قطعه را تعویض کنید.

ارور 21E در یخچال سامسونگ

علت : این کد خطا به معنای خرابی فن فریزر می باشد.

چگونگی رفع ارور : جهت رفع این کد خطا باید بررسی کنید که موتور فن خراب نشده باشد و یا فن سفت نشده باشد و در صورت خرابی موتور فن باید این قطعه را تعویض کنید. همچنین بررسی کنید که فن یخ نزده باشد و در صورت یخ زدگی فن باید با استفاده از سشوار یخ ها را ذوب کنید.

ارور 4E

علت : این کد خطا به معنای خرابی سنسور دیفراست فریزر می باشد.

چگونگی رفع ارور : جهت رفع این کد خطا باید سیم ها را بررسی کنید و در صورت شل بودن سیم های متصل به این سنسور، باید آن ها را محکم کنید و در صورت خرابی سنسور دیفراست باید آن را تعیوض کنید.

نکات تکمیلی

ما در این مقاله به بررسی مهم ترین ارور های یخچال سامسونگ ( علل و چگونگی رفع ) آن ها پرداختیم و هدف ما این بود که شما بفهمید مفهوم کد خطا در یخچال سامسونگ به چه معناست و علت آن چیست و چگونه می توان آن را رفع کرد. توجه داشته باشید که این مقاله تنها برای بالا بردن آگاهی شما عزیزان و جهت اطلاع شما از مشکل دستگاه تهیه شده است و در صورتی که مهارت و تخصص کافی در زمینه ی عیب یابی یا تعمیر یخچال فریزر و یخچال ساید بای ساید سامسونگ را ندارید، بهتر است تا از یک متخصص کمک بگیرید. بدین منظور می توانید با تعمیرگاه دیبا پشتیبان ایرانیان (https://www.dibaposhtiban.ir/) در ارتباط باشید. کافی است که نام این مرکز را در گوگل جستجو نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی