ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

معرفی بهترین خودروهای صفر و کارکرده خارجی در ایران

همیشه بخشی از خودروهای موجود در بازار کشور را خودروهای خارجی و وارداتی تشکیل می‌دهند. خودروهایی که در کشورهای دیگری ساخته شده و وارد می‌شود. اما نباید فکر کرد که خودروهای وارداتی فقط مختص کشورهایی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

همیشه بخشی از خودروهای موجود در بازار کشور را خودروهای خارجی و وارداتی تشکیل می‌دهند. خودروهایی که در کشورهای دیگری ساخته شده و وارد می‌شود. اما نباید فکر کرد که خودروهای وارداتی فقط مختص کشورهایی با صنعت خودروسازی ضعیف‌تر و یا فاقد این صنعت است. حتی بخشی از بازار خودرو در کشورهایی مثل آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی و آمریکا که بهترین اتومبیل‌های جهان را تولید می‌کنند، مختص به خودروهای وارداتی است.

استارت بازار و صنعت خودرو در ایران هم با ورود دو دستگاه خودرو رنو آغاز شد و مظفرالدین شاه اولین فردی بود که در سال ۱۲۷۹ شمسی خودرو را به کشور وارد کرد.

پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین خودروهای خارجی در بازار ایران

از همان ابتدا، خودروهای خارجی نقش مهمی در بازار خودرو ایران داشتند. از اولین خودروهای رنو که مظفرالدین شاه وارد کرد تا ماشین‌های خارجی متنوعی که شرکت‌های واردکننده به بازار کشور عرضه می‌کنند.

البته طی این یک قرن و اندی سال، دولت‌ها و حکومت‌ها برنامه‌های متفاوتی را در مورد واردات خودرو اعمال کرده‌اند و با توجه به سطح روابط بین‌الملل، در هر دوره برند خاصی بیشترین فروش را در بازار ماشین‌های خارجی داشته است.

حدود سه سال است که به دلیل تشدید تحریم‌های آمریکا و افزایش قیمت دلار و سیاست‌های ارزی دولت، ثبت سفارش برای خودرو وارداتی و ورود هر گونه ماشین خارجی به کشور ممنوع است. این اتفاق باعث شده تا آخرین خودروهای خارجی موجود برای مدل ۲۰۱۸ باشند و از تنوع این بازار کاسته شود.

به دنبال این اتفاق، قیمت خودرو، چه داخلی و چه خارجی چند برابر افزایش پیدا کرد و افرادی که به این شکل به ارزش ماشین‌شان اضافه شده بود، اقدام به فروش خودرو خارجی کارکرده خود کردند.

علیرغم این اتفاقات، خرید خودروی خارجی و وارداتی کارکرده و صفر هنوز هم متقاضی بسیاری دارد و بیشتر خریداران به سمت برندهای هیوندای، تویوتا، کیا و رنو جلب می‌شوند.

هیوندای، با کیفیت و محبوب

اگر بخواهیم پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین خودرو خارجی را معرفی کنیم، باید از هیوندای نام ببریم. علت این محبوبیت را می‌توان در کیفیت خودروهای این برند و خدمات پس از فروش شرکت‌های واردکننده دانست. شاسی بلندهای سانتافه و توسان و سدان‌های آزرا، النترا و سوناتا و هاچبک‌های i10 و i30 از پرطرفدارترین مدل‌های این برند کره‌ای است.

تویوتا، آشنای ژاپنی

در فهرست پرفروش‌ترین ماشین‌های وارداتی در بازار ایران می‌توان اسم تویوتا را هم کنار هیوندای نوشت. برندی که سال‌های سال آشنای رانندگان ایرانی است. خودروهای این برند ژاپنی از باکیفیت‌ترین اتومبیل‌ها در سطح جهان به شمار می‌روند و یکی از معروف‌ترین‌هایشان تویوتا لندکروزر و یا آنطور که ایرانی‌ها می‌گویند «لندکروز» است. سدان کمری هم مشتریان زیادی در بازار ایران داشت اما صفر این خودرو موجود نیست. پریوس، اولین خودرو هیبریدی که به کشور وارد شد هم توانست مشتریان زیادی را جذب کند.

کیا، مسافری از کره

کیا یکی دیگر از خودروسازان کره جنوبی است که محصولاتش هم به کشور وارد شده و هم در کارخانه‌های داخلی مونتاژ می‌شود. آشنایی ایرانی‌ها با این برند به دهه ۷۰ شمسی و پراید هاچبک برمی‌گردد. خودروهای وارداتی این برند جزو پرفروش‌های بازار است و سورنتو، سراتو، اسپورتیج و اپتیما از جمله این خودروها است.

رنو، آغازگر تاریخ خودرو در ایران

اولین خودروهایی که در سال ۱۲۷۹ شمسی و توسط مظفرالدین شاه قاجار وارد کشور شدند، ۲ دستگاه رنو بودند که یکی‌شان وسط راه از کار افتاد و یکی دیگر هم در ترور ناموفق محمدعلی شاه نابود شد. معروف‌ترین محصول این شرکت فرانسوی، رنو ۵ است که یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ ایران شد، به طوری که یک نسخه ایرانی با نام پی‌کی هم از روی آن ساختند. شاسی‌بلندهای کپچر، کولیوس و داستر و خودروهای صندوق‌دار تلیسمان و مگان بیشترین فروش رنو در ایران را به خود اختصاص داده‌اند.

بنز و بی ام و، پرطرفدارهای گران

اگر از علاقه‌مندان درباره بهترین خودروها سوال کنید، به احتمال زیاد یک یا چند خودرو مورد علاقه‌شان بنز و بی ام و است. این برندهای لوکس آلمانی سابقه‌ای طولانی در خاطرات خودرویی کشور دارند و رانندگان نسل‌ها است که مدل‌های مختلف بنز و بی ام و را می‌رانند. با وجود پرطرفدار بودن اما به دلیل قیمت‌های گران ۲ میلیارد تا ۷ میلیارد تومان، هر کسی نمی‌تواند مرسدس بنز کلاس C و E و بی ام و سری ۲ و ۳ را بخرد.

قیمت روز خودروهای خارجی و وارداتی در بازار ایران

بعد از اینکه واردات خودرو به دلیل تشدید تحریم‌ها و افزایش قیمت دلار و سیاست‌های پولی دولت ممنوع شد، قیمت خودروهای خارجی به شدت افزایش یافت. به طوری که در حال حاضر قیمت روز خودرو وارداتی به بیشتر از یک میلیارد تومان رسیده است.

افزایش نرخ تورم و به دنبال آن گران شدن خودروهای تولید داخل نیز دلیل دیگری است که قیمت خودروهای خارجی را افزایش داده است.

در این شرایط فعالیت شرکت‌های واردکننده کم شده و میزان فروش ماشین خارجی صفر و دست دوم کاهش پیدا کرده است.

ارزان‌ترین خودروی خارجی موجود در بازار، میتسوبیشی میراژ است که ۶۱۵ میلیون تومان قیمت دارد و میتسوبیشی لنسر نیز با کمتر از یک میلیارد تومان قابل خریداری است.

هیوندای النترا با قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، ارزان‌ترین محصول خودروساز کره‌ای است و سانتافه ۲۰۱۸ با قیمت ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

نیسان جوک اسکای پک ۲۰۱۷، ۸۸۰ میلیون تومان فروخته می‌شود و تیپ‌های پلاتینیوم و اسپرت این خودرو بیشتر از یک میلیارد تومان قیمت دارند.

ارزان‌ترین محصول کیا، سراتو ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومانی است و سورنتو را می‌توان با پرداخت ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان خرید.

تویوتا پریوس تیپ C با قیمت ۱ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود و راوفور گران‌ترین خودرو تویوتا است.

قیمت‌های بنز کلاس E از ۵ میلیارد تومان برای مدل ۲۰۱۶ شروع می‌شود و تا ۷ میلیارد تومان برای مدل ۲۰۱۸ می‌رسد.

گران‌ترین بی ام و سری ۷ بیشتر از ۸ میلیارد تومان قیمت خورده و سری ۲، ارزان‌ترین خودرو بی ام و با ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

قیمت فروش خودرو خارجی کارکرده با توجه به قیمت ارز و قیمت مدل‌های صفر تعیین می‌شود و در صورت افزایش قیمت دلار، خودرو دست دوم خارجی هم گران می‌شوند.

انتخابات و قیمت خودرو

حدود دو ماه دیگر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری برگزار می‌شود. این رخداد یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که روی همه جنبه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور تاثیر می‌گذارد.

یکی از صنایعی که تحت تاثیر انتخابات قرار می‌گیرد، صنعت و بازار خودرو است و قیمت خودروی داخلی و همین طور خارجی دستخوش تغییراتی می‌شود.

موعد برگزاری انتخابات اواخر خرداد ماه است و معمولا در سه ماهه اول سال شورای رقابت خبر از اعلام قیمت جدید خودروها می‌دهد. این اتفاق در ابتدای سال ۱۴۰۰ افتاد و رضا شیوا، رئیس شورای رقابت اعلام کرد که برای تعیین قیمت جدید خودرو منتظر تعیین نرخ تورم از طرف بانک مرکزی است.

هر چند قیمت خودروهای داخلی از پاییز ۹۹ گران نشده و به نوعی شاهد رکود قیمت خودرو هستیم، اما منتقدان اعلام کرده‌اند که بازار خودرو کشش افزایش قیمت جدید را نخواهد داشت.

یکی از عواملی که در تعیین قیمت خودرو تاثیر دارد، نرخ ارز است که توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود. در حال حاضر قیمت دلار ثبات نسبی پیدا کرده و کاهش یا افزایش آن منوط به سیاست‌های دولت آینده است. در صورت کاهش قیمت ارز و به دنبال آن قیمت ماشین، می‌توانیم شاهد افزایش فروش خودرو داخلی و خارجی باشیم.

افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰

سال نو که فرا می‌رسد، با توجه به نرخ تورم، قیمت جدید کالاها و خدمات افزایش پیدا می‌کند و از این رو باید منتظر افزایش قیمت خودرو باشیم. به گفته رضا شیوا، رئیس شورای رقابت قیمت خودرو شش ماه است که افزایش پیدا نکرده و قیمت جدید بر اساس نرخ تورم اعلام‌شده از سوی بانک مرکزی تعیین می‌شود.

با توجه به اینکه میانگین نرخ تورم سال ۹۹، ۳۶.۴ درصد بود و همین طور قیمت نهاده‌های تولید مثل شیشه، فولاد و پلاستیک گران شده و حقوق کارگران هم افزایش پیدا کرده، شورای رقابت به زودی قیمت‌های جدید را اعلام می‌کند و قیمت صعودی خودرو در سال ۱۴۰۰ هم ادامه پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی