ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

تفاوت کالای استوک و دست دوم در چیست؟

شاید تابحال فکر کرده باشید کالای استوک همان کالای دست دوم است! ولی بیاید برای یک بار بدانیم کالاهای استوک چه تفاوتنی با دست دوم دارند و کدام یک برایمان بهتر و به صرفه تر ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شاید تابحال فکر کرده باشید کالای استوک همان کالای دست دوم است! ولی بیاید برای یک بار بدانیم کالاهای استوک چه تفاوتنی با دست دوم دارند و کدام یک برایمان بهتر و به صرفه تر است. در این مطلب همراه ما باشید.

استوک چیست؟

استوک کالایی است که یک تجارت با هدف فروش مجدد از آن استفاده می کند. واژه استوک در ایران به خوبی شناسانده نشده و بسیاری از مردم آن را همان کالای دست دوم می‌دانند. هرچند کالای استوک یک نوع کالای دست دوم است اما تفاوت هایی دارد که در ادامه با آن آشنا می‌شویم.

بسیاری از فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای اروپایی و آمریکایی برای جذب مشتریان وفادار سیاست جالبی ارائه می دهند. مشتریان می توانند کالاهای خریداری شده را بعد از 30 روز بدون هیچ دلیلی به فروشگاه برگشت دهند. و به اختیار خود مبلغ را بازپس گیرند و یا معادل آن خرید نمایند. در ایران نیز فروشگاه بانیزون محصولات استوک را با ضمانت تست ارائه میدهد.

این کالاها دیگر وارد پروسه ی فروش شرکت نشده و به نام استوک در انبار ذخیره می شوند و به صورت A,B,C,D درجه بندی می شوند. سپس به صورت عمده به فروش می رسند.

پس این کالاها یا اصلا کار نکرده اند یا اینکه نهایتا یک ماه کارکرد داشته اند. حال بسته به طرز استفاده مشتری قبلی و شرایط انبار، می توانند کاملا تمیز و نو یا دارای خط و خش و فرورفتگی باشند. که با توجه به این موارد و درجه بندی آن ها، مسلما قیمت های متفاوتی دارند. فروشگاه بانیزون هم سعی دارد تا جایی که می تواند این کالاها را مستقیم خریداری کرده و در سایت با قیمت مناسب به فروش برساند.

اپن باکس یا open box به چه معناست؟

لپ تاپ‌ استوک گرید A یا +A را به اصطلاح “اپن باکس” نیز می‌گویند؛ چرا که فقط درب کارتن اصلی آن باز شده و اصلا کار نکرده‌است و تنها تفاوت اپن باکس با نو همین آکبند نبودن کارتن محصول می‌باشد. این سری لپ تاپ‌ها قیمت بالاتری نسبت به بقیه دارند اما باز هم قیمت آن‌ها نسبت به کالای نو تفاوت زیادی دارد و پایین‌تر است.

مزایا و معایت و تفاوت اساسی

اصلی‌ ترین فرق لپ تاپ استوک با دست دوم در استهلاک قطعات داخلی آن است ؛ بر این اساس لپ‌تاپ دست دوم از نظر فنی و قطعات داخلی ممکن است به مقدار کم یا زیاد مستهلک محسوب شود در حالی که این مورد در لپ تاپ های استوک به سختی دیده می‌شود.
از طرفی شما میتوانید لپ تاپ استوکی را بیابید که کاملا سالم و تمیز باشد و هیچ تفاوتی با مدل آکبند آن نداشته باشد اما لپ تاپ دست دوم لپ تاپی است که مدتی کارکرده و هیچگاه هم‌ ردیف با یک لپ تاپ آکبند قرار نمی‌گیرد و این دومین فرق لپ‌تاپ استوک با دست دوم محسوب می‌شود.

در بین لپ تاپ های استوک، لپ‌ تاپ صنعتی زیادی دیده می‌شود؛ یک لپ تاپ صنعتی، سیستمی است که برای مصارف خاص تولید شده و با لپ‌تاپ های خانگی متفاوت است؛ این لپ تاپ‌ها معمولاَ در جزئیات قطعات داخلی، میزان حافظه، گرافیک و… به طور سفارشی تولید می‌شوند.
قابل ذکر است که در ایران اغلب شرکتها و کارخانه ها به دلیل صرفه جویی در هزینه خود تمایل زیادی به خرید لپ‌تاپ‌ استوک نشان می‌دهند و این نوع لپ‌تاپ مصارف زیادی در بین شرکت‌ها و کارخانه‌ها دارد.

لپ‌تاپ‌های استوک شاید از لحاظ تکنولوژی به اندازه لپ‌تاپ های جدید بروز نباشند اما بیشتر آنها نهایت دو یا سه سال از زمان تولید خود را گذرانده اند، بنابراین هنوز تا سالها قابل استفاده هستند و حتی برخی از قطعات این سیستم از لپ‌ تاپ‌ های جدید نیز قدرتمندتر است.

مهم ترین مزیت در مورد کالای استوک این است که این کالاها سفارش اروپا و امریکا هستند و کیفیت و کارایی فوق العاده ای دارند. به عنوان مثال، لپ تاپ های استوک اغلب به صورت صنعتی عرضه می شوند. بنابراین برای کارهای سخت و سنگین، استفاده طولانی مدت و مقاومت بالا در برابر ضربه طراحی شده اند.

محصولات استوک نیز می توانند مانند محصولات نو، گارانتی و ضمانت داشته باشند. فروشگاه اینترنتی بانیزون این امکان را برای مشتریان خود قرار داده است و تضمین 10 روز تست را به مشتریان خود میدهد تا در 10 روز هر نارضایتی از کالای استوک داشتند آنرا مرجوع کنند.

معایب محصولات استوک

از معایب این دستگاه ها می توان به وجود خط و خش جزئی اشاره کرد.

مورد دیگر اینکه لپ تاپ های استوک صنعتی معمولا از نظر ظاهری دستگاه های ظریفی نیستند. علت این مورد کیفیت ساخت بسیار بالای قطعات، چند لایه بودن مادر بورد و مقاومت بالا در برابر ضربه، استفاده های سنگین، طولانی مدت و طول عمر بالاست.

با توجه به فرق لپ‌ تاپ و موبایل استوک با دست دوم و کمی تامل و جستجو متوجه خواهید شد که خرید محصولات استوک در اکثر اوقات بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. فروشگاه اینترنتی بانیزون به آدرس www.banizon.com این محصولات را با بهترین قیمت و ارسال رایگان و همچنین تضمین 10 روز مهلت تست را در اختیارتان قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • JAHANBAZAR
    JAHANBAZAR | ۱۳ شهریور ۱۴۰۲

    فروش عمده مانیتور و آی مک استوک برای کسب و کار ها منتسب هستش
    چون تعداد بالا میخرن ارزون تر میوفته

  • M isa alizehi
    M isa alizehi | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

    مختصر و مفید 👍

مطالب پیشنهادی